Turkin hoito ( cairn )

j3nsy

pitääkö cairnterrierin turkki käydä trimmaajan kalliissa huollossa käyttää vai riittääkö ihan koti konstit? Kertokaa miten te pidätte teidän cairnterrierin turkin kunnossa?

7

1721

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...............

Eipä se nyt niin kallista ole, 30 eur maksaa treella nyppiminen ja käytän 3-4 krt vuodessa.

• j3nsy

riittäskö pari kertaa vuodessa trimmaajalla käyttäminen?

• cairneja löytyy
        j3nsy kirjoitti:

Hei! Oli ihana lukea kerrankin viestiä cairneista. Meillä on 4 kk ikäinen herra ja aivan syötävän ihana onkin. Pentuturkin nypimme itse, mutta kyllä helpommalla todella pääsee jos vie ammattitaitoiselle trimmaajalle. Itse viedään aina tarpeen mukaan. Turkin kasvu kun on paljon kiinni koiran yleiskunnosta.

Onko teidän cairninne jo sisäsiistejä? Meillä pääsääntöisesti on, mutta isännän tullessa kotiin aina ilopissat lirahtaa ihan väkivin, vaikka kuinka olis ulkona oltu.

Kyllä cairnissa on sitä jotain, vai mitä olette muut mieltä???

syysterkkuja

• j3nsy
        cairneja löytyy kirjoitti:

Hei! Oli ihana lukea kerrankin viestiä cairneista. Meillä on 4 kk ikäinen herra ja aivan syötävän ihana onkin. Pentuturkin nypimme itse, mutta kyllä helpommalla todella pääsee jos vie ammattitaitoiselle trimmaajalle. Itse viedään aina tarpeen mukaan. Turkin kasvu kun on paljon kiinni koiran yleiskunnosta.

Onko teidän cairninne jo sisäsiistejä? Meillä pääsääntöisesti on, mutta isännän tullessa kotiin aina ilopissat lirahtaa ihan väkivin, vaikka kuinka olis ulkona oltu.

Kyllä cairnissa on sitä jotain, vai mitä olette muut mieltä???

syysterkkuja

Juu löytyy :D Mutta me ostetaan 3 vuotias poika toisesta perheestä. Tietääkö kukaan että onko trimmaajia kuopiossa ja paljon suunnilleen maksaa? Tuosta voi tulla muuten ongelma, siitä pissimis jutusta.. sillä katsoin tässä vähän aikaa yhtä ohjelmaa, niin se johtuu siitä koska se on niin iloissaan ( kun esim joku tulee kotiin ) Kannattaa opettaa se jotenkin lopettamaan se pissimis juttu ( en vaan muista miten..) Muuten se jatkuu isonakin :/ Kun tulet kotiin, huomioitko koiran heti vai laitatko takin sun muut ekaksi pois?

• koira
        j3nsy kirjoitti:

Juu löytyy :D Mutta me ostetaan 3 vuotias poika toisesta perheestä. Tietääkö kukaan että onko trimmaajia kuopiossa ja paljon suunnilleen maksaa? Tuosta voi tulla muuten ongelma, siitä pissimis jutusta.. sillä katsoin tässä vähän aikaa yhtä ohjelmaa, niin se johtuu siitä koska se on niin iloissaan ( kun esim joku tulee kotiin ) Kannattaa opettaa se jotenkin lopettamaan se pissimis juttu ( en vaan muista miten..) Muuten se jatkuu isonakin :/ Kun tulet kotiin, huomioitko koiran heti vai laitatko takin sun muut ekaksi pois?

pissii vain isännän tullessa kotiin ja isäntä nappaakin heti koiran syliin ja pihalle, kun ongelma on jo tiedossa. Kun mä tulen kotiin koirus kiipeää mun jalkoihin ja haluaa syliin. Sitten meillä on hellyyshetki, joka oli meidän edelliselle cairnille suuri harvinaisuus. Kyllä niillä vaan on yksilöllisiä eroja vaikka samaa rotua ovatkin.

Onnea sulle joka otat 3-vuotiaan cairnin. Toivottavasti cairnisi on koulutettu edellisessä kodissa ja näytetty hänelle paikka laumassa. Jos nimittäin cairnin kanssa ei ole tarkkana niin johtajuuden menettää helposti ja sitten tulee ongelmia. Meillä edellinen yritti johtajuuden ryöstöä murkkuiässä, mutta ei onnistunut. olen vaan viime aikoina tavannu sellaisia koiria jotka pyörittää omistajiaan miten haluaa ja se on säälittävää katseltavaa.

Aurinkoista syyspäivää ja rapsutuksia kaikille cairneille.

• ...............
        j3nsy kirjoitti:

kyllä että käytät sen 3-4 kertaa nypittävänä.

• Cairnin isä

Minulla on kokemuksia kahdesta cairnista 13 vuoden ajalta. Kumpikin oli/on pelkästään kotikoira. Samanlainen trimmausrytmi molemmilla: kaksi kertaa vuodessa trimmaus (=nyppiminen) ja muutoin kampaaminen sillointällöin. Ainoastaan ennen trimmauksajankohtaa koira näyttää muutaman viikon karvaturrilta. Karvan kasvunopeus oli ensimmäisellä cairnillani vähän nopeampi kuin nykyisellä. Trimmasin koirani aina itse, joten hinnoista en tiedä. Alussa lopputulos ei ollut kovin hyvä, mutta muutaman vuoden kokemuksella parin tunnin työ ei ole iso vaiva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4936
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3506
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2953
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2935
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2757
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2280
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      39
      1778
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1700
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1691
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16