hei!
olen kiinnostunut asuntolaivoissa asumisesta ja tässä siihen liittyen muutamia kysymyksiä
1) kestääkö kuidutettu tai puurunkoinen vene/laiva jäissä? teräsrakenteisissa ei taida olla mitään ongelmaa. pitääkö näitä telakoida kuinka usein?
2) miten esim. viemäröinti, sähköt, lämmitys ja veden tulo järjestyy? jos on oma tontti niin tämähän ei ole ongelma, mutta jos laiva on esimerkiksi helsingissä, jossa ei tietääkseni katsota asuntolaivoja hyvällä silmällä. pitääkö laivoissa olla jättimäinen septitankki pitkän talven ajaksi? ;)
3) onko teillä tullut ongelmia viranomaisten kanssa? asuntolaivojahan ei tietääkseni esim. helsingissä "virallisesti" ole.
4) paljonko satamaksut keskimäärin ovat?
Asuntolaivoista
13
2540
Vastaukset
- laki estää
asumisen laivassa siinä määrin, että silloin sulla ei ole kiinteää osoitetta.
1)Kuidutettu puuvene tuskin kestää jäiden pakkautumista. Teräspaatti kestää kyllä.
2) Sähköä ja vettä saat maista ja maksat siitä samalla lailla kun muutkin.Jätevesiä varten pitää olla septitankki, jos "vesivessaa" ajattelit käyttää. Kokoa ei ole määrätty, mutta ei niitä paskoja veteen saa kaataa. Septin saat tyhjennettyä joissain satamissa tai tankkauspisteillä ilmaiseksi (onnistuu vain kesäaikaan)
3) Satamamaksut on noin 10 eurosta ylöspäin vuorokausi. Siihen saatetaan lisätä maksut vedestä ja sähköstä. Ongelmana on vaan, että satamat eivät ole auki talvella. Eli et saa sähköä etkä vettä.
Veneessä asuminen ei Suomessa onnistu paitsi ehkä omassa mökkirannassa, jos on c/o postiosoite. Ja kalliiksi tulee...- VAITI
SILLÄ MINÄ ASUN 20M RAUTAPAATISSA.KALASATAMASSA HESASSA...JA SE EI OLE KALLISTA ASUMISTA.
- Caps Lock
VAITI kirjoitti:
SILLÄ MINÄ ASUN 20M RAUTAPAATISSA.KALASATAMASSA HESASSA...JA SE EI OLE KALLISTA ASUMISTA.
päälle vai joutuuko siellä paatissa huutamaan että kuulee moottorin jyrinän yli?
Kerrohan tarkemmin asumisestasi. Onko sinulla oikea osoite, mihin posti tulee vai c/o osoite? Miten sähköt ja vedet?
Tuleehan se halvaksi, jos pummilla elää... - hullu!
Caps Lock kirjoitti:
päälle vai joutuuko siellä paatissa huutamaan että kuulee moottorin jyrinän yli?
Kerrohan tarkemmin asumisestasi. Onko sinulla oikea osoite, mihin posti tulee vai c/o osoite? Miten sähköt ja vedet?
Tuleehan se halvaksi, jos pummilla elää...Postilokero hakiksessa.Veden kuljetan pakulla josta mä pumppaan sen laivan vesisäiliöön.Septin tyhjennän L&T:lle soittamalla.
Talvella joutuu välillä sahaamaan jäätä kun se painaa paatin vinoon. - sähkölasku
hullu! kirjoitti:
Postilokero hakiksessa.Veden kuljetan pakulla josta mä pumppaan sen laivan vesisäiliöön.Septin tyhjennän L&T:lle soittamalla.
Talvella joutuu välillä sahaamaan jäätä kun se painaa paatin vinoon.maksatko vedestä vai käytkö pumppaamassa sen uimahallista? Mites sähkölasku?
Asutko paatissasi yksityishenkilönä vai harjoitatko jotain ammattia? - hullu!
sähkölasku kirjoitti:
maksatko vedestä vai käytkö pumppaamassa sen uimahallista? Mites sähkölasku?
Asutko paatissasi yksityishenkilönä vai harjoitatko jotain ammattia?Sähkö kuuluu satama maksuun jonka maksan kerran vuodessa. Veden haen kaverin hanasta(omakotitalo)
- syy
hullu! kirjoitti:
Sähkö kuuluu satama maksuun jonka maksan kerran vuodessa. Veden haen kaverin hanasta(omakotitalo)
Miksi asut laivassa?
- kysyt
syy kirjoitti:
Miksi asut laivassa?
tollaista? t:laivahullu
- asu laivassa
kysyt kirjoitti:
tollaista? t:laivahullu
paljastit jo itsesi kirjoittamalla asuvasi laivassa "hesassa" ;-).
Tiedoksi vaan, että maalaiset sanoo niin ja Helsingissä asuvat puhuvat stadissa... - Cpt.
asu laivassa kirjoitti:
Tiedoksi vaan, että maalaiset sanoo niin ja Helsingissä asuvat puhuvat stadissa...taidat olla itse,ja toisaalta onko sen väliä.Me stadilaiset osataan käyttää synnyinkaupungistamme useampaa kuin yhtä nimeä.Jonninjoutavaa saivartelua.
- laittomasti?
Cpt. kirjoitti:
taidat olla itse,ja toisaalta onko sen väliä.Me stadilaiset osataan käyttää synnyinkaupungistamme useampaa kuin yhtä nimeä.Jonninjoutavaa saivartelua.
jos et halua kertoa syytä miksi asut laivassa, se paljastaa, että asut laittomasti.
- kluuberi
asu laivassa kirjoitti:
Tiedoksi vaan, että maalaiset sanoo niin ja Helsingissä asuvat puhuvat stadissa...tää on tällanen maalaisten foorumi joten on suotavaa puhua sitä kieltä jota maalaiset ymmärtää..
- MhTT
laittomasti? kirjoitti:
jos et halua kertoa syytä miksi asut laivassa, se paljastaa, että asut laittomasti.
Saa kai ihminen omaisuuttaan vartioida?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2544659Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii783105- 472483
- 281873
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 851497
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143975- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894