Aamun mietteitä. :) Tosi moni on tällä palstalla kertonut että käynnistys oli suunniteltu jollekin tietylle päivälle mutta vauva päättikin syntyä itsekseen juuri vähän ennen. Voiko olla, että jos jännittää sitä tulevaa käynnistystä niin se voi laukaista synnytyksen käynnistymään ihan luonnollisesti? Eli toisin sanoen sittenhän olis tosi hyvä viettää unettomia öitä ja jännittää lasketun ajan lähestyessä, niin lapsi syntyisi ajallaan. :)
Tuskin on sattumaa että niin usein lapsi syntyy juuri ennen kuin on tarkoitus mennä käynnistykseen. Mistähän muusta se voisi johtua, jos ei jännityksestä? Ehkä synnyttäjät yrittävät vielä esim. sitä kolmen ässän ohjelmaa päivää ennen käynnistystä ja sitten se yhtäkkiä tepsiikin? :) Mielipiteitä?
Synnytys ennen käynnistystä
7
1043
Vastaukset
- realniina
Itse ei pysty saamaan synnytystä käyntiin.
Supistukset voi saada aikaan keinotekoisesti, mutta itse synnytyksen prosessi on toisenlainen, jota ei voi saada itse aikaan.
Luin eräältä palstalta aivan naurettavia luuloja synnytyksen käynnistämisestä itse:
"Ota hyvä leffa katsottavaksi ja hyvää syötävää; toimi ainakin minun kohdallani.."
Näin eräs, joka sanoi leffan ja hyvän syötävän aiheuttaneen hänen synnytyksen alkamisen :D
Heh, miten ihmiset voivat luulla tuollaisia asioita oikeiksi :P- Bumble-B
Niin no vauvahan tulee sitten kun sen aika on. En minä sen kummemmin usko noihin saunaan, seksiin ja siivoamiseen vai mitkä ne nyt oli, lähinnähän ne vain väsyttää äitiä kun pitäisi kerätä voimia synnytykseen. Mutta tuo jännitys on alitajuista ja ihan samalla tavalla kuin jännitys voi saada ihmiselle aikaan automaattisen vessahädän tai vatsakivun niin voisi kuvitella että jännitys myös saisi aikaan supistuksia?
- Ollivander
Synnytyksen käyntiin lähtemiseen on tietenkin oltava valmiudet! Mutta on myös tutkittu, että joskus synnytyksen käynnistymistä edes auttavat jotkin tietyt asiat. Milloin tahansa ne eivät tietenkään auta, vaan vasta kun tilanne on otollinen.
Sperman on tutkittu todellakin pehmentävän kohdunkaulaa ja edistävän synnytystä. Samoin kova fyysinen rasitus saattaa edesauttaa synnytyksen käyntiin lähtöä. Tai sitten ei. Vauva vain on vatsassa eikä mitään tapahdu.
Jatkuva stressaaminen ei ainakaan auta pitämään sitä vauvaa sisällä, joten sekin saattaisi käynnistää synnytyksen. Keskenmenon riskikin on suurempi mikäli odottaja on jatkuvasti ylistressaantunut. Joten voisi varmaankin sanoa että stressi saattaisi olla yksi monista syistä, jotka saavat synnytyksen käynnistymään.
Yksinään mikään syy tuskin saa polttoja alkamaan. Se on ainakin tutkittu asia.
- yhen-äiti-80
niin tai.....
mä ainakin rentouduin enemmän kun sain käynnistyspäivämäärän. Olin tuskastunu kun laskettu aika tuli ja meni ja ei mitään ja alko tulla viestejä että joko on vauva syntyny ja eikö vieläkään ja stressaannuin ja joka ilta jännitin että jokohan tänä yönä mutta ei mitään. Sitte sain käynnistys ajan raskausviikolle 41 5 ja sitä edeltävänä yönä alko lapsivettä tihkua. Tosin silti menin aamulla sairaalaan ja käynnistys aloitettiin ja vauva syntyi vasta seuraavana päivänä mutta jos ei oli käynnistetty ni lapsi ois silti varmaa aika pian syntyny. Eli mulla se oli ehkä päinvastoin että rentoutuminen saattoi auttaa synnytyksen alkamisessa. Niinhän se menee itse synnytyksessäkin että mitä rennompi olet niin sitä nopeammin synnytys etenee. Mulla tuntu että homma eteni tosi hitaasti vaikka pistettiin sitä "käynnistys ainetta" tipalla suoneen tosi reippaasti kunnes sain epiduraalin ja melkein nukahdin olin niin rentona niin sitte se vauva puskikin ulos jo vauhdilla ja kätilö sanoi että rentoutuminen vauhdittaa synnytystä. - henki
Nämä 14 päivää lasketun ajan jälkeen ovat olleet todella rankkoja. Yhtään ei jännitä tuleva synnytys. Toivon vaan tämän jo päättyvän.
- .....
kun raskaus on yli lasketun ajan, on erittäin todennäköistä että synnytys alkaa lähipäivinä. Tuskin käynnistyminen mitenkään jännitykseen liittyy. Siksi käynnistystä lykätään mahdollisimman pitkään, että suurin osa synnytyksistä kuitenkin alkaa itsestään tuon normaalin raskausajan aikana.
- Elina
Mulla kävin näin: 3 päivän käynnistely-yritysten jälkeen (Sillon oli KE-ilta) sovittiin, että yritetään uudelleen käynnistää MA. Toisena vaihtoehtona ois ollut, että ois pidetty TO väliä ja alettu PE uus yritys, mut ite halusin pitää pitkän viikonlopun...No sitten KE-yöllä meni lapsvedet ja synnytyksen kestoksi kirjattin reilut 9 tuntia :)
Poika jo kohta 1v3kk :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004373
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422026- 631703
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331363Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93969SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26933Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10899Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186706