Alkoholistien neulahoidoista?

aluen

-Osaako joku kertoa mikä juttu se on se alkoholisteille annettava neulahoito?
-Pitäisikö sen hillitä viinanhimoa? Annetaanko sitä vieroitusoireisiin? Onko mieltä aloittaa neulahoito 4kk:n kuluttua viimeisestä ryypystä?
Kysymysteni pointti on että voiko neulahoidoista olla haittaa potilaalle jos kysymyksessä ei olekaan alkoholismi, vaan pitkään jatkunut ahdistuneisuushäiriö?

3

768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eve 38

Aika onnenkantamoista on, jos tällaselta tavis-keskustelupalstalta juuri asman kohtalon omaavan löydät ja joka on akua saanut.

Sun tarttis kysyä tätä jostain katkaisuhoitolaitoksesta tai alan asiantuntijalta. Kaverini sai huumevieroitukseen akua joskus männävuosina Järvenpään sosiaalisairaalassa, mutta ei oikein itekkään tiennyt mihin vaivaan sitä sai.

Täältä myös löydät akua käyttäviä lekureita:

http://www.finnacu.fi/index.htm

http://www.akupunktio.net/

• Auttaa joillekkin

Akupunktiosta on apua toisille,toisille ei. Lienet yleisin päihdeongelmaisten hoidossa ns. 5 pisteenhoito, siis käytetään 5 neulaa. Parhaimmillaan siitä on apua;levottomuuteen, uniongelmiin,aineenvaihduntaan. Hoito 4 kk:n jälkeen ei ole myöhäistä,suotavaa on, että hoidolla on riittävän pitkä jatkumo,ainakin kerran vko:ssa hoitoa pitäisi ottaa. Its epäihdetyötä tekevänä olen nähnyt hyviä tuloksiakin, mutta kaikille se ei sovi. Suosittelen läpmimästi kokeilemaan.

• eräs piikitetty

Olen itse saanut akupunktiohoitoa holismiin. Yleensä olo rauhoittui ja rentoutui, ei tosin joka kerralla, joka tapauksessa plussan puolelle jäi.
      Ei siitä ainakaan mitään haittaa ole ja luulen että nimenomaan ahdistuneisuuteen siitä on hyötyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      20
      1761
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      146
      1748
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      320
      1421
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1108
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      209
      1102
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      139
      1058
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      975
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      955
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      945
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      898
    Aihe