volvo 440

Nautaneuvos

Millane auto olis -90 luvun alkupuolen volvo 440? Onko etu- vai takaveto? Millane auto muute ajaa ja tuleeko talvella toimeen? Onko halvat osat? Pahimmat ruostealttiit kohdat?

8

2175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henkka

      Auto on etuvetoinen. Autolla pärjää hyvin talvella kunhan tottuu hieman kevyehköön perään. Osat ovat suht edulliset muihin Volvoihin verrattuna. Yleensä ruostuminen alkaa takakaarista, itse ruoste ei kuulu tämän mallin tyyppivikoihin.

      Mulla olis tollanen tuunattu -93 mallinen 460 2.0i koneella myynnissä, jos kiinnostaa niin mailaa!

      • Nautaneuvos

        Tarkoititko kevytperäisyydellä, että alkaa helposti poukkoilla talvella? Paljos 2litrasilla ja pienemmillä on kulutus sekavassa ajossa? Paljo pyydät hintaa? Mitä extraa sun autosta löytyy? Ajomäärä?


      • Henkka
        Nautaneuvos kirjoitti:

        Tarkoititko kevytperäisyydellä, että alkaa helposti poukkoilla talvella? Paljos 2litrasilla ja pienemmillä on kulutus sekavassa ajossa? Paljo pyydät hintaa? Mitä extraa sun autosta löytyy? Ajomäärä?

        Ei se kevytperäisyys varsinaisesti mikään ongelma ole 460:ssä, koska autohan ei ole takavetoinen. Sekavassa ja vaihtelevassa ajossa 2.0 nelipisteruisku kone vie noin 8 litraa, eli ei paljon!

        Tässä mun 460 mikä on myytävänä:

        Volvo 460 2.0i SE "Tuning" -93 ajettu 200 003km, väri punainen.

        Varustus:

        Sähkölasit ed. ja tak., sähköpeilit, Cobran hälytin/ajon esto, täydellinen huoltokirja, vetokoukku, takana käsikahva valot, spoileri valot, hyvä CD soitin, uudet talvirenkaat ja kesärenkaat 15" aluvanteilla, joissa myös uudet 195/50 15 renkaat.

        Muu tuuninki:

        Muokattu maski, tummennetut takavalot ja etuvilkut, madallettu 35mm ja uudet kaasuiskarit joka kulmassa, merkit poistettu, alahelma maalattu korin väriseksi, sport penkit, teho filtteri, järeä takavaimennin ja muut pikkupöntöt poistettu, ram-air ilmanotto aukko, takaspoileri, rullaverhot ja turbon lisämittarit.

        Hintapyyntö autosta on 6600€ eli 39 200mk.


      • 460 SE
        Henkka kirjoitti:

        Ei se kevytperäisyys varsinaisesti mikään ongelma ole 460:ssä, koska autohan ei ole takavetoinen. Sekavassa ja vaihtelevassa ajossa 2.0 nelipisteruisku kone vie noin 8 litraa, eli ei paljon!

        Tässä mun 460 mikä on myytävänä:

        Volvo 460 2.0i SE "Tuning" -93 ajettu 200 003km, väri punainen.

        Varustus:

        Sähkölasit ed. ja tak., sähköpeilit, Cobran hälytin/ajon esto, täydellinen huoltokirja, vetokoukku, takana käsikahva valot, spoileri valot, hyvä CD soitin, uudet talvirenkaat ja kesärenkaat 15" aluvanteilla, joissa myös uudet 195/50 15 renkaat.

        Muu tuuninki:

        Muokattu maski, tummennetut takavalot ja etuvilkut, madallettu 35mm ja uudet kaasuiskarit joka kulmassa, merkit poistettu, alahelma maalattu korin väriseksi, sport penkit, teho filtteri, järeä takavaimennin ja muut pikkupöntöt poistettu, ram-air ilmanotto aukko, takaspoileri, rullaverhot ja turbon lisämittarit.

        Hintapyyntö autosta on 6600€ eli 39 200mk.

        Eli lyhyesti omia kokemuksia ko. mallista -93/-94 (facelift malli) 2-litran koneella. Kovasti huonossa maineessa tuntuvat tietyissä piireissä olevan. Ehkäpä juuri siksi hinta/laatusuhde kulkineessa on kohdallaan. Ajettavuus ihan ok kesät talvet (ja lämpöäkin riittää). Tilaa enemmän kuin päältäpäin uskoisi. Koneessa riittävästi ytyä ja vääntöä normaaliin ajoon. Kulutus tosiaan aika kohtuullinen. Seka-ajossa 7.5-8.5 litraa ajon painotuksesta riippuen. Kori tuntuu kestävän ajan hammasta suht hyvin. Isompia vikoja ei vielä 180tkm ajetussa yksilössäni ole ilmennyt. Pakoputken häntäpää ja jarrulevyt (ja palat) olen normaalien kulutusosien (akku, pyyhkijät etc.) lisäksi vaihtanut. Niin ja ennakoivana huoltona raidetangon päät, kun katsastusmies oli ehkä huomaavinaan mahdollista väljän alkua. Liekö yksilö, mutta huolettomaksi peliksi on osoittautunut. Kokonaisuutena ihan käypä peli. Aina löytyy parempiakin, mutta ei välttämättä tuossa hintaluokassa. Henkan hintapyyntö vaikuttaa muuten ihan kohtuulliselta jos auto on kuosissaan.


      • Nautaneuvos
        Henkka kirjoitti:

        Ei se kevytperäisyys varsinaisesti mikään ongelma ole 460:ssä, koska autohan ei ole takavetoinen. Sekavassa ja vaihtelevassa ajossa 2.0 nelipisteruisku kone vie noin 8 litraa, eli ei paljon!

        Tässä mun 460 mikä on myytävänä:

        Volvo 460 2.0i SE "Tuning" -93 ajettu 200 003km, väri punainen.

        Varustus:

        Sähkölasit ed. ja tak., sähköpeilit, Cobran hälytin/ajon esto, täydellinen huoltokirja, vetokoukku, takana käsikahva valot, spoileri valot, hyvä CD soitin, uudet talvirenkaat ja kesärenkaat 15" aluvanteilla, joissa myös uudet 195/50 15 renkaat.

        Muu tuuninki:

        Muokattu maski, tummennetut takavalot ja etuvilkut, madallettu 35mm ja uudet kaasuiskarit joka kulmassa, merkit poistettu, alahelma maalattu korin väriseksi, sport penkit, teho filtteri, järeä takavaimennin ja muut pikkupöntöt poistettu, ram-air ilmanotto aukko, takaspoileri, rullaverhot ja turbon lisämittarit.

        Hintapyyntö autosta on 6600€ eli 39 200mk.

        Mikä korimalli kyseessä? Tarvisin hatchbag-mallin, jotta koiran saisi tungettua takakonttiin, pois penkkejä likaamasta... Mitä eri varuste- ja korivaihtoehtoja löytyy ja millä kirjainyhdistelmillä ne on "merkattu"? esim. GLE jne... Onko hyviä suomenkielisiä nettisivuja, josta saisi tietoa 400-sarjasta.

        Toi sun auto kuulostaa ihan hyvältä, mutta madalluksesta tulee pieni miinus, koska joutuis ajelee huonoillakin teillä.


    • jta

      Tässäpä tätä faktaa ja käyttökokemusta 400 sarjan Volvosta.

      - Autot on koottu Belcarin (ent. DAF) tehtaalla.
      - Moottori ja voimansiirto on Renaultilta lähtöisin.
      - Vuonna 1993 tuli myyntiin faceliftattu malli, jossa muuttui keulan ulkonäkö, takavalot ja osittain sisustus.
      - Auto on etuvetoinen.
      - Ruostuminen alkaa ovien alareunoista, mutta ei ole mitenkään yleinen ongelma.


      Ja sitten niihin omiin kokemuksiin :
      460 1.8i DL -92 on nyt ollut alla syyskesästä lähtien.

      Auto on mukava matkustaa ja miellyttävä ajaa. Metelikään ei sisällä pahasti häiritse laillisissa nopeuksissa lukuunottamatta kojelaudan nitinöitä epätasaisella alustalla ajettaessa (kuulemma ominaisuus).

      Ainakin tuo 1.8 kone vääntää hyvin alakierroksilta lähtien, joten kaupunkiajokin sujuu leppoisasti, kun ei tarvitse kaikenaikaa haeskella sopivaa vaihdetta.

      Kaiken kaikkiaan olen ollut ostokseeni tyytyväinen, vaikka näillä pakkaskeleillä onkin kaikenlaista pikkuharmia alkanut ilmaantua. Mutta niin niitä murheita näyttää olevan naapuruston muillakin autoilijoilla. Itse olen vielä joka aamu päässyt autolla töihin, kaikki naapurit sen sijaan eivät ole.

      Autoa ostaessasi kannattaa muuten kiinnittää huomiota siihen, onko nokkaremmi vaihdettu ajoissa (90 tkm välein) ja onko vaihto tulossa hetken päästä ajankohtaiseksi. Remmi on aika v-mäisessä paikassa itse vaihdettavaksi.

      Kytkimen kunto kannattaa varmistaa myös, sillä se on ihan yhtä hankala vaihtaa tähänkin autoon kuin muihinkin etuvetoisiin, joissa ei ole vaihtoluukkua.

      Etupään nivelet ovat kuulemma kulutustavaraa. Itse en moiseen osaa vielä sanoa mitään.

      Jos autossa on levyjarrut takana (ABS jarrujen yhteydessä aina) on odotettavissa ongelmia käsijarrun kanssa. Mekanismi ei oikein tykkää suolaisilla teillä ajelemisesta.

      Mitäpä vielä... Omalla kärrylläni on ajettu jo yli 300 tkm, joten aika kestävältä tuon tekniikka vaikuttaa. Etenkin kun auto tuntuu vieläkin hyvältä ja jämäkältä ajettavalta.

    • ei ihan p...a

      Kokemuksia 460 GLE 1.6 vm. -91.

      Auto ollut perheessä n. -95 vuodesta saakka.

      Alkuun alusta oli jotenkin pehmeän oloinen, iskunvaimentimet vaihdettiin aika pian parempiin. Autossa on ollut mystisiä sähkövikoja vähintäänkin riittävästi. Lisäksi ainakin tuo yksilö tuntuu olevan herkkä ruosteelle, helmoja on paikattu ja maalattu pariinkin kertaan. Moottorille ei ole kuitenkaan tehty normaalihuoltojen lisäksi mitään, mittarissa on nyt jotain 210000 km. Moottorin apulaitteita on vaihdeltu moneen kertaan, viimeksi laturi. Nyt katsastuksessa pomppasi kallistuksenvakaajaan ja päästöihin (pakoputki vuotaa.)

      Aiempi kuljin oli 360 GL 2.0 padalla, eikä näitä autoja tarvitse edes verrata keskenään, 360 hakkasi 460:n mennen tullen.

      Mutta, nämä ovat vain omia käyttökokemuksiin perustuvia mielipiteitäni, muut saavat olla mitä mieltä haluavat.

    • SusQ

      Ainakin mun 460 otti ja hajosi. :/ Ja oli (vasta) vm. 93... Että sillai. Syynä Renaultin kone. Ja mun autossa ruostetta on vain lokasuojissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksköhän mä oon tuolla

      Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4681
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

      Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2638
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

      Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2493
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

      Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2445
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

      Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1827
    6. Saattaisimme olla yhdessä

      Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

      Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1335
    9. Vanhemmalle naiselle

      Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

      On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    Aihe