Milloin voi mennä vaihtoon? Siis kauanko pitää opiskella omassa koulussaan, jotta voi lähteä vaihtoon. Meille opettaja väitti, että pitää olla kahden vuoden opinnot takana. Pitääkö paikkansa? Luen amk:ssa liiketaloutta...
Koska voi lähteä vaihtoon??
5
1494
Vastaukset
- mutta ainakin
Kaksi tai kolme vuotta opintoja takana noin 5 vuoden opinnoista on ehkä yleisin aika lähteä vaihtoon :) Itse olen nyt toisen opiskeluvuoden jälkeen vaihdossa yliopistosta ennen kandia, joten olen ehkä hiukan ajoissa. Mutta yleensä kukaan ei lähde ensimmäisen vuoden jälkeen eikä kukaan lähde viimeiseksi vuodeksi vaihtoon.
- ZinaZ
Mä ainakin olin heti tokan opiskeluvuoden syksyn vaihdossa, samoin aika moni tuttu on lähtenyt heti tokana vuonna. Tosi paljon tietenki riippuu koulusta ja alasta, millaset suositukset on. Meillä kun suositellaan vaihtoa mahdollisimman aikasessa vaiheessa opintoja, niin useimmat lähtee viimestään kolmantena vuonna. Kannattaa siis kysellä oman koulun/aineen käytäntöjä opettajilta, opinto-ohjaajilta, kv-palveluista jne, sillä se selviää.
- en ollutkaan varma
ZinaZ kirjoitti:
Mä ainakin olin heti tokan opiskeluvuoden syksyn vaihdossa, samoin aika moni tuttu on lähtenyt heti tokana vuonna. Tosi paljon tietenki riippuu koulusta ja alasta, millaset suositukset on. Meillä kun suositellaan vaihtoa mahdollisimman aikasessa vaiheessa opintoja, niin useimmat lähtee viimestään kolmantena vuonna. Kannattaa siis kysellä oman koulun/aineen käytäntöjä opettajilta, opinto-ohjaajilta, kv-palveluista jne, sillä se selviää.
En ollutkaan varma. Itse teen 6 vuotista yliopistotutkintoa eika vaihtoon lahdosta ollut tietoakaan toisena vuotena. Nyt kolmannen vuoden olen poissa.
- vaihdossa ollut
nin se varmaan riippuu koulusta aika paljon, ite olin vaihdossa amk:ssa opiskellessani ja opintoja piti olla takana 1,5 vuotta ennen kuin sai lähteä vaihtoon.
- Jarkko
Opintopisteitä piti olla jokin tietty määrä suoritettuna ennen vaihtoon lähtöä. Olisikohan tuo lukema ollut jotain 60 opintopistettä, ammattikorkeassa nimenomana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624332Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141533Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381297Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 79915
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168843Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791