yamaha virago xv 535

Nimetön

Ostin syksyllä saksan tuontipyörän jolla on ajettu 8800 km. On vm. 1998. Huoltokirjaa ei ole mukana ja on mun eka pyörä.
Mitä huoltoja siihen kandeis tehdä?
Miten siitä voi tarkastaa öljyt? Löysin tulpan josta öljyt laitetaan mut siinä ei ollu mitään mittatikkua?

27

37131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frans

      noi kilsamäärät epäilyttää,muistaakseni www.louis.de ,saat tekniset tiedot,itselläni oli joskus samanlainen pyörä.Jostain nettisivulta sain tulostettua koko käsikirjan,mut en millään muista mikä sivu se oli

    • voan

      onmppi ruutu, lasisilmä, josta näkköö öljytilanteen, moottorin kuppeessa. Kato vaekka ite.

    • tällaista

      Vaihdat moottori ja peräöljyt suodattimen. Akun vedet vois tarkistaa ja vaijerit rasvata, ehkä säätää kytkimenkin tarvittaessa. Putsata ja puunata je ennen ajeluja vielä tsekata renraspaineet. Jos muuten toimii, niin tuskin muuta tarttee tehdä. Jos et vielä laita talviteloille, niin öljynvaihdot kannattaa tehdä vasta sitten kun laitat seisontaan.
      Jos siinä on alkuperäiset renkaat, niin ovat varmasti kovettuneet 8 vuoden aikana ja suosittelen vaihtoa, vaikka pintaa oliskin. Pitäis kyllä noilla kilsoilla olla vielä ensiasennusrenkaat alla...

      En vaan taas usko millään.... Ei huoltokirjaa, 8 vuotta vanha mopo ja vain 8800 km ajettu. 1100 km vuodessa, vaan voihan se hyvällä tuurilla olla tottakin.

      • raideri

        Hei! Saattaapa nuo kilsat olla tottakin..itse ostin jammu 535:n viime syksynä ja jattelin onnessani ajella niin maan perusteellisesti tänä kesänä...mutta kun pyörä ei pelittänyt ihan täydellisesti, eikä itse osaa paljoa tehdä, tulpat vaihdoin, niin kyllä on kilsat jääneet allekin tuhannen. Mulla oli alusta asiti ongelmaa..ensin toimi mukavasti, sitten vaihdoin akun, kun epäiltiin sen olevan sökö. Nyt olen todennut kaverin kanssa, joka ei paljon pyöristä perusta (automiehiä)että pyörä ei lataa. Löydettiin pitkän etsinnän jälkeen "valetankin" alta sulake, ehjä. Nyt se sitten taas seisoo tuossa pihalla harmikseni, kun en ole raskinut korjaamollekaan viedä enkä halpaa tiedä. Jostain lataussäätimestä tämä kaverini mutisi tai laturin hiilistä, mutta kun emme sellaisia löytäneet.
        Pyörä oli ollut 50v. opettajalla tuolla Seinäkoen suunnalla 5v. hänellä käytössä ja sanoi toimineen moitteettomasti. Toki tuon ikäisessä voi jotakin tullakin(-89), mutta kun ei ole sitä huoltokirjaa eikä itse niin paljon osaa, että tietäisi, mistä hakea mitäkin osaa. Pyörän piti olla se tehokkaampi versio, ope ei kyllä tiennyt, eikä rekisteriotteesta selvinnyt. Kulje ei kuitenkaan kuin himpun yli satasen yksin ajellessa, ilman mitään kuormaa. Jos joku voisi jotain neuvoa antaa, mistä lähden vikaa etsimään. olisin tosi kiitollinen. Muutakin tietoa jos on saatavilla niin sekin kelpaa, kiitos!


      • tuntuu.
        raideri kirjoitti:

        Hei! Saattaapa nuo kilsat olla tottakin..itse ostin jammu 535:n viime syksynä ja jattelin onnessani ajella niin maan perusteellisesti tänä kesänä...mutta kun pyörä ei pelittänyt ihan täydellisesti, eikä itse osaa paljoa tehdä, tulpat vaihdoin, niin kyllä on kilsat jääneet allekin tuhannen. Mulla oli alusta asiti ongelmaa..ensin toimi mukavasti, sitten vaihdoin akun, kun epäiltiin sen olevan sökö. Nyt olen todennut kaverin kanssa, joka ei paljon pyöristä perusta (automiehiä)että pyörä ei lataa. Löydettiin pitkän etsinnän jälkeen "valetankin" alta sulake, ehjä. Nyt se sitten taas seisoo tuossa pihalla harmikseni, kun en ole raskinut korjaamollekaan viedä enkä halpaa tiedä. Jostain lataussäätimestä tämä kaverini mutisi tai laturin hiilistä, mutta kun emme sellaisia löytäneet.
        Pyörä oli ollut 50v. opettajalla tuolla Seinäkoen suunnalla 5v. hänellä käytössä ja sanoi toimineen moitteettomasti. Toki tuon ikäisessä voi jotakin tullakin(-89), mutta kun ei ole sitä huoltokirjaa eikä itse niin paljon osaa, että tietäisi, mistä hakea mitäkin osaa. Pyörän piti olla se tehokkaampi versio, ope ei kyllä tiennyt, eikä rekisteriotteesta selvinnyt. Kulje ei kuitenkaan kuin himpun yli satasen yksin ajellessa, ilman mitään kuormaa. Jos joku voisi jotain neuvoa antaa, mistä lähden vikaa etsimään. olisin tosi kiitollinen. Muutakin tietoa jos on saatavilla niin sekin kelpaa, kiitos!

        Arvailemalla se vian etsiminen kalliiksi tulee.
        Olet jo turhaan hankkinut akun, hankitko seuraavaksi (mahdollisesti) turhaan lataussäätimenkin? Ei vikoja pidä yrittää korjailla musta-tuntuu-menetelmällä, se on turhaa ja turhauttavaa puuhaa. Kalliiksihan tuo ajamettomuus tulee muutenkin, turhien vakuutusmaksujen muodossa, eikä tuonikäisen mopon arvo vanhetessa ainakaan parane.

        Vie ihmeessä jonneki pajalle, niin vika selviää muutamassa hetkessä. Ja se asiaa tunteva osaa kertoa senkin, miten saat kuristukset veks.

        Tuon lataamattomuudenkin olis saanu selville ihen hetkessä ja aivan tavallisella yleismittarilla. Sen sun ostamas akun hinnalla mopo saattais olla jo kunnossa.


      • vikoja
        raideri kirjoitti:

        Hei! Saattaapa nuo kilsat olla tottakin..itse ostin jammu 535:n viime syksynä ja jattelin onnessani ajella niin maan perusteellisesti tänä kesänä...mutta kun pyörä ei pelittänyt ihan täydellisesti, eikä itse osaa paljoa tehdä, tulpat vaihdoin, niin kyllä on kilsat jääneet allekin tuhannen. Mulla oli alusta asiti ongelmaa..ensin toimi mukavasti, sitten vaihdoin akun, kun epäiltiin sen olevan sökö. Nyt olen todennut kaverin kanssa, joka ei paljon pyöristä perusta (automiehiä)että pyörä ei lataa. Löydettiin pitkän etsinnän jälkeen "valetankin" alta sulake, ehjä. Nyt se sitten taas seisoo tuossa pihalla harmikseni, kun en ole raskinut korjaamollekaan viedä enkä halpaa tiedä. Jostain lataussäätimestä tämä kaverini mutisi tai laturin hiilistä, mutta kun emme sellaisia löytäneet.
        Pyörä oli ollut 50v. opettajalla tuolla Seinäkoen suunnalla 5v. hänellä käytössä ja sanoi toimineen moitteettomasti. Toki tuon ikäisessä voi jotakin tullakin(-89), mutta kun ei ole sitä huoltokirjaa eikä itse niin paljon osaa, että tietäisi, mistä hakea mitäkin osaa. Pyörän piti olla se tehokkaampi versio, ope ei kyllä tiennyt, eikä rekisteriotteesta selvinnyt. Kulje ei kuitenkaan kuin himpun yli satasen yksin ajellessa, ilman mitään kuormaa. Jos joku voisi jotain neuvoa antaa, mistä lähden vikaa etsimään. olisin tosi kiitollinen. Muutakin tietoa jos on saatavilla niin sekin kelpaa, kiitos!

        mulla oli -88 virago 535,kulkee kyllä täystehosena helposti 160 km/h kahden satakilosen ukon allakin ja täysissä matkavarusteissa,on kokeiltu,ei vaikeuksia ohituksissakaan kun on customeihin tottunu.Kolme kesää ajoin,n.10 000 km kesässä.Laturin hiiliähän siinä ei olekaan,suurella tod.näk. laturissa ei mitään vikaa.Jos "ei lataa" vika on latausjännitteensäätimessä,sijaitsee takahaarukan etupuolella,äänenvaimentajan pöntön päällä,vittumainen paikka,kaikki kura ja paska kerääntyy sinne päälle,toinen vaihtoehto on vika johtosarjassa,merkkiliike tietää,hinta(kuulemma) alle 100 e.Jos pyörä "tukottaa" ja tuntuu muutenkin tukkoiselta tarkasta kuitenkin ensin ilmanputsari,valetankin alla,muovikopan alla,myös kaasareitten synkronointi on syytä tarkastaa,vaikka ensin ihan silmämääräisesti


      • magneetto
        vikoja kirjoitti:

        mulla oli -88 virago 535,kulkee kyllä täystehosena helposti 160 km/h kahden satakilosen ukon allakin ja täysissä matkavarusteissa,on kokeiltu,ei vaikeuksia ohituksissakaan kun on customeihin tottunu.Kolme kesää ajoin,n.10 000 km kesässä.Laturin hiiliähän siinä ei olekaan,suurella tod.näk. laturissa ei mitään vikaa.Jos "ei lataa" vika on latausjännitteensäätimessä,sijaitsee takahaarukan etupuolella,äänenvaimentajan pöntön päällä,vittumainen paikka,kaikki kura ja paska kerääntyy sinne päälle,toinen vaihtoehto on vika johtosarjassa,merkkiliike tietää,hinta(kuulemma) alle 100 e.Jos pyörä "tukottaa" ja tuntuu muutenkin tukkoiselta tarkasta kuitenkin ensin ilmanputsari,valetankin alla,muovikopan alla,myös kaasareitten synkronointi on syytä tarkastaa,vaikka ensin ihan silmämääräisesti

        ompi 535:sessa ja käämit ompi menny uus maksaa 350-380€.


      • tuntuu..
        magneetto kirjoitti:

        ompi 535:sessa ja käämit ompi menny uus maksaa 350-380€.

        Tätä just tarkotin tuossa aiemmin.

        Eli musta tunttu, että on menny akku - ei ollutkaan.

        Musta tuntuu, että se on jännitteensäädin - ei ollutkaan

        Musta tuntuu, että ompi menny käämit - ei ollutkaan

        Musta tuntuu, että vika on johtosarjassa, ei ollutkaan

        Nyt on mennyt jo viissatanen ja nyt musta tuntuu, ja vien mopon korjaamoon. Viaksi paljastuu 10 min tutkimisen jälkeen hapettunut johtoliitos.

        Näinhän se pahimmillaan menee.. Tai oikeastaan pahimmillaan siinä ti-mies on vielä vikaa "korjatessaan" rikkonut jotain muutakin.


      • jhkjlhkjh
        tuntuu.. kirjoitti:

        Tätä just tarkotin tuossa aiemmin.

        Eli musta tunttu, että on menny akku - ei ollutkaan.

        Musta tuntuu, että se on jännitteensäädin - ei ollutkaan

        Musta tuntuu, että ompi menny käämit - ei ollutkaan

        Musta tuntuu, että vika on johtosarjassa, ei ollutkaan

        Nyt on mennyt jo viissatanen ja nyt musta tuntuu, ja vien mopon korjaamoon. Viaksi paljastuu 10 min tutkimisen jälkeen hapettunut johtoliitos.

        Näinhän se pahimmillaan menee.. Tai oikeastaan pahimmillaan siinä ti-mies on vielä vikaa "korjatessaan" rikkonut jotain muutakin.

        ---


      • raideri
        tuntuu. kirjoitti:

        Arvailemalla se vian etsiminen kalliiksi tulee.
        Olet jo turhaan hankkinut akun, hankitko seuraavaksi (mahdollisesti) turhaan lataussäätimenkin? Ei vikoja pidä yrittää korjailla musta-tuntuu-menetelmällä, se on turhaa ja turhauttavaa puuhaa. Kalliiksihan tuo ajamettomuus tulee muutenkin, turhien vakuutusmaksujen muodossa, eikä tuonikäisen mopon arvo vanhetessa ainakaan parane.

        Vie ihmeessä jonneki pajalle, niin vika selviää muutamassa hetkessä. Ja se asiaa tunteva osaa kertoa senkin, miten saat kuristukset veks.

        Tuon lataamattomuudenkin olis saanu selville ihen hetkessä ja aivan tavallisella yleismittarilla. Sen sun ostamas akun hinnalla mopo saattais olla jo kunnossa.

        Olipa todella kannustavaa, miksi edes vaivauduit vastaamaan? Ostin akun keväällä, koska vanha akku oli tyhjä, kuivunut, sökö! Ajattelin vain kirjoittaa sen viestiin, ettei joku ehdota akun tarkistusta. Taisi maksaa 20e. Mutta kiitos turhasta vastauksestasi!


      • raideri
        vikoja kirjoitti:

        mulla oli -88 virago 535,kulkee kyllä täystehosena helposti 160 km/h kahden satakilosen ukon allakin ja täysissä matkavarusteissa,on kokeiltu,ei vaikeuksia ohituksissakaan kun on customeihin tottunu.Kolme kesää ajoin,n.10 000 km kesässä.Laturin hiiliähän siinä ei olekaan,suurella tod.näk. laturissa ei mitään vikaa.Jos "ei lataa" vika on latausjännitteensäätimessä,sijaitsee takahaarukan etupuolella,äänenvaimentajan pöntön päällä,vittumainen paikka,kaikki kura ja paska kerääntyy sinne päälle,toinen vaihtoehto on vika johtosarjassa,merkkiliike tietää,hinta(kuulemma) alle 100 e.Jos pyörä "tukottaa" ja tuntuu muutenkin tukkoiselta tarkasta kuitenkin ensin ilmanputsari,valetankin alla,muovikopan alla,myös kaasareitten synkronointi on syytä tarkastaa,vaikka ensin ihan silmämääräisesti

        Kiitos varteen otettavista vaihtoehdoista ja asiallisesta vastauksesta! Voi tietty olla, että joudun pyörän viemään korjaamolle, mutta on sitä kyllä ihan mukavaa ymmärtää itsekin, missä mennään eikä JOKA asian takia tartte turvautua korjaamoon. Kun ei tuota rahaa ole juurikaan, kaipa olisinkin jo vienyt ja pyytänyt, että etsikää vika ja laittakaa kuntoon. On ihan kiva oppia vaihtamaan vaikka sulake itse, vaikkei suurempia korjauksia teekään.


      • hmphf..
        raideri kirjoitti:

        Olipa todella kannustavaa, miksi edes vaivauduit vastaamaan? Ostin akun keväällä, koska vanha akku oli tyhjä, kuivunut, sökö! Ajattelin vain kirjoittaa sen viestiin, ettei joku ehdota akun tarkistusta. Taisi maksaa 20e. Mutta kiitos turhasta vastauksestasi!

        "Mulla oli alusta asiti ongelmaa..ensin toimi mukavasti, sitten vaihdoin akun, kun epäiltiin sen olevan sökö"

        ....Sitä kun lukee noita juttuja niinku ne joku kirjoittaa. Ei tuosta sun tekstistä näe selvänäkijäkään, että akkua oli "tyhjä, kuivunut, sökö!"

        Siitä ymmärtäisi paremminkin niin, että vain epäilit akun olevan sökön ja ennen akun vaihtoa sulla ei ollut ongelmia!


      • -erehdys
        raideri kirjoitti:

        Kiitos varteen otettavista vaihtoehdoista ja asiallisesta vastauksesta! Voi tietty olla, että joudun pyörän viemään korjaamolle, mutta on sitä kyllä ihan mukavaa ymmärtää itsekin, missä mennään eikä JOKA asian takia tartte turvautua korjaamoon. Kun ei tuota rahaa ole juurikaan, kaipa olisinkin jo vienyt ja pyytänyt, että etsikää vika ja laittakaa kuntoon. On ihan kiva oppia vaihtamaan vaikka sulake itse, vaikkei suurempia korjauksia teekään.

        Kivahan se olis itse tietää kaikki. Rahaa vaan palaa ihan turhaan, jos vikoja korjaa arvailemalla. Kyllä ne korjaamot kertoo vian pientä korvausta vastaan. Pientä suhteessa siihen, mitä korjaaminen maksaa arvailemalla. Ja voihan mopon viedä sittte halvempaan paikkaa, tai korjata itse.

        Ihan esimerkkinä: Mulla on Tdi Golffi, josta tehot on alkaneet hiipua. Vein sen merkkikorjaamoon tutkittavaksi ja kirjallinen (30 €) raportti viasta tuli samantien. Vein merkkiliikkeeseen siksi, koska tiedän että heillä on testilaitteet, eikä heidän tarvitse arvailla!

        Vaan en takuulla korjauta merkkiliikkkeessä, sillä siellä korjaus maksaisi n. 1000 €. Vien halvempaan paikkaan ja selviän viissatasella. Pääasia kuitenkin, että vika on nyt selvillä ja tiedän mihin varautua ja mitä teen.

        Olen minäkin ihan äskettäin hukannut rahaa ihan turhaan korjaukseen. Muijan torikassissa on sellanen vika, että tyhjäkäynti hiipuu välillä. Olin aivan varma, että vika on tyhjäkäyntisäätimessä, koska sitä sormella hipaisemalla tyhjäkäynti palautui välittömästi. Hankin uuden säätimen ja vaihdoin sen itse. Vaan ei ollutkaan vika siinä, eli vika esiintyy edelleen ja satanen meni hukkaan :( Olis takuulla tullut halvemmaksi, jos olisin vienyt kärryn ammattilaiselle.


      • 14700 km

        Sen todisti se seikka, että sain kaikki paperit, mitä Saksassa oli ollut, joten siellä oli entisten omistajien nimet ja vuodet tänne Suomeen asti. Vaikka olikin saksan kielellä, uskalsin ostaa.
        Maahantuojien pitäisi ottaa kaikki mukaan, mitä löytyy, ja jos ei löydy, saisivat jättää pyörän tuomatta. Tämän pyörän toi yksityinen itselleen, ja sai paperit mukaansa, kun huomasi vain pyytää. Tältä hepulta minä sain hyvän ja vähän ajetun pyörän, jolla tyytyväisenä ajelen.
        Minäkin ihmettelen, ettei mitään papereita ole noin vähän ajetussa. Eikö edes katsastuksia, kun siellä Saksassa niitä pyöriäkin näköjään katsastetaan...


      • tr.

        tuletvat kolme karvaa keskenään yleismittarilla,vaihto sähköö. Jokaisesta kolmesta pitäis tulla 40-60 volttia jos ei tuu niin laturi on sökö, jos tulee niin säädin on sökö. Kierrätä konetta reippaasti vähän aikaa mutta ei kauaa muuten tulee putket sinisiksi


      • 535
        raideri kirjoitti:

        Hei! Saattaapa nuo kilsat olla tottakin..itse ostin jammu 535:n viime syksynä ja jattelin onnessani ajella niin maan perusteellisesti tänä kesänä...mutta kun pyörä ei pelittänyt ihan täydellisesti, eikä itse osaa paljoa tehdä, tulpat vaihdoin, niin kyllä on kilsat jääneet allekin tuhannen. Mulla oli alusta asiti ongelmaa..ensin toimi mukavasti, sitten vaihdoin akun, kun epäiltiin sen olevan sökö. Nyt olen todennut kaverin kanssa, joka ei paljon pyöristä perusta (automiehiä)että pyörä ei lataa. Löydettiin pitkän etsinnän jälkeen "valetankin" alta sulake, ehjä. Nyt se sitten taas seisoo tuossa pihalla harmikseni, kun en ole raskinut korjaamollekaan viedä enkä halpaa tiedä. Jostain lataussäätimestä tämä kaverini mutisi tai laturin hiilistä, mutta kun emme sellaisia löytäneet.
        Pyörä oli ollut 50v. opettajalla tuolla Seinäkoen suunnalla 5v. hänellä käytössä ja sanoi toimineen moitteettomasti. Toki tuon ikäisessä voi jotakin tullakin(-89), mutta kun ei ole sitä huoltokirjaa eikä itse niin paljon osaa, että tietäisi, mistä hakea mitäkin osaa. Pyörän piti olla se tehokkaampi versio, ope ei kyllä tiennyt, eikä rekisteriotteesta selvinnyt. Kulje ei kuitenkaan kuin himpun yli satasen yksin ajellessa, ilman mitään kuormaa. Jos joku voisi jotain neuvoa antaa, mistä lähden vikaa etsimään. olisin tosi kiitollinen. Muutakin tietoa jos on saatavilla niin sekin kelpaa, kiitos!

        olet päästänyt akun kuivaksi - sen jälkeen paukahtaa helposti laturisäädin - ei varmaan muuta, ei paha.


      • kaikkiisaaartanii
        vikoja kirjoitti:

        mulla oli -88 virago 535,kulkee kyllä täystehosena helposti 160 km/h kahden satakilosen ukon allakin ja täysissä matkavarusteissa,on kokeiltu,ei vaikeuksia ohituksissakaan kun on customeihin tottunu.Kolme kesää ajoin,n.10 000 km kesässä.Laturin hiiliähän siinä ei olekaan,suurella tod.näk. laturissa ei mitään vikaa.Jos "ei lataa" vika on latausjännitteensäätimessä,sijaitsee takahaarukan etupuolella,äänenvaimentajan pöntön päällä,vittumainen paikka,kaikki kura ja paska kerääntyy sinne päälle,toinen vaihtoehto on vika johtosarjassa,merkkiliike tietää,hinta(kuulemma) alle 100 e.Jos pyörä "tukottaa" ja tuntuu muutenkin tukkoiselta tarkasta kuitenkin ensin ilmanputsari,valetankin alla,muovikopan alla,myös kaasareitten synkronointi on syytä tarkastaa,vaikka ensin ihan silmämääräisesti

        Mahtava ajatus, kaks satakilosta ukkoo pikkuviragon selässä. Kannattaa aloittaa myös poniratsastus kaks päällä, tuntuu yhtä hyvältä.


      • joopasejoop
        vikoja kirjoitti:

        mulla oli -88 virago 535,kulkee kyllä täystehosena helposti 160 km/h kahden satakilosen ukon allakin ja täysissä matkavarusteissa,on kokeiltu,ei vaikeuksia ohituksissakaan kun on customeihin tottunu.Kolme kesää ajoin,n.10 000 km kesässä.Laturin hiiliähän siinä ei olekaan,suurella tod.näk. laturissa ei mitään vikaa.Jos "ei lataa" vika on latausjännitteensäätimessä,sijaitsee takahaarukan etupuolella,äänenvaimentajan pöntön päällä,vittumainen paikka,kaikki kura ja paska kerääntyy sinne päälle,toinen vaihtoehto on vika johtosarjassa,merkkiliike tietää,hinta(kuulemma) alle 100 e.Jos pyörä "tukottaa" ja tuntuu muutenkin tukkoiselta tarkasta kuitenkin ensin ilmanputsari,valetankin alla,muovikopan alla,myös kaasareitten synkronointi on syytä tarkastaa,vaikka ensin ihan silmämääräisesti

        Buahhahh..2 satakilosta ukkoa täys matkavarustus.. Tuon haluaisin livenä nähdä kun ittellä teki aikoinaan tiukkaa saada hyvää ajoasentoa vaikka en ole kuin 88 kg ja emäntä siro 60 kg.. Taukoja piti pitää 50-100 km väliin paikkojen puutumisen vuoksi. Hehh ja lehmä oppi lentämään . Nykyjään HD:n softaililla mennään 350 km putkeen ja tankki täyteen ja takas tienpäälle. Mutta hyvä pyörä 535 on aloittelevalle kaupunki kruisailijalle. Matkan tekoon siitä ei ole.


      • memmukka
        joopasejoop kirjoitti:

        Buahhahh..2 satakilosta ukkoa täys matkavarustus.. Tuon haluaisin livenä nähdä kun ittellä teki aikoinaan tiukkaa saada hyvää ajoasentoa vaikka en ole kuin 88 kg ja emäntä siro 60 kg.. Taukoja piti pitää 50-100 km väliin paikkojen puutumisen vuoksi. Hehh ja lehmä oppi lentämään . Nykyjään HD:n softaililla mennään 350 km putkeen ja tankki täyteen ja takas tienpäälle. Mutta hyvä pyörä 535 on aloittelevalle kaupunki kruisailijalle. Matkan tekoon siitä ei ole.

        Kyllä minun Viragolla 535 pystyy ajaan pitkääkin matkaa. On tankki pieni mutta kyl sillä sen 200 km ajelee. Ei tarvi HD.ta sen takia et pääsee eteenpäin..
        Tekeehän ne Yamaha Viragolla euroopankin reissuja ja mitään hämminkiä ole.


      • mika5
        raideri kirjoitti:

        Hei! Saattaapa nuo kilsat olla tottakin..itse ostin jammu 535:n viime syksynä ja jattelin onnessani ajella niin maan perusteellisesti tänä kesänä...mutta kun pyörä ei pelittänyt ihan täydellisesti, eikä itse osaa paljoa tehdä, tulpat vaihdoin, niin kyllä on kilsat jääneet allekin tuhannen. Mulla oli alusta asiti ongelmaa..ensin toimi mukavasti, sitten vaihdoin akun, kun epäiltiin sen olevan sökö. Nyt olen todennut kaverin kanssa, joka ei paljon pyöristä perusta (automiehiä)että pyörä ei lataa. Löydettiin pitkän etsinnän jälkeen "valetankin" alta sulake, ehjä. Nyt se sitten taas seisoo tuossa pihalla harmikseni, kun en ole raskinut korjaamollekaan viedä enkä halpaa tiedä. Jostain lataussäätimestä tämä kaverini mutisi tai laturin hiilistä, mutta kun emme sellaisia löytäneet.
        Pyörä oli ollut 50v. opettajalla tuolla Seinäkoen suunnalla 5v. hänellä käytössä ja sanoi toimineen moitteettomasti. Toki tuon ikäisessä voi jotakin tullakin(-89), mutta kun ei ole sitä huoltokirjaa eikä itse niin paljon osaa, että tietäisi, mistä hakea mitäkin osaa. Pyörän piti olla se tehokkaampi versio, ope ei kyllä tiennyt, eikä rekisteriotteesta selvinnyt. Kulje ei kuitenkaan kuin himpun yli satasen yksin ajellessa, ilman mitään kuormaa. Jos joku voisi jotain neuvoa antaa, mistä lähden vikaa etsimään. olisin tosi kiitollinen. Muutakin tietoa jos on saatavilla niin sekin kelpaa, kiitos!

        siis katsoppa kartaanin vieressä olevaa alumiinista rivotettua osaa sen takana on lataus säädin siihen tulee johdot moottorista eli staattorista etsin osaa itsekkin
        kunnes löysin releen vaihdoin sen ja taas toimii osa hinta 95 e storm-motorilla


      • mika5
        memmukka kirjoitti:

        Kyllä minun Viragolla 535 pystyy ajaan pitkääkin matkaa. On tankki pieni mutta kyl sillä sen 200 km ajelee. Ei tarvi HD.ta sen takia et pääsee eteenpäin..
        Tekeehän ne Yamaha Viragolla euroopankin reissuja ja mitään hämminkiä ole.

        oletko tietoinen että penkinalla on sähköinen varatankki 10litraa varatankki
        toimii kaasukahvan alla olevalla katkaisijalla jossa lukee 0n ja res siis kaksi asentoa pikkutankille ja varatankille ajan omalla 535 viragollani 420km ja tankit on tyhjät t.mika5


    • TerZka
    • Hyvät neuvot tarpeen

      miten irroitetaan Virago 535 takapyörä renkaan vaihdon vuoksi.

      • Renkaan vaihdattaja

        Vie rengasliikkeeseen , siellä irrottavat ja tasapainottavat samalla.Itsellä maksoi molemmat renkaat yhteensä 260€ töineen.


    • eturengas1

      Mä tilasin eturenkaan saksasta, makso jotain 49, toimitettiin parissa päivässä kotiin. Liikkeessä vaihto maksoi 30e joten enpä aloittelijana viittinyt alkaa vaihtaman itse

      • Mikä koko ja

        kuinka vanha rengas. Tuohon hintaan saat käytetyn tai uuden joka on mennyt vanhaksi varastossa. Tosin ikä ei ole tärkeä normaalissa ajossa ja oikein säilytetty 6-7-vuotias rengaskin toimii näköjään ihan hyvin. Meilläpäin renkaan vaihto ja tasapainotus maksaa pari kymppiä, ja jos vie pyörän irrallaan, ei maksa sitäkään. Kaikki eivät tietysti tykkää jos vie oman renkaan mukanaan liikkeeseen.


    • mika5

      öljyn tilavuus 2,6 litraa vaihda myös suodatin moottorin kytkinkopan etuosassa oleva koppa 3 pultilla kiinni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27890
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      202
      17807
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      354
      9341
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6368
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4183
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3781
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      32
      1925
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1477
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1235
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      51
      1177
    Aihe