Tietääkö joku miksi Harrya sanotaan puoliveriseksi vaikka hänen molemmat vanhempansa ovat noita ja velho toisin kuin Voldemortilla taas oli jästi isä mutta noita äiti, Harryn äiti oli vain jästisyntyinen, mutta noita! Ei käy järkeen!
Ja miksi Ron sai tuoda rotan kouluun vaikka kirjeessä luki että saa tuoda joko kissan TAI pöllön TAI sammakon? Ei voi tietää....
Ei voi..
12
1046
Vastaukset
- KäpyjäKäpyjä
Ymmärtääkseni puhdasveriseksi itseään voi sanoa vain henkilö, jolla on tietysti molemmat vanhemmat velhoja/noitia, mutta myös molempien vanhempien vanhempien eli lapsen kaikkien neljän isovanhemman tulee olla taikavoimaista väkeä. Ja Harryllähän näin ei ole...eli jos olen ymmärtänyt oikein, mikäli Harry naisi puhdasverisen heidän lapsiaan voisi myös kutsua puhdasverisiksi. Näin.
Ja Kutkasta en tiedä. Ei kai rotta nyt niin paljoa eroa vaikka nyt jostain sammakosta. Että kai jokin esim. kooltaan vastaava eläin sitten käy...- ei silti...
Noh sattuuhan sitä virheitä itekullekkin mutta silti ei voi tietää...:(
Puhdasverinen voi olla vain silloin, jos molemmat vanhemmat ovat puhdasverisiä. Harryn
äiti oli jästisyntyinen ja siksi Harry on puoliverinen.
Tässä vielä selvennystä:
puhdasverinen puhdasverinen=puhdasverinen
puhdasverinen/puoliverinen/jästisyntyinen/jästi puoliverinen/jästisyntyinen/=puoliverinen
jästi jästi=jästisyntyinen
Ja tuo Kutkan tuominen kouluun on varmaan semmonen juttu, että Weasleyt olivat ehkä kysyneet Dumbledorelta saako Ron tuoda Kutkan.- Winky-
Kutkahan oli muiden Weasleyn poikien mukana jo aikaisemmin kuolussa...?
Joten luultavasti Kutkan tuominen kouluun ei ollut mikään uusi juttu. ;)
Juuri noin se puhdasverisyys/puoliverisyys määritetään kun tanzu84 sanoi.
- puhdasveriseen...
Puhdasverinen voi olla vain jos KAIKKI suvun jäsenet ovat velhoja tai noitia.
- Sarvihaara92
Puoliveiseksi sanotaan noitaa/velhoa jonka vanhemmista toinen on puhdasverinen ja toinen syntyperältään jästi. Harryn tapauksessa hänen isänsä on puhdasverinen ja äiti jästisyntyinen.Voldemortin tapauksessa se on vain toisinpäin: Isä on jästisyntyinen ja äiti on puhdasverinen.
Ronin rotasta vielä...minusta Tylypahkaan saa tuoda minkä tahansa eläimen vaikka sitä ei listassa luekkaan. Pääasia on että se on kesy ja oppilas pystyy pitämään sen aisoissa.- joo mutta...
Minun mieleni ei saa rauhaa jos kerrotaan vain olettamuksia ja verukkeita. Kirjassa ei ole mitään mainintaa että kutka olisi ollut aikaisemminkin Tylypahkassa vain että se on ollut Ronia ennen Percyllä. Ei siinä...kiitos kumminkin, ajattelin etten olisi vain huomannut jotain kohtaa kirjassa mikä on aika mahdotonta koska oon lukenu ne 12 kertaa kaikki =) Mutta kiitos muista vastauksista ja muutenkin =)
- Sarvihaara92
tanzu84 kirjoitti:
isä oli kylläkin jästi, ei jästisyntyinen.
Tiedoksi että puoliverinen on kuitenkin riippumatta siitä onko toinen vanhemmista tavallinen jästi vai jästisyntyinen velho tai noita.
- .......
Sarvihaara92 kirjoitti:
Tiedoksi että puoliverinen on kuitenkin riippumatta siitä onko toinen vanhemmista tavallinen jästi vai jästisyntyinen velho tai noita.
Ei hän niin väittänytkään.
- Korppi
....... kirjoitti:
Ei hän niin väittänytkään.
...kinataan näistä nimikkeistä niin mitä verenpetturi oikeastaan tarkoittaa? On jäänyt vähän epäselväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19683- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24465Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;192464