nimestä Kristian

lauren

Olen ajatellut antaa poikani nimeksi Kristian. Mietin vain onko se sellainen nimi joka helposti saa jonkun lempinimen. Itse tiedän yhden aikuisen Kristianin jota tuttavallisesti kutsutaan Krisseksi. Haluaisin tietää mitä ajatuksia teillä muilla on. Mitä lempinimiä/lyhenteitä tiedätte tai teille tulee mieleen kyseisestä nimestä?

Kiitos etukäteen!

6

3099

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Krisu!

Kuullut joskus kutsuttavan.

• sitä mietin itse

Minua mietityttää, että miksi mietit tuota lempinimi asiaa? Sillä ettet halua ihmisten keksivän lempinimiä vai sillä että haluat nimen josta keksii myös lempinimen? Ja sitten toisaalta, onko sillä mitään väliä onko lempinimiä vai ei? Jos lasta kutsutaan kotona Kristianiksi, se on käytössä myös muilla. Koulusta ja tarhasta ne lempinimet yleisimmin tulevat. Krisseä ja Krisua olen itse kuullut käytettävän, mutta sitten taas lempinimeksihän voi tulla vaikka Jörö-Jorma riippumatta oikeasta nimestä.

• Täti

Miksi tosiaan täytyy jo etukäteen miettiä lempinimeä?
        Eikö lasta voisi nimetä sellaisella nimellä, joksi häntä tullaan kutsumaan (ainakin kotona)?

Saattaahan niitä lempinimiä myöhemmin tulla,
        mutta - kuten edellinen jo kirjoitti - ne ei
        välttämättä ole millään tavalla yhteydessä oikeaan nimeen.

• lauren
        Täti kirjoitti:

Miksi tosiaan täytyy jo etukäteen miettiä lempinimeä?
        Eikö lasta voisi nimetä sellaisella nimellä, joksi häntä tullaan kutsumaan (ainakin kotona)?

Saattaahan niitä lempinimiä myöhemmin tulla,
        mutta - kuten edellinen jo kirjoitti - ne ei
        välttämättä ole millään tavalla yhteydessä oikeaan nimeen.

Vaatimattomasti pyysin kysymykseeni vastauksia, en mielipiteitä kysymyksestäni... ;-)

En ole keksimässä pojalleni lempinimeä, eihän virallista nimeä ole vielä edes annettu. Syy, miksi kysymykseni alunperin esitin oli se, että halusin mielipiteitänne siitä kuinka herkästi nimestä Kristian tulee joku lyhennelmä - nimenomaan Teidän melestänne. Itse en juurikaan välitä lempinimistä.

Kiitos kuitenkin vastauksista!

• Itse tunnen yhden Christianin, jota Krisaksi kutsutaan.

• Mistä tahansa mimesta löytyy typeriä väänöksiä, lempinimiksi ja kiusaamiseksi. ( jos muut eivät pidä pojastasi he saattavat haukkua häntä esim
      Kristiina
      Kikki (kikkeli)
      Kikkeli
      Krisse)

Lempi nimiä on
      Krisse
      Kris
      Kiki
      Kristi
      Yms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1334
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      863
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73