Porkkanoita Gerbiiilille?

Iloinen Omistaja

moi
saako gerbiileille antaa porkkanoita jotta ne voivat pureskellä jotain?kun tänään sain kaksi gerbiiliä ja en oikein tiedä.no kuitenkin moikka ja vastailkaa!!!

9

1473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gerbiililauma

eiköhän porkkanaa saa antaa. Ekös se kuulu kasvisten ja vihannesten joukkoon, ja niitähän suositellaan antamaan gerbiileille.

• gegs

morsmors,

tottakai saa antaa ja pitäisikin. ;)
      katsopa lisää www.gerbiiliyhdistys.fi gerbiileiden ruokinnasta. muista pitää aina saatavilla hyvänlaatuista siemenseosta ja vettä.

• gerbsuu

no miks ei sais? porkkanat on hyvää tuoreruokaa gerbiileille, joten ei kun kuppi täyteen porkkanaa:D

• saa antaa

kaalista tulee kaasua mahaan ja sipulissa sama juttu, mutta melkein kaikkea mitä vihanneksia ja hedelmiä syöt voi antaa. kokeile rohkeasti!

• mä vaan

Voi antaa. Itellänikin on kaksi gerbua. Tykkäävät porkkanoista kovasti :).

• 3 gerbiilin omistaja

Omat gerbiilini ei oikein syö mm. Kurkkua, omenaa, porkkanaa tai juustoa (sillälailla että näkisin). Mutta kyllä se pikku nokare juustoa ja muutakin häviää yön aikana jonkun gerbiilin suuhun. Antakaas vinkkejä mitä voisin kokeilla! (Kaikki tykkäävät mm. Pähkinät, joita saavat harvoin etteivät lihoa, auringonkukansiemenet ja sitten sellanen kellertävä siemen joka tulee gerbiilien ruuan mukana :) )

• Kannattaa kokeilla laajasti erilaisia tuoreruokia, jotta löydät omiesi lempparin :) Yleisesti gerbiilit tuntuvat pitävän lasten hedelmäsoseista enemmän kuin kokonaisista kasveista, myös yrttejä kuten persilja ja basilika, ja lehtikaalia kannattaa kokeilla (ovat omien rottieni lemppareita, ja hyviä kalsiuminlähteitä!) Gerbiilit saattavat myös alkuun olla epäluuloisia, eli samaa ruokaa täytyy tarjota monta kertaa, ennen kuin se alkaa maistua.

• mandariinia massuun

Mun kolmen gerbiilin ehdoton suosikki on mandariini

• Ihan totta, nyttenkö aijoit tiedon hankkia kun ne ovat jo kotona? D: No, hyvä kun edes nyt hankit. Ensikerralla kannattaa katsoa etukäteen. Mutta siis, mielestäni saa antaa. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8485
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4598
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      55
      3654
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3156
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2920
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2616
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2083
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2066
    Aihe