Helmimammat

Helmimamma07

Kertokaahan helmimammat.
Millä viikolla olette? Millasia tuntemuksia masussa, liikkeitä, kouristuksia, painon tunnetta?
Millanen olo? Joko massu kasvanut?Onko kiloja tullut paljonkin? Millasia mielihaluja teillä on? Entä inhotuksia?

11

853

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+3

-Nyt siis rv 17 3 menossa.
      -174cm/72kg....paino ennen raskautta 69
      -Maha kasvanut huomattavasti ja äitiyshousut jo käytössä ollut jonkin aikaa.
      -Liikkeitä en ole vielä tuntenut, muuten kyllä masussa koviakin vihlasuja vähän väliä..tuntee että venyy ja paukkuu.
      -Herkkua on nougat-suklaa jäätelö
      -Inhotukset suklaa (ennen suuri herkku) ja
      paistettu jauheliha

• Tytti

Rv 19 6, pieniä liikkeitä olen tuntenut jo pari viikkoa, samoin harjoitussuppareita tulee välillä. Olo on nyt hyvä, kun pahoinvointi hellitti kolmisen viikkoa sitten ja masu on kasvanut kovasti. Äippähousuja olen pitänyt jo tosi monta viikkoa. Mielihaluja ei juurikaan ole, mutta kokoliha inhottaa *yökkäilee*. Kiloja on kertynyt noin 4.

• Mahassa vihloo ja joskus kävellessä tulee inhottava tunne jommalle kummalle puolen mahaa. Tunne loppuu kun pysähdyn, kaipa se on vaavi joka muljahtelee.

Olo on hyvä, painoa tullu 2kg eikä kovin paljon saiskaan tulla, painoindeksini on 40. Olo on pönäkämpi kuin ennen, mut pyöreällä odottajalla masua ei ehkä huomaa näin varhain. Vanhat housut mahtuu vielä. Kahvi ällötti alussa, nyt sitä taas voi juoda.

Naama on näppylöillä:(

• alkuu kuun helmi

- Viikkoja on nyt 20 4

- lähtöpaino 59kg /164cm ja nyt 62kg eli kolme kiloa on tullut lisää

-Liikkeet olen tuntenut noin kolmisen viikkoa

- Välillä jomottaa alaselkää ja painon tunnetta on etekin iltaisin mahassa

• Sipuli

Menossa nyt rv 18 5. Olo on aika ahdistunut. En ole tuntenut vielä liikkeitä ja tuntuu, että kaikki muut jo tuntee. Itkuisuutta ilmassa, kun pelko, että mahassa ei enää elämää. Rakenneultraan 3 päivää, siellähän se sitten selviää. Masussa oli kuplintaa reilu viikko sitten, mutta nyt viikon ajan ollut ihan hiljaista. Masu on kasvanut, mutta koko vaihtelee kyllä päivittäin tosi paljon. Mammahousut ollut käytössä kuitenkin n. kolme viikkoa. Vaa'alla en ole käynyt kotona, viimeksi 5 viikkoa sitten neuvolassa. Silloin paino oli noussut ekasta neuvolasta melkein 3 kiloa. Mielihaluja ei ole, inhotuksiakaan ei suuremmin, teetä en pysty juomaan, ennen sitä meni muutama kuppi päivässä.

• minäminä

Mulla on rv 17 6. 163cm/61kg, painoa tullut 3kg. En myöskään tunne vielä liikkeitä, en ainakaan tunnista mitään tuntemuksia vauvan aikaansaannoiksi. Masun seutu on pyöristynyt, mutta jos on yhtään löysempi paita päällä, ei sitä huomaa vielä.
        Eli ollos huoleti. Ei sitä vielä kaikki muutkaan liikkeitä tunne. :)
        Ollaan ylpeitä yksilöitä. :)

• äiti 10/2005

moikka!
      meillä nyt rv 17 0. Pieniä hentosia liikkeitä oon tuntenu viikon verran,esikoiselta tunsin viikon 17 paikkeilla. Masu on vähän kasvanu, mut ei mitenkään älyttömästi. Omia farkkuja oon vielä pitäny,tosin istuessa pitää ainakin nappia aukasta. Kiloista en tiiä,pari viikkoa sitten neuvolassa oli -1 kg lähtöpainosta. Juustoa oon nyt syöny pelkiltään iltaisin, siihen on iskeny ihme himo. Muita ei oikeastaan oo. Esikoisen ruuat pistää (vain kaupan valmisruuat,omat ei) yökkimään.

• alice-in-the-wonderland

Raskausviikot 18 6, ja ensimmäistä odottelen.
        Missään vaiheessa en ole kärsinyt minkäänlaisesta pahoinvoinneista eikä himotuksia ole tullut.

Alussa olin 156/55, nyt kilo vähemmän. Vatsa on pikkuisen pyöristynyt, mutta mitään mammavaatteita en ole tarvinnut. Tunnen jo hyvin vauvan liikkeet, välillä potkii jo aika kipeästi.

Vessassa ei ole onneksi tarvinnut juosta ja kaikki on mennyt hyvin. Painoa neuvolantäti vähän ihmetteli ja kehotti syömään pikkuisen enemmän.

• Helmimamma07

Mitä veikkaatte kumpi sukupuoli olisi tulossa?¨
      Millasia tuntemuksia teillä itsellä on entä mitä muut ovat sanoneet?

• minä vain

Tyttöolo ollut koko ajan, en tiiä onko se vain jotain alitajuntaista.
        Muut ovat kyllä veikanneet poikaa, kun ollut pahoinvointia ja tehnyt mieli suolaista.

• mä vaan!

mulla 18 jotain en ole turhan tarkka,kyllä se sitten kertoo kun aikoo syntyä,hehee.. kävin tänään neuvolassa ja täti sanoi että se tunsi potkun kun otti sydänääniä,mä en niitä tosin vielä tunnista sillai sataprosenttisesti,kyllä ne liikkeetkin siletä sitten tulee kun futari on sitä mieltä.
      mun miestä harmittaa ettei mulla ole mitään mielitekoja,sen mielestä olis varmaan suloista kantaa kaupasta kassi kaupalla vaikka punajuuria,mutta ei tee mieli oikeestaan mitään.
      maha on jo aika iso,hiipi takavasemmalta ja pomppas eteen...hihii
      yleisesti vointi on aika ihana eikös vain,ei kuvota ja ei niin hermostutakkaan enää. taidan sen kunniaksi lähteä pienelle kävelylle! tsemppiä meille helmimammoille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      50
      5285
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      65
      2703
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      18
      1824
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      138
      1704
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      1616
    6. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      1500
    7. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1447
    8. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      27
      1399
    9. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1166
    10. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1153
    Aihe