Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kokemuksia Sodexhosta?

xxxf

Onko jolla kulla?

15

2921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henna....

      olin sodexhossassa töissä, tavallisessa työpaikka ruokalassa. olin töissä n. 3 kk, ja tulin siihen tulokseen että nyt saa riittää!! En enää ikinä mee töihin mihkään ketjuun. Se on hullun hommaa... ja kyllä varmahan löytää kaikki syyt mistä vähentää palkasta!

      • keittäjätär

        olin joskus turun sodexhossa ja en ikin enään menis töihin. luojan kiitos että nykyinen työnantaja on erillainen


    • paljonkin

      en suosittele.

    • Sodexhon asiakas

      Mä olen Sodexhon asiakas, pakosta, kun työpaikkaruokailumme on järjestetty heidän kauttaan ja muuta vaihtoehtoa ei ole. Karmiva paikka, tympeä henkilökunta ja helvetin huono ruoka!

      Enpä haluais olla tuollaisessa paikassa töissä! Hinta/laatu-suhde ei todellakaan ole kohdallaan! Sapuska on välillä alta arvosteluasteikon! Esimerkiksi leivät ovat useimmiten vielä osittain jäässä hätäisen mikrotuksen jäljiltä, salaatit ovat niukkoja ja huonoja (muutaman kerran esim. tomaatit ovat olleet homeessa!!!) ja pääruoka on niin saatanan rasvaista, ettei mitään rajaa. Kaikki jätteet siis hyödynnetään tehokkaasti! Erityisesti kiukuttaa, että asiakastilaisuuksistamme ylijäänyt ruoka syötetään seuraavina päivinä ruokalassa. Näin Sodexho saa samasta sapuskasta rahat kahteen kertaan (ylijäänyttä ruokaa ei hyvitetä firmallemme mitenkään).

      En söisi Sodexhossa, jos olisi vaihtoehtoja! Ja heille on aivan turha valittaa, mikään ei muutu, vaikka kuinka reklamoisimme!

      • kyselen uteliaisuuttani

        Onko joku henkilöstöruokala vai?


      • Emäntä123

        Et viitsis täällä palstallakin tätä vainoamiskamppanjaa jatkaa! Sulla on niin paljon ylipainoakin että varmasti on ruoat maittanut.
        Hei, ei se ole Sodexhon syy jos sun elämäs on kokonaan epäonnistunut.


      • Nähty on

        Kilpailu muiden syöttöläketjujen kanssa tekee juuri sen, että yritetään pästä mahdollisimman edullisesti. Syötetään vaikka ei-niin-tuoretta tavaraa.

        Aikaisemmin jo täällä todettu, että em. ketju syöttää useampaan otteeseen samoja ruokia uudelleen lämmitettyinä, tai hieman eri versioina - eli rahastaa samoilla sapuskoilla. Todella törkeää!

        Ja puhun kokemuksesta, sillä en ollut aikaisemmin nähnyt yhtä härskiä toimintaa.

        Seuraavan kerran, ennenkuin pistätte em. ketjun paikoissa lusikallistakaan suuhunne, niin miettikää todella, monenkohan buffapöydän päällä sekin pala/lusikallinen on todellisuudessa maannut tuntikausia kaikkien räpellettävänä!


      • extra reikki
        Nähty on kirjoitti:

        Kilpailu muiden syöttöläketjujen kanssa tekee juuri sen, että yritetään pästä mahdollisimman edullisesti. Syötetään vaikka ei-niin-tuoretta tavaraa.

        Aikaisemmin jo täällä todettu, että em. ketju syöttää useampaan otteeseen samoja ruokia uudelleen lämmitettyinä, tai hieman eri versioina - eli rahastaa samoilla sapuskoilla. Todella törkeää!

        Ja puhun kokemuksesta, sillä en ollut aikaisemmin nähnyt yhtä härskiä toimintaa.

        Seuraavan kerran, ennenkuin pistätte em. ketjun paikoissa lusikallistakaan suuhunne, niin miettikää todella, monenkohan buffapöydän päällä sekin pala/lusikallinen on todellisuudessa maannut tuntikausia kaikkien räpellettävänä!

        Olen keikkailut useissa sodexhon kyökeissä ja voin sanoa,et taso vaihtelee suuresti. Joissain henkilöstöravintoloissa on suorastaan upeat salaattipöydät ja ruoka taatusti tuoreista, hyvistä aineista tehty ja ei mitään edellisen päivän lämmityksiä. sitten on taas nää toiset paikat, niin just sieltä niin syvältä ku voi olla. Sama homma myös muilla ketjuilla.


      • jujujeueujue
        extra reikki kirjoitti:

        Olen keikkailut useissa sodexhon kyökeissä ja voin sanoa,et taso vaihtelee suuresti. Joissain henkilöstöravintoloissa on suorastaan upeat salaattipöydät ja ruoka taatusti tuoreista, hyvistä aineista tehty ja ei mitään edellisen päivän lämmityksiä. sitten on taas nää toiset paikat, niin just sieltä niin syvältä ku voi olla. Sama homma myös muilla ketjuilla.

        taitaa olla aikapaljon paikan keittiövastaavasta kiinni...

        Toisaalta jos "tähteet" on syötävässä kunnossa niin miksi niitä ei hyödynnettäisi? Se on kustannustehokasta ja näkyy kuitenkin pitkässä juoksussa kuluttajahinnassa. Toisaalta jos keittiöhenkilökunta on osaavaa tähteitä ei juurikaan tule...


      • extra reikki
        jujujeueujue kirjoitti:

        taitaa olla aikapaljon paikan keittiövastaavasta kiinni...

        Toisaalta jos "tähteet" on syötävässä kunnossa niin miksi niitä ei hyödynnettäisi? Se on kustannustehokasta ja näkyy kuitenkin pitkässä juoksussa kuluttajahinnassa. Toisaalta jos keittiöhenkilökunta on osaavaa tähteitä ei juurikaan tule...

        sopimuksesta. Jotkut firmat maksaa "hyvän summan" lounasruuan tuottajalle, millä taataan hyvät eväät ja on paikkoja joissa pitää tulla tulosta.


      • olin
        extra reikki kirjoitti:

        sopimuksesta. Jotkut firmat maksaa "hyvän summan" lounasruuan tuottajalle, millä taataan hyvät eväät ja on paikkoja joissa pitää tulla tulosta.

        pari kuukautta sodexholla. Kaikki oli niin pilkunviilausta ettei ikinä.

        Aluksi työaikani oli 4 tuntia, tiskivuorossa. Kun kysyin että saanko syödä heidän kanssaan, vastaus oli, että et saa, ruoka ei kuulu alle neljän tunnin keikkoihin (paitsi että ruokarahan saa kyllä ottaa jos syö).

        Kerran piti salaattipöytään laittaa viinirypäleitä, eli nyppiä ne vaan suurinpiirtein pois karoistaan, pestä ja laittaa pakkiin.

        Viinirypäleet olivat pahvilaatikossa, pakattuina pienempiin avonaisiin pusseihin ja kerrokset eroteltu ohuella pahvilla.

        Totesin, että jokainen pussissa oleva terttu oli 80%:sti valkoisen homerihman peitossa, joukossa täysin mustia mädäntyneitä yksilöitä.

        Heitin ne biojäteastiaan.

        Seuraavaksi tulee pomo, joka kysyy että mitä helvettiä nuo rypäleet tekevät bioastiassa.
        Vastasin että olivat homeessa, heitin pois.
        "Kuule ne pitää pestä ja laittaa tarjolle, ei meillä heitetä ruokaa hukkaan". (Olin päässyt laatikossa noin puoleenväliin)

        Siinä sitten juuri koulusta paperit saaneena mietin että väitänkö vastaan vai teen niinkuin pomo sanoo.

        Laitoin sitten loput tarjolle. En kyllä itse niitä syönyt salaattipöydästä.

        Tuolloin vasta valmistuneena olin aika epävarma vielä "oikeassa työssä", mutta nyt jos samainen tilanne sattuisi kohdalle, niin roskiin menisi, vaikka huudot tulisi.
        Voi kun olisin älynnyt sanoa, että minä en sitten ota mitään vastuuta siitä, jos joku asiakas saa homemyrkytyksen jne.


      • Sodexhosta
        Nähty on kirjoitti:

        Kilpailu muiden syöttöläketjujen kanssa tekee juuri sen, että yritetään pästä mahdollisimman edullisesti. Syötetään vaikka ei-niin-tuoretta tavaraa.

        Aikaisemmin jo täällä todettu, että em. ketju syöttää useampaan otteeseen samoja ruokia uudelleen lämmitettyinä, tai hieman eri versioina - eli rahastaa samoilla sapuskoilla. Todella törkeää!

        Ja puhun kokemuksesta, sillä en ollut aikaisemmin nähnyt yhtä härskiä toimintaa.

        Seuraavan kerran, ennenkuin pistätte em. ketjun paikoissa lusikallistakaan suuhunne, niin miettikää todella, monenkohan buffapöydän päällä sekin pala/lusikallinen on todellisuudessa maannut tuntikausia kaikkien räpellettävänä!

        Olin kyseisen ketjun kahvilassa/ ravintolassa töissä. Jouduimme myymään vanhaa tavaraa, koska esimies niin käski. Munkit sokeroitiin uudelleen ja leivät tarjoiltiin lautasilta eikä omista koteloistaan ettei päivämääriä olisi näkynyt. Eli semmonen paikka! Pari kertaa asiakas pyysi, että olisin maistanut leipää, koska maku olí kuulema karmiva.....Jos kyseisessä paikassa itse nykyään joudun käymään ni juon vain pullotettua limua yms....


      • mutta vain amicalla
        olin kirjoitti:

        pari kuukautta sodexholla. Kaikki oli niin pilkunviilausta ettei ikinä.

        Aluksi työaikani oli 4 tuntia, tiskivuorossa. Kun kysyin että saanko syödä heidän kanssaan, vastaus oli, että et saa, ruoka ei kuulu alle neljän tunnin keikkoihin (paitsi että ruokarahan saa kyllä ottaa jos syö).

        Kerran piti salaattipöytään laittaa viinirypäleitä, eli nyppiä ne vaan suurinpiirtein pois karoistaan, pestä ja laittaa pakkiin.

        Viinirypäleet olivat pahvilaatikossa, pakattuina pienempiin avonaisiin pusseihin ja kerrokset eroteltu ohuella pahvilla.

        Totesin, että jokainen pussissa oleva terttu oli 80%:sti valkoisen homerihman peitossa, joukossa täysin mustia mädäntyneitä yksilöitä.

        Heitin ne biojäteastiaan.

        Seuraavaksi tulee pomo, joka kysyy että mitä helvettiä nuo rypäleet tekevät bioastiassa.
        Vastasin että olivat homeessa, heitin pois.
        "Kuule ne pitää pestä ja laittaa tarjolle, ei meillä heitetä ruokaa hukkaan". (Olin päässyt laatikossa noin puoleenväliin)

        Siinä sitten juuri koulusta paperit saaneena mietin että väitänkö vastaan vai teen niinkuin pomo sanoo.

        Laitoin sitten loput tarjolle. En kyllä itse niitä syönyt salaattipöydästä.

        Tuolloin vasta valmistuneena olin aika epävarma vielä "oikeassa työssä", mutta nyt jos samainen tilanne sattuisi kohdalle, niin roskiin menisi, vaikka huudot tulisi.
        Voi kun olisin älynnyt sanoa, että minä en sitten ota mitään vastuuta siitä, jos joku asiakas saa homemyrkytyksen jne.

        mulla taas oli kyse tomaateista, jotka olivat edellisenä päivänä tarjolla ja ne olivat niin karmeen näkösiä salaattipöydäs ettei niitä olis erkkikään syöny.. ne lillu nesteessään ja oli sen näkösiä et ne oli pakastimesta otettu.. yök!! heitin ne bioon ja n.1½ tunnin päästä pomo tulee ja näyttää mulle et mitä heitin pois ja et ne olis pitäny heittää vihreen sekaan.. ja et kuinka paljon siinä meni rahaa hukkaan ja blaa blaa.. leivästä tuli sama nutina.. voi jeesus ei kukaan täysjärkinen syö mitään kuivuneita leivänkannikoita!! sitä vaan ajatellaan rahan käytön minimoimista eikä maksavia asiakkaita, joita kohdellaan tyyliin syö sian ruokaa!


      • Vihaa täynnä
        kyselen uteliaisuuttani kirjoitti:

        Onko joku henkilöstöruokala vai?

        Olen ollut Sodexholla töissä vuodesta 1996. Tosin silloin se oli Polarkesti. Olin tyytyväinen ja esimiehet ihania. Minua arvostettiin ja olen aina ollut hyvä ja luotettava työntekijä- oikeesti! Ja sitten firma myytiin Sodexholle. Aluksi esimiehet oli niin yli-mukavia ja sitten meiniki muuttui. Hajoita ja hallitse!!! Työtekijät yritettiin saada toisiaan vastaan. Jos ei ollut aihetta kirjallisten varoitusten antamiseen niin jouduit todelliseen rääkkiin. Työmäärä kolminkertaistui. Ja jos siinäkin onnistui niin esimies kävi fyysisesti käsiksi. Työsuojelupäällikkö on täysin Sodexhon puolella. Olen ollut todistajana oikeudessa todistamassa. tuloksen varmaan arvaattekin. Ei noilla palkoilla kunnon lakimiestä saa. Haluan itsekkin haastaa koko puljun oikeuteen! Vihaan koko olemuksella koko paikkaa!!! Onneksi olen saanut nauttia jo 5v sairauslomaa. Sodexho yrittää kusettaa ottamaan potkut itse. Minähän roikun kirjoilla niin kauan kun pääsen sairaseläkkeelle! Oikeesti kaikilla tuilla tulee yhtähyvin toimeen kun sillä palkalla! Terveisin Ulla-Maija M Helsingistä


    • kling kling klang

      huh huh mitä kokemuksia teillä! :(( Minkälaisia kokemuksia Palmiasta Hgissä? Eikö ole aika hyvämaineinen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1535
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      31
      1227
    Aihe