kiertovesipumppu alkoi pakkasilla vuotaa, neste tulee siitä muoviosasta, voiko sen purkaa ja tiivistää tms. uudelleen vai joutuuko uusimaan koko pumpun, ei varmaankaan riko mitään (muistettava lisätä nestettä tarvittaessa) mutta sotkee konehuoneen... onko neuvoja
kiertovesipumppu...
14
1671
Vastaukset
- Kolja
Kyllä sen muoviosan voi surutta avata, sen mustan muoviosan sisällä on pumpun siivet, se toimivat erikoisesti magneetilla, eli siipien ja moottorin välillä ei ole varsinaisesti mekaanista akselia, moottori pyörittää magneettikehää joka saa siivet pyörimään.
Eli avaamalla et voi hajoittaa mitään, laita vaikka tiivistystahnaa väliin tai leikkaa tiivistepaperista tiiviste, alunperin siinä on muistaakseni paperinen tiiviste. - availija
auton mallista ja vuosimallista.Ainakin vanhemmissa W124:sissa pumpussa on ihan akseli.Jos pumpun poksi vuotaa, on sitä aika hankala tiivistellä,mutta siipikotelon voi tiivistää vaihtamalla kumisen 0-renkaan muovikappaleiden väliin.
- jussi
ei kun purkuun, avaan sen muoviosan ja katson onko siinä o-rengas vai paperitiiviste, näillä ohjeilla saan nesteet taas pysymään koneen sisällä.
- sorppi
..-89 200E w124. Onko akseli?
Mullakin vuotaa nestettä. Korjaamolle on varattu aika
pumpun vaihtoon. Tuli vaan mieleen, olisko vuoto-ongelmasta
selvinnyt tiivistämällä...korjaamolla tuskin aletaan
tutkimaan onko vanha pumppu ehjä vaiko ei. - Kolja
sorppi kirjoitti:
..-89 200E w124. Onko akseli?
Mullakin vuotaa nestettä. Korjaamolle on varattu aika
pumpun vaihtoon. Tuli vaan mieleen, olisko vuoto-ongelmasta
selvinnyt tiivistämällä...korjaamolla tuskin aletaan
tutkimaan onko vanha pumppu ehjä vaiko ei.Älä hyvä mies mene korjaamolle, itse juuri tänään vaihdoin pumpun uuteen (vanha takkuili koko ajan) ulkona, hommaan meni 15 minuuttia. Nesteiden ulos laskemiseen meni siitä ajasta osa.
Ja ehkä ensin kannattaa koittaa tiivostää, uutta tiivistettä ei ainakaan Vehosta saa mutta varmaankin jollain töhnällä siitä saa hyvän.
Jos vain paikka ja vähän intoa löytyy niin tee ihmeessä itse, uusi pumppu maksaa Veholla 130 €. - sorppi
Kolja kirjoitti:
Älä hyvä mies mene korjaamolle, itse juuri tänään vaihdoin pumpun uuteen (vanha takkuili koko ajan) ulkona, hommaan meni 15 minuuttia. Nesteiden ulos laskemiseen meni siitä ajasta osa.
Ja ehkä ensin kannattaa koittaa tiivostää, uutta tiivistettä ei ainakaan Vehosta saa mutta varmaankin jollain töhnällä siitä saa hyvän.
Jos vain paikka ja vähän intoa löytyy niin tee ihmeessä itse, uusi pumppu maksaa Veholla 130 €....ei ole työkaluja ja näyttää aika ahtaalta...(lue: ei
ole paljon intoakaan). Viime aikoina kun ei ole paljon ti-
hommia harrastanut, itseluottamus auton korjaamiseen on laskenut
ja siksi toisekseen, tarpeeksi monta kertaa olen vanhan auton
osanvaihdon yhteydessä katkaissut jonkun ruosteisen pultin,
jolloin alunperin 15min. homma on venähtävytkin yhtäkkiä 5h:iin
Ja pumppu vaihtotöineen maksaa tuossa ad-korjaamossa vähemmän,
kuin pelkkä pumppu veholla, näemmä. Väittivät vielä, että on
"orginalteil" - Kolja
sorppi kirjoitti:
...ei ole työkaluja ja näyttää aika ahtaalta...(lue: ei
ole paljon intoakaan). Viime aikoina kun ei ole paljon ti-
hommia harrastanut, itseluottamus auton korjaamiseen on laskenut
ja siksi toisekseen, tarpeeksi monta kertaa olen vanhan auton
osanvaihdon yhteydessä katkaissut jonkun ruosteisen pultin,
jolloin alunperin 15min. homma on venähtävytkin yhtäkkiä 5h:iin
Ja pumppu vaihtotöineen maksaa tuossa ad-korjaamossa vähemmän,
kuin pelkkä pumppu veholla, näemmä. Väittivät vielä, että on
"orginalteil"Hain aiemmin pumpun Motonetistä mutta sen liitin oli niin erilainen kuin vakioisen että tyydyin ostamaan alkuperäisen, tosin jouduin sen liittimen sitten kuintekin rakentamaan uusiksi..
Motonetissä pumppu on ns. yleismalli, maksaa 89,90 €.
No jos ei intoa riitä niin toki korjaamon käyttämien on fiksua :) - sorppi
Kolja kirjoitti:
Hain aiemmin pumpun Motonetistä mutta sen liitin oli niin erilainen kuin vakioisen että tyydyin ostamaan alkuperäisen, tosin jouduin sen liittimen sitten kuintekin rakentamaan uusiksi..
Motonetissä pumppu on ns. yleismalli, maksaa 89,90 €.
No jos ei intoa riitä niin toki korjaamon käyttämien on fiksua :)oho, KLssä maksaa 70€, Merteilissä n.80€...
Tuntu kyllä oudolta viedä auto korjaamolle ja lähteä pois,
ilman että jäi katsomaan, miten korjaus tehdään.
Normaalisti olen ollut aina vähintään mukana "pallopoikana",
mitä sitten autoilleni on tehtykään, jos en itse ole korjannut.
Se 127€, mitä tuosta nyt joutuu maksamaan, niin ei mielestäni
ole mitenkään kohtuuton hinta. - ...
sorppi kirjoitti:
oho, KLssä maksaa 70€, Merteilissä n.80€...
ole mitenkään kohtuuton hinta.kyllä tuo KL pyytää 105e ja merteil 700 markkaa,että ei kyllä 70-80e taida piisata.
- Kolja
sorppi kirjoitti:
oho, KLssä maksaa 70€, Merteilissä n.80€...
ole mitenkään kohtuuton hinta.No jos alle 130 saat pumpun asennettuna niin hyvä kauppa, mähän maksoin pumpusta saman ja asensin itse. Joo, mä kanssa aina kyttään päältä mitä autolleni tehdään, silloin harvoin kun käyn korjaamolla. Mutta ei toi pumpun vaihto kummoinen homma ole, sehän on 2 letkunkiristimen avaaminen ja 2 8-millistä pulttia pois joska pitelee pumppua rintapellissä, ei muuta. Ja tietty vähän nesteitä on laskettava ekaksi.
Tänään pitäisikin mennä asentelemaan lohkolämppäriä... Saas nähdä mitä siitäkin tulee :)) - Kallonkutistaja
Kolja kirjoitti:
No jos alle 130 saat pumpun asennettuna niin hyvä kauppa, mähän maksoin pumpusta saman ja asensin itse. Joo, mä kanssa aina kyttään päältä mitä autolleni tehdään, silloin harvoin kun käyn korjaamolla. Mutta ei toi pumpun vaihto kummoinen homma ole, sehän on 2 letkunkiristimen avaaminen ja 2 8-millistä pulttia pois joska pitelee pumppua rintapellissä, ei muuta. Ja tietty vähän nesteitä on laskettava ekaksi.
Tänään pitäisikin mennä asentelemaan lohkolämppäriä... Saas nähdä mitä siitäkin tulee :))Eikös siihen käy ihan mikä tahansa yleismallinen pumppukin? Jos nimittäin haluaa päästä halvemmalla.
Mutta eihän tuo ole kovin paha hinta jos vertaa Eberin pumppuun. Se oli hieman yli 200euroa, eikä sitä erikoisen kiinnityksen takia voinut korvata yleismallisella pumpulla. - sorppi
... kirjoitti:
kyllä tuo KL pyytää 105e ja merteil 700 markkaa,että ei kyllä 70-80e taida piisata.
Mulla on nyt menny kiertovesipumppu ja vesipumppu sekaisin.
Anteeksi!
Ad:ssä maksoi VESIpumppu 77,5€ (Halvempi, kuin Merteil!),
työ 50€.
Kyllä mää vähän ihmettelinkin sitä, miten VESIpumpun saa
ite vaihdettua 15min... - Kolja
sorppi kirjoitti:
Mulla on nyt menny kiertovesipumppu ja vesipumppu sekaisin.
Anteeksi!
Ad:ssä maksoi VESIpumppu 77,5€ (Halvempi, kuin Merteil!),
työ 50€.
Kyllä mää vähän ihmettelinkin sitä, miten VESIpumpun saa
ite vaihdettua 15min...Joo, nyt ymmärrän, en mäkään alkais vesipumppua vaihtaman koivun alla :))
- Kolja
Kallonkutistaja kirjoitti:
Eikös siihen käy ihan mikä tahansa yleismallinen pumppukin? Jos nimittäin haluaa päästä halvemmalla.
Mutta eihän tuo ole kovin paha hinta jos vertaa Eberin pumppuun. Se oli hieman yli 200euroa, eikä sitä erikoisen kiinnityksen takia voinut korvata yleismallisella pumpulla.Joo, kyllä se yleismallikin käy, liitin on vaan väärän tyyppinen, eli vähän joutuu sorvaamaan.
Luulin vaan aluksi että se kuminen pidike joka pitää pumppua rintapellissä kiinni on kiinteä pumpussa (oli nääs pirun kovaa jumissa) ja siksi en ottanut tarvikepumppua (jossa ei mitään kiinnikkeitä), sitten Veholla sanoivat että irti se kiinnike pitää ottaa ja laittaa uuteen pumppuun, no lähtihän se lopulta :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy451081Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?41942Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56768Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760