Kumpi on voimakkaampi merkki?

Aurinko vai nouseva?

Siis jos on vaikka aurinkomerkiltään Härkä ja nouseva merkki on jousimies,niin kumpi merkki näkyy vahvempana esim.luonteessa tms?

Entä jos tuo jousimies on myös kuu-merkkinä ja mars-merkkinä ja härkä on venus merkkinä?kumpi merkki on vahvempi?

t:n1980

14

4130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tällä tavalla

      Aurinkomerkki on aina vahvin. Sitä ei muuta mikään.

      Aurinkomerkki on sielu. Nousumerkki on pelkkä naamari jolla näytellään. Naamari ei anna sielulle mitään, mutta ulkopuoliset tietysti tunnistavat ensiksi naamarin. Ajan kanssa ulkopuoliset tulevat tietysti tuntemaan sen alkuperäisen sielun.

      Ajattele vaikka teatteriesitystä tai suomalaista saippuasarjaa "Salatut Elämät". Seppo ja Ulla ovat kuin oikeiden näyttelijöiden (Jarmo Koski & Maija Liisa Peuhu) nousumerkkejä. Mutta Seppo ja Ulla eivät ole Maija Liisa Peuhu, eikä Jarmo Koski, jotka ovat ammattinäyttelijöiden aurinkomerkit. Maija Liisa Peuhu, tai Jarmo Koski eivät voi muuksi muuttua kuin mitä ovat, mutta sen sijaan heidän nousumerkkinsä on se mitä he sillä hetkellä ulospäin esittävät.

      Tietystikään astrologiassa ei nousumerkki vaihdu niinkuin näyttelijöillä roolit, mutta periaate on melkein sama. Nousumerkki ei anna sielulle mitään, mutta ulospäin nousumerkki voi olla todella vahva. Jos sitä on vahvistamassa vielä muitakin kohteita, se näkyy niitä edustavissa asioissa tietysti aika voimakkaana, mutta voimakkain ja pitkävaikutteisin perusta on aina aurinkomerkki.

      Nykyään monet asiaa tuntemattomat vannovat nousumerkin nimeen ja useat sanovat että nousumerkki on paljon merkittävämpi kuin aurinkomerkki, mutta se on täysin tuulesta temmattu väite. Vai kuka haluaisi oikeasti olla pelkkä naamari jolla ei ole lainkaan sielua ja joka ei anna koskaan mitään syvyyttä kantajalleen?

      • Mercuriana

        Nousumerkkiä ei voi leikata irti muusta osasta meitä, se on osa kokonaisuutta, pysyvä osa itseämme. Osa samaistuu enemmän ulkoiseen minäänsä, toisella ero sisäisen minän (yksinkertaistaen sanottuna aurinko- ja kuumerkin) ja ulkoisen minän (nousumerkin) välillä voi olla suurempi. Ilmaisu, eleet, esiintyminen, myös se, onko muita planeettoja samassa merkissä kuin nouseva merkki, vaikuttaa vahvasti kokonaisuuteen.

        Vastasin jossakin toisessa ketjussa nousumerkin vaikutuksesta parinvalintaan. Perinteisesti astrologiassa nousumerkin vastamerkki eli deskendentti on meidän toinen puoliskomme - sitäkin kautta nouseva merkki on paljon muuta kuin vain ulkokuori...

        Nousumerkkikin vaikuttaa siihen, miten meihin suhtaudutaan ja mitä meitä kohtaan tunnetaan. Joku voi ihastua, jopa rakastua sinuun esim. railaikkuutesi, suureellisuutesi, positiivisuutesi (jousímies asc) vuoksi. Sielut eivät välttämättä kulje käsi kädessä, vaan persoonat ja tunteet...

        Sielulla on tässä maailmassa oltava persoona, eli nouseva, kuu- ja muutkin merkit yhdessä.


      • Tuota juuri
        Mercuriana kirjoitti:

        Nousumerkkiä ei voi leikata irti muusta osasta meitä, se on osa kokonaisuutta, pysyvä osa itseämme. Osa samaistuu enemmän ulkoiseen minäänsä, toisella ero sisäisen minän (yksinkertaistaen sanottuna aurinko- ja kuumerkin) ja ulkoisen minän (nousumerkin) välillä voi olla suurempi. Ilmaisu, eleet, esiintyminen, myös se, onko muita planeettoja samassa merkissä kuin nouseva merkki, vaikuttaa vahvasti kokonaisuuteen.

        Vastasin jossakin toisessa ketjussa nousumerkin vaikutuksesta parinvalintaan. Perinteisesti astrologiassa nousumerkin vastamerkki eli deskendentti on meidän toinen puoliskomme - sitäkin kautta nouseva merkki on paljon muuta kuin vain ulkokuori...

        Nousumerkkikin vaikuttaa siihen, miten meihin suhtaudutaan ja mitä meitä kohtaan tunnetaan. Joku voi ihastua, jopa rakastua sinuun esim. railaikkuutesi, suureellisuutesi, positiivisuutesi (jousímies asc) vuoksi. Sielut eivät välttämättä kulje käsi kädessä, vaan persoonat ja tunteet...

        Sielulla on tässä maailmassa oltava persoona, eli nouseva, kuu- ja muutkin merkit yhdessä.

        tarkoitin.

        Nousumerkki ei ole mikään irroitettava osa, mutta nykyään luullaan yleisesti väärin, että nousumerkki olisi se mikä ihminen 'on'.

        Nousumerkki ei anna sille pohjalla olevalle aurinkomerkille mitään. Eli esimerkiksi nouseva neitsyt, ei anna Oinaalle neitsyen ominaisuuksista muuta kuin ne ulospäin näkyvät osat. Oinaasta ei siis tule Neitsyttä vaikka kuinka yrittäisi uskotella.

        Tämä nousumerkki on vain ulkoisesti näkyvä ominaisuus, vähän niinkuin useimmilla teineillä jokin tietty rooli joka omaksutaan että erotuttaisiin tai vastaavasti samaistuttaisiin johonkin idoliin tai kaveriporukkaan. Lopulta se rooli ei olekaan sitä ominta itseään ja vasta aikuisena sen teinin alta paljastuu se oma itse.

        Samoin parinvalinnassa on ensin se ulkoiseen ihastuminen. Tämäkin on sellainen asia joka hyvin monet ihmiset sekoittavat rakkauteen koska eivät ymmärrä mitä se oikeasti tarkoittaa. Ne jotka eivät ymmärrä sitä että ulkoinen näkyvä osa ei ole sielua, kulkevatkin usein kukasta kukkaan osaamatta pysähtyä ja ajatella itseä ja toista, niin että osaisi joskus kiintyä. Oikeastaan tällöin on väärin sanoa myöhemmin pettyneenä toiselle "en minä tällaiseen ihmiseen rakastunut".

        Ne jotka kulkevat pelkästään sen roolin avulla, ihmettelevät hyvin usein sitä kun eivät lopulta tunne enää tuntevansa itseään. Tuntuu kuin jokin puuttuisi. Rooli ja ulkoiset ominaisuudet ovat painaneet sen pohjalla olevan sielun niin syvyyksiin että se alkaa jo aiheuttamaan ongelmia. Vasta kun tuollaiset ongelmat on ratkaistu ja aikuistuttu, huomaa että nousumerkin ulkoiset ominaisuudet eivät olekaan sitä millainen 'on', vaan pelkästään sitä 'miltä näyttää'.

        Ja kuten monista asioista tiedetään, kaikki ei ole todellakaan sitä miltä aluksi näyttää.

        Sen vuoksi ihmiset teini-iän ihmissuhdesotkujen ja useiden pettymysten jälkeen ymmärtävät että parisuhde kehittyy alusta lähtien koko ajan syvemmäksi, eikä rakkaus tarkoita sitä että on ihastunut jonkinlaiseen ihanneihmiseen. Tuon ymmärtäminen on vain suoraa seurausta siitä että on ensiksi opppinut tuntemaan ja hyväksymään itsensä, sen ulkoisen kuoren alta (eli ulkoinen kuori on tässä tapauksessa nousumerkki)

        Osa meistä todellakin samaistuu enemmän ulkoiseen minään. Tämä voi tarkoittaa keveimmillään sitä että käyttäytyy siten kuin nousumerkki tarjoaa (mikä on se tavallinen tilanne). Pahimmillaan se on kuitenkin sitä että tätä ulkoista aletaan pitämäänkin sisäisenä sieluna (teini-iän konfilkti ja itsensä etsiminen) ja kaikista pahinta on se, jos muistakaan ihmisistä ei kyetä näkemään enää muuta kuin ne ulkoiset ominiaisuudet.

        Eli tuo nousumerkki on todella tärkeä osa ihmistä, mutta se ei muuta sitä perustaa minkä päälle se on tullut, eikä se sen vuoksi ole mielestäni millään tavalla aurinkomerkkiä vahvempi.

        Jos tehdään kakku ja sen päälle laitetaan kirsikka, sitä voidaan kutsua kakuksi tai kirsikkakakuksi, mutta kakkua ei voida kutsua pelkästään kirsikaksi.


      • Tritonia
        Tuota juuri kirjoitti:

        tarkoitin.

        Nousumerkki ei ole mikään irroitettava osa, mutta nykyään luullaan yleisesti väärin, että nousumerkki olisi se mikä ihminen 'on'.

        Nousumerkki ei anna sille pohjalla olevalle aurinkomerkille mitään. Eli esimerkiksi nouseva neitsyt, ei anna Oinaalle neitsyen ominaisuuksista muuta kuin ne ulospäin näkyvät osat. Oinaasta ei siis tule Neitsyttä vaikka kuinka yrittäisi uskotella.

        Tämä nousumerkki on vain ulkoisesti näkyvä ominaisuus, vähän niinkuin useimmilla teineillä jokin tietty rooli joka omaksutaan että erotuttaisiin tai vastaavasti samaistuttaisiin johonkin idoliin tai kaveriporukkaan. Lopulta se rooli ei olekaan sitä ominta itseään ja vasta aikuisena sen teinin alta paljastuu se oma itse.

        Samoin parinvalinnassa on ensin se ulkoiseen ihastuminen. Tämäkin on sellainen asia joka hyvin monet ihmiset sekoittavat rakkauteen koska eivät ymmärrä mitä se oikeasti tarkoittaa. Ne jotka eivät ymmärrä sitä että ulkoinen näkyvä osa ei ole sielua, kulkevatkin usein kukasta kukkaan osaamatta pysähtyä ja ajatella itseä ja toista, niin että osaisi joskus kiintyä. Oikeastaan tällöin on väärin sanoa myöhemmin pettyneenä toiselle "en minä tällaiseen ihmiseen rakastunut".

        Ne jotka kulkevat pelkästään sen roolin avulla, ihmettelevät hyvin usein sitä kun eivät lopulta tunne enää tuntevansa itseään. Tuntuu kuin jokin puuttuisi. Rooli ja ulkoiset ominaisuudet ovat painaneet sen pohjalla olevan sielun niin syvyyksiin että se alkaa jo aiheuttamaan ongelmia. Vasta kun tuollaiset ongelmat on ratkaistu ja aikuistuttu, huomaa että nousumerkin ulkoiset ominaisuudet eivät olekaan sitä millainen 'on', vaan pelkästään sitä 'miltä näyttää'.

        Ja kuten monista asioista tiedetään, kaikki ei ole todellakaan sitä miltä aluksi näyttää.

        Sen vuoksi ihmiset teini-iän ihmissuhdesotkujen ja useiden pettymysten jälkeen ymmärtävät että parisuhde kehittyy alusta lähtien koko ajan syvemmäksi, eikä rakkaus tarkoita sitä että on ihastunut jonkinlaiseen ihanneihmiseen. Tuon ymmärtäminen on vain suoraa seurausta siitä että on ensiksi opppinut tuntemaan ja hyväksymään itsensä, sen ulkoisen kuoren alta (eli ulkoinen kuori on tässä tapauksessa nousumerkki)

        Osa meistä todellakin samaistuu enemmän ulkoiseen minään. Tämä voi tarkoittaa keveimmillään sitä että käyttäytyy siten kuin nousumerkki tarjoaa (mikä on se tavallinen tilanne). Pahimmillaan se on kuitenkin sitä että tätä ulkoista aletaan pitämäänkin sisäisenä sieluna (teini-iän konfilkti ja itsensä etsiminen) ja kaikista pahinta on se, jos muistakaan ihmisistä ei kyetä näkemään enää muuta kuin ne ulkoiset ominiaisuudet.

        Eli tuo nousumerkki on todella tärkeä osa ihmistä, mutta se ei muuta sitä perustaa minkä päälle se on tullut, eikä se sen vuoksi ole mielestäni millään tavalla aurinkomerkkiä vahvempi.

        Jos tehdään kakku ja sen päälle laitetaan kirsikka, sitä voidaan kutsua kakuksi tai kirsikkakakuksi, mutta kakkua ei voida kutsua pelkästään kirsikaksi.

        ...vaikuttaa aika usein sama au- ja nousumerkki löytävän toisensa. Herääkin siis kysymys, että kun au-merkki havaitsee ettei nousumerkki ehkä pohjimmiltaan olekaan samanlainen kuin hän, niin tuleeko suhteessa kriisin paikka...

        Esim. mieheni ex oli au-Leijona ja mieheni on nouseva Leijona. Mieheni puolestaan on au-Vaaka ja minä olen nouseva Vaaka. Nousumerkin on kaiketi helpompi ymmärtää au-merkkiä, mutta nousumerkin omaaja ehkä herkemmin sitten myös kyllästyy kun haluaisi olla syvemmin oma itsensä, eikä jaksakaan enää toimia omalla pintatasollaan ja "ymmärtää" niin hirvittävästi vastaavan au-merkin omistajaa. Itse en esim. aina jaksa vaakamaista vouhotusta siitä kuinka nimenomaan muka juuri mieheni tietää mikä on oikea ja paras tyyli. (Nousu-Leijona tietysti pahentaa tuollaista omahyväisyyttä...) Aurinko-Kalana minulle kolahtaa aina lopulta enempi yksilölliset ja omintakeiset valinnat, eikä joku hienostelu ja sen sellainen...


      • Aur Skr- Nouseva vaaka

        "Aurinkomerkki on sielu. Nousumerkki on pelkkä naamari jolla näytellään. Naamari ei anna sielulle mitään, mutta ulkopuoliset tietysti tunnistavat ensiksi naamarin. Ajan kanssa ulkopuoliset tulevat tietysti tuntemaan sen alkuperäisen sielun."

        Hmmmm... noin se taitaa mennä minunkin kohdani.
        Ulkoisesti olen vaakanainen kaikkine hyvine ominaisuuksineen. Mutta riittää että katsoo silmiin pitkään ja syvästi. Pian huomaa, että pinnan alta löytyy toinen, osta ei enään löydykkään niita vaakamaisia luonteenpiirteitä.


    • Poison.

      Aurinko- ja nousumerkki eivät mitenkään kilpaile keskenään ihmisen persoonassa, sillä ne kuvaavat kahta eri asiaa joten on väärin sanoa kumpi on vahvempi. Tietysti voi katsoa kumpi on aspektoituneempi ja löytyykö jompaa kumpaa merkkiä muuten kartalta, jolloin voi ehkä päätellä että ihminen löytää itsestään helpommin sen puolen ja se merkki on voimakkaammin esillä.

      • Mercuriana

        Olen samaa mieltä Poisonin kanssa. Nousumerkki ei ole vain ulkoista, ulkokuori. Ilmaisu yms. ovat hyvinkin olennaisia ja kiinteitä persoonan osia. Ascendenttiin/deskendenttiin ihastuminen ei ole aurinkomerkin sivuuttamista, vaan ns. puuttuvien ominaisuuksien ja täydentävyyden hakua.

        Jos vahvemmalla tarkoitetaan sitä, kumpi, nousu- vaiko aurinkomerkki näkyy/kuuluu/tuntuu enemmän ULOSpäin, niin sekään ei ole yksiselitteinen ja helppo asia sanoa. Esim. aurinkoneitsyt nousuleijona ja aurinkoleijona nousuneitsyt todennäköisesti vaikuttavat molemmat enemmän leijonilta, sillä leijona on ulopäinsuuntautunut ja dominoiva merkki - vastaavia vertailuja voi tehdä muidenkin merkkien kohdalla.


      • dominoi enemmän?
        Mercuriana kirjoitti:

        Olen samaa mieltä Poisonin kanssa. Nousumerkki ei ole vain ulkoista, ulkokuori. Ilmaisu yms. ovat hyvinkin olennaisia ja kiinteitä persoonan osia. Ascendenttiin/deskendenttiin ihastuminen ei ole aurinkomerkin sivuuttamista, vaan ns. puuttuvien ominaisuuksien ja täydentävyyden hakua.

        Jos vahvemmalla tarkoitetaan sitä, kumpi, nousu- vaiko aurinkomerkki näkyy/kuuluu/tuntuu enemmän ULOSpäin, niin sekään ei ole yksiselitteinen ja helppo asia sanoa. Esim. aurinkoneitsyt nousuleijona ja aurinkoleijona nousuneitsyt todennäköisesti vaikuttavat molemmat enemmän leijonilta, sillä leijona on ulopäinsuuntautunut ja dominoiva merkki - vastaavia vertailuja voi tehdä muidenkin merkkien kohdalla.

        Kumpi sitten on dominoivampi merkki kauris vai vaaka?
        Itselläni kauris aurinkona ja vaaka nousevana.
        Olen usein yrittänyt miettiä kumpaakohan merkkiä tuon enemmän esille... toisaalta molempia käytännön asioissa, mutta kauriin sielu on aina lähempänä.

        Onko sillä muuten merkitystä, miten suuri/pieni prosentti tuo nousumerkki kartassa on? Vaikuttaako silloin enemmän/vähemmän?


      • Tritonia
        dominoi enemmän? kirjoitti:

        Kumpi sitten on dominoivampi merkki kauris vai vaaka?
        Itselläni kauris aurinkona ja vaaka nousevana.
        Olen usein yrittänyt miettiä kumpaakohan merkkiä tuon enemmän esille... toisaalta molempia käytännön asioissa, mutta kauriin sielu on aina lähempänä.

        Onko sillä muuten merkitystä, miten suuri/pieni prosentti tuo nousumerkki kartassa on? Vaikuttaako silloin enemmän/vähemmän?

        Mikä ihmeen prosentti? Tarkoitatko sitä että missä asteessa (0 - 29,9) se askendantti sijaitsee merkissä?

        Aurinkomerkistä olen kuullut sanottavan että jos se alkaa jo lähestyä tuota 29,9:ää niin käytännössä se saattaakin se aurinkomerkki sitten olla jo se seuraava. Esim. Hectorilla Oinas-aurinko menee yli 29 asteen, ja minun mielestäni hän on kyllä selvemmin Härkä, ihan ulkonäöltäänkin (ristiverinen, isokokoinen).

        Että voihan se olla nousunkin kanssa sama juttu, että jos se on kovin korkeissa lukemissa niin tulee jo seuraavaa merkkiä kehiin.

        ***

        On sanottu useita kertoja että nousumerkki vaikuttaa eniten kun tavataan ihmisiä ensimmäisiä kertoja. Vasta pidemmässä ihmissuhteessa alkaa ihmisen perusenergia (Aurinko) ja tunnepuoli (Kuu) tulla esiin. Tietysti jos ihmisellä on kauhean runsaasti aspektoitunut Aurinko tai Kuu niin kaippa ne voivat "lyödä läpi" jo ihan ensi-istumaltakin uusia ihmisiä tavattaessa.

        Itse olen au-Kala ja nouseva Vaaka, ja vaikka olenkin introvertti ihminen, niin mielestäni osaan tarvittaessa olla hyvinkin hauska ja hurmaava (Vaaka) kun tapaan ihmisiä ekaa kertaa. Mutta ehkä se Kalan "epävarmuus" ja arkuus sieltä alta sitten kurkistelee kumminkin... Asioissa joissa heittäydyn kiihkeäksi tuleekin sitten Skorpioni-Kuu inhottavasti esille. :P


      • kauris-vaaka
        Tritonia kirjoitti:

        Mikä ihmeen prosentti? Tarkoitatko sitä että missä asteessa (0 - 29,9) se askendantti sijaitsee merkissä?

        Aurinkomerkistä olen kuullut sanottavan että jos se alkaa jo lähestyä tuota 29,9:ää niin käytännössä se saattaakin se aurinkomerkki sitten olla jo se seuraava. Esim. Hectorilla Oinas-aurinko menee yli 29 asteen, ja minun mielestäni hän on kyllä selvemmin Härkä, ihan ulkonäöltäänkin (ristiverinen, isokokoinen).

        Että voihan se olla nousunkin kanssa sama juttu, että jos se on kovin korkeissa lukemissa niin tulee jo seuraavaa merkkiä kehiin.

        ***

        On sanottu useita kertoja että nousumerkki vaikuttaa eniten kun tavataan ihmisiä ensimmäisiä kertoja. Vasta pidemmässä ihmissuhteessa alkaa ihmisen perusenergia (Aurinko) ja tunnepuoli (Kuu) tulla esiin. Tietysti jos ihmisellä on kauhean runsaasti aspektoitunut Aurinko tai Kuu niin kaippa ne voivat "lyödä läpi" jo ihan ensi-istumaltakin uusia ihmisiä tavattaessa.

        Itse olen au-Kala ja nouseva Vaaka, ja vaikka olenkin introvertti ihminen, niin mielestäni osaan tarvittaessa olla hyvinkin hauska ja hurmaava (Vaaka) kun tapaan ihmisiä ekaa kertaa. Mutta ehkä se Kalan "epävarmuus" ja arkuus sieltä alta sitten kurkistelee kumminkin... Asioissa joissa heittäydyn kiihkeäksi tuleekin sitten Skorpioni-Kuu inhottavasti esille. :P

        Joo, sori astelukupa tietenkin. Ei ollenkaan nämä niin selviä asioita minulle :)
        Mutta kun katsoin tuota omaa tähtikarttaani, mulla aurinko 27 astetta kaurista 29´ (mitä lie tuo viimeinen luku sitten tarkoittaa)?
        Nousumerkki 23 astetta vaaka 17´ ja kuu myös minulla skorpioni 28 astetta ja 06´ (heh, huomannut ainakin tuon turhan kiihkeyden joskus tietyissä asioissa) jopa fanaattisuuden, mutten tiedä onko se jo kaurista sitten.

        Kaikki kauneus kiehtoo ainakin itseäni ja sen luen vaakamaiseksi piirteeksi. Ahdistun, jos esim. koti ei ole harmoninen ja "sävysävyyn" sisustettu. Itseni suhteenkin taidan olla väliin turhamainen, ylilyöntejä tulee, mutta kartassa on sen verran paljon vesimiestäkin,
        venus 07 ast.
        merkurius 03 ast.
        jupiter 18 ast.
        että boheemius ja mukavuudenhalu saa useimmiten siinä vallan.
        Vai onkohan se taas sitten vaakaa, en tiedä.

        Ihmisiin tutustuttaessa osaan minäkin olla ensin sosiaalinen ja hauska, mutta kauris on taas se jurompi merkki, joka tulee esiin pidemmän päälle ja aiheuttaa arkuutta.

        Osaisikin enemmän tulkita tätä karttaa, kaikenlaiset aspektit, kolmiot ja neliöt sun muut ihan hepreaa..


      • Tritonia
        kauris-vaaka kirjoitti:

        Joo, sori astelukupa tietenkin. Ei ollenkaan nämä niin selviä asioita minulle :)
        Mutta kun katsoin tuota omaa tähtikarttaani, mulla aurinko 27 astetta kaurista 29´ (mitä lie tuo viimeinen luku sitten tarkoittaa)?
        Nousumerkki 23 astetta vaaka 17´ ja kuu myös minulla skorpioni 28 astetta ja 06´ (heh, huomannut ainakin tuon turhan kiihkeyden joskus tietyissä asioissa) jopa fanaattisuuden, mutten tiedä onko se jo kaurista sitten.

        Kaikki kauneus kiehtoo ainakin itseäni ja sen luen vaakamaiseksi piirteeksi. Ahdistun, jos esim. koti ei ole harmoninen ja "sävysävyyn" sisustettu. Itseni suhteenkin taidan olla väliin turhamainen, ylilyöntejä tulee, mutta kartassa on sen verran paljon vesimiestäkin,
        venus 07 ast.
        merkurius 03 ast.
        jupiter 18 ast.
        että boheemius ja mukavuudenhalu saa useimmiten siinä vallan.
        Vai onkohan se taas sitten vaakaa, en tiedä.

        Ihmisiin tutustuttaessa osaan minäkin olla ensin sosiaalinen ja hauska, mutta kauris on taas se jurompi merkki, joka tulee esiin pidemmän päälle ja aiheuttaa arkuutta.

        Osaisikin enemmän tulkita tätä karttaa, kaikenlaiset aspektit, kolmiot ja neliöt sun muut ihan hepreaa..

        Se on muistaakseni "minuutti" nimeltään se asteluvun perässä oleva luku (esim. tuo 29').

        Ympyrän kaari on 360 astetta, yksi merkki edustaa 30 astetta ja yhdessä asteessa on sitten vielä 30 minuuttia. Jos en nyt ihan väärin muista.


      • kauris-vaaka
        Tritonia kirjoitti:

        Se on muistaakseni "minuutti" nimeltään se asteluvun perässä oleva luku (esim. tuo 29').

        Ympyrän kaari on 360 astetta, yksi merkki edustaa 30 astetta ja yhdessä asteessa on sitten vielä 30 minuuttia. Jos en nyt ihan väärin muista.

        Kiitos tiedosta...!

        Noista asteluvuista muistan joskus, kun joku astrologi (tai mikä sitten olikaan) sanoi minulle just tuosta, että esim. tää meikäläisen nousuvaaka ei paljon vaikuta, kun on niin pieni se asteluku. Siitä mietin näitä... kuitenkin tuntuu, että vaakamaisia piirteitäkin kyllä riittäisi.


      • kalaN
        Tritonia kirjoitti:

        Mikä ihmeen prosentti? Tarkoitatko sitä että missä asteessa (0 - 29,9) se askendantti sijaitsee merkissä?

        Aurinkomerkistä olen kuullut sanottavan että jos se alkaa jo lähestyä tuota 29,9:ää niin käytännössä se saattaakin se aurinkomerkki sitten olla jo se seuraava. Esim. Hectorilla Oinas-aurinko menee yli 29 asteen, ja minun mielestäni hän on kyllä selvemmin Härkä, ihan ulkonäöltäänkin (ristiverinen, isokokoinen).

        Että voihan se olla nousunkin kanssa sama juttu, että jos se on kovin korkeissa lukemissa niin tulee jo seuraavaa merkkiä kehiin.

        ***

        On sanottu useita kertoja että nousumerkki vaikuttaa eniten kun tavataan ihmisiä ensimmäisiä kertoja. Vasta pidemmässä ihmissuhteessa alkaa ihmisen perusenergia (Aurinko) ja tunnepuoli (Kuu) tulla esiin. Tietysti jos ihmisellä on kauhean runsaasti aspektoitunut Aurinko tai Kuu niin kaippa ne voivat "lyödä läpi" jo ihan ensi-istumaltakin uusia ihmisiä tavattaessa.

        Itse olen au-Kala ja nouseva Vaaka, ja vaikka olenkin introvertti ihminen, niin mielestäni osaan tarvittaessa olla hyvinkin hauska ja hurmaava (Vaaka) kun tapaan ihmisiä ekaa kertaa. Mutta ehkä se Kalan "epävarmuus" ja arkuus sieltä alta sitten kurkistelee kumminkin... Asioissa joissa heittäydyn kiihkeäksi tuleekin sitten Skorpioni-Kuu inhottavasti esille. :P

        Pakko kommentoida sinulle, Tritonia, kun juttusi kuulostavat niin tutuilta (itse olen myös au-kalat ja mieheni au-vaaka). Omalla kohdallani sanoisin, että nouseva merkkini, joka on neitsyt, ei luultavasti kovinkaan paljon ole vaikuttanut parisuhteeseeni, ainakaan aluksi. Kala nimittäin rakastuu päätäpahkaa, eikä paljon järkeile tunneasioissa (tosin minulla on myös venus kaloissa). Vasta nyt myöhemmin olen joutunut ottamaan järkevän neitsyen käyttöön, jos näin voi sanoa eli kyllä minusta nousumerkkiä voi käyttää muutenkin kuin vain naamarina.

        Jos taas puhutaan esim. työyhteisöstä, niin silloin kuumerkki näkyy selkeimmin ulospäin, ainakin jos työkaverit ovat läheisiä. Minä olen siis au-kalat ja nousuneitsyt, mutta kuumerkkini on jousimies. Läheisimmät työkaverini pitävät minua hyvin tempperamenttisena ja helposti hermostuvana tyyppinä. Oma mielipide tulee heti eikä viidestoista päivä, tosin lauhdun kyllä nopeasti. Toinen työkaverini on taas kuukalat ja itkeä pillittää lähes päivittäin eli on todella herkkä, mutta aurinkomerkiltään jousimies :)

        Kyllä nämä kaikki merkit ovat tärkeitä. Tiedä sitten johtuuko kalojen muuntautumiskyvystä, mutta kyllä minä ainakin osaan käyttää näitä eri puolia/merkkejä eri tilanteissa ja usein vielä tunnistankin, mistä on kysymys. Loppujen lopuksi kaikki kuitenkin sulautuu yhteen hienoksi kokonaisuudeksi ja siksi kait tämä astrologia niin kiehtookin.


    • Huomauttaisin vain,että nouseva ja kuumerkki ovat vain yksi osa syntymäkarttaa.Suosittelisin,että lukisit kartastasi tehtyä analyysiä. Astro.comin sivustolta löytyy Daily Horoscope tulkinta joka on tehty karttasi tiedoilla.En nyt tiedä,että käsititkö yhtään mitään mitä yritin selittää mutta tuolta saat päivittäisen tulkinnan kartastasi....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe