nimestä Kristian

lauren

Olen ajatellut antaa poikani nimeksi Kristian. Mietin vain onko se sellainen nimi joka helposti saa jonkun lempinimen. Itse tiedän yhden aikuisen Kristianin jota tuttavallisesti kutsutaan Krisseksi. Haluaisin tietää mitä ajatuksia teillä muilla on. Mitä lempinimiä/lyhenteitä tiedätte tai teille tulee mieleen kyseisestä nimestä?

Kiitos etukäteen!

6

2693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Krisu!

      Kuullut joskus kutsuttavan.

    • sitä mietin itse

      Minua mietityttää, että miksi mietit tuota lempinimi asiaa? Sillä ettet halua ihmisten keksivän lempinimiä vai sillä että haluat nimen josta keksii myös lempinimen? Ja sitten toisaalta, onko sillä mitään väliä onko lempinimiä vai ei? Jos lasta kutsutaan kotona Kristianiksi, se on käytössä myös muilla. Koulusta ja tarhasta ne lempinimet yleisimmin tulevat. Krisseä ja Krisua olen itse kuullut käytettävän, mutta sitten taas lempinimeksihän voi tulla vaikka Jörö-Jorma riippumatta oikeasta nimestä.

      • Täti

        Miksi tosiaan täytyy jo etukäteen miettiä lempinimeä?
        Eikö lasta voisi nimetä sellaisella nimellä, joksi häntä tullaan kutsumaan (ainakin kotona)?

        Saattaahan niitä lempinimiä myöhemmin tulla,
        mutta - kuten edellinen jo kirjoitti - ne ei
        välttämättä ole millään tavalla yhteydessä oikeaan nimeen.


      • lauren
        Täti kirjoitti:

        Miksi tosiaan täytyy jo etukäteen miettiä lempinimeä?
        Eikö lasta voisi nimetä sellaisella nimellä, joksi häntä tullaan kutsumaan (ainakin kotona)?

        Saattaahan niitä lempinimiä myöhemmin tulla,
        mutta - kuten edellinen jo kirjoitti - ne ei
        välttämättä ole millään tavalla yhteydessä oikeaan nimeen.

        Vaatimattomasti pyysin kysymykseeni vastauksia, en mielipiteitä kysymyksestäni... ;-)

        En ole keksimässä pojalleni lempinimeä, eihän virallista nimeä ole vielä edes annettu. Syy, miksi kysymykseni alunperin esitin oli se, että halusin mielipiteitänne siitä kuinka herkästi nimestä Kristian tulee joku lyhennelmä - nimenomaan Teidän melestänne. Itse en juurikaan välitä lempinimistä.

        Kiitos kuitenkin vastauksista!


    • Itse tunnen yhden Christianin, jota Krisaksi kutsutaan.

    • Mistä tahansa mimesta löytyy typeriä väänöksiä, lempinimiksi ja kiusaamiseksi. ( jos muut eivät pidä pojastasi he saattavat haukkua häntä esim
      Kristiina
      Kikki (kikkeli)
      Kikkeli
      Krisse)

      Lempi nimiä on
      Krisse
      Kris
      Kiki
      Kristi
      Yms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      173
      9253
    2. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      69
      7198
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      60
      3625
    4. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      94
      1348
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      58
      1332
    6. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1283
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      21
      1199
    8. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      228
      1178
    9. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      1003
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      921
    Aihe