Millane auto olis -90 luvun alkupuolen volvo 440? Onko etu- vai takaveto? Millane auto muute ajaa ja tuleeko talvella toimeen? Onko halvat osat? Pahimmat ruostealttiit kohdat?
volvo 440
8
2153
Vastaukset
- Henkka
Auto on etuvetoinen. Autolla pärjää hyvin talvella kunhan tottuu hieman kevyehköön perään. Osat ovat suht edulliset muihin Volvoihin verrattuna. Yleensä ruostuminen alkaa takakaarista, itse ruoste ei kuulu tämän mallin tyyppivikoihin.
Mulla olis tollanen tuunattu -93 mallinen 460 2.0i koneella myynnissä, jos kiinnostaa niin mailaa!- Nautaneuvos
Tarkoititko kevytperäisyydellä, että alkaa helposti poukkoilla talvella? Paljos 2litrasilla ja pienemmillä on kulutus sekavassa ajossa? Paljo pyydät hintaa? Mitä extraa sun autosta löytyy? Ajomäärä?
- Henkka
Nautaneuvos kirjoitti:
Tarkoititko kevytperäisyydellä, että alkaa helposti poukkoilla talvella? Paljos 2litrasilla ja pienemmillä on kulutus sekavassa ajossa? Paljo pyydät hintaa? Mitä extraa sun autosta löytyy? Ajomäärä?
Ei se kevytperäisyys varsinaisesti mikään ongelma ole 460:ssä, koska autohan ei ole takavetoinen. Sekavassa ja vaihtelevassa ajossa 2.0 nelipisteruisku kone vie noin 8 litraa, eli ei paljon!
Tässä mun 460 mikä on myytävänä:
Volvo 460 2.0i SE "Tuning" -93 ajettu 200 003km, väri punainen.
Varustus:
Sähkölasit ed. ja tak., sähköpeilit, Cobran hälytin/ajon esto, täydellinen huoltokirja, vetokoukku, takana käsikahva valot, spoileri valot, hyvä CD soitin, uudet talvirenkaat ja kesärenkaat 15" aluvanteilla, joissa myös uudet 195/50 15 renkaat.
Muu tuuninki:
Muokattu maski, tummennetut takavalot ja etuvilkut, madallettu 35mm ja uudet kaasuiskarit joka kulmassa, merkit poistettu, alahelma maalattu korin väriseksi, sport penkit, teho filtteri, järeä takavaimennin ja muut pikkupöntöt poistettu, ram-air ilmanotto aukko, takaspoileri, rullaverhot ja turbon lisämittarit.
Hintapyyntö autosta on 6600€ eli 39 200mk. - 460 SE
Henkka kirjoitti:
Ei se kevytperäisyys varsinaisesti mikään ongelma ole 460:ssä, koska autohan ei ole takavetoinen. Sekavassa ja vaihtelevassa ajossa 2.0 nelipisteruisku kone vie noin 8 litraa, eli ei paljon!
Tässä mun 460 mikä on myytävänä:
Volvo 460 2.0i SE "Tuning" -93 ajettu 200 003km, väri punainen.
Varustus:
Sähkölasit ed. ja tak., sähköpeilit, Cobran hälytin/ajon esto, täydellinen huoltokirja, vetokoukku, takana käsikahva valot, spoileri valot, hyvä CD soitin, uudet talvirenkaat ja kesärenkaat 15" aluvanteilla, joissa myös uudet 195/50 15 renkaat.
Muu tuuninki:
Muokattu maski, tummennetut takavalot ja etuvilkut, madallettu 35mm ja uudet kaasuiskarit joka kulmassa, merkit poistettu, alahelma maalattu korin väriseksi, sport penkit, teho filtteri, järeä takavaimennin ja muut pikkupöntöt poistettu, ram-air ilmanotto aukko, takaspoileri, rullaverhot ja turbon lisämittarit.
Hintapyyntö autosta on 6600€ eli 39 200mk.Eli lyhyesti omia kokemuksia ko. mallista -93/-94 (facelift malli) 2-litran koneella. Kovasti huonossa maineessa tuntuvat tietyissä piireissä olevan. Ehkäpä juuri siksi hinta/laatusuhde kulkineessa on kohdallaan. Ajettavuus ihan ok kesät talvet (ja lämpöäkin riittää). Tilaa enemmän kuin päältäpäin uskoisi. Koneessa riittävästi ytyä ja vääntöä normaaliin ajoon. Kulutus tosiaan aika kohtuullinen. Seka-ajossa 7.5-8.5 litraa ajon painotuksesta riippuen. Kori tuntuu kestävän ajan hammasta suht hyvin. Isompia vikoja ei vielä 180tkm ajetussa yksilössäni ole ilmennyt. Pakoputken häntäpää ja jarrulevyt (ja palat) olen normaalien kulutusosien (akku, pyyhkijät etc.) lisäksi vaihtanut. Niin ja ennakoivana huoltona raidetangon päät, kun katsastusmies oli ehkä huomaavinaan mahdollista väljän alkua. Liekö yksilö, mutta huolettomaksi peliksi on osoittautunut. Kokonaisuutena ihan käypä peli. Aina löytyy parempiakin, mutta ei välttämättä tuossa hintaluokassa. Henkan hintapyyntö vaikuttaa muuten ihan kohtuulliselta jos auto on kuosissaan.
- Nautaneuvos
Henkka kirjoitti:
Ei se kevytperäisyys varsinaisesti mikään ongelma ole 460:ssä, koska autohan ei ole takavetoinen. Sekavassa ja vaihtelevassa ajossa 2.0 nelipisteruisku kone vie noin 8 litraa, eli ei paljon!
Tässä mun 460 mikä on myytävänä:
Volvo 460 2.0i SE "Tuning" -93 ajettu 200 003km, väri punainen.
Varustus:
Sähkölasit ed. ja tak., sähköpeilit, Cobran hälytin/ajon esto, täydellinen huoltokirja, vetokoukku, takana käsikahva valot, spoileri valot, hyvä CD soitin, uudet talvirenkaat ja kesärenkaat 15" aluvanteilla, joissa myös uudet 195/50 15 renkaat.
Muu tuuninki:
Muokattu maski, tummennetut takavalot ja etuvilkut, madallettu 35mm ja uudet kaasuiskarit joka kulmassa, merkit poistettu, alahelma maalattu korin väriseksi, sport penkit, teho filtteri, järeä takavaimennin ja muut pikkupöntöt poistettu, ram-air ilmanotto aukko, takaspoileri, rullaverhot ja turbon lisämittarit.
Hintapyyntö autosta on 6600€ eli 39 200mk.Mikä korimalli kyseessä? Tarvisin hatchbag-mallin, jotta koiran saisi tungettua takakonttiin, pois penkkejä likaamasta... Mitä eri varuste- ja korivaihtoehtoja löytyy ja millä kirjainyhdistelmillä ne on "merkattu"? esim. GLE jne... Onko hyviä suomenkielisiä nettisivuja, josta saisi tietoa 400-sarjasta.
Toi sun auto kuulostaa ihan hyvältä, mutta madalluksesta tulee pieni miinus, koska joutuis ajelee huonoillakin teillä.
- jta
Tässäpä tätä faktaa ja käyttökokemusta 400 sarjan Volvosta.
- Autot on koottu Belcarin (ent. DAF) tehtaalla.
- Moottori ja voimansiirto on Renaultilta lähtöisin.
- Vuonna 1993 tuli myyntiin faceliftattu malli, jossa muuttui keulan ulkonäkö, takavalot ja osittain sisustus.
- Auto on etuvetoinen.
- Ruostuminen alkaa ovien alareunoista, mutta ei ole mitenkään yleinen ongelma.
Ja sitten niihin omiin kokemuksiin :
460 1.8i DL -92 on nyt ollut alla syyskesästä lähtien.
Auto on mukava matkustaa ja miellyttävä ajaa. Metelikään ei sisällä pahasti häiritse laillisissa nopeuksissa lukuunottamatta kojelaudan nitinöitä epätasaisella alustalla ajettaessa (kuulemma ominaisuus).
Ainakin tuo 1.8 kone vääntää hyvin alakierroksilta lähtien, joten kaupunkiajokin sujuu leppoisasti, kun ei tarvitse kaikenaikaa haeskella sopivaa vaihdetta.
Kaiken kaikkiaan olen ollut ostokseeni tyytyväinen, vaikka näillä pakkaskeleillä onkin kaikenlaista pikkuharmia alkanut ilmaantua. Mutta niin niitä murheita näyttää olevan naapuruston muillakin autoilijoilla. Itse olen vielä joka aamu päässyt autolla töihin, kaikki naapurit sen sijaan eivät ole.
Autoa ostaessasi kannattaa muuten kiinnittää huomiota siihen, onko nokkaremmi vaihdettu ajoissa (90 tkm välein) ja onko vaihto tulossa hetken päästä ajankohtaiseksi. Remmi on aika v-mäisessä paikassa itse vaihdettavaksi.
Kytkimen kunto kannattaa varmistaa myös, sillä se on ihan yhtä hankala vaihtaa tähänkin autoon kuin muihinkin etuvetoisiin, joissa ei ole vaihtoluukkua.
Etupään nivelet ovat kuulemma kulutustavaraa. Itse en moiseen osaa vielä sanoa mitään.
Jos autossa on levyjarrut takana (ABS jarrujen yhteydessä aina) on odotettavissa ongelmia käsijarrun kanssa. Mekanismi ei oikein tykkää suolaisilla teillä ajelemisesta.
Mitäpä vielä... Omalla kärrylläni on ajettu jo yli 300 tkm, joten aika kestävältä tuon tekniikka vaikuttaa. Etenkin kun auto tuntuu vieläkin hyvältä ja jämäkältä ajettavalta. - ei ihan p...a
Kokemuksia 460 GLE 1.6 vm. -91.
Auto ollut perheessä n. -95 vuodesta saakka.
Alkuun alusta oli jotenkin pehmeän oloinen, iskunvaimentimet vaihdettiin aika pian parempiin. Autossa on ollut mystisiä sähkövikoja vähintäänkin riittävästi. Lisäksi ainakin tuo yksilö tuntuu olevan herkkä ruosteelle, helmoja on paikattu ja maalattu pariinkin kertaan. Moottorille ei ole kuitenkaan tehty normaalihuoltojen lisäksi mitään, mittarissa on nyt jotain 210000 km. Moottorin apulaitteita on vaihdeltu moneen kertaan, viimeksi laturi. Nyt katsastuksessa pomppasi kallistuksenvakaajaan ja päästöihin (pakoputki vuotaa.)
Aiempi kuljin oli 360 GL 2.0 padalla, eikä näitä autoja tarvitse edes verrata keskenään, 360 hakkasi 460:n mennen tullen.
Mutta, nämä ovat vain omia käyttökokemuksiin perustuvia mielipiteitäni, muut saavat olla mitä mieltä haluavat. - SusQ
Ainakin mun 460 otti ja hajosi. :/ Ja oli (vasta) vm. 93... Että sillai. Syynä Renaultin kone. Ja mun autossa ruostetta on vain lokasuojissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941759
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351602- 901361
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849