kyselee nykyaikana paljonkin yleistynyttä yhdellä kädellä ajamista. Miksi toinen käsi pitää olla jossain muualla kuin kahvassa varsinkin taajamassa ajaessa? Kutiaako vehkeet vai puristaako niitä ajopuku - miltei poikkeuksetta goretex- vai tekeekö niin hyvää, että on kovat puntissa ja täytyy ihan väkisin hiplata? Kertokaahan te miehet, jotka ette millään malta pitää käsiänne siellä minne ne ajaessa kuuluvat - stongassa!
Naismotoristi
19
3602
Vastaukset
- Proom proom
Minä ainakin taajamissa ja suuremmillakin nopeuksilla silloin tällöin ajelen yhdellä kädellä seuraavista syistä;
: Lepuutan kytkinkättäni
: Lämmittelen sormiani
: Ihan vain siksi, kun ossoon ajaa yhdelläkin kädellä;) - vuodesta -73
Kaikenlaiset, näköjään tärkeätkin, asiat ne "naismotoristia" (epäilen) vaivaa, mutta jollet vastausta tiedä, lienee sitä turha selittääkään.
Hyviä syyskilometrejä vaan sinne ratin taakse.- motoristi vm -57
oletan, jos kevarilla olet aikoinasi aloittanut. Minua vain huolestuttaa niiden lukemattomien kanssa-ajajien kyky hallita tuota massiivista tappokonetta, mikä jalkojensa välissä on. Tehoa on ja painoa ja kaveri muka olettaa pystyvänsä hallitsemaan sitä voimaa yhdellä kädellä! Usein näiden "hemmojen" (anteeksi hesalaiset Hemmot, en tarkoita teitä) näkee myös jarruttelevan yhdellä tai JOPA kahdella sormella tuota liikkuvaa massaa. Kyllähän jarrujen teho riittää, mutta entä sitten, kun täytyisi ote jarrusta hellittää ja estää lukkiutuminen?
Kovin on rentoa menoa. No, rennosti on moni täältä jo lähtenytkin paremmille ajoteille. Ikävä vain, että pilaavat tilastoja ja aiheuttavat jälkeenjääneille nousevat vakuutusmaksut ja muut harrastusta hankaloittavat rajoitukset. - knig
motoristi vm -57 kirjoitti:
oletan, jos kevarilla olet aikoinasi aloittanut. Minua vain huolestuttaa niiden lukemattomien kanssa-ajajien kyky hallita tuota massiivista tappokonetta, mikä jalkojensa välissä on. Tehoa on ja painoa ja kaveri muka olettaa pystyvänsä hallitsemaan sitä voimaa yhdellä kädellä! Usein näiden "hemmojen" (anteeksi hesalaiset Hemmot, en tarkoita teitä) näkee myös jarruttelevan yhdellä tai JOPA kahdella sormella tuota liikkuvaa massaa. Kyllähän jarrujen teho riittää, mutta entä sitten, kun täytyisi ote jarrusta hellittää ja estää lukkiutuminen?
Kovin on rentoa menoa. No, rennosti on moni täältä jo lähtenytkin paremmille ajoteille. Ikävä vain, että pilaavat tilastoja ja aiheuttavat jälkeenjääneille nousevat vakuutusmaksut ja muut harrastusta hankaloittavat rajoitukset.Vai huolettaa kanssa-ajajien kyky hallita tuota massiivista tappokonetta, mikä jalkojensa välissä on?
Taisitpa tuossa paljastaa kotiloutesi / kateutesi. Myöhemmin jarruista puhuessasi paljastat sen ettet ole ikinä moottoripyörällä edes ajanut. Loppu viestistäsi on säälittävää provokatiivisuutta jolla yrität - siinä onnistumatta - saada aikaan sinua puoltavia mielipiteitä.
Suosittelen, että menet harjoittelemaan tuota provoamisen taitoa aiheen korkeakouluun. Nakkikioskin jonoon. Homma kannattaa aloittaa mahdollisimman suureen ääneen vittuilemalla läsnäolijoiden ulkonäköä poislukien sen ylipumpatun bodarin tyttöystävä jota rupeat lähentelemään. Hävyttömän röyhkeä etuilu auttaa myös asiaa. - toinenkin vm. 57
knig kirjoitti:
Vai huolettaa kanssa-ajajien kyky hallita tuota massiivista tappokonetta, mikä jalkojensa välissä on?
Taisitpa tuossa paljastaa kotiloutesi / kateutesi. Myöhemmin jarruista puhuessasi paljastat sen ettet ole ikinä moottoripyörällä edes ajanut. Loppu viestistäsi on säälittävää provokatiivisuutta jolla yrität - siinä onnistumatta - saada aikaan sinua puoltavia mielipiteitä.
Suosittelen, että menet harjoittelemaan tuota provoamisen taitoa aiheen korkeakouluun. Nakkikioskin jonoon. Homma kannattaa aloittaa mahdollisimman suureen ääneen vittuilemalla läsnäolijoiden ulkonäköä poislukien sen ylipumpatun bodarin tyttöystävä jota rupeat lähentelemään. Hävyttömän röyhkeä etuilu auttaa myös asiaa.Ja ajanut koko ajan kesäisin vuodesta -73...
En ymmärrä mikä alkuperäisen 57:n kirjoituksessa on väärin? Minunkin mielestäni ainakin 99% motoilijoista ajaa ihan liian tehokkaalla pyörällä. Kone kiertää ajossa 2-4000 ja kaikki loput on vaan reserviä. Näin myös allekirjoittaneella.
Kyllä kniginkin sormien tunto on niin vaatimatonta, että juuri helläyskynnyksen säätö on varmasti varmempaa koko kädellä. Lähikuvat Moto-GP:stä ja Rossin jarrukahvasta eivät ole jokamiehen ajosta...
Onnistuihan se kuitenkin. Ainakin yksi puolto...
- siis ihan oikeesti
olet kyllä tosi tyhmä!
Varmaan ajat autollakin kokoajan molemmat kädet ratissa kiinni, ÄÄLIÖ !!!
pitkät myös varmaan lasista kahdella kädellä kiinni juodessa, DAIJU !!!
Pyyhitkö perseesikin kahdella kädellä, HOOPO !!!
Lopeta tollasten typerien asioiden kirjoittelu ja tee elämällesi jotain, TOOOOOOOPE !!!- Alastarollakin "Bussia...
Moottoripyörällä ajamisen PITÄÄ olla rentouttavaa! Miksi siis täytyy välillä lepuuttaa tai rentouttaa jäseniä? No asiaa: Jo kymmeniä vuosia moottoripyörällä ajaneena, jopa olen saanut siitä palkkaa!!!, tulee mieleen, JOS jotain äkkinäistä tapahtuu? Jarrutappa yhdellä kädellä ja pysy vielä pystyssäkin!?
PS. Jotkut on MOTORISTEJA, mutta toiset moottoripyöränkuljettajia... - proom proom
Alastarollakin "Bussia... kirjoitti:
Moottoripyörällä ajamisen PITÄÄ olla rentouttavaa! Miksi siis täytyy välillä lepuuttaa tai rentouttaa jäseniä? No asiaa: Jo kymmeniä vuosia moottoripyörällä ajaneena, jopa olen saanut siitä palkkaa!!!, tulee mieleen, JOS jotain äkkinäistä tapahtuu? Jarrutappa yhdellä kädellä ja pysy vielä pystyssäkin!?
PS. Jotkut on MOTORISTEJA, mutta toiset moottoripyöränkuljettajia...Viestiketjun läpiluettuani sain taas jälleen kerran makoista naurut:) Kyllä se on hieman pyörästä ja ajoasennosta kiinni, tarvitseeko välillä vähän "lepuuttaa"..etenkin pidempää matkaa ajellessa.Vaikka kuinka rentouttavaa meno olisikin.
Ja innokkaimmat motoristit ajeleevat kylmilläkin keleillä..kahvanlämmittimistä ja kunnon käsineistä huolimatta sormia saattaa paleltaa->parempi verrytellä niitä välillä lämpimiksi kuin puristaa kohmeessa kahvaa.
Ja taidan olla aika ääliö..mutta en koe hallitsevani pyöräni voimaa/tehoa/massaa kahdella kädelläni?? Korvien väli ja kaasukäsi ovat tällähetkellä minulla ne hallitsevimmat tekijät:)
Eikä se, että ajamisesta on saanut oikein palkkaa-WOW;)-tee kenestäkään tosi motoristia tai mp-kuljettajaa.
- mankelix
nykyaikana vaan? Ainahan tuota on tehty. Pitkän matkan ajettuaan on ihan kiva ja syytäkin muutella vähän jäsentensä asentoa. Joskus jopa roikotan jalkoja niin ettei ne ole edes tapeilla. Varmaan tekisit itsekin ajettuasi muutamia satoja kilometrejä putkeen. Kädetkin väsyy, hyvä niitäkin on välillä lepuutella. Pyörässä kun ei käsiä voi käyttää kuten autossa. Onneksi. Toisilla ne tuntuu autoillessa olevan välillä nenässä tai sitten repsikan jalkojen välissä. Kaikki suakin harmittaa...oliskohan ahdasmielisyydellä tai typeryydellä osuutta asiaan? Ja pyörä pysähtyy vaikka yhdellä sormella. Sulla ei ajokokemusta moottoripyörällä ole yhtään. Sua vaan ärsyttää joku josta et ole itsekään perillä.
- ajamista
näkee monella naisella. Olin liikennevaloissa pyöräni kanssa, yhden naisautoilijan takana, Ihmettelin mitä nainen oikein yksikseen nauraa? Tarkemmin katsoessani, se katseli valokuvia ja jatkoi tuota hommaansa muutaman kilometrin verran. Auto vaelteli puolelta toiselle, että silleen. Ehkä olisi ollut parempi jos olisi tyytynyt tuokin täti vaan kaivelemaan sitä römpsäänsä.
- ILMAN KÄSIÄ
OI JOSPA SÄ OLISIT JOSKUS EDES NAINUT SELLAISEN KANSSA JOLLA ON PRÄTKÄ, SAATI ETTÄ OLISIT OLLUT KYYDISSÄ, AJAMISESTA PUHUMATTAKAAN...
Miksi se pitää niin hyvin paikkansa, että blondit on vain tolloja, kunnollisen pillun korvikkeita??? - Turo--Inkeri
eivät ole tajunneet paria yksinkertaista tosiasiaa.
Sitä, että pyörän tehokas pysäyttäminen (tai väistöliike) on yhdellä kädellä fysikaalinen mahdottomuus, oli jarrut sinänsä miten tehokkaat tahansa. Kuskin yläruumiin paino pitää voida tehokkaassa jarrutuksessa tukea ohjaustankoon, ja tämä ei onnistu yhdellä kädellä. Myös nopeaan väistöön yhden käden ote on liian hutera.
Eivätkä sitä, että käden saaminen takaisin ohjaustankoon vie ehkä vain vähän aikaa, mutta juuri siitä ajasta onkin ykskaks pula, kun tulee äkkitilanne eteen. Tällä palstalla varmaan onkin paljon sellaisia, jotka kuvittelevat aina tietävänsä kaikki eteen tulevat tilanteet, mutta se kertoo lähinnä näiden väitteiden esittäjien mp-ajokokemuksesta.
Marco Melandrihan tosin tuli eilen motogp:ssä uskomattomassa tappisladissa maaliin yhdellä kädellä, ja näytti samaan aikaan voitonmerkkiä (yli 200kmh vauhdissa!), mutta tästä ei meidän tavallisten kuolevaisten kannata ottaa esimerkkiä!
Toki esim. pitkällä matkalla voi olla paikallaan joskus lepuuttaa kättä hieman. Mutta kaksi kättä tangossa olet aina valmiimpi toimimaan, mikäli tarvetta ilmenee. - blackwomans
kirjoita tolla tavalla kun sä asian ilmaisit..se on pelkkää provoa...typerää.
toki käsiä välillä lepuutetaan.irrotetaan stongasta.jos pitkää matkaa ajellaan ja kyllä itse välillä toista jalkaakin lepuutan suoristamalla sen.
mut mitäs siitä jokainen omalla tavallaan:))) - ???????
"Kertokaahan te miehet, jotka ette millään malta pitää käsiänne siellä minne ne ajaessa kuuluvat - stongassa! "
Naisena voin kertoa, että väsyy ne akanki kädet ajellessa (eikä ole mitään kyykkypyörää)'
Millon lepuutan käsiä, millon jalkoja ja millon missäkin...=9
Hyvin tuo mopedi näyttää yhelläkin kädellä pystyssä pysyvän (eikä mun tietty tarvii risteysalueilla alkaa mitään akrobatiaa harrastamaan)
Ja yleisemmin tuo jäsenten puutuminen tulee pitkillä matkoilla (yhteen menoon 100-200km), silloin etenkin yritän keksiä kaikkia keinoja helpottaakseni oloa..
Ehkä moni kyykkykuski on liian pitkä omaan kyykkynsä (ainakin mulla on pari tuttua joilla näin on) ja siksi pyrkivät ajamaan mahd. paljon pyrtyasennossa ja kytkinkäsi ties missä...=) - vuodesta 73
Tommosen joskus kirjottelin tänne.
Jokseenkin samaa asiaa
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=99&conference=612&posting=22000000016815937 - Tex Willer
Mitä ihmeellistä tossa nyt on, ite ajan joskus molemmat kädet irti tangosta , mutta vain silloin kun ei ole vastaantuljoita ja vauhti on kohtalaisen hiljainen.
On sitä joillain murheet kun pitää tuollaistakin ihmetellä, vaikka luulen että kysymys oli provo. - Minna600
että jos joskus olet moottoripyörällä ajellut, tiedät miksi välillä tekee mieli irrottaa toinen käsi stongasta?? Mutta ilmeisesti et tiennyt, mutta nyt voit kokeilla seuraavan kerran kun ajelet. Käden lepuuttaminen on varsinkin pitkän matkan jälkeen ihan kivaa. Varsinkin kun ajelee kyykkypyörällä. Tai tietysti jos sinulla on "pystypyörä" niin siinä ei kädet ehkä puudu..
- maantiellä
Eihän kyykkyjä ole Suomen nopeuksiin suunniteltukaan! Ja niskakin siinä väsyy...
- cepari mies
Itse nojaan usein vasemmalla kädellä takiin syystä että:
kevari on niin laiska että satasen vauhdeissa ei ylämäkiä pystyasennossa jaksa mennä ja kyykkyyn kun tuolla menee niin stonga on niin sylissä että siihen ei voi nojata = pitelen koko ylä vartaloani alaselän varassa joka alkaa rasittaa matka ajossa ellei nojaa tankkiin
Mutta taajamassa aika turhaa alkaa kyykkäämään näyttääkin tyhmältä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374956- 823516
- 302963
- 612935
- 82777
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91710- 181691
- 161584