Koska voi lähteä vaihtoon??

marmelaade

Milloin voi mennä vaihtoon? Siis kauanko pitää opiskella omassa koulussaan, jotta voi lähteä vaihtoon. Meille opettaja väitti, että pitää olla kahden vuoden opinnot takana. Pitääkö paikkansa? Luen amk:ssa liiketaloutta...

5

1494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta ainakin

Kaksi tai kolme vuotta opintoja takana noin 5 vuoden opinnoista on ehkä yleisin aika lähteä vaihtoon :) Itse olen nyt toisen opiskeluvuoden jälkeen vaihdossa yliopistosta ennen kandia, joten olen ehkä hiukan ajoissa. Mutta yleensä kukaan ei lähde ensimmäisen vuoden jälkeen eikä kukaan lähde viimeiseksi vuodeksi vaihtoon.

• ZinaZ

Mä ainakin olin heti tokan opiskeluvuoden syksyn vaihdossa, samoin aika moni tuttu on lähtenyt heti tokana vuonna. Tosi paljon tietenki riippuu koulusta ja alasta, millaset suositukset on. Meillä kun suositellaan vaihtoa mahdollisimman aikasessa vaiheessa opintoja, niin useimmat lähtee viimestään kolmantena vuonna. Kannattaa siis kysellä oman koulun/aineen käytäntöjä opettajilta, opinto-ohjaajilta, kv-palveluista jne, sillä se selviää.

• en ollutkaan varma
        ZinaZ kirjoitti:

Mä ainakin olin heti tokan opiskeluvuoden syksyn vaihdossa, samoin aika moni tuttu on lähtenyt heti tokana vuonna. Tosi paljon tietenki riippuu koulusta ja alasta, millaset suositukset on. Meillä kun suositellaan vaihtoa mahdollisimman aikasessa vaiheessa opintoja, niin useimmat lähtee viimestään kolmantena vuonna. Kannattaa siis kysellä oman koulun/aineen käytäntöjä opettajilta, opinto-ohjaajilta, kv-palveluista jne, sillä se selviää.

En ollutkaan varma. Itse teen 6 vuotista yliopistotutkintoa eika vaihtoon lahdosta ollut tietoakaan toisena vuotena. Nyt kolmannen vuoden olen poissa.

• vaihdossa ollut

nin se varmaan riippuu koulusta aika paljon, ite olin vaihdossa amk:ssa opiskellessani ja opintoja piti olla takana 1,5 vuotta ennen kuin sai lähteä vaihtoon.

• Jarkko

Opintopisteitä piti olla jokin tietty määrä suoritettuna ennen vaihtoon lähtöä. Olisikohan tuo lukema ollut jotain 60 opintopistettä, ammattikorkeassa nimenomana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4332
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1533
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1297
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      915
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      843
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe