Frederik-faneja??

**Kiinnostunut**

Onko Frederikistä pitäviä??
Oletteko mahd. kuulleet Frederikin "Estonia" kappaletta?? Mahtava! Tiedättekö kuka tehny sanat?? Menee ihan kylmänväreet kun kuuntelen tuota kappaletta, muistan Estonian tapauksen hyvin.. ((Vaikka nuori sillon olinki))
Rakastan kitarasooloja, omistan itsekin kitaran, mutta osais viel soittaa =(

18

1651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä se oon

      Joskus aikonaan seres yhtye laulo estonia kappale ja se oli aivan ihana itku pääsi aina sitä kuunelessa... olisiko mahdollista saaha jostain frederikin estonia kappaleen sanat?tietäisin onko sama kappale?

      • **Kiinnostunut**

        Menee ainakin näin: "Seilaa Estonia, merta niin valkeaa missä tähdetkin kirkkaana loistaa. Siellä Estonia rauhan vihdoin myös saa, tuuli lempeimmät laulunsa toistaa"
        Onko sul musanhakuohjelmaa? Hae se netistä ja kuuntele.. Hiton hyvä kappale... Oijoi..


      • **Kiinnostunut**

        Voin mä tietty kirjottaa koko biisin tähän jos haluat??


      • jos voit
        **Kiinnostunut** kirjoitti:

        Voin mä tietty kirjottaa koko biisin tähän jos haluat??

        niin kirjota koko laulun sanat


      • **Kiinnostunut**
        jos voit kirjoitti:

        niin kirjota koko laulun sanat

        Mut en vaa tiiä että saako niitä laittaa tänne.. Hehe.. Laitan ne hiukan myöhemmin..


      • **Kiinnostunut**
        **Kiinnostunut** kirjoitti:

        Mut en vaa tiiä että saako niitä laittaa tänne.. Hehe.. Laitan ne hiukan myöhemmin..

        "Tumma syksyinen yö, tyrskyt kannelle lyö tuulen laulua synkkää meri kantaa.
        Sitä purjehtijaa minkä valtaansa saa, aallot milloinkaan ei tahdo antaa.
        Taivas suurinkin on, lastu vain kohtalon jolla määränpää tuntematon.
        Luoja lapsensa aaltoihin, haudata voi kerran meretkin meille Hän loi.

        Seilaa Estonia merta niin valkeaa, missä tähdetkin kirkkaina loistaa.
        Siellä Estonia rauhan vihdoin myös saa, tuuli lempeimmät laulunsa toistaa.

        Yhteen rakkaus vei, enää riidelty ei kesäilloin me haaveita luotiin.
        Oli päätetty häät, kotiin luokseni jäät viime matkalle maljat me juotiin.
        Sinun lähtevän näin yksin rannalle jäin, meri huuhtoo nyt kyyneliäin.
        Aallot kynttilän aavalle luoksesi vie, sinne päättyi myös toiveemme tie.

        Seilaa Estonia...

        (Kitarasoolo)

        Seilaa Estonia....."


      • Estonia 1994
        **Kiinnostunut** kirjoitti:

        "Tumma syksyinen yö, tyrskyt kannelle lyö tuulen laulua synkkää meri kantaa.
        Sitä purjehtijaa minkä valtaansa saa, aallot milloinkaan ei tahdo antaa.
        Taivas suurinkin on, lastu vain kohtalon jolla määränpää tuntematon.
        Luoja lapsensa aaltoihin, haudata voi kerran meretkin meille Hän loi.

        Seilaa Estonia merta niin valkeaa, missä tähdetkin kirkkaina loistaa.
        Siellä Estonia rauhan vihdoin myös saa, tuuli lempeimmät laulunsa toistaa.

        Yhteen rakkaus vei, enää riidelty ei kesäilloin me haaveita luotiin.
        Oli päätetty häät, kotiin luokseni jäät viime matkalle maljat me juotiin.
        Sinun lähtevän näin yksin rannalle jäin, meri huuhtoo nyt kyyneliäin.
        Aallot kynttilän aavalle luoksesi vie, sinne päättyi myös toiveemme tie.

        Seilaa Estonia...

        (Kitarasoolo)

        Seilaa Estonia....."

        Kirjoitin sen paperille ylös. On kaunis ja haikee kappale. lisään muutaman sanan lisää.

        Kun se alkaa näin:

        Tumma syksyinen yö, tyrskyt kannelle lyö, tulen laulua synkää meri kantaa missä Estoniakin kulki.


    • Olen hetero ja yksi esikuvistani on machomies Frederik!!! Pidän paljon Frederikistä ja suosikkibiisejäni ovat "Linda Linda", "Kolmekymppinen", "Titanic", "Suutele mua", "Tyttö kuin tiikeri", "Tuu jo tangoon" ym. Frederik on mahtava! En ole kuullut "Estonia" -kappaletta, ainakaan en muista, mutta toivon vielä kuulevani sen! Eläköön me heterot!

      • **Kiinnostunut**

        Juu, tosiaan.. Suosittelen tuota "Estonia" laulua.. Hitsin hyvä.. :)
        Heh, joo, eläköön me heterot tosiaankin.. ;)
        Vaik ei mulla mitää ei-heteroja vastaan ole, ihmisiä hekin..
        Edelleenkin mietin että kukahan on mahtanut kirjoittaa "Estonian" sanat.. Hmm..
        Sopii Reetulle tosi hyvin toi biisi.. Nythän sillä on sitten "Titanic" ja "Estonia" =D


      • rationkuuntelija
        **Kiinnostunut** kirjoitti:

        Juu, tosiaan.. Suosittelen tuota "Estonia" laulua.. Hitsin hyvä.. :)
        Heh, joo, eläköön me heterot tosiaankin.. ;)
        Vaik ei mulla mitää ei-heteroja vastaan ole, ihmisiä hekin..
        Edelleenkin mietin että kukahan on mahtanut kirjoittaa "Estonian" sanat.. Hmm..
        Sopii Reetulle tosi hyvin toi biisi.. Nythän sillä on sitten "Titanic" ja "Estonia" =D

        Jos jossain biisissä niin tässä kaikki istuu paikoilleen sanat, sävel ja mitä vielä Frederikin täydellinen tenori ääni juuri tähän biisiin !
        Hienot ja kauniit sanat tulee oikein tippa linssiin kun kuuntelee jo monettako kertaa...


    • estonia 1994

      Joo. Frederik on iha jees.
      mutta en löydä enää youtubesta ''estonia-kappaletta. vaikka se on ennen ollut

    • reetu fani vm 69

      Kappaleen on minun mielestä tehny Seppo J Savolainen

    • No tanks

      Ei todellakaan kiinnosta!

    • iissakki

      Vieläkö Fredi kiertää lavoja ,en ole huomannut lehdissä ilmoituksia ?

    • <<<

      TYKKKÄÄN

    • JOSALDINHO

      FREDERIK ON SORRETTUJEN. PÄÄHÄNPOTIKTTUJEN JUMALA. FANITAN TÄTÄ MIESTÄ IHAN SATKULLA

    • jkkkhhhhvtfg

      .....

    • jhvhhjjhh

      ?!.,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe