onko kokemuksia polvilumpion murskavammasta?

poika91

Ajoin kolarin, jossa polvilumpio meni mäsäksi. Kuinkahan kauan kestää parantua, että pääsen pelaamaan futista? Lääkärit sanoi, että 6kk, mutta meneekö vähemmän vai kauemmin ? Onko kipuja kovin paljon? Kuinka pitkään?

1

806

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • floorukka

En ole lääkäri, mutta mulla murtui polvilumpio myös. Kuulemma se vaikuttaa asiaan, onko se pysty vai vaakasuoraan murtunut. Joka tapauksessa, kipsin sain pois reilussa kolmessa viikossa, sen jälkeen muutama päivä, ja pystyi aika normaalisti käyttämään. Eikä edes joka päivä kesällä tuntuu juuri missään, kuin että polven päälle istuminen sattuu. Kuntoutusohjeet ihan hyvin tepsi, vaikka tuntuikin, ettei paljon auta. Kolarista aikaa reilu 3 kk. Ilmojen kylmenemisen myötä alkanut särkeä enemmän, mutta huomasin, että lihasvoimisteluja jos tekee aamulla, jalassa ei tunnu juuri mitään.

Mutta jalkapallon suhteen en osaa sanoa, jos siinä on vaara pallon mennä päin polvea tai joutuu menemään polven varaan maahan tai jos kaatuu..ainakin vielä varman sattuisi, mutta tuskin olisi kovin vaarallista. Kun polvi on luutunut, niin se on luutunut ja ainut haittatekijä todennäkköisesti sattuminen..sen käsityksen sain lääkäriltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      1428
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      921
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      101
      911
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      86
      835
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      747
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      612
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      601
    8. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      579
    9. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      577
    10. 48
      547
    Aihe