kysymys

kysymys.

Sopiiko tanskandoggi ensimmäiseksi koiraksi ihmisille, joilla ei ole aikaisempaa kokemusta koirista?

13

1727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wastailen jotain

      tämä sitten ainoastaan minun mielipide!
      minun mielestä sopii JOS viitsii etsiä tietoa rodusta ja käy pennun kanssa koirakoulun ja jaksaa perehtyä koiraansa eikä ota sitä pelkästään ison koon takia...koska rotu ei ole siitä kaikkein helpommasta päästä mutta ei myöskään sieltä vaikeimmistakaan...

    • mies vaan

      riippuu paljon itsestäsi.
      koiran luonne on erittäin mukava mutta vaatii myös paljon liikuntaa eli ei ole mikään sohvakoira kuvainnollisesti.

      on aika kova kuolaamaan jos et pidä siitä ja karvakin lähtee ihan mukavasti ajoittain. minusta kerta kaikkiaan ihana koira. kuten niin monet muutkin rodut.

    • jatkoa..

      Kiitokset mulommille vastauksista. Valaisen tilannetta lisää:

      Niin no olis helpompi, jos tämä koira tulisi edes minulla. Minulla on jonkin verran koirista kokemusta, kun muutama on ollut.

      Tämä koira tulee eräälle sukulaisiselle, jolla ei pahmmin koirasta ole kokemusta. Muutama vuosi sitten hänellä oli koiranpentu, jonka antoi pois 4kk iässä. Syytä en ole koskaan saanut selville. Koira oli reipas, menevä pentu.

      Nyt epäilen, että tämä tuleva doggi tulee sitten enemmän oman egonsa jatkeeksi eikä sitä edes välttämättä koiteta kouluttaa, kun ajattelee, miten sille pennulle kävi (oli kekskikoisen koiranpentu). EPäilen, että hänen käsissään tästä pennusta voi tulla tikittävä aikapommi jo sen takia, kun eivät nyt ole ihan tietoisia kuitenkaan mitä ottavat ja miten pitäsii opetella. Kotikoiraksi tulossa, mutta kyllähän kotikoiraakin pitäisi kouluttaa. Itsestäni dogit on aivan ihania. Oma koirani tykkää leikkiä niiden kanssa ;)

      • jotain vastailen

        niin no ei kauhean lupaavalta kuulosta tuommonen ihminen,tanskandoggi pennut kun tuppaavat kuitenkin olemaan suht hankalia pentu iän joka kestää noin puolitoistavuotiaaksi..on murkku iät,eroahdistukset,sisä siistiksi opettelu mikä ei kaikilta suju ihan tosta vaan...ja kouluttamatta niistä tosiaan saa käveleviä aikapommeja..


      • ei!

        En kyllä mitenkään voi suositella doggia sellaiselle ihmiselle, joka ei välttämättä ymmärrä koulutuksen tärkeyttä. Doggi on vaativa rotu ja hyvässä lykyssä pentu sattuu olemaan samanlainen sähköjänis kuin omani, eli vilkkaus ja miellyttämishaluttomuus eivät ole kovin hyvä pari tuon kokoisessa koirassa. Vaikka olisi ennenkin omistanut/koulutanut koiria, voi silti joutua lyömään päätä seinään dogin kasvatuksen kanssa. Helppo ja leppoisa rotu ei todellakaan ole!! Poikkeuksia löytyy, mutta ei doggi syntyjään ole rauhallinen ja hyväkäytöksinen. Se on onnistuneen kotikasvatuksen tulosta.

        Egonjatkeeksi dogista ei valitettavasti ole, sillä ihminen joka ottaa dogin sitä varten, ei yksinkertaisesti kykene niin vaativaan tehtävään kuin koulutus, koska ei rakasta koiraa sen itsensä takia. Ja kouluttamaton doggi on kaikkea muuta kuin kateutta herättävä ilmestys, eli ei sitä viitsi ylpeillen ihmistenilmoilla kuljettaa. Se joko riekkuu tai kovan käden kokeneena kulkee kyyryssä ja on kaukana komeasta apollosta.
        Jos ihmisellä ei ole kokemusta koirankasvatuksesta, ei doggia kannata ottaa. Suuri koko saattaa pakottaa omistajaa hallitsemaan doggiansa kyseenalaisilla menetelmillä, kuten väkivallalla esim. hakkaamalla tai potkimalla. Olen jopa kuullut jonkun kuristavan doggiaan niin, että koiralta on lähteä taju!! Auttaa kuulemma oppia menemään perille! Huhh huhh!
        Eli harkitkaa sitä dogin hankkimista ja miettikää riittääkö rahkeet!

        Eli tämä teksti oli niille, jotka ovat nähneet kadulla komean dogin ja ajattelivat että: 'Vauu.. oispa kiva omistaa doggi!' eivätkä oikeasti tajua koiranpidosta mitään.


      • ei eieei
        ei! kirjoitti:

        En kyllä mitenkään voi suositella doggia sellaiselle ihmiselle, joka ei välttämättä ymmärrä koulutuksen tärkeyttä. Doggi on vaativa rotu ja hyvässä lykyssä pentu sattuu olemaan samanlainen sähköjänis kuin omani, eli vilkkaus ja miellyttämishaluttomuus eivät ole kovin hyvä pari tuon kokoisessa koirassa. Vaikka olisi ennenkin omistanut/koulutanut koiria, voi silti joutua lyömään päätä seinään dogin kasvatuksen kanssa. Helppo ja leppoisa rotu ei todellakaan ole!! Poikkeuksia löytyy, mutta ei doggi syntyjään ole rauhallinen ja hyväkäytöksinen. Se on onnistuneen kotikasvatuksen tulosta.

        Egonjatkeeksi dogista ei valitettavasti ole, sillä ihminen joka ottaa dogin sitä varten, ei yksinkertaisesti kykene niin vaativaan tehtävään kuin koulutus, koska ei rakasta koiraa sen itsensä takia. Ja kouluttamaton doggi on kaikkea muuta kuin kateutta herättävä ilmestys, eli ei sitä viitsi ylpeillen ihmistenilmoilla kuljettaa. Se joko riekkuu tai kovan käden kokeneena kulkee kyyryssä ja on kaukana komeasta apollosta.
        Jos ihmisellä ei ole kokemusta koirankasvatuksesta, ei doggia kannata ottaa. Suuri koko saattaa pakottaa omistajaa hallitsemaan doggiansa kyseenalaisilla menetelmillä, kuten väkivallalla esim. hakkaamalla tai potkimalla. Olen jopa kuullut jonkun kuristavan doggiaan niin, että koiralta on lähteä taju!! Auttaa kuulemma oppia menemään perille! Huhh huhh!
        Eli harkitkaa sitä dogin hankkimista ja miettikää riittääkö rahkeet!

        Eli tämä teksti oli niille, jotka ovat nähneet kadulla komean dogin ja ajattelivat että: 'Vauu.. oispa kiva omistaa doggi!' eivätkä oikeasti tajua koiranpidosta mitään.

        tämä edellinen kyllä kiteytti asiat aivan oikein!!!!!ei EGON JATKEEKSI!!!


      • ei ei ei
        ei eieei kirjoitti:

        tämä edellinen kyllä kiteytti asiat aivan oikein!!!!!ei EGON JATKEEKSI!!!

        ja jos tämä iminen haaveilee koirasta..ilmoittele Tanskandoggi keskustelupaslstalla asiasta..suurin osa kuitenkin käyttä konetta ja samalla voi varoa ettei jostain lähde koira maailmalle ja sellaiselle ihmiselle joka ei koirista mitään tajua..

        Ilmeiesti tämä eikaisempi pentu on koetellut omistajansa rajat, ei ole sitten jaksanut/pärjännyt koiran kanssa ja siksi helppoa antaa pois..mutta sama asia se on jokaisen koiran kanssa! KOulutusta, rakkautta ja rajoja.


      • ottaa
        ei ei ei kirjoitti:

        ja jos tämä iminen haaveilee koirasta..ilmoittele Tanskandoggi keskustelupaslstalla asiasta..suurin osa kuitenkin käyttä konetta ja samalla voi varoa ettei jostain lähde koira maailmalle ja sellaiselle ihmiselle joka ei koirista mitään tajua..

        Ilmeiesti tämä eikaisempi pentu on koetellut omistajansa rajat, ei ole sitten jaksanut/pärjännyt koiran kanssa ja siksi helppoa antaa pois..mutta sama asia se on jokaisen koiran kanssa! KOulutusta, rakkautta ja rajoja.

        Mä voisin ilmoitella suoraan sille kasvattajalle, kun satuin saamaan selville kasvattajan, kun utelin kovasti uudesta koirasta. Se on sitten eri asia uskooko hän minua vai ei.

        Kyllähän nuo pennut ovat syötävän suloisia ;) Tällä alueella liikkuu ainakin yksi suloinen pentu doggi :) Ja sitten yks hiukan "isompi" pari vuotias ja sen kanssa omistajalla on vaikeuksia, mutta näyuttää pikku hiljaa helpottaa ja koiralle mennä päähänkin jotain.


      • ..........................
        ottaa kirjoitti:

        Mä voisin ilmoitella suoraan sille kasvattajalle, kun satuin saamaan selville kasvattajan, kun utelin kovasti uudesta koirasta. Se on sitten eri asia uskooko hän minua vai ei.

        Kyllähän nuo pennut ovat syötävän suloisia ;) Tällä alueella liikkuu ainakin yksi suloinen pentu doggi :) Ja sitten yks hiukan "isompi" pari vuotias ja sen kanssa omistajalla on vaikeuksia, mutta näyuttää pikku hiljaa helpottaa ja koiralle mennä päähänkin jotain.

        minulle os. [email protected]

        kerro postissa kasvattaja, sekä syy miksi tuttavallesi ei saa myydä pentua, ja tuttavasi nimi jotta kasvattaja tietää kenestä on kyse.

        voin puhua kasvattajalle, ovat suurin osa tuttuja doggi piireistä.


      • aloittaja.
        .......................... kirjoitti:

        minulle os. [email protected]

        kerro postissa kasvattaja, sekä syy miksi tuttavallesi ei saa myydä pentua, ja tuttavasi nimi jotta kasvattaja tietää kenestä on kyse.

        voin puhua kasvattajalle, ovat suurin osa tuttuja doggi piireistä.

        Kasvattajalla oli itselläänkin soinut hälytyskellot ja oli sanonut henkilölle, että pennut ovat varattuja. Oli sanonut, että laittaa ylös nimen, jos joku peruuttaakin kaupan. Mutta ei nyt onneksi myy kyseiselle henkilölle pentua!

        Kyseinen henkilö vaan puhui itse niin varmasti, että heille tulee pentu jne :)

        Tämä henkilö nyt vaan ei ole yksinkertaisesti ajatellut tarpeeksi koiranhankintaa eikä mitä vastuuta se tuo. JA etenkin ison koiran kouluttaminen ymym...


      • Nimetön
        aloittaja. kirjoitti:

        Kasvattajalla oli itselläänkin soinut hälytyskellot ja oli sanonut henkilölle, että pennut ovat varattuja. Oli sanonut, että laittaa ylös nimen, jos joku peruuttaakin kaupan. Mutta ei nyt onneksi myy kyseiselle henkilölle pentua!

        Kyseinen henkilö vaan puhui itse niin varmasti, että heille tulee pentu jne :)

        Tämä henkilö nyt vaan ei ole yksinkertaisesti ajatellut tarpeeksi koiranhankintaa eikä mitä vastuuta se tuo. JA etenkin ison koiran kouluttaminen ymym...

        että soitit kasvattajalle ja kerroit tilanteen=)


      • vastuullinen sivullinen!!
        Nimetön kirjoitti:

        että soitit kasvattajalle ja kerroit tilanteen=)

        Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki!! Kuka tahansa oletkin, sinulla on paljon rakkautta eläimiä kohtaan ja olen iloinen että teit sen mitä piti!! :) :) :)

        Nyt ei ainakaan läde koira kiertoon..ja jos vastaisuudessa tulee uudelleen sama juttu, olethan yhtä ovela? ;) Sä et sitä ihmistä loukannut, sä teit oikein ja eipä hän taida koskaan saada tätä edes tietoonsa. Hyvä näin! Kerrankin on tällä saralla jotain hyvää kuultavaa, että joku ottaa oikeasti tosissaan sen jos näkee jotain tai tietää jotain, mut ei tee asian eteen mitään. Se on väärin..sä teit oikein! Kiitos!


    • denilp

      sefhtiop

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8464
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2575
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2297
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe