nimestä Kristian

lauren

Olen ajatellut antaa poikani nimeksi Kristian. Mietin vain onko se sellainen nimi joka helposti saa jonkun lempinimen. Itse tiedän yhden aikuisen Kristianin jota tuttavallisesti kutsutaan Krisseksi. Haluaisin tietää mitä ajatuksia teillä muilla on. Mitä lempinimiä/lyhenteitä tiedätte tai teille tulee mieleen kyseisestä nimestä?

Kiitos etukäteen!

6

3413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Krisu!

      Kuullut joskus kutsuttavan.

    • sitä mietin itse

      Minua mietityttää, että miksi mietit tuota lempinimi asiaa? Sillä ettet halua ihmisten keksivän lempinimiä vai sillä että haluat nimen josta keksii myös lempinimen? Ja sitten toisaalta, onko sillä mitään väliä onko lempinimiä vai ei? Jos lasta kutsutaan kotona Kristianiksi, se on käytössä myös muilla. Koulusta ja tarhasta ne lempinimet yleisimmin tulevat. Krisseä ja Krisua olen itse kuullut käytettävän, mutta sitten taas lempinimeksihän voi tulla vaikka Jörö-Jorma riippumatta oikeasta nimestä.

      • Täti

        Miksi tosiaan täytyy jo etukäteen miettiä lempinimeä?
        Eikö lasta voisi nimetä sellaisella nimellä, joksi häntä tullaan kutsumaan (ainakin kotona)?

        Saattaahan niitä lempinimiä myöhemmin tulla,
        mutta - kuten edellinen jo kirjoitti - ne ei
        välttämättä ole millään tavalla yhteydessä oikeaan nimeen.


      • lauren
        Täti kirjoitti:

        Miksi tosiaan täytyy jo etukäteen miettiä lempinimeä?
        Eikö lasta voisi nimetä sellaisella nimellä, joksi häntä tullaan kutsumaan (ainakin kotona)?

        Saattaahan niitä lempinimiä myöhemmin tulla,
        mutta - kuten edellinen jo kirjoitti - ne ei
        välttämättä ole millään tavalla yhteydessä oikeaan nimeen.

        Vaatimattomasti pyysin kysymykseeni vastauksia, en mielipiteitä kysymyksestäni... ;-)

        En ole keksimässä pojalleni lempinimeä, eihän virallista nimeä ole vielä edes annettu. Syy, miksi kysymykseni alunperin esitin oli se, että halusin mielipiteitänne siitä kuinka herkästi nimestä Kristian tulee joku lyhennelmä - nimenomaan Teidän melestänne. Itse en juurikaan välitä lempinimistä.

        Kiitos kuitenkin vastauksista!


    • Itse tunnen yhden Christianin, jota Krisaksi kutsutaan.

    • Mistä tahansa mimesta löytyy typeriä väänöksiä, lempinimiksi ja kiusaamiseksi. ( jos muut eivät pidä pojastasi he saattavat haukkua häntä esim
      Kristiina
      Kikki (kikkeli)
      Kikkeli
      Krisse)

      Lempi nimiä on
      Krisse
      Kris
      Kiki
      Kristi
      Yms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe