nimestä Kristian

lauren

Olen ajatellut antaa poikani nimeksi Kristian. Mietin vain onko se sellainen nimi joka helposti saa jonkun lempinimen. Itse tiedän yhden aikuisen Kristianin jota tuttavallisesti kutsutaan Krisseksi. Haluaisin tietää mitä ajatuksia teillä muilla on. Mitä lempinimiä/lyhenteitä tiedätte tai teille tulee mieleen kyseisestä nimestä?

Kiitos etukäteen!

6

3317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Krisu!

Kuullut joskus kutsuttavan.

• sitä mietin itse

Minua mietityttää, että miksi mietit tuota lempinimi asiaa? Sillä ettet halua ihmisten keksivän lempinimiä vai sillä että haluat nimen josta keksii myös lempinimen? Ja sitten toisaalta, onko sillä mitään väliä onko lempinimiä vai ei? Jos lasta kutsutaan kotona Kristianiksi, se on käytössä myös muilla. Koulusta ja tarhasta ne lempinimet yleisimmin tulevat. Krisseä ja Krisua olen itse kuullut käytettävän, mutta sitten taas lempinimeksihän voi tulla vaikka Jörö-Jorma riippumatta oikeasta nimestä.

• Täti

Miksi tosiaan täytyy jo etukäteen miettiä lempinimeä?
        Eikö lasta voisi nimetä sellaisella nimellä, joksi häntä tullaan kutsumaan (ainakin kotona)?

Saattaahan niitä lempinimiä myöhemmin tulla,
        mutta - kuten edellinen jo kirjoitti - ne ei
        välttämättä ole millään tavalla yhteydessä oikeaan nimeen.

• lauren
        Täti kirjoitti:

Miksi tosiaan täytyy jo etukäteen miettiä lempinimeä?
        Eikö lasta voisi nimetä sellaisella nimellä, joksi häntä tullaan kutsumaan (ainakin kotona)?

Saattaahan niitä lempinimiä myöhemmin tulla,
        mutta - kuten edellinen jo kirjoitti - ne ei
        välttämättä ole millään tavalla yhteydessä oikeaan nimeen.

Vaatimattomasti pyysin kysymykseeni vastauksia, en mielipiteitä kysymyksestäni... ;-)

En ole keksimässä pojalleni lempinimeä, eihän virallista nimeä ole vielä edes annettu. Syy, miksi kysymykseni alunperin esitin oli se, että halusin mielipiteitänne siitä kuinka herkästi nimestä Kristian tulee joku lyhennelmä - nimenomaan Teidän melestänne. Itse en juurikaan välitä lempinimistä.

Kiitos kuitenkin vastauksista!

• Itse tunnen yhden Christianin, jota Krisaksi kutsutaan.

• Mistä tahansa mimesta löytyy typeriä väänöksiä, lempinimiksi ja kiusaamiseksi. ( jos muut eivät pidä pojastasi he saattavat haukkua häntä esim
      Kristiina
      Kikki (kikkeli)
      Kikkeli
      Krisse)

Lempi nimiä on
      Krisse
      Kris
      Kiki
      Kristi
      Yms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 96
      1649
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1444
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1377
    4. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      56
      1280
    5. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1258
    6. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      9
      965
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      36
      827
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      771
    9. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      754
    10. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      735
    Aihe