kysyisin pari asiaa. En siis ole koskaan itse kokeillut, mutta haluaisin kovasti..
- Kuinka pahalta kannabis tuntuu keuhkoissa verrattuna esim tupakkaan?
- Kuinka ensikertalaisen pitäisi polttaa kannabista? Mikä on liikaa?
- Mistä hankkia kannabista?
- Pystytkö hallitsemaan itseäsi vaikka olet pilvessä? (miten ensikertalaisen laita?)
kysymyksiä kannabiksesta
20
4342
Vastaukset
- Tietäjä00
Ei se pahalle tunnu tai riippuu mitä poltat, lehteä, kukkaa, vai paskalätkää.. Kukka ei pahalle tunnu, lehti riipii kurkkuä ja lätkä no..
Käärit sätkän, filtteriksi kääräset pahvinpalan _(kierrefiltteri) Ihan pieni määrä kukkaa sekoitat vaikka tupakkaan ja käärit sätkän. Poltat ensin puolet ja sitten puolet jos on tarvis.
Siemeniä saat netistä ja muut tarvikkeet puutarhaalanliikkeistä. Kavereilta voi toki kysyä, mutta suosittelen kasvattamaan itse. Helppoa ja halpaa...
Riippuu kuinka paljon poltat. Kontrolli ei tosin mene niinkuin alkoholin kanssa, ei lähellekkään... - useri
riippuu miten nautit sen...
syömällä juomalla...
ei mitenkään...
jos taas poltat sen voi se
yskittää "keuhkot pihalle"
tai kevyemmältä kuin tupakka...
riippuen lajikkeesta..
( älä käytä lätkää...
ellet ole ulkomailla missä saat
ostettua sitä kahvilasta )
vaposta tai syömällä/ juomalla...
se mikä on liikaa...
riippuu taas lajikkeesta
ja henkilökohtaisista ominaisuuksista
esim minulla ei sanonut yhtään mitään
eka kokeiluni...
suomessa turvallisin tapa
on kasvattaa itse...
ei joudu tekemisiin oikeiden rikollisten
kanssa.. ja tietää mitä saa...
toinen ja laillinen tapa on matkustaa
esim hollantiin ja ostaa kahvilasta...
( 400e matkat lentokoneella ja 2 päivää
aikaa tutustua aineeseen..)
tämä on jopa suositeltavampi tapa kuin
heti alkaa kasvattamaan...
tietää tykkääkö edes aineesta
eikä ole rikkonut lakia...
- Pystytkö hallitsemaan itseäsi vaikka olet pilvessä? (miten ensikertalaisen laita?)
minä pystyn kyllä...
mutta kuinka pilvessä tässä
oli tarkoitus olla?
ja muista lajikkeissa on suuria
eroja..- hemmoo
mikä tää lätkä sitten on?
- ....................
"- Kuinka ensikertalaisen pitäisi polttaa kannabista? Mikä on liikaa?
vaposta tai syömällä/ juomalla..."
Mä en kyl suosittele aloittelijalle ainakaan syömistä/juomista.
Nousu kun kestää sen tunnin tai pari. Ja sitä ei voi oikein tietää että onko ottanut liikaa tai liian vähän ennenkuin on "myöhäistä".
Tulee mieleen yks tuttu joka ei ollut mikään ensikertalainen mutta söi mun spacecakesin. Se ei noussut sillä 1.5h ollenkaan, mentiin sitten päristeleen bongia...
Sitten se bongillinen lähti nouseen ja samalla tuli muffinssi kuvioon. Kertoi kaveri vaan että maailma oli ollut mustavalkoinen, puolet hitaampi kuin normaalisti ja pää aivan jumissa. Vietti 2h vessassa yrittäen oksentaa. Ei hyva kokemus lainkaan.
Keuhkojen kautta se nousun maara paljastuu parissa minuutissa. - useri
.................... kirjoitti:
"- Kuinka ensikertalaisen pitäisi polttaa kannabista? Mikä on liikaa?
vaposta tai syömällä/ juomalla..."
Mä en kyl suosittele aloittelijalle ainakaan syömistä/juomista.
Nousu kun kestää sen tunnin tai pari. Ja sitä ei voi oikein tietää että onko ottanut liikaa tai liian vähän ennenkuin on "myöhäistä".
Tulee mieleen yks tuttu joka ei ollut mikään ensikertalainen mutta söi mun spacecakesin. Se ei noussut sillä 1.5h ollenkaan, mentiin sitten päristeleen bongia...
Sitten se bongillinen lähti nouseen ja samalla tuli muffinssi kuvioon. Kertoi kaveri vaan että maailma oli ollut mustavalkoinen, puolet hitaampi kuin normaalisti ja pää aivan jumissa. Vietti 2h vessassa yrittäen oksentaa. Ei hyva kokemus lainkaan.
Keuhkojen kautta se nousun maara paljastuu parissa minuutissa.miksi piti mennä pärisyttelee bongia?
*nauraa*
rauhassa vaan odottaa...
vaikutuksia...
ja maistelee olotilaa...
toki on "helpompaa" polttaa
vaikka jointti... ei siinä mitään...
mutta terveydellisiin syihin vedoten
pidän syömistä ja juomista parempana vaihtoehtona...
tai vapoa.. mutta tuskin ensikertalainen
sijoittaa satoja euroja hyvään vapoon... - ............................
useri kirjoitti:
miksi piti mennä pärisyttelee bongia?
*nauraa*
rauhassa vaan odottaa...
vaikutuksia...
ja maistelee olotilaa...
toki on "helpompaa" polttaa
vaikka jointti... ei siinä mitään...
mutta terveydellisiin syihin vedoten
pidän syömistä ja juomista parempana vaihtoehtona...
tai vapoa.. mutta tuskin ensikertalainen
sijoittaa satoja euroja hyvään vapoon..."mutta terveydellisiin syihin vedoten
pidän syömistä ja juomista parempana vaihtoehtona..."
Saat aika kaukaa hakea terveydellisiä syitä. Jos yhden polttelukerran aiheuttama savuärsytys on mielestäsi liiallinen terveysriski niin kuinka helvetissä pystyt ylipäänsä oikeuttamaan THC:n käyttöä johon liittyy itsessään megalomaanisesti suuremmat riskit kuin kertaluonteiseen savunhengittämiseen? Tarkoitan että mahdollinen paniikkihäiriö on 100 kertaa pahempi juttu kuin mitä siitä savusta keuhkoille koituu missään järjellisissä mittakaavoissa.
Voi jessus. Saman savumääränhän saa kun istuu puoli tuntia notskin ääressä. Uber-vaarallista!!! - useri
............................ kirjoitti:
"mutta terveydellisiin syihin vedoten
pidän syömistä ja juomista parempana vaihtoehtona..."
Saat aika kaukaa hakea terveydellisiä syitä. Jos yhden polttelukerran aiheuttama savuärsytys on mielestäsi liiallinen terveysriski niin kuinka helvetissä pystyt ylipäänsä oikeuttamaan THC:n käyttöä johon liittyy itsessään megalomaanisesti suuremmat riskit kuin kertaluonteiseen savunhengittämiseen? Tarkoitan että mahdollinen paniikkihäiriö on 100 kertaa pahempi juttu kuin mitä siitä savusta keuhkoille koituu missään järjellisissä mittakaavoissa.
Voi jessus. Saman savumääränhän saa kun istuu puoli tuntia notskin ääressä. Uber-vaarallista!!!nyt tosiaankin puhutaan siitä
että ihminen ihastuu kannabikseen...
ja esim käryttele sitä seuraavat 20v
mitkä on silloin terveydelliset haitat?
mielestäni kaikille pitää mainostaa
TERVEELISINTÄ vaihtoehtoa...
vai mitä olet mieltä?
miksi jointin palaa
miksi maissarit myydään r-kioskilta loppun?
entäs jos ihmiset eivät ikinä
olisi tuumineetkaan vaihtoehtoa
vapolle tai juomiselle/ syömiselle...?
sama kuin alkoholia käytettäisiin suoraan
suoneen.. vaikutus olisi nopea...
olisko ihan järkevää?
pitkällä tähtäimellä polttaminen
pitää saada loppumaan...
*saarna miehen äänellä*
- .....................
... erilaiselta. Ei sitä voi kuvata. Tupakka on kuivaa. Kannabis on "kermaisempaa". Yskitys on neitsytkeuhkolla aivan hirviömäinen... mutta kun se rauhoittuu niin ei ole pahaa oloa. Itselläni lentää oksennus tupakansavusta hengitettynä muutamassa minuutissa... kannabis vain ärsyttää yskimään. Kannabis kyl riipii tosi pahasti jos ottaa tuhdit savut.
"Liikaa" ei voi polttaa, sensijaan niinpaljon etteivät efektit ole enää miellyttäviä vaan hurjia. "Flippaus". Se siis on liikaa koska se on ei-toivottu olotila ;-)
Ellei ole varma niin voi polttaa vaikka kevyitä keuhkollisia yhden 5 minuutin välein, sammuttaa sen jointin/piipun vaikka aina välillä. Noin viidessä minuutissa kannabis "nousee". Kun alkaa olla sellainen sopiva olo niin sitten taukoa ja odottamaan että puolen tunnin päästä tulee huippu... se ei ole kovin paljoa kovempi kuin se mikä on 5 minuutin kulttua. Täysiä kermasavuja koko keuhkolla on turha ottaa, siitä lähtee jo kerrasta lapasesta :)
Itse tarjoaisin aloittelijalle vaikka puolta grammaa laatukukkaa. Se on aika paljon mutta pääseepähän kerrasta kokemaan asioita oikealla tasolla... ekoilla kerroilla ei ole vielä tottunut ja täysi psykedelia ja se "ainutlaatuinen kokemus" kannattaa ottaa niin täysillä kuin mahdollista... eka kerta ei tuu takas koskaan... miksi siis pidätellä tai pelätä? ... toisaalta jos se vaikutus yllättää voi olla tosi ikävät fiilikset. Pidä mieli kurissa mutta älä liian lujaa... :)
Yksiselitteisesti: Omasta kaapista. Vaikka on vaivalloinen tie niin välttää miljoona kiloa paskaa, valehtelijoita, vainotteluja, pelkoja ja paskoja piirejä. Ellei siis tunne reilua kotikasvattajaa tai ole joku hyvä kaveri jolta saa laatuhasista.
Juu. Pystyy. Pahimmassakin överi-pimennossa pystyy toimimaan tarpeen tullen suhteellisen hyvin vaikka tuntuis että koko ruumis on totaalisesti hukassa. Pitää vaan uskoo että kaikki sujuu hyvin, yritti mitä tahansa (normaalia asiaa siis) :)
Itse oon täysissä pärinöissä ollut mm. laskettelurintessä karvereilla eikä se vaikuttanut loppujen lopuksi toimintaan juuri lainkaan. Sitä tajuaa rajansa oikein hyvin ja sitten mennään hitaammin yms... ihan luonnostaan.
Kontrolli menee kyllä jos pelkää tolkuttomasti ja antaa sen pelon ottaa vallan... Ihan kuin selvinkin päin kävisi stressitilanteessa.
Olennaista vois olla lause: "Älä pelkää". Se pilvi tuo mitä tuo, se kestää sen mitä kestää mutta mitään pysyvää ei tule jäämään joten turha murehtia mistään pilven vaikutuksen aikana, se muuttaa havaitsemista niin paljon että virhearvio omasta tilasta on enemmän sääntö kuin poikkeus... - utelias......
Päihdelinkistä lainattu "Runsaina annoksina sekavuustila tai ahdistuneisuushäiriö", miten näitä välttää?
- .......................
Ei ota runsasta annosta.
- hemmooo
....................... kirjoitti:
Ei ota runsasta annosta.
propsit kaikille vastanneille!
must on parempi tietää vähä jotai ennenkö menee säätää mitää. varsinki jos pajautan sellasten kans, jotka on tehny sitä ennenki..nii ei oo sit liikaa suorituspaineita!
mut mikä tää lätkä- siis on? - Tietäjä00
hemmooo kirjoitti:
propsit kaikille vastanneille!
must on parempi tietää vähä jotai ennenkö menee säätää mitää. varsinki jos pajautan sellasten kans, jotka on tehny sitä ennenki..nii ei oo sit liikaa suorituspaineita!
mut mikä tää lätkä- siis on?On hashista. Ruskeaa palamaista könttiä jota sytkärillä lämmitetään ja murennetaan tupakan sekaan, tai siis SUOMIlätkä on tälläistä.
Kukinnon hartsista tehtyä tavaraa pääosin, mutta Suomilätkässä on lisäksi vaikka mitä muuta aineita lisätty sekaan parempien voittojen toivossa. - hemmooo
Tietäjä00 kirjoitti:
On hashista. Ruskeaa palamaista könttiä jota sytkärillä lämmitetään ja murennetaan tupakan sekaan, tai siis SUOMIlätkä on tälläistä.
Kukinnon hartsista tehtyä tavaraa pääosin, mutta Suomilätkässä on lisäksi vaikka mitä muuta aineita lisätty sekaan parempien voittojen toivossa.ahaa selvä homma se meinaa siis hasista.
eihän kannabiksen poltossa muuten päde sama juttu ku alkoholin kans, et sukupuolel tai painolla olis jotenki merkitystä vaikutuksen kans?
meinaan et oon aika pienikokonen tyttö - Tietäjä00
hemmooo kirjoitti:
ahaa selvä homma se meinaa siis hasista.
eihän kannabiksen poltossa muuten päde sama juttu ku alkoholin kans, et sukupuolel tai painolla olis jotenki merkitystä vaikutuksen kans?
meinaan et oon aika pienikokonen tyttöJoidenkin mielestä tytöt eivät ole ikinä niin pilvessä kuin pojat. Minun mielestä niillä ei kyllä ole merkitystä.
Itse painoin joskus sen 50-kiloa ja nykyään vajaat 80-kiloa ja mitään eroa en ole (kannabiksen) kohdalla huomannut. Samat määrät toimii kuin ennenkin.
Korjatkaa toki viisaammat jos olen väärässä. - hemmooo
Tietäjä00 kirjoitti:
Joidenkin mielestä tytöt eivät ole ikinä niin pilvessä kuin pojat. Minun mielestä niillä ei kyllä ole merkitystä.
Itse painoin joskus sen 50-kiloa ja nykyään vajaat 80-kiloa ja mitään eroa en ole (kannabiksen) kohdalla huomannut. Samat määrät toimii kuin ennenkin.
Korjatkaa toki viisaammat jos olen väärässä.aijaaa ! no mut selvä homma
- Nickrequired
hemmooo kirjoitti:
ahaa selvä homma se meinaa siis hasista.
meinaan et oon aika pienikokonen tyttötietysti olet tyttönä saanut jo useita yhteyden ottoja tarjoajilta, mutta miksei kukaan puhunut ton lätkän eli hasaksi kutsutusta aineesta enempää...
taitaa olla valistuksen paikka, muovit, neuroleptit ja pcp ovat varsin yleisiä hasan jatkeita. nykyisin kulutus kasvanut ja täällä siperian perukoilla ei pajautella kuin pienessä piirissä sellaista mitä kukaan itseään arvostava cannabiksen käyttäjä polttaa...
...tätä tietysti ei kukaan psykologisisten mekanismien takia halua ajatella mahdolliseksi...ks "eihän nyt meidän lapsi koskaan" eli sama reaktiomalli.
Itse yritän suosia ajatusta että jos on yksiannos
teen siitä kaksi. eli pikkumääriä. ei tämä mikään viinan juonti kilpaulu ole. (vaikka monet niin kuvitteleekin)
jos polttamisen edetessä (kannattaa tehdä sätkä) rupeaa vaikutus tuntumaan LOPETA VÄLITTÖMÄSTI sillä vaikutus saattaa voimistua 15min. voi myös olla että muutamalla ensikerralla et edes huomaa vaikutusta. maltti on valtti.
- ...
no kyllä se tytöillä omien kokemuksieni puolesta vaikuttaa ihan yhtä paljon kuin pojillakin. puolikas jointti kukkaa on ihan sopiva määrä.
- nickrequired
eiköhän tuo ensikerrat pitäis aloittaa poltteleen tulitikun pään tai parin kokoisilla murusilla kukkaa, lehtee voi laittaakkin puolet, ja polttaa tarvittaessa useampia. ja nimenomaan KOTIKASVATETTUA
tuo on aika rohkee heitto että jointtiin puolet kukkaa....voi tulla ylläri mistä ei välttämättä tykkää...lasi viiniä jos tulee ahdistus kohtaus.
- poltat
Savu ei tunnu yhtään pahemmalta ,kuin tupakankaan.Ensikertalaisella ei aina vaikuta ,sitä ei korjata massiivisia määriä polttelemalla.Suosittelen polttaa kavereitten kanssa ja varmistumaan mistä ganjasi on peräisin.Kannabis ei oikeastaan aiheuta kontrollin menettämistä,mitä nyt tyhmiä ideoita tulee ,mutta harvemmin niitä toteutettua saat(jumitus).
- Luigi Pajanderos
hmmh.. siis mitenkäs ennen tätä nettiä ihmiset tiesi pajasta?? miettikääpä joskus sitä.. Ihminen joka kysyy netissä mistä saa piliveä ei luultavasti siis tunne ketään joka losauttaa, siispä tutustu sellaisiin ihmisiin ja jätä turhat nettikyselyt vähemmälle, ne jotka jotai tietävät harvemmin tilittävät tietojansa kaikille.. ellei ole paukuissa rustaamas tylsyyteensä;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937918
- 403792
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281023Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10800Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749