Liekö sitten nykymaailman ylikilpailusta vai mistä johtuvaa, mutta Siljan palvelun taso on laskenut todella pahasti.
Olen ollut parikymmentä vuotta Siljan kanta-asiakas ja nyt täytyy harmikseni todeta, että se suhde on ohi ainakin toistaiseksi. Kerrompa syyn miksi;
Minulle tuli jokin viikko sitten Siljalta kirje postissa, että vanhimmat kanta-asiakas pisteet ovat menossa vanhaksi. Eli kehoitettiin varaamaan matka ennen kuin ne pisteet mitätöidään.Kerrottakoon asiasta tietämättömille, että Siljalla on järjestelmä, jolla paljon varustamolle rahaa tuovat Kanta-asiakkaat saavat Bonuspisteitä, joilla he voivat sitten silloin tällöin hankkia lähes ilamaiseksi Bonusmatkoja ja pääsevät näin tuomaan taas lisää rahaa Siljalle.
Järjestelmä on sinänsä fiksu ja ovela, sillä tällä tavoin saa myytyä normaali matkoja ja risteilyjä kalliimmalla kuin Viking Line ja palkkioksi Silja antaa Kanta-Asiakkaiden silloin tällöin lähteä lähes ilmaiseksi tuhlaamaan taas rahaa Siljalle.
Itsekin aikanaan liityin kanta-asiakkaaksi juuri sen vuoksi, että Silja ei tulisi keskimäärin paljoakaan kalliimmaksi kuin Viking(ja olisi ehkä hieman tasokkaampi), koska Siljalla pääsee välillä lähes ilman. Ja enpä ole sen jälkeen Vikingiä käyttänytkään. Eli homma on toiminut Siljan kannalta kohdallani erinomaisesti tähän asti.
Mutta ei enää. Kehoituksesta soitin kanta-asiakas kortissa olevaan ilmaiseen kanta-asiakas palvelunumeroon varatakseni matkan. Silloin kuulin ensimmäisen järkytykseni. Numero on vaihtunut ja uusi numero on MAKSULLINEN!!??!! Siis kanta-asiakas numero maksullinen ja vieläpä 1,64 e / puhelu pvm eli vanhaa rahaa lähes kympin!!! No hetken järkytyksen jälkeen ajattelin, että täytyy käydä sitten Siljan keskustorin konttorissa(Tampereella) varaamassa matka niin säästyy siltä maksulta. Siellä koin sitten seuraavan järkytykseni. Siljalla ei ollut enää toimistoa Tampereella. No matkaa ei voinut sitten muualla varata kuin netissä. No ei siinä mitään. Voihan sen netissäkin tehdä. Mutta eipäs voinutkaan. Bonusmatkoja ei pystykään tilaamaan netissä lainkaan. No ajattelin sitten varata matkan tavallisesti(varmistaakseni, että haluamallani vuorolla ja hyttiluokassa on tilaa) ja ilmoittaa sitten satamassa, että maksan matkan Bonuksillani. No kaikki meni hyvin(paitsi, että nettipalvelikin toimi tosi hitaasti) siihen saakka kunnes piti vahvistaa tilaus(eli tilaa kyllä löytyi). Mutta netissäpä ei SILJALLA pystykään varaamaan ilman, että maksaa heti koko risteilyn!!!(Vikingillä kyllä pystyy).
Eli ainoaksi vaihtoehdoksi jäi Kanta-asiakkaallekin jonottaa maksullisessa puhelinnumerossa(jo on aikoihin eletty). No ei siinä sitten tiennyt, että itkeäkö vai nauraakko. No parin päivän päästä olin TAAS niellyt kiukkuni ja päätin, että kyllähän minä pisteeni käytän ja soitin sitten siihen maksulliseen numeroon. No noin 10 minuutin erilaisten näppäin valintojen ja odotusaikojen jälkeen sieltä vihdoin vastasi joku virolainen täti!! No aika hyvin onneksi puhui suomea, mutta kyllä se silti taas vähän tökkäs. Nominähän varasin sitten matkan Silja luokan hytistä kyseiselle vuorolle ja se oli ok. MUTTA sitten tuli se viimeinen Pisara, kun sanoin, että maksan matkani Bonuspisteillä. Uskokaa tai älkää hän ilmoitti, että Bonusmatkakiintiöt kyseisellä vuorolla ovat täynnä ja täten matkaa ei voi maksaa ansaitsemillani bonuspisteillä!!??!! Minua lähinnä nauratti, että nyt taitaa Viron tyttö vitsailla, mutta ei. Laivalla oli siis tilaa yllin kyllin, mutta bonuspisteillä ei voinut maksaa, sillä matkan oli varannut tuolle vuorolle jo liian moni kanta-asiakas. HALOO SILJA!! Siis jos minun kalliilla ansaitsemiani pisteitä ei saa käyttää silloin kun minä niitä tarvitsen, vaikka laivassa on tilaa, niin kyllä saa olla viimeinen kerta kun Siljalta matkan tilaan(tai edes yritä tilata)
Annoin asiasta myös palautteen netissä, mutta se ei auttanut asiaa yhtään.
ELI TÄMMÖISTÄ ON SILJAN TOUHU NYKYÄÄN:((
Siljan toiminta nykyään toiminta ala-arvoista
85
10016
Vastaukset
- operated
by Tallink !!
- useasti matkustanut
On ollut jo kauan ennen Siljan myymistä , että eipäs TAAS syytetä Tallinkia .
- Tallinkia
useasti matkustanut kirjoitti:
On ollut jo kauan ennen Siljan myymistä , että eipäs TAAS syytetä Tallinkia .
Niin mutta Tallink todellakin vastaa Siljan toimista nykyään, siispä syytämme TALLINKia!
- että ei
Tallinkia kirjoitti:
Niin mutta Tallink todellakin vastaa Siljan toimista nykyään, siispä syytämme TALLINKia!
Tallink päättänyt tätä uutta käytäntöä vaan Siljan norjalainen omistaja jo aikoja sitten .
- .....
Et siis olisi millään raaskinut soittaa maksulliseen varausnumeroon (1.64€/puhelu pvm) vaikka kyseessä oli ilmainen bonusmatka, jonka arvo useampi sata euroa. EIHÄN TUOLLA HINNALLA SAA EDES TAMPEREEN KAUPUNGIN LIIKENNELAITOKSEN KERTALIPPUA!
Ja tottakai jokaisella matkalla on bonusmatkalaisille kiintiö. Kyllä matkaan pääsee kun varaa sen tarpeeksi ajoissa.- Kysyn vaan!
Taidat olla Siljalla kanta-asiakas järjestelmästä vastaava kun tuollain vastasit. Eikä tuo matka olisi useita satoja maksanut ostamallakaan,mutta kyse oli periaatteesta. Olin maksanut pisteitä hankkiessa jo vaikka paljon tuosta matkasta "etukäteen" ja olisin Siljalle palkkioksi lähtenyt taas tuhlamaan rahojani sinne.Mutta kun ei käy niin ei käy, vaikka laivalla oli yli 700 paikkaa vapaana!!!
No omapahan on Siljan valinta. Meillä menee risteilyreissulla normaalisti rahaa n.700-800 euroa, mutta nyt ne rahat menevät sitten Vikingille. Sieltä sain tarjousristelyn muutamalla kympillä ja hintatasohan siellä on sen verta halvempi, että se kuittaa jo tuon matkan hinnan verrattuna meidän haaveilemaan Siljan Bonusmatkaan.
- ilmaiseksi
kun lähettää varauksen sähköpostilla.
Vastaavat siihen joko maililla tai soittavat. - matkailija2006
Kyllä minä ainakin sain varattua puhelimen kautta matkani, kaks hyttiä bonuspisteillä. (Kulta-asiakkaille on muuten oma ilmainen numero) Bonusmatkat on varattava ajoissa. Itseäkin ihmetyttää, että miksi bonuspaikkoja on niin vähän. Mitään äkkilähtöjä ei pisteillä voi tehdä, mutta monesti ei pääse edes rahalla. ESimerkiksi commodore-hytitkin loppuvat jo yleensä kuukautta ennnen lähtöä.
Kannattaa suunnitella matka jo hyvissä ajoin, koska saahan sen peruttua 2 viikkoa ennen lähtöä kuluitta. Onnea ensi kertaan... - Happonen
No huonosti on sulla asiat.
Jos asut Tampereella, etkä viime joulukuussa uutisista, lehdistä tai liikkuessasi ole huomannut, että Siljan matkatoimisto suljettu. Ja vähän olet Siljan laivoilla liikkunut, taidat kulkea omat eväät mukana, jos et kultatason ilmaista numeroa tiedä. Ja mitä olen 3 kertaa viime aikoina soittanut, niin nykyään olen näppäinvalintojen jälkeen aina heti päässyt juttelemaan ihmisen kanssa, toisin kuin ennen Tallinkin omistusta.
Otan osaa, osta isompi pipo!- TÄYSIN samaa mieltä
Hyvä kun joku asiakas nostaa esiin näitä uusia Tallinkin/Siljan rahastuskeinoja.
USA:ssa ei tulisi kuuloonkaan, että kun asiakas HALUAA lähteä risteilylle, hänen täytyisi MAKSAA yli 2 dollaria soitosta!!! Maksun ottaminen varauspuhelusta antaa ahneen kuvan yrityksestä ja jossain se asiakassuhde sitten katkeaa ja sitä ei helpolla enää takaisin saada. Mutta Tallink on lähtenyt tälle linjalle, katsotaan mitä suomalaiset sanoo.
Suomalaisethan maksaa kaiken mitä niiltä pyytää. Seuraavaksi maksu on 3,95€/puhelu, eikä kukaan välitä mitään?
Jostain ihmeen syystä ihmiset ottavat kulutusluottoja tällä hetkellä kiivaaseen tahtiin... kaikki hinnat nousseet niin paljon, että eipä riitä rahat entisen kaltaiseen elämiseen.
Viking Line ottaa varaukset normaalissa puhelinnumerossa tai jopa vapaamuotoisella sähköpostilla. Että kyllä se onnistuu, jos firma haluaa PALVELLA ja pitää asiakkaansa.
Ja hyvin menee Viikkarilla noilla ilmaisillakin numeroilla, tulos mukavasti plussalla. Tallink taasen on tappamassa itseään velkoihinsa ja kiskurihintoihin jo lähtien puhelinvarausmaksusta!! - Ex-kanta-asiakas
Sanottakoon nyt tähän heti alkuun, että olen itse asiakaspalvelualalla. Meidän alalla(ja uskon että lähes joka alalla) on ollut viimeisen viiden vuoden aikana ehdottoman tärkeätä, että palvelu on parantunut, mutta samanaikaisesti hintataso on pysynyt kurissa. Muuten ei yksinkertaisesti kiristyvässä kilpailussa pärjää oikeastaan millään alalla. Työ on nykyään paljon stressaavampaa ja ihmiset ovat oppineet vaatimaan joka paikassa enemmän ja valittamaan pienemmistäkin asioista(johtunee överiksi menneestä kuluttajansuojalaista). Eli ihmiset ovat tulleet tällaisiksi koska heiltäkin vaaditaan työssään paljon enemmän. Onhan silloin oikeus vaatia muiltakin. Eikö vaan?
Tämän vuoksi minusta onkin pöyristyttävää, että Siljalla palvelun suunta on mennyt reilusti alaspäin. Ei minusta ole todellakaan mukavaa, että kanta-asiakas joutuu maksamaa palvelumaksua. En minäkään kauppaliikkeessäni vaadi sisääntulijalta heti kahta euroa, että hän saa tulla sisälle katsomaan tuotteita. Tuo palvelumaksu on sinänsä hieno idea, mutta palvelun kannalta kuolleena syntynyt. Minä en aio sitä ainakaan elinaikanani soveltaa käytäntöön. Mutta saattaahan sekin tietysti olla tulevaisuutta. Esim. tyyliin 5 euroa sisäänpääsymaksu ja että saat sen takaisin mikäli myös ostat vähintään 5:llä eurolla, mutta tätäpäivää se ei ole vielä pitkään aikaan.
Eli suoraan sanottuna syy miksi olen tuohtunut Siljalle on juuri se, että perusolettamukseni on, että heillä pitäisi olla palvelu parantunut, niinkuin esim. minun liikkeessäni. Sen, että se olisi edes pysynyt samanlaisena kuin ennen olisi minulle riittänyt, sillä en halua olla enkä ole mikään nirppanokka(niinkuin varmaan joku kirjoituksestani ajattelee), mutta kun palvelu on monella osa-alueella selvästi huonontunut, niin se saa minut äänestämään jaloillani. - meistä
Ex-kanta-asiakas kirjoitti:
Sanottakoon nyt tähän heti alkuun, että olen itse asiakaspalvelualalla. Meidän alalla(ja uskon että lähes joka alalla) on ollut viimeisen viiden vuoden aikana ehdottoman tärkeätä, että palvelu on parantunut, mutta samanaikaisesti hintataso on pysynyt kurissa. Muuten ei yksinkertaisesti kiristyvässä kilpailussa pärjää oikeastaan millään alalla. Työ on nykyään paljon stressaavampaa ja ihmiset ovat oppineet vaatimaan joka paikassa enemmän ja valittamaan pienemmistäkin asioista(johtunee överiksi menneestä kuluttajansuojalaista). Eli ihmiset ovat tulleet tällaisiksi koska heiltäkin vaaditaan työssään paljon enemmän. Onhan silloin oikeus vaatia muiltakin. Eikö vaan?
Tämän vuoksi minusta onkin pöyristyttävää, että Siljalla palvelun suunta on mennyt reilusti alaspäin. Ei minusta ole todellakaan mukavaa, että kanta-asiakas joutuu maksamaa palvelumaksua. En minäkään kauppaliikkeessäni vaadi sisääntulijalta heti kahta euroa, että hän saa tulla sisälle katsomaan tuotteita. Tuo palvelumaksu on sinänsä hieno idea, mutta palvelun kannalta kuolleena syntynyt. Minä en aio sitä ainakaan elinaikanani soveltaa käytäntöön. Mutta saattaahan sekin tietysti olla tulevaisuutta. Esim. tyyliin 5 euroa sisäänpääsymaksu ja että saat sen takaisin mikäli myös ostat vähintään 5:llä eurolla, mutta tätäpäivää se ei ole vielä pitkään aikaan.
Eli suoraan sanottuna syy miksi olen tuohtunut Siljalle on juuri se, että perusolettamukseni on, että heillä pitäisi olla palvelu parantunut, niinkuin esim. minun liikkeessäni. Sen, että se olisi edes pysynyt samanlaisena kuin ennen olisi minulle riittänyt, sillä en halua olla enkä ole mikään nirppanokka(niinkuin varmaan joku kirjoituksestani ajattelee), mutta kun palvelu on monella osa-alueella selvästi huonontunut, niin se saa minut äänestämään jaloillani.Omalla kohdallani en ole kokenut palvlun huonontuneen.. Kultatason asiakkailla ilmainen palvelunumero ja budjettini ei kaadu pieneen puhelinmaksuun. Ilmaiseksi asiointi onnistuu sähköpostitse mikä on tätä päivää ja muoto miten useimmiten asioin. Systeemi rajatusta määristä kanta-asiakasmatkoja lähdöille on ollut olemassa aina! Tallink omistajana halusi toki yhdistää aiempia toimintoja joten ei palvelupisteitä enää. Ja matkan maksaminen etukäteen hyvä jotta ei turhia varauksia kymmenittäin joita sitten perutaan ja joilla keplotellaan. Vrt. viking jonka lux-hyttejä jengi varaa urakalla ja kauppaa sitten huuto.netissä. Ja peruuttaa sitten viime tingassa joten ajoissa ja oikeasti reissuun menijälle on usein tarjolla ei oota. Bonusmatkan voi varata ajoissa ja siinä välillä matkata rahalla. Pisteiden vanhetessahan matkan voi varata vielä puolen vuoden sisälle. Mutta ollaan kukin mitä mieltä ollaan.
- Happonen
TÄYSIN samaa mieltä kirjoitti:
Hyvä kun joku asiakas nostaa esiin näitä uusia Tallinkin/Siljan rahastuskeinoja.
USA:ssa ei tulisi kuuloonkaan, että kun asiakas HALUAA lähteä risteilylle, hänen täytyisi MAKSAA yli 2 dollaria soitosta!!! Maksun ottaminen varauspuhelusta antaa ahneen kuvan yrityksestä ja jossain se asiakassuhde sitten katkeaa ja sitä ei helpolla enää takaisin saada. Mutta Tallink on lähtenyt tälle linjalle, katsotaan mitä suomalaiset sanoo.
Suomalaisethan maksaa kaiken mitä niiltä pyytää. Seuraavaksi maksu on 3,95€/puhelu, eikä kukaan välitä mitään?
Jostain ihmeen syystä ihmiset ottavat kulutusluottoja tällä hetkellä kiivaaseen tahtiin... kaikki hinnat nousseet niin paljon, että eipä riitä rahat entisen kaltaiseen elämiseen.
Viking Line ottaa varaukset normaalissa puhelinnumerossa tai jopa vapaamuotoisella sähköpostilla. Että kyllä se onnistuu, jos firma haluaa PALVELLA ja pitää asiakkaansa.
Ja hyvin menee Viikkarilla noilla ilmaisillakin numeroilla, tulos mukavasti plussalla. Tallink taasen on tappamassa itseään velkoihinsa ja kiskurihintoihin jo lähtien puhelinvarausmaksusta!!Samoin Siljalla s-postilla onnistuu ja kultatasolla ei tuota 1.64€ per puhelu. Viikkarilla kantasikoja ei tueta mitenkään, kuten Siljalla, paljon halvempaa Siljalla tehdä laivamatkat.
- Happonen
meistä kirjoitti:
Omalla kohdallani en ole kokenut palvlun huonontuneen.. Kultatason asiakkailla ilmainen palvelunumero ja budjettini ei kaadu pieneen puhelinmaksuun. Ilmaiseksi asiointi onnistuu sähköpostitse mikä on tätä päivää ja muoto miten useimmiten asioin. Systeemi rajatusta määristä kanta-asiakasmatkoja lähdöille on ollut olemassa aina! Tallink omistajana halusi toki yhdistää aiempia toimintoja joten ei palvelupisteitä enää. Ja matkan maksaminen etukäteen hyvä jotta ei turhia varauksia kymmenittäin joita sitten perutaan ja joilla keplotellaan. Vrt. viking jonka lux-hyttejä jengi varaa urakalla ja kauppaa sitten huuto.netissä. Ja peruuttaa sitten viime tingassa joten ajoissa ja oikeasti reissuun menijälle on usein tarjolla ei oota. Bonusmatkan voi varata ajoissa ja siinä välillä matkata rahalla. Pisteiden vanhetessahan matkan voi varata vielä puolen vuoden sisälle. Mutta ollaan kukin mitä mieltä ollaan.
Ainoa, mistä olen hermistunut on se, että kun sviittejä siljalla saa pisteillä 2 viikkoa ennen lähtöä. MUTTa jos pistematkalaiskiintiö täynnä, ei onnistu :-( Luulisi olevan parempi, että siellä suitessa olisi kantasikoja, jos he laittavat 88-102 pistettä suiteen, varmaan käyttäisivät rahaakin laivalla...
- Ex-kanta-asiakas
Happonen kirjoitti:
Samoin Siljalla s-postilla onnistuu ja kultatasolla ei tuota 1.64€ per puhelu. Viikkarilla kantasikoja ei tueta mitenkään, kuten Siljalla, paljon halvempaa Siljalla tehdä laivamatkat.
Mikäli ostat normaalisti liput. Siljan etu tulee siitä, että saa maksamillaan matkoillaan ja matkaostoksillaan pisteitä joita sitten voi käyttää bonusmatkoina.
Mutta varsinainen ongelmahan on nyt siinä, että Siljan kanta-asiakashan muuttuu ns. toisen luokan asiakkaaksi siinä vaiheessa, jos hän haluaisi käyttää ansaitsemiaan bonusmatkojaan. Eli auliisti silja myy pistejärjestelmäänsä ja lupaa, että saat sitten muka ilmaismatkoja,mutta todellisuudessa he eivät sitten nykyään halua ilmaiseksi antaakaan kuin sellaisia matkoja, joissa laiva muuten olisi lähes tyhjillään.
Järjestelmä on siis aivan typerä ja tekee Siljan muka Kanta-asiakkaasta toisen luokan henkilön. Eli tyyli on se, että pääset laivalle ilmaiseksi, jos ei sinne kukaan muu tule. Hei haloo. Kyllähän kuka vaan pääsee ilmaiseksi laivallle aikana jolloin ei sinne ole kukaan muu ole tulossa eli ns. hiljaiseen aikaan. Kaikki pikkumatkatoimistot esim. myyvät risteilyjä pelkän bussilipun hinnalla.
Kyllä Siljan pitäisi ehdottomasti lopettaa koko kanta-asiakas-järjestelmä jolleivat he voi antaa kanta-asiakkailleen lupaamiaan etuuksia.
Toivon sydämestäni, että Silja(eli nykyään Tallink) ymmärtää sen ettei asiakasta voi höynäyttää, vaan palvelun pitää toimia.
Eli pois maksulliset numerot ja typerät säännöt järjestelmässä, niin Silja pelastuu:)) - Ex-kanta-asiakas
meistä kirjoitti:
Omalla kohdallani en ole kokenut palvlun huonontuneen.. Kultatason asiakkailla ilmainen palvelunumero ja budjettini ei kaadu pieneen puhelinmaksuun. Ilmaiseksi asiointi onnistuu sähköpostitse mikä on tätä päivää ja muoto miten useimmiten asioin. Systeemi rajatusta määristä kanta-asiakasmatkoja lähdöille on ollut olemassa aina! Tallink omistajana halusi toki yhdistää aiempia toimintoja joten ei palvelupisteitä enää. Ja matkan maksaminen etukäteen hyvä jotta ei turhia varauksia kymmenittäin joita sitten perutaan ja joilla keplotellaan. Vrt. viking jonka lux-hyttejä jengi varaa urakalla ja kauppaa sitten huuto.netissä. Ja peruuttaa sitten viime tingassa joten ajoissa ja oikeasti reissuun menijälle on usein tarjolla ei oota. Bonusmatkan voi varata ajoissa ja siinä välillä matkata rahalla. Pisteiden vanhetessahan matkan voi varata vielä puolen vuoden sisälle. Mutta ollaan kukin mitä mieltä ollaan.
Kyllähän asian voi ajatella miten haluaa.
Mielestäni Siljan nykysysteemi ei kuitenkaan ole toimiva. Toivottavasti järjestelmä paranee jatkossa. - Happonen
Mikäli ostat normaalisti liput. Siljan etu tulee siitä, että saa maksamillaan matkoillaan ja matkaostoksillaan pisteitä joita sitten voi käyttää bonusmatkoina.
Mutta varsinainen ongelmahan on nyt siinä, että Siljan kanta-asiakashan muuttuu ns. toisen luokan asiakkaaksi siinä vaiheessa, jos hän haluaisi käyttää ansaitsemiaan bonusmatkojaan. Eli auliisti silja myy pistejärjestelmäänsä ja lupaa, että saat sitten muka ilmaismatkoja,mutta todellisuudessa he eivät sitten nykyään halua ilmaiseksi antaakaan kuin sellaisia matkoja, joissa laiva muuten olisi lähes tyhjillään.
Järjestelmä on siis aivan typerä ja tekee Siljan muka Kanta-asiakkaasta toisen luokan henkilön. Eli tyyli on se, että pääset laivalle ilmaiseksi, jos ei sinne kukaan muu tule. Hei haloo. Kyllähän kuka vaan pääsee ilmaiseksi laivallle aikana jolloin ei sinne ole kukaan muu ole tulossa eli ns. hiljaiseen aikaan. Kaikki pikkumatkatoimistot esim. myyvät risteilyjä pelkän bussilipun hinnalla.
Kyllä Siljan pitäisi ehdottomasti lopettaa koko kanta-asiakas-järjestelmä jolleivat he voi antaa kanta-asiakkailleen lupaamiaan etuuksia.
Toivon sydämestäni, että Silja(eli nykyään Tallink) ymmärtää sen ettei asiakasta voi höynäyttää, vaan palvelun pitää toimia.
Eli pois maksulliset numerot ja typerät säännöt järjestelmässä, niin Silja pelastuu:))No, jos olet köyhä ja katkera, niin mene mannelaivalla. Kyllä itse ainakin olen hyvin saanut pe ja la lähdöille pisteillä hyttiä, pitää vaan pari kk aiemmin varata.
- M.Satonen
Mielestäni Siljan nykysysteemi ei kuitenkaan ole toimiva. Toivottavasti järjestelmä paranee jatkossa.Itse olen siljan kulta-asiakas. Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia noissa bonusmatkavarauksissa. Nytkin on kaksi commodore matkaa tulossa parvekkeellisessa hytissä. Ja molemmat vielä matalasesongin pisteillä (44). Mutta olenkin ollut hyvissä ajoin liikkeellä. Vähintään puoltavuotta ennen olen matkani varannut, sillä commodoret bonuspisteillä menevät todella äkkiä. Ja vaikka matkat on otettu matalasesongilta ovat ne siltikin lauantailähtöjä, joten eivät aivan masentavimmasta päästä. Kaukaisin commodorevaraus minulla on ensi vuoden vapuksi. Siis vapuksi 2007. Kun on ajoissa liikkeellä niin saa mitä haluaa. Ja vappunakin menee vaan vihreät pisteet eli 44.
Myös ilmainen puhelinnumero ja drinkkiliput lämmittävät mieltä. Enkä sanoisi että silja on hintatasoltaan kallliimpi kuin viking. Silloin kun maksan matkani rahalla niin hommaan aina sellaisen tarjouksen että pääsee samaan hintaan kuin viking linellä. Ja laivan tax free kaupassa on usein jopa halvempaa siljalla. Esim. kuukausittainen kaljatarjous on halvempi usein. Lisäksi siljalla saa paljousalennusta tupakasta. Ainakaan ennen tätä ei ollut vikingillä.
Ainoa miinus siljassa on tuo virolaisuus puhelinpalvelussa. Siinä täytyy vaan olla kärsivällinen ja sanoa selvästi mitä haluaa niin kyllä asiat selviää. Mutta mukavampaa olisi tietysti asioida suomalaisen kanssa. - EX-hylje
M.Satonen kirjoitti:
Itse olen siljan kulta-asiakas. Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia noissa bonusmatkavarauksissa. Nytkin on kaksi commodore matkaa tulossa parvekkeellisessa hytissä. Ja molemmat vielä matalasesongin pisteillä (44). Mutta olenkin ollut hyvissä ajoin liikkeellä. Vähintään puoltavuotta ennen olen matkani varannut, sillä commodoret bonuspisteillä menevät todella äkkiä. Ja vaikka matkat on otettu matalasesongilta ovat ne siltikin lauantailähtöjä, joten eivät aivan masentavimmasta päästä. Kaukaisin commodorevaraus minulla on ensi vuoden vapuksi. Siis vapuksi 2007. Kun on ajoissa liikkeellä niin saa mitä haluaa. Ja vappunakin menee vaan vihreät pisteet eli 44.
Myös ilmainen puhelinnumero ja drinkkiliput lämmittävät mieltä. Enkä sanoisi että silja on hintatasoltaan kallliimpi kuin viking. Silloin kun maksan matkani rahalla niin hommaan aina sellaisen tarjouksen että pääsee samaan hintaan kuin viking linellä. Ja laivan tax free kaupassa on usein jopa halvempaa siljalla. Esim. kuukausittainen kaljatarjous on halvempi usein. Lisäksi siljalla saa paljousalennusta tupakasta. Ainakaan ennen tätä ei ollut vikingillä.
Ainoa miinus siljassa on tuo virolaisuus puhelinpalvelussa. Siinä täytyy vaan olla kärsivällinen ja sanoa selvästi mitä haluaa niin kyllä asiat selviää. Mutta mukavampaa olisi tietysti asioida suomalaisen kanssa.Sanokaa mitä sanotte, mutta Viron poijaille meni teitiinkin kultapisteenne ja euronne...
Mielenkiinnolla odottelen ja katson, kuinka kauan tuota brändin "palvelukulissia" pidetään yllä!
Tosiasia on, että Silja on tänäpäivänä virolaisyhtiö, enkä sinne ropojani kanna.
Jokainenhan tekee tietenkin oman valintansa. - ihmettelijä.
Mielestäni Siljan nykysysteemi ei kuitenkaan ole toimiva. Toivottavasti järjestelmä paranee jatkossa.en voi kuin ihmetellä tätä nykymaailman valituskultturia. aina on jokin pielessä ja SYY on aina MUISSA EI IKÄNÄ VALITTAJAN OMASSA TOIMINNASSA. Silja on kyllä ilmoittanut, että bonusmatkoja on rajoittettu määrä/ristely. Jos se teksti on sattunut minun silmiini matkaehtoja lukiessa, niin miksi ei ex-kanta-asiakkaan = ei osaa lukea/ei ole kiinostanut? Ja tästä saa hyvän syy uuteen valitukseen. Toiseksi, jos kaikki bonusmatkat ovat loppuunmyytyjä niin kuinkahan tyhjä se laiva silloin on?
Mitä palvelumaksuihin tulee, miksi soitatte Siljalle ruuhkaisimpaa aikaa vuorokautta. Itse hoidan puhelinvaraukset klo 20 - 21. Eipä tarvitse kauaa jonotella. Ja taas on kyse aivan omasta valinnasta kauanko joutuu jonottamaan.
Jotenkin näitä juttuja lukiessa tulee mieleen se yksi telkkari mainos, jossa nainen viikon kuntosalilla rehkittyään tulee valittamaan henkilökunnalle, ettei tuloksia näy missään ja kaikki paikat ovat kipeänä. Joten korvaus täytyy asiasta saada. Aivan samanlaista turhaa valittamista. Nim. Ex-kanta-asiakaskin voi mennä aivan rauhassa Vikingille. Ei sinua Siljalla kukaan kaipaa. Meitä tyytyväisiä asiakkaita on kuitenkin aika monta... - Ex-kanta-asiakas
ihmettelijä. kirjoitti:
en voi kuin ihmetellä tätä nykymaailman valituskultturia. aina on jokin pielessä ja SYY on aina MUISSA EI IKÄNÄ VALITTAJAN OMASSA TOIMINNASSA. Silja on kyllä ilmoittanut, että bonusmatkoja on rajoittettu määrä/ristely. Jos se teksti on sattunut minun silmiini matkaehtoja lukiessa, niin miksi ei ex-kanta-asiakkaan = ei osaa lukea/ei ole kiinostanut? Ja tästä saa hyvän syy uuteen valitukseen. Toiseksi, jos kaikki bonusmatkat ovat loppuunmyytyjä niin kuinkahan tyhjä se laiva silloin on?
Mitä palvelumaksuihin tulee, miksi soitatte Siljalle ruuhkaisimpaa aikaa vuorokautta. Itse hoidan puhelinvaraukset klo 20 - 21. Eipä tarvitse kauaa jonotella. Ja taas on kyse aivan omasta valinnasta kauanko joutuu jonottamaan.
Jotenkin näitä juttuja lukiessa tulee mieleen se yksi telkkari mainos, jossa nainen viikon kuntosalilla rehkittyään tulee valittamaan henkilökunnalle, ettei tuloksia näy missään ja kaikki paikat ovat kipeänä. Joten korvaus täytyy asiasta saada. Aivan samanlaista turhaa valittamista. Nim. Ex-kanta-asiakaskin voi mennä aivan rauhassa Vikingille. Ei sinua Siljalla kukaan kaipaa. Meitä tyytyväisiä asiakkaita on kuitenkin aika monta...Sillä aivan samaa selitti puhelinpalvelun myyjä. En ole missään vaiheessa väittänytkään ettei siellä tuota ilmoitusta olisi eli että paikkoja on rajoitetusti. Olen vaan systeemiä vastaan, että kalliilla rahalla ansaittuja pisteitä ei voi käyttää silloin kun niitä tarvitsisi. Kyllähän pistematkojen jako kolmeen eri hintaryhmään täytyisi jo ohjata asiakkaita tasaisesti.
Puhelinmyyjän asenne oli lievästi sanottuna loukkaava. Tyyli oli, että ei sinne nyt teitä ilmaismatkailjoita voi ottaa laivaa täyteen ja että täytyyhän tilaa jäädä maksavillekin asiakkaille. Siis mikä minä olen, jos en maksava asiakas. En minäkään voi ottaa sitä asennetta liikkeessäni, että jos joku esim. reklamoi tuotteesta, jonka on ostanut aikaisemmin, että hei palaa joskus myöhemmin juttuun, sillä mulla on nyt mahdollisesti ostavia asiakkaita tässä palveltavana. Vai tuntuisko sellainen palvelu jonkun mielestä mukavalta. Ei minusta ainakaan. Eli juuri tällaiselta minusta tuntui, kun puhelinpalvelija sanoi, että tarvii maksavillekin asiakkaille olla tilaa. Ei hänelle tullut mieleen, että olin maksanut jo Siljalle n. 1000 euroa näistä pisteistä mitkä olisin käyttänyt bonusristeilyyn. Siis 6000 mummoa!!! En itse kyllä koe sitä ilmaismatkailuksi. Siljan kanta on ilmeisen erilainen, näköjään.
Ymmärrän kyllä, että ei laivaa voida aivan täyteen myydä bonusmatkalaisille, jos joskus harvoin sattuu niin huono tsäkä, että niin iso joukko kanta-asiakkaita haluaa samaan aikaan paattiin. Mutta jos laivassa on vielä 700 paikkaa vapaana ja laivan lähtöön enää n. kaksi viikkoa, niin luulisi olevan vielä 2 paikkaa bonusmatkalaisille järjestettävissä ainakin pienen neuvottelun jälkeen. Mutta eihän se Siljalla vaan käy, sillä se on TÄYSIN MAHDOTONTA HEILLE. Siis voiko tosiaan olla niin jäykkä systeemi nykypäivän asiakaspalvelussa, että laiva jossa on 700 paikkaa vapaana, että siihen on mahdotonta järjestää paikkaa vielä kahdelle kanta-asiakkaalle. Se mielestäni kruunasi tuon huonon palvelun, että edes neuvottelemalla puhelimessa kahdenkin eri pikkupomon kanssa, niin asiaa ei saanut poikkeusjärjestelyinkään hoidettua. Lisäksi kun kysyin heiltä kummaltakin jonkun isomman esimiehen sähköpostiosoitetta, niin kummaltakin tuli topakka vastaus, että semmoista ei anneta, vaan he kyllä välittävät palautteeni eteenpäin. Jotenkin väkisin tuli mieleen, että uusi isäntä Tallink ei ilmeisesti halua kuulla negatiivisia palautteita lainkaan. Jos niitä tulee, niin taitaa olla pikkupomojen työpaikat melkoisen tutisevia. Eli ymmärrän kyllä, että he eivät halua asiakkaiden valittavan ylempään johtoportaaseen. Nykyään valituksia Siljalle tulee ilmeisen paljon, sillä palvelumaksu ja ilmaismatkailijaksi "haukkuminen" ei varmaan kovinkaan montaa kanta-asiakasta ihan hirveesti miellytä. Minua ei ainakaan.
Kehottaisin nyt tässä ja toivon, että tätä palautetta joku Siljan johtava päättäjä täällä keskustelupalstalla lukisi, poistamaan kanta-asiakaspalvelun maksun, lisäämään bonusmatkakiiintiötä niin, että vasta sitten laivaan ei pääsisi pisteillä kun laivassa on enää 200 paikkaa vapaana, muuten siis ihan normaalisti ja lisäksi sen, että bonusmatkojakin voisi varata netissä normaalisti. Nämä muutokset kun teette, niin minä ja moni muukin palaa takaisin asiakkaaksenne. Mutta tehkää nämä muutokset pian, ennen kuin Vikingline vie liikaa teidän asiakkaita. Tämä oli siis aivan ystävällishenkinen neuvo teidän entiseltä pitkäaikaiselta kanta-asiakkaaltanne, joka toivoo vielä joskus palaavan kanta-asiakkaaksenne. - eri kuin maksukyky
Sillä aivan samaa selitti puhelinpalvelun myyjä. En ole missään vaiheessa väittänytkään ettei siellä tuota ilmoitusta olisi eli että paikkoja on rajoitetusti. Olen vaan systeemiä vastaan, että kalliilla rahalla ansaittuja pisteitä ei voi käyttää silloin kun niitä tarvitsisi. Kyllähän pistematkojen jako kolmeen eri hintaryhmään täytyisi jo ohjata asiakkaita tasaisesti.
Puhelinmyyjän asenne oli lievästi sanottuna loukkaava. Tyyli oli, että ei sinne nyt teitä ilmaismatkailjoita voi ottaa laivaa täyteen ja että täytyyhän tilaa jäädä maksavillekin asiakkaille. Siis mikä minä olen, jos en maksava asiakas. En minäkään voi ottaa sitä asennetta liikkeessäni, että jos joku esim. reklamoi tuotteesta, jonka on ostanut aikaisemmin, että hei palaa joskus myöhemmin juttuun, sillä mulla on nyt mahdollisesti ostavia asiakkaita tässä palveltavana. Vai tuntuisko sellainen palvelu jonkun mielestä mukavalta. Ei minusta ainakaan. Eli juuri tällaiselta minusta tuntui, kun puhelinpalvelija sanoi, että tarvii maksavillekin asiakkaille olla tilaa. Ei hänelle tullut mieleen, että olin maksanut jo Siljalle n. 1000 euroa näistä pisteistä mitkä olisin käyttänyt bonusristeilyyn. Siis 6000 mummoa!!! En itse kyllä koe sitä ilmaismatkailuksi. Siljan kanta on ilmeisen erilainen, näköjään.
Ymmärrän kyllä, että ei laivaa voida aivan täyteen myydä bonusmatkalaisille, jos joskus harvoin sattuu niin huono tsäkä, että niin iso joukko kanta-asiakkaita haluaa samaan aikaan paattiin. Mutta jos laivassa on vielä 700 paikkaa vapaana ja laivan lähtöön enää n. kaksi viikkoa, niin luulisi olevan vielä 2 paikkaa bonusmatkalaisille järjestettävissä ainakin pienen neuvottelun jälkeen. Mutta eihän se Siljalla vaan käy, sillä se on TÄYSIN MAHDOTONTA HEILLE. Siis voiko tosiaan olla niin jäykkä systeemi nykypäivän asiakaspalvelussa, että laiva jossa on 700 paikkaa vapaana, että siihen on mahdotonta järjestää paikkaa vielä kahdelle kanta-asiakkaalle. Se mielestäni kruunasi tuon huonon palvelun, että edes neuvottelemalla puhelimessa kahdenkin eri pikkupomon kanssa, niin asiaa ei saanut poikkeusjärjestelyinkään hoidettua. Lisäksi kun kysyin heiltä kummaltakin jonkun isomman esimiehen sähköpostiosoitetta, niin kummaltakin tuli topakka vastaus, että semmoista ei anneta, vaan he kyllä välittävät palautteeni eteenpäin. Jotenkin väkisin tuli mieleen, että uusi isäntä Tallink ei ilmeisesti halua kuulla negatiivisia palautteita lainkaan. Jos niitä tulee, niin taitaa olla pikkupomojen työpaikat melkoisen tutisevia. Eli ymmärrän kyllä, että he eivät halua asiakkaiden valittavan ylempään johtoportaaseen. Nykyään valituksia Siljalle tulee ilmeisen paljon, sillä palvelumaksu ja ilmaismatkailijaksi "haukkuminen" ei varmaan kovinkaan montaa kanta-asiakasta ihan hirveesti miellytä. Minua ei ainakaan.
Kehottaisin nyt tässä ja toivon, että tätä palautetta joku Siljan johtava päättäjä täällä keskustelupalstalla lukisi, poistamaan kanta-asiakaspalvelun maksun, lisäämään bonusmatkakiiintiötä niin, että vasta sitten laivaan ei pääsisi pisteillä kun laivassa on enää 200 paikkaa vapaana, muuten siis ihan normaalisti ja lisäksi sen, että bonusmatkojakin voisi varata netissä normaalisti. Nämä muutokset kun teette, niin minä ja moni muukin palaa takaisin asiakkaaksenne. Mutta tehkää nämä muutokset pian, ennen kuin Vikingline vie liikaa teidän asiakkaita. Tämä oli siis aivan ystävällishenkinen neuvo teidän entiseltä pitkäaikaiselta kanta-asiakkaaltanne, joka toivoo vielä joskus palaavan kanta-asiakkaaksenne.Olen samassa veneessä kanssasi. Siljan pitäisi tosiaan keskittyä enemmän tähän palveluun, kuin mielikuvamainontaan, johon se näyttää panostavan huikeita summia. Erittäin kalliita mainoskampanjoita.
Tallink ehkä ajattelee, että suomesta löytyy riittävästi risteilijöitä, jotka vähät välittävät hinnoista tai palvelusta. - Clubilainen
Sillä aivan samaa selitti puhelinpalvelun myyjä. En ole missään vaiheessa väittänytkään ettei siellä tuota ilmoitusta olisi eli että paikkoja on rajoitetusti. Olen vaan systeemiä vastaan, että kalliilla rahalla ansaittuja pisteitä ei voi käyttää silloin kun niitä tarvitsisi. Kyllähän pistematkojen jako kolmeen eri hintaryhmään täytyisi jo ohjata asiakkaita tasaisesti.
Kehottaisin nyt tässä ja toivon, että tätä palautetta joku Siljan johtava päättäjä täällä keskustelupalstalla lukisi, poistamaan kanta-asiakaspalvelun maksun, lisäämään bonusmatkakiiintiötä niin, että vasta sitten laivaan ei pääsisi pisteillä kun laivassa on enää 200 paikkaa vapaana, muuten siis ihan normaalisti ja lisäksi sen, että bonusmatkojakin voisi varata netissä normaalisti. Nämä muutokset kun teette, niin minä ja moni muukin palaa takaisin asiakkaaksenne. Mutta tehkää nämä muutokset pian, ennen kuin Vikingline vie liikaa teidän asiakkaita. Tämä oli siis aivan ystävällishenkinen neuvo teidän entiseltä pitkäaikaiselta kanta-asiakkaaltanne, joka toivoo vielä joskus palaavan kanta-asiakkaaksenne.Meinaatko oikeasti, että et ole saanut astinetta "kalliille" rahoillesi, kun olet käyttänyt niitä laivalla? Tietääkseni rahoja ei tarvitse luovuttaa hyväntahtoisesti Siljalle, vaan voit saada niillä esim. erinomaista ruokaa ja vaikkapa tuliasia kotiin vietäväksi... Luonnollisesti varustamo pyrkii täyttämään paikat, jotka eivät muuten menisi kaupaksi myöntämällä "ilmaisia" matkoja kanta-asiakkailleen. Olet varmaan liittyessäsi Clubiin lukenut myös ehdot, jotka selventävät bonusmatkojen varaamiskäytäntöä? Itse olen toistaiseksi tyytyväinen matkaaja, enkä luopuisi Silja kortista ainakaan tässä vaiheessa.
- Ex-kanta-asiakas
Happonen kirjoitti:
No, jos olet köyhä ja katkera, niin mene mannelaivalla. Kyllä itse ainakin olen hyvin saanut pe ja la lähdöille pisteillä hyttiä, pitää vaan pari kk aiemmin varata.
Kyllä joka kerta kun Siljalla olen mennyt, niin siellä on ollut myös manneja. Eli se mannnelaiva juttu on 60-70-luvun jäänteitä. Silloin huhun mukaan Siljalle ei päässyt mannet, mutta nykyäänhän heidän pääsynsä kieltäminen on lainvastaista.
- ihmettelijä.
Kehottaisin nyt tässä ja toivon, että tätä palautetta joku Siljan johtava päättäjä täällä keskustelupalstalla lukisi, poistamaan kanta-asiakaspalvelun maksun, lisäämään bonusmatkakiiintiötä niin, että vasta sitten laivaan ei pääsisi pisteillä kun laivassa on enää 200 paikkaa vapaana, muuten siis ihan normaalisti ja lisäksi sen, että bonusmatkojakin voisi varata netissä normaalisti. Nämä muutokset kun teette, niin minä ja moni muukin palaa takaisin asiakkaaksenne. Mutta tehkää nämä muutokset pian, ennen kuin Vikingline vie liikaa teidän asiakkaita. Tämä oli siis aivan ystävällishenkinen neuvo teidän entiseltä pitkäaikaiselta kanta-asiakkaaltanne, joka toivoo vielä joskus palaavan kanta-asiakkaaksenne.mihin sitten mielestäsi vedettäisiin se raja kuinka monta asiakasta saa "ylimääräisen" bonusmatkan kun varsinaiset bonusmatkat ovat jo ajoissa asialla olevat asiakkaat varanneet? Kymmenen vai sata? Siinähän vasta asiakkaille olisikin selittämistä miksi naapurin Liisa ja Repe saivat bonusmatkan, mutta Maija ja Matti eivät vaikka virallinen bonusmatkojen määrä oli täynnä jo ennen Liisan ja Repen varausta. Millä se sitten perusteltaisiin asiakkaille että järjestelmä on kaikille tasapuolinen? Säännöt ovat sitä varten että niitä noudatetaan. Miksi sinä nim ex-kanta-asiakas katsot olevasi jotenkin paremmassa asemassa varausten suhteen kuin joku toinen? Samat säännöt ne sinuakin koskee vaikka kuinka korkealle taholle valittaisit. Muuten, pikku vinkkinä, jos ihan oikeista epäkohdista valittaa, ne valituksen menevät korkealle taholle... Siljallakin.
Kerros missä liikkeesi Mansessa sijaitsee. Voin tulla testaamaan liikkeesi asiakaspalveluntason. Ruoditaan sitä sitten täällä. Jos se on aina täydellistä ja kaikkia mielyttävää...Ja jos todellakin olet itse yrittäjä ja vieläpä asiakaspalvelualala niin luulisi sinun jo havainneen sen, että maailmassa on jo aivan riittävästi kusipäisiä turhasta valittajia. Miksi sinun sitten pitää vielä liittyä siihen kerhoon? Oletko niin tärkeä ihminen? - Tallinkin
Eli pois maksulliset numerot ja typerät säännöt järjestelmässä, niin Silja pelastuu:))myötä ovat Siljan päivät luetut...
- Ex-kanta-asiakas
ihmettelijä. kirjoitti:
mihin sitten mielestäsi vedettäisiin se raja kuinka monta asiakasta saa "ylimääräisen" bonusmatkan kun varsinaiset bonusmatkat ovat jo ajoissa asialla olevat asiakkaat varanneet? Kymmenen vai sata? Siinähän vasta asiakkaille olisikin selittämistä miksi naapurin Liisa ja Repe saivat bonusmatkan, mutta Maija ja Matti eivät vaikka virallinen bonusmatkojen määrä oli täynnä jo ennen Liisan ja Repen varausta. Millä se sitten perusteltaisiin asiakkaille että järjestelmä on kaikille tasapuolinen? Säännöt ovat sitä varten että niitä noudatetaan. Miksi sinä nim ex-kanta-asiakas katsot olevasi jotenkin paremmassa asemassa varausten suhteen kuin joku toinen? Samat säännöt ne sinuakin koskee vaikka kuinka korkealle taholle valittaisit. Muuten, pikku vinkkinä, jos ihan oikeista epäkohdista valittaa, ne valituksen menevät korkealle taholle... Siljallakin.
Kerros missä liikkeesi Mansessa sijaitsee. Voin tulla testaamaan liikkeesi asiakaspalveluntason. Ruoditaan sitä sitten täällä. Jos se on aina täydellistä ja kaikkia mielyttävää...Ja jos todellakin olet itse yrittäjä ja vieläpä asiakaspalvelualala niin luulisi sinun jo havainneen sen, että maailmassa on jo aivan riittävästi kusipäisiä turhasta valittajia. Miksi sinun sitten pitää vielä liittyä siihen kerhoon? Oletko niin tärkeä ihminen?Sanotaan nyt ihan ensimmäiseksi, että en ole erityisen tärkeä ihminen, enkä mikään pikkuasioista valittajakaan ainakaan verrattuna moniin asiakkaisiini. Kyllä valittajia riittää aina ja ne eivät yleensä koskaan meidän liikkeessä johdu siitä, että palvelu olisi ollut sääntöjen vastaista. Valitukset ovat yleensä asiakkaiden tiukkasanaisia ehdotuksia siitä kuinka asiat voisi tehdä paremmin. Valitukset ovat erittäin harvoin ns. meidän mielestä aiheellisia, mutta lähes poikkeuksetta teemme silti asiakkaan tyytyväiseksi, mikäli se ei oikeasti ole mahdotonta. Vastaavaan palvelun tasoon ei Silja nykyään pysty ja se on valitettava fakta.
Ei minun maailmani varmasti kaadu tähän asiaan ja tuskin tulen asiasta ikuisesti olemaan katkera Siljalle. Pääasiallinen tarkoitus kirjoitukselleni oli se, että tämä asia herättäisi keskustelua ja mahdollisesti olisi myötävaikuttamassa parantamaan Siljan palveluja. Uskon, että moni on kanssani samaa mieltä Siljan palvelun epäkohdista ja ehkä tätä kautta saamme osaltamme Siljan heräämään siihen tosiasiaan, että huono ja joustamaton palvelu ei valitettavasti sovi menestystä hakevalle yhtiölle nykypäivänä Suomessakaan(vaikka Tallink toisin ajattelisikin)
Eli tarkoitukseni on siis pelkästään hyvä, mutta halusin toimia Siljan hyväksi ennenkuin se on myöhäistä. Nyky menollahan Viking ajaa pahasti ohi muutamassa vuodessa. Toivotaan, ettei näin käy. HERÄTYS SILJA!!! - ihmettelijä.
Sanotaan nyt ihan ensimmäiseksi, että en ole erityisen tärkeä ihminen, enkä mikään pikkuasioista valittajakaan ainakaan verrattuna moniin asiakkaisiini. Kyllä valittajia riittää aina ja ne eivät yleensä koskaan meidän liikkeessä johdu siitä, että palvelu olisi ollut sääntöjen vastaista. Valitukset ovat yleensä asiakkaiden tiukkasanaisia ehdotuksia siitä kuinka asiat voisi tehdä paremmin. Valitukset ovat erittäin harvoin ns. meidän mielestä aiheellisia, mutta lähes poikkeuksetta teemme silti asiakkaan tyytyväiseksi, mikäli se ei oikeasti ole mahdotonta. Vastaavaan palvelun tasoon ei Silja nykyään pysty ja se on valitettava fakta.
Ei minun maailmani varmasti kaadu tähän asiaan ja tuskin tulen asiasta ikuisesti olemaan katkera Siljalle. Pääasiallinen tarkoitus kirjoitukselleni oli se, että tämä asia herättäisi keskustelua ja mahdollisesti olisi myötävaikuttamassa parantamaan Siljan palveluja. Uskon, että moni on kanssani samaa mieltä Siljan palvelun epäkohdista ja ehkä tätä kautta saamme osaltamme Siljan heräämään siihen tosiasiaan, että huono ja joustamaton palvelu ei valitettavasti sovi menestystä hakevalle yhtiölle nykypäivänä Suomessakaan(vaikka Tallink toisin ajattelisikin)
Eli tarkoitukseni on siis pelkästään hyvä, mutta halusin toimia Siljan hyväksi ennenkuin se on myöhäistä. Nyky menollahan Viking ajaa pahasti ohi muutamassa vuodessa. Toivotaan, ettei näin käy. HERÄTYS SILJA!!!mihin sitten vedettäisiin raja montako ylimääräistä bonusmatkaa täytyisi risteilyä kohti olla, että kaikki olisivat tyytyväisiä ja toiminta olis reilua kaikkia kohtaan?
Minä en ainakana ole huonoa palvelua Siljalla saanut millään osa-alueella. - mieltä,
Sanotaan nyt ihan ensimmäiseksi, että en ole erityisen tärkeä ihminen, enkä mikään pikkuasioista valittajakaan ainakaan verrattuna moniin asiakkaisiini. Kyllä valittajia riittää aina ja ne eivät yleensä koskaan meidän liikkeessä johdu siitä, että palvelu olisi ollut sääntöjen vastaista. Valitukset ovat yleensä asiakkaiden tiukkasanaisia ehdotuksia siitä kuinka asiat voisi tehdä paremmin. Valitukset ovat erittäin harvoin ns. meidän mielestä aiheellisia, mutta lähes poikkeuksetta teemme silti asiakkaan tyytyväiseksi, mikäli se ei oikeasti ole mahdotonta. Vastaavaan palvelun tasoon ei Silja nykyään pysty ja se on valitettava fakta.
Eli tarkoitukseni on siis pelkästään hyvä, mutta halusin toimia Siljan hyväksi ennenkuin se on myöhäistä. Nyky menollahan Viking ajaa pahasti ohi muutamassa vuodessa. Toivotaan, ettei näin käy. HERÄTYS SILJA!!!kuin edellinen kirjoittaja, ihmettelijä.
En käsitä mikä auktoriteetti sinä olet sanomaan, että Siljan palvelu on menny alaspäin.
Minä en ole sitä huomannut. En sitten kertakaikkiaan ole. Puhelinpalvelussa joutuu joskus toistelemaan muutaman kerran jotain, mutta muuten palvelu on täysin toimivaa, niin laivoilla, kuin maissakin. Ja sen voin kertoa, että minä matkustan usein.
Sinulla palvelun haukkuminen perustuu pelkästään siihen, että SINÄ (sinäsinäsinäsinä) et saanut varattua bonusmatkaa (JOISTA ON IHAN OMAT SÄÄNNÖT, jotta, kuten todettu, KAIKILLA ON TASAPUOLISET MAHDOLLISUUDET niihin matkoihin) !
Tämä sai minut purskahtamaan nauruun:
"Valitukset ovat erittäin harvoin ns. meidän mielestä aiheellisia, mutta lähes poikkeuksetta teemme silti asiakkaan tyytyväiseksi, mikäli se ei oikeasti ole mahdotonta. Vastaavaan palvelun tasoon ei Silja nykyään pysty ja se on valitettava fakta"
Sinulla on mm. vanhentuneita bonuspisteitä... Sinulla ei ollut hajuakaan, että toimisto Tamperella on lopetettu.. Kuinka usein sinä oikeastaan olet käynyt Siljalla? Sinulla on siis siltti kanttia sanoa, että Silja ei tee asiakkaitaan tyytyväisiksi. Ja vielä kertoa sen faktana! Silti se on mm. markkinajohtaja reiteillään. Ruotsissa valittu useana vuonna peräkkäin parhaaksi varustamoksi JNE JNE.
Valitettavasti olet pahasti hakoteillä. Minä en kiistä sitä, etteikö epäkohtia olisi ja niitä on varmasti jokaisessa yrityksessä.
Minä toivon, että Silja ei "jousta" sinun tapauksessasi. Koska sinä möhläsit! Ymmärrä se ja lopeta paskantärkeä valittamisesi. Vika oli yksin vain sinun! Vaihda yhtiötä, toivottavasti teit sen jo, koska olet yksi niistä asiakkaista, jonka puhelun jälkeen seuraava soittaja melko varmasti saakin huonoa palvelua.
Täytyykin nopeusrajoitusten vaihtuessa ajaa vähän ylinopeutta ja kysyä sitten poliisisediltä, että voisivatko he vähän joustaa, kun en tiennyt että rajoitukset ovat vaihtuneet ja mielestäni minulla oli oikeus vielä ajaa satasta 80:n aluella.
Nimim. Club Silja Kulta-asiakas. Tyytyväinen. - Ex-kanta-asiakas
ihmettelijä. kirjoitti:
mihin sitten vedettäisiin raja montako ylimääräistä bonusmatkaa täytyisi risteilyä kohti olla, että kaikki olisivat tyytyväisiä ja toiminta olis reilua kaikkia kohtaan?
Minä en ainakana ole huonoa palvelua Siljalla saanut millään osa-alueella.Mielestäni tuon bonusmatkajärjestelmän kuuluisi toimia portaallisesti. Eli sillain, että kanta-asiakas paikkoja olisi aina kolmasosa jäljellä olevista paikoista. Eli oletuksena esim. Europa, johon mahtuu n. 3000 henkilöä. Kun laivan varauskanta olisi vielä nolla, niin silloin siihen olisi mahdollista saada 1000 kanta-asiakasta, kun varauskanta olisi 1500, niin k-asiakaspaikkoja 500, 900/300 ja 300/100. Toisaalta tämä järjestelmä voisi toimia niin, että ns. maksavien asiakkaden olisi aina mahdollista ostaa laivan kaikki paikat tyhjiksi, jos tarvetta on. Eli esim. jos laivssa on tilaa 1500 hengelle, niin jos jokin yritys haluaa loput paikat ostaa, niin sillä on siihen mahdollisuus ja loput kanta-asiakkaat tietysti tällöin YMMÄRRETTÄVÄSTÄ syystä jäävät rannalle. Tämä yksinkertainen järjestelmä varmistaisi sen, että matkalle pääsisivät ne onnelliset kanta-asikkaatkin varmasti, joilla on mahdollisuus varata matkansa kuukausia etukäteen(aivan kuin nykyäänkin eli lähinnä eläkeläiset ja rikkaat tai säännöllisissä viroissa töissä olevat),mutta toisaalta tämä järjestelmä mahdollistaisi,myös sellaisten ihmisten, joita nykyään on suurin osa alle keski-ikäisistä ihmisistä eli ihmisten jotka eivät voi sopia kuukausia eteenpäin jotain matkaa tietylle päivälle työnsä vuoksi, sillä heillä ei voi olla varmuutta siitä voivatko pitää vapaata juuri silloin. Mutta he voisivat joskus aivan ex-temporee(itse pystyn tietämään aikatauluni max 3 viikkoa eteenpäin) lähteä matkalle ja mieluummin tietysti bonusmatkalle,mikäli pisteet ovat vanhenemassa(niinkuin minulla),mutta nyky systeemilläpä tuo ei onnistukaan, vaikka laivassa olisi 700 paikkaa vapaana, sillä tämä jäykkä bonusjärjestelmä sanoo, että bonus-kiintiö on täynnä.Tällä minun systeemillä paikkoja olisi vielä yli 200 jäljellä ja Siljalla olisi vähintään kaksi risteilijää enemmän kyseisellä vuorolla, mutta nyt siis rahat menevät Vikingille Siljan palvelun jäykkyyden vuoksi.
Tämä minun systeemi olisi siis kaikille paras mahdollinen. Kanta-asiakkaat pääsevät laivalle, jos se ei ole oikeasti täynnä ja myös Silja saa laivansa täydemmäksi eli enemmän rahaa, sillä siellä laivan ravintola ja tax-free myynnillähän se varsinainen liikevaihto tehdään. Pihillä pariskunnallakin menee risteilymatkalla vähintään 300 euroa. Ei ehkä iso raha, mutta toisaalta harvoilla noin vähän menee ja turhaa niitä rahoja on Vikingillekään lahjoittaa.
Keskeistä on Siljan päättäjille todellakin ymmärtää, että ihmiset jotka ovat alkaneet Siljan kanta-asiakkaiksi ovat tehneet tietoisen valinnan, mutta että he eivät ole mitään itsestäänselvyyksiä, vaan heistä pitää pitää kiinni ja palvella niinkuin kanta-asikkaita pitää. Pitäisi Siljan ymmärtää se, että kun pisteitä on kalliilla hankittu, niin niiden pitäisi sitten myös toimia maksuvälineenä ihan oikeasti. Kyllä moni muukin on pettynyt siihen, ettei sitten koskaan pääse käyttämäänkään niitä hankkimiaan pisteitä, vaikka juuri näiden ilmaismatkojen vuoksi on Siljan valinnutkin aina vaikka se yleensä on kalliimpi kuin Viking.
Tästä järjestelmästä voitaisiin varmasti puhua vaikka kuinka pitkään, mutta mielestäni tärkeintä on, että Silja suhtautuisi kunnioittavammin muihinkin kuin Kulta-Tason Kanta-asiakkaisiin. On helppo uskoa, että he ovat tyytyväisiä ainakin toistaiseksi, sillä heidän palvelunumeronsakin on vielä ilmainen ja heillä on mahdollisuus varata matkat jo monta kk etukäteen, sillä he ovat yleensä rikkaita eläkeläisiä tai muuten vaan hyväosaisia, joilla on sitä aikaa ja rahaa. Silja tekee kuitenkin pahan virheen siinä, jos he unohtavat hopea-tason asiakkaat ja kohtelevat heitä kuin toisen luokan kansalaisina. Nämä hopea-tason asiakkaat kuitenkin joka tapauksessa muodostavat varmasti reilusti yli 90 prosenttia Siljan-kanta-asiakkaista. Jos te että heitä ala palvelemaan paremmin, niin valitettava tosiasia on että Siljan taru on hyvin pian ohi kokonaan. Miettikää vaikka vertauksena, että miten kävisi Suomen valtiolle, jos vain rikkaat maksaisivat veroa ja normaali-työläiset eivät lainkaan. Ei taitaisi Suomi-neito kauaa olla hyvinvointivaltio sen jälkeen!?
Ja semmonen asia vielä teille Siljan puolustelijoille, että olen ihan onnellinen teidän eli lähinnä rikkaiden Kulta-asiakkaiden puolesta siitä, että teillä on pääsäänöisesti palvelu pelannut, mutta että ymmärtäisitte, että te ette yksistään riitä pitämään Siljaa pystyssä. On Siljalle todella elintärkeää, että he saavat tavallistenkin ihmisten palvelun pelaamaan, sillä he kuitenkin tuovat yhtiölle sen tarvittavan volyymin, jotta toiminta voi jatkua vielä tulevaisuudessakin.
KOROSTAN TAAS, ETTÄ TÄMÄ KRITIIKKINI ON TARKOITETTU SILJAN PALVELUN PARANTAMISEKSI JA ETENKIN OLEMASSAOLON PELASTAMISEKSI. EN OLE MISSÄÄN VAIHEESSA VÄITTÄNYT ETTEI SILJALTA SAISI HYVÄÄKIN PALVELUA, MUTTA SUUNTA TULEVAISUUDEN KANNALTA ON NYT VÄÄRÄ JA BONUSJÄRJESTELMÄ UUDISTUKSEN TARPEESSA. NÄMÄ OVAT SIIS FAKTOJA JA HALUAISIN ASIASTA RAKENTAVAA KESKUSTELUA, JOTTA YHDESSÄ VOISIMME PELASTAA VIELÄ RAKKAAN SILJAMME. TIEDÄN, ETTÄ MONI ON OLLUT TOSI TYYTYVÄINEN SILJAAN, EIKÄ SIITÄ TARVITSE TÄSSÄ KESKUSTELUSSA KIRJOITTAA. NYT ON KYSE SIITÄ KUINKA SAISIMME YHÄ USEAMMAN OLEMAAN TYYTVÄINEN SILJAAN JA KASVATTAMAAN MARKKINAOSUUTTAAN TÄLLÄ TAVOIN. NYKY TYYLILLÄHÄN SE ON VALITETTAVASTI MENOSSA ALASPÄIN.
SAATTAAPI HYVIN OLLA NIINKIN, ETTÄ TÄMÄ KESKUSTELUVYÖRY TULEE OLEMAAN HYVIN RATKAISEVASSA OSASSA SILJAN PELASTAMISESSA. SIIS KAIKKI MUKAAN!! - Ex-kanta-asiakas
mieltä, kirjoitti:
kuin edellinen kirjoittaja, ihmettelijä.
En käsitä mikä auktoriteetti sinä olet sanomaan, että Siljan palvelu on menny alaspäin.
Minä en ole sitä huomannut. En sitten kertakaikkiaan ole. Puhelinpalvelussa joutuu joskus toistelemaan muutaman kerran jotain, mutta muuten palvelu on täysin toimivaa, niin laivoilla, kuin maissakin. Ja sen voin kertoa, että minä matkustan usein.
Sinulla palvelun haukkuminen perustuu pelkästään siihen, että SINÄ (sinäsinäsinäsinä) et saanut varattua bonusmatkaa (JOISTA ON IHAN OMAT SÄÄNNÖT, jotta, kuten todettu, KAIKILLA ON TASAPUOLISET MAHDOLLISUUDET niihin matkoihin) !
Tämä sai minut purskahtamaan nauruun:
"Valitukset ovat erittäin harvoin ns. meidän mielestä aiheellisia, mutta lähes poikkeuksetta teemme silti asiakkaan tyytyväiseksi, mikäli se ei oikeasti ole mahdotonta. Vastaavaan palvelun tasoon ei Silja nykyään pysty ja se on valitettava fakta"
Sinulla on mm. vanhentuneita bonuspisteitä... Sinulla ei ollut hajuakaan, että toimisto Tamperella on lopetettu.. Kuinka usein sinä oikeastaan olet käynyt Siljalla? Sinulla on siis siltti kanttia sanoa, että Silja ei tee asiakkaitaan tyytyväisiksi. Ja vielä kertoa sen faktana! Silti se on mm. markkinajohtaja reiteillään. Ruotsissa valittu useana vuonna peräkkäin parhaaksi varustamoksi JNE JNE.
Valitettavasti olet pahasti hakoteillä. Minä en kiistä sitä, etteikö epäkohtia olisi ja niitä on varmasti jokaisessa yrityksessä.
Minä toivon, että Silja ei "jousta" sinun tapauksessasi. Koska sinä möhläsit! Ymmärrä se ja lopeta paskantärkeä valittamisesi. Vika oli yksin vain sinun! Vaihda yhtiötä, toivottavasti teit sen jo, koska olet yksi niistä asiakkaista, jonka puhelun jälkeen seuraava soittaja melko varmasti saakin huonoa palvelua.
Täytyykin nopeusrajoitusten vaihtuessa ajaa vähän ylinopeutta ja kysyä sitten poliisisediltä, että voisivatko he vähän joustaa, kun en tiennyt että rajoitukset ovat vaihtuneet ja mielestäni minulla oli oikeus vielä ajaa satasta 80:n aluella.
Nimim. Club Silja Kulta-asiakas. Tyytyväinen.Edellinen vastaus vastasi aika hyvin sinullekin, joten luethan sen.
Sinulle vielä korostaisin, että vaikka Kulta-asiakkaana sinulla asiat ovat vielä toistaiseksi hyvin, niin voisit kuitenkin herätä pikkuhiljaa ruususenunestasi ja ymmärtää sen, että jos ei suuri volyymi(työläiset) käy enää Siljalla tarpeeksi, niin palvelun on parannuttava.
Muussa tapauksessa sinunkin Kulta-kortilla ei ole mitään virkaa, kun Silja lakkaa olemasta.
Jos suinkin voit "arvokkaampana" asiakkaana tehdä jotain Siljan palvelun parantamiseksi, niin nyt kannattaa aukaista suunsa, ennenkuin on myöhäistä. Se ei todellakaan riitä, että teillä palvelu on pelannut kun olette kulta-asiakkaita. Myös tavallinen kanta-asiakas vaatii tänäpäivänä paljon, sillä ihmiset ovat tottuneet saamaan rahalleen vastinetta, sillä he joutuvat nykyään itekin paljon kovemmalle omassa työssään.
Eli tuo yksittäinen Siljan kehuminen omalta kohdalta ei nyt auta vaan nyt vaaditaan toimintaa ja ideoita Siljan pelastamiseksi. - mieltä,
Edellinen vastaus vastasi aika hyvin sinullekin, joten luethan sen.
Sinulle vielä korostaisin, että vaikka Kulta-asiakkaana sinulla asiat ovat vielä toistaiseksi hyvin, niin voisit kuitenkin herätä pikkuhiljaa ruususenunestasi ja ymmärtää sen, että jos ei suuri volyymi(työläiset) käy enää Siljalla tarpeeksi, niin palvelun on parannuttava.
Muussa tapauksessa sinunkin Kulta-kortilla ei ole mitään virkaa, kun Silja lakkaa olemasta.
Jos suinkin voit "arvokkaampana" asiakkaana tehdä jotain Siljan palvelun parantamiseksi, niin nyt kannattaa aukaista suunsa, ennenkuin on myöhäistä. Se ei todellakaan riitä, että teillä palvelu on pelannut kun olette kulta-asiakkaita. Myös tavallinen kanta-asiakas vaatii tänäpäivänä paljon, sillä ihmiset ovat tottuneet saamaan rahalleen vastinetta, sillä he joutuvat nykyään itekin paljon kovemmalle omassa työssään.
Eli tuo yksittäinen Siljan kehuminen omalta kohdalta ei nyt auta vaan nyt vaaditaan toimintaa ja ideoita Siljan pelastamiseksi.että se henkilö, joka minulle vastaa, tietää olevani kulta-asiakas? Tai se laivalla oleva henkilökunta?
Minä en pidä muita arvokkaampana itseäni.
Se, että sinä olet MIELESTÄSI saanut huonoa palvelua, ei oikeuta sinua vaatimaan yhtään mitään.
Toiseksi, sinä puhut täysin mustatuntuu-ajatuksella.
Kolmanneksi, minä näen joka kuukausi, kuinka ne työläiset matkustaa Siljan laivoilla ja ovat täysin tyytyväisiä palveluun.
Lopeta katkera valituksesi ajoissa. Se ei ole enää muuta, kuin huvittavaa. Tai älä ainakaan julista omia kokemuksiasi faktoina. Se on jo typerää!! - mieltä,
Mielestäni tuon bonusmatkajärjestelmän kuuluisi toimia portaallisesti. Eli sillain, että kanta-asiakas paikkoja olisi aina kolmasosa jäljellä olevista paikoista. Eli oletuksena esim. Europa, johon mahtuu n. 3000 henkilöä. Kun laivan varauskanta olisi vielä nolla, niin silloin siihen olisi mahdollista saada 1000 kanta-asiakasta, kun varauskanta olisi 1500, niin k-asiakaspaikkoja 500, 900/300 ja 300/100. Toisaalta tämä järjestelmä voisi toimia niin, että ns. maksavien asiakkaden olisi aina mahdollista ostaa laivan kaikki paikat tyhjiksi, jos tarvetta on. Eli esim. jos laivssa on tilaa 1500 hengelle, niin jos jokin yritys haluaa loput paikat ostaa, niin sillä on siihen mahdollisuus ja loput kanta-asiakkaat tietysti tällöin YMMÄRRETTÄVÄSTÄ syystä jäävät rannalle. Tämä yksinkertainen järjestelmä varmistaisi sen, että matkalle pääsisivät ne onnelliset kanta-asikkaatkin varmasti, joilla on mahdollisuus varata matkansa kuukausia etukäteen(aivan kuin nykyäänkin eli lähinnä eläkeläiset ja rikkaat tai säännöllisissä viroissa töissä olevat),mutta toisaalta tämä järjestelmä mahdollistaisi,myös sellaisten ihmisten, joita nykyään on suurin osa alle keski-ikäisistä ihmisistä eli ihmisten jotka eivät voi sopia kuukausia eteenpäin jotain matkaa tietylle päivälle työnsä vuoksi, sillä heillä ei voi olla varmuutta siitä voivatko pitää vapaata juuri silloin. Mutta he voisivat joskus aivan ex-temporee(itse pystyn tietämään aikatauluni max 3 viikkoa eteenpäin) lähteä matkalle ja mieluummin tietysti bonusmatkalle,mikäli pisteet ovat vanhenemassa(niinkuin minulla),mutta nyky systeemilläpä tuo ei onnistukaan, vaikka laivassa olisi 700 paikkaa vapaana, sillä tämä jäykkä bonusjärjestelmä sanoo, että bonus-kiintiö on täynnä.Tällä minun systeemillä paikkoja olisi vielä yli 200 jäljellä ja Siljalla olisi vähintään kaksi risteilijää enemmän kyseisellä vuorolla, mutta nyt siis rahat menevät Vikingille Siljan palvelun jäykkyyden vuoksi.
Tämä minun systeemi olisi siis kaikille paras mahdollinen. Kanta-asiakkaat pääsevät laivalle, jos se ei ole oikeasti täynnä ja myös Silja saa laivansa täydemmäksi eli enemmän rahaa, sillä siellä laivan ravintola ja tax-free myynnillähän se varsinainen liikevaihto tehdään. Pihillä pariskunnallakin menee risteilymatkalla vähintään 300 euroa. Ei ehkä iso raha, mutta toisaalta harvoilla noin vähän menee ja turhaa niitä rahoja on Vikingillekään lahjoittaa.
Keskeistä on Siljan päättäjille todellakin ymmärtää, että ihmiset jotka ovat alkaneet Siljan kanta-asiakkaiksi ovat tehneet tietoisen valinnan, mutta että he eivät ole mitään itsestäänselvyyksiä, vaan heistä pitää pitää kiinni ja palvella niinkuin kanta-asikkaita pitää. Pitäisi Siljan ymmärtää se, että kun pisteitä on kalliilla hankittu, niin niiden pitäisi sitten myös toimia maksuvälineenä ihan oikeasti. Kyllä moni muukin on pettynyt siihen, ettei sitten koskaan pääse käyttämäänkään niitä hankkimiaan pisteitä, vaikka juuri näiden ilmaismatkojen vuoksi on Siljan valinnutkin aina vaikka se yleensä on kalliimpi kuin Viking.
Tästä järjestelmästä voitaisiin varmasti puhua vaikka kuinka pitkään, mutta mielestäni tärkeintä on, että Silja suhtautuisi kunnioittavammin muihinkin kuin Kulta-Tason Kanta-asiakkaisiin. On helppo uskoa, että he ovat tyytyväisiä ainakin toistaiseksi, sillä heidän palvelunumeronsakin on vielä ilmainen ja heillä on mahdollisuus varata matkat jo monta kk etukäteen, sillä he ovat yleensä rikkaita eläkeläisiä tai muuten vaan hyväosaisia, joilla on sitä aikaa ja rahaa. Silja tekee kuitenkin pahan virheen siinä, jos he unohtavat hopea-tason asiakkaat ja kohtelevat heitä kuin toisen luokan kansalaisina. Nämä hopea-tason asiakkaat kuitenkin joka tapauksessa muodostavat varmasti reilusti yli 90 prosenttia Siljan-kanta-asiakkaista. Jos te että heitä ala palvelemaan paremmin, niin valitettava tosiasia on että Siljan taru on hyvin pian ohi kokonaan. Miettikää vaikka vertauksena, että miten kävisi Suomen valtiolle, jos vain rikkaat maksaisivat veroa ja normaali-työläiset eivät lainkaan. Ei taitaisi Suomi-neito kauaa olla hyvinvointivaltio sen jälkeen!?
Ja semmonen asia vielä teille Siljan puolustelijoille, että olen ihan onnellinen teidän eli lähinnä rikkaiden Kulta-asiakkaiden puolesta siitä, että teillä on pääsäänöisesti palvelu pelannut, mutta että ymmärtäisitte, että te ette yksistään riitä pitämään Siljaa pystyssä. On Siljalle todella elintärkeää, että he saavat tavallistenkin ihmisten palvelun pelaamaan, sillä he kuitenkin tuovat yhtiölle sen tarvittavan volyymin, jotta toiminta voi jatkua vielä tulevaisuudessakin.
KOROSTAN TAAS, ETTÄ TÄMÄ KRITIIKKINI ON TARKOITETTU SILJAN PALVELUN PARANTAMISEKSI JA ETENKIN OLEMASSAOLON PELASTAMISEKSI. EN OLE MISSÄÄN VAIHEESSA VÄITTÄNYT ETTEI SILJALTA SAISI HYVÄÄKIN PALVELUA, MUTTA SUUNTA TULEVAISUUDEN KANNALTA ON NYT VÄÄRÄ JA BONUSJÄRJESTELMÄ UUDISTUKSEN TARPEESSA. NÄMÄ OVAT SIIS FAKTOJA JA HALUAISIN ASIASTA RAKENTAVAA KESKUSTELUA, JOTTA YHDESSÄ VOISIMME PELASTAA VIELÄ RAKKAAN SILJAMME. TIEDÄN, ETTÄ MONI ON OLLUT TOSI TYYTYVÄINEN SILJAAN, EIKÄ SIITÄ TARVITSE TÄSSÄ KESKUSTELUSSA KIRJOITTAA. NYT ON KYSE SIITÄ KUINKA SAISIMME YHÄ USEAMMAN OLEMAAN TYYTVÄINEN SILJAAN JA KASVATTAMAAN MARKKINAOSUUTTAAN TÄLLÄ TAVOIN. NYKY TYYLILLÄHÄN SE ON VALITETTAVASTI MENOSSA ALASPÄIN.
SAATTAAPI HYVIN OLLA NIINKIN, ETTÄ TÄMÄ KESKUSTELUVYÖRY TULEE OLEMAAN HYVIN RATKAISEVASSA OSASSA SILJAN PELASTAMISESSA. SIIS KAIKKI MUKAAN!!Sinun täysin typerä lähestyminen asiaan:
""Pitäisi Siljan ymmärtää se, että kun pisteitä on kalliilla hankittu,""
Meinaatko sinä ihan oikeasti, että ihmiset matkustavat ja tuhlaavat rahaa Siljalla siksi, että yrittävät _hankkia_ pisteitä??!?!?!?
Mitä sinulle tulee mieleen sanasta bonus?? Nuo pisteet ovat nimenomaan BOONUSTA! YLIMÄÄRÄISTÄ! EXTRAA!
En minä olisi jättänyt, enkä tule jättämään väliin yhtään laivamatkaa Siljalla, vaikka olisi minkälainen bonusjärjestelmä. On vaan helvetin kiva tehdä vuodessa pari matkaa commodoreluokassa ja ehkä yksi sviitissä Europalla ihan ilmaiseksi. En minä todellakaan ajattele, että perhana, kun pitää ostaa tavaraa ja juomia, että saisin pisteitä!! Pölhökö olet??!? Tuo on nimensä mukaisesti bonusta!
Ja on naurettavaa väittää, että kulta-asiakkaat saavat parempaa palvelua. Jos palveluksi lasket drinkkikupongit, sanomalehdet, ilmaisen palvelunumeron jne. Niin selvä. Sitten saadaan parempaa palvelua.
Olisi toisaalta ihan kivakin, jos saisi punaisen maton ja kuohuviinilasin käteen jo terminaalissa. Tuonhan minä varmasti rahaa enemmän Siljalle matkustaessani sviitissä, kuin se tourist II -luokassa matkustava ryyppyporukka.
Silja on pidettävä tasokkaana, kuten tähänkin asti. Siksi on ehkä parempi, että SINÄ lopetat typerän jankutuksesi. - M.Satonen
Edellinen vastaus vastasi aika hyvin sinullekin, joten luethan sen.
Eli tuo yksittäinen Siljan kehuminen omalta kohdalta ei nyt auta vaan nyt vaaditaan toimintaa ja ideoita Siljan pelastamiseksi.Kuten aikaisemminkin olen tänne kirjoittanut, olen siljan kulta-asiakas. Mutta myös silloin kun olin vielä hopeakortin omistaja sain hyvää palvelua. Varasin hopea-asiakkaanakin esim. commodore hytin helsingistä. Ja kun en heti saanut parvekkeellista, soitti eräs ystävällinen siljan virkailija minulle ja sanoi että nyt on vapautunut myös parvekkeellisia commodoreja, joten vaihdon hytin sellaiseen.
Viime kesänä huomasin vasta kotona, että festivalin tax-free myymälässä minua oli laskutettu 16 euroa ylimääräistä. Laitoin asiasta illalla klo 22 palautetta siljalle. Seuraavana aamuna n. klo 10 minulle soitettiin siljalta ja pyydettiin lähettämään kuitti heille. Seuraavana päivänä sain puhelun, jossa he lupasivat minulle 30 euroa siljarahaa, jonka voin käyttää seuraavan matkan yhteydessä esim. tax-free myymälässä. He olisivat korvanneet minulle myös täsmälleen tuon 16 euroa, mutta valitsin tuon siljarahan, koska käyn vuodessa n. 8 kertaa laivalla. Eli se hyödyttää minua enemmän.
Itse olen normaalissa tehdastyössä, aivan normaalipalkalla. Minulla ei ole mitään ongelmia varata bonusmatkoja matalasesongille jopa puoltavuotta eteenpäin. Se vaatiin hieman suunnittelua. Kerroin tuolla aikaisemmin varanneeni bonusmatkan commodoressa vapuksi 2007. Lähtö on sunnuntaina 29 huhtikuuta ja paluu tiistaina 1 toukokuuta. Elikkä tässä tapauksessa on tehtaassa on tietysti vapaapäivä sunnuntaina ja tiistaina(vapaunpäivä). Lisäksi tiedän jo nyt että tehtaassa jossa työskentelen on myös tuo maanantai vapaapäivä. Meillä on aina vapaapäivä(pekkanen) silloin kuin joku arkipyhä sattuu sopivasti. Jos esim. itsenäisyyspäivä on torstai, tiedän että firmassa on aina vapaapäivä myös perjantaina. Eli sellainen mukava pidennetty viikonloppu. Tämä nyt oli esimerkki siitä että aivan tavallinen tehdasduunari voi olla paljon matkustava kulta-asiakas.
Yleensäkin jos jollain asiakkaalla on vaara pisteiden vanhentumisesta niin eihän voi olla kovin aktiivinen kanta-asiakas. Minulla vanhenee seuraavat pisteet v. 2009.
Voihan noita bonusmatkoja varata ajoissa vaikka ei olekaan varma saako vapaata. Jos bonusmatkan peruuttaa väh. 48 tuntia ennen matkaa pisteet palautetaan tilille. Tietysti tämä ei auta silloin jos pisteet ovat vanhentumassa.
Lähden myös commodorebonusmatkalle lauantaina joulukuun 16 päivä. Silloín tulemme takaisin matkalta vasta maanantaina. Olenkin sopinut pomoni kanssa jo tuonkin päivän pekkasesta.
Tämän vuoden toukokuussa sain aivan viime tingassa bonusmatkan perjantailähdölle siljaluokan hytissa europalta. Tuokin oli matalasesonkia koska poikkeukksellisesti koko toukokuu oli matalasesonkia riippumatta viikonpäivästä. Noita bonusmatkoja kannattaa kyselle vielä aivan viimetingassakin. Peruutuksia tulee usein.
Itse olen tyytyväinen siljaan. En ole kuitenkaan mikään faanaatikko. Matkusta aina rahalla turisti hyteisssä ja bonusmatkat luksusluokissa. Yleensä commodoressa. VAlitsen siljan laadukkaampien laivojen ja paremman kanta-asiakasjärjestelmän takia. Ainoa miinus on tuo vironkielinen puhelinpalvelu, mutta kyllä asioiminen heidän kanssaankin onnistuu kun on tarpeeksi kärsivällinen. - Ex-kanta-asiakas
mieltä, kirjoitti:
että se henkilö, joka minulle vastaa, tietää olevani kulta-asiakas? Tai se laivalla oleva henkilökunta?
Minä en pidä muita arvokkaampana itseäni.
Se, että sinä olet MIELESTÄSI saanut huonoa palvelua, ei oikeuta sinua vaatimaan yhtään mitään.
Toiseksi, sinä puhut täysin mustatuntuu-ajatuksella.
Kolmanneksi, minä näen joka kuukausi, kuinka ne työläiset matkustaa Siljan laivoilla ja ovat täysin tyytyväisiä palveluun.
Lopeta katkera valituksesi ajoissa. Se ei ole enää muuta, kuin huvittavaa. Tai älä ainakaan julista omia kokemuksiasi faktoina. Se on jo typerää!!kun epäilen sinun olevan Siljan palkkalistoilla tai ainakin joku sinun läheinen ihminen on? Ei tuosta kiihkomielisestä puolustelusta oikein muutakaan voi päätellä.
Olet sitten Siljan työntekijä tai kanta-asiakas ihan oikeasti, niin koita nyt pikkuhiljaa ymmärtää, että minun tarkoitukseni tässä Siljan kritisoinnissa on pelkästään hyvä. Minä oikeasti siis haluaisin Siljalle jatkuvuutta ja haluan olla omalta osaltani auttamassa asiassa puuttumalla palvelun selviin epäkohtiin. Ei ne epäkohdat todellakaan parane sillä, että tyytyväiset asiakkaat kehuvat vuolaasti omia kokemuksiaan. Sehän on tietysti hieno asia, että teillä on hyviä kokemuksia. Minä taas haluaisin, että niitä hyviä kokemuksia olisi enemmän eli haluaisin Siljan parantavan systeemiään, jotta näin olisi. - mieltä,
kun epäilen sinun olevan Siljan palkkalistoilla tai ainakin joku sinun läheinen ihminen on? Ei tuosta kiihkomielisestä puolustelusta oikein muutakaan voi päätellä.
Olet sitten Siljan työntekijä tai kanta-asiakas ihan oikeasti, niin koita nyt pikkuhiljaa ymmärtää, että minun tarkoitukseni tässä Siljan kritisoinnissa on pelkästään hyvä. Minä oikeasti siis haluaisin Siljalle jatkuvuutta ja haluan olla omalta osaltani auttamassa asiassa puuttumalla palvelun selviin epäkohtiin. Ei ne epäkohdat todellakaan parane sillä, että tyytyväiset asiakkaat kehuvat vuolaasti omia kokemuksiaan. Sehän on tietysti hieno asia, että teillä on hyviä kokemuksia. Minä taas haluaisin, että niitä hyviä kokemuksia olisi enemmän eli haluaisin Siljan parantavan systeemiään, jotta näin olisi.Olen vain matkustaja, joka käy Siljalla vähintään kerran kuukaudessa rentoutumassa.
Sinä et tiedä itsekään enää mitä kritisoit ja miksi. Kaikki lähti, kun et saanut varattua bonusmatkaa. Ja sitten kaikenlisäksi kehtasivat vielä pyytää rahaa puhelinsoitosta. Lapsellista! Kovasti ihmiset vaan varaavat niitä matkoja. Ja jos taloutesi menee kuralle siitä varaussoitosta, niin on parempi hyräillä Silja-themeä vessassa juustosämpylän kera ja olla menemättä koko laivalle.
Minä en näe mitään epäkohtaa kanta-asiakasjärjestelmässä. Minä hyväksyn sen, että joku muu on ehtinyt minua ennen varaamaan bonusmatkan tietyltä lähdöltä, jos olen liian myöhässä. Jokainen tietää säännöt ja hyväksyy ne. Miksi valitat? - Ex-kanta-asiakas
M.Satonen kirjoitti:
Kuten aikaisemminkin olen tänne kirjoittanut, olen siljan kulta-asiakas. Mutta myös silloin kun olin vielä hopeakortin omistaja sain hyvää palvelua. Varasin hopea-asiakkaanakin esim. commodore hytin helsingistä. Ja kun en heti saanut parvekkeellista, soitti eräs ystävällinen siljan virkailija minulle ja sanoi että nyt on vapautunut myös parvekkeellisia commodoreja, joten vaihdon hytin sellaiseen.
Viime kesänä huomasin vasta kotona, että festivalin tax-free myymälässä minua oli laskutettu 16 euroa ylimääräistä. Laitoin asiasta illalla klo 22 palautetta siljalle. Seuraavana aamuna n. klo 10 minulle soitettiin siljalta ja pyydettiin lähettämään kuitti heille. Seuraavana päivänä sain puhelun, jossa he lupasivat minulle 30 euroa siljarahaa, jonka voin käyttää seuraavan matkan yhteydessä esim. tax-free myymälässä. He olisivat korvanneet minulle myös täsmälleen tuon 16 euroa, mutta valitsin tuon siljarahan, koska käyn vuodessa n. 8 kertaa laivalla. Eli se hyödyttää minua enemmän.
Itse olen normaalissa tehdastyössä, aivan normaalipalkalla. Minulla ei ole mitään ongelmia varata bonusmatkoja matalasesongille jopa puoltavuotta eteenpäin. Se vaatiin hieman suunnittelua. Kerroin tuolla aikaisemmin varanneeni bonusmatkan commodoressa vapuksi 2007. Lähtö on sunnuntaina 29 huhtikuuta ja paluu tiistaina 1 toukokuuta. Elikkä tässä tapauksessa on tehtaassa on tietysti vapaapäivä sunnuntaina ja tiistaina(vapaunpäivä). Lisäksi tiedän jo nyt että tehtaassa jossa työskentelen on myös tuo maanantai vapaapäivä. Meillä on aina vapaapäivä(pekkanen) silloin kuin joku arkipyhä sattuu sopivasti. Jos esim. itsenäisyyspäivä on torstai, tiedän että firmassa on aina vapaapäivä myös perjantaina. Eli sellainen mukava pidennetty viikonloppu. Tämä nyt oli esimerkki siitä että aivan tavallinen tehdasduunari voi olla paljon matkustava kulta-asiakas.
Yleensäkin jos jollain asiakkaalla on vaara pisteiden vanhentumisesta niin eihän voi olla kovin aktiivinen kanta-asiakas. Minulla vanhenee seuraavat pisteet v. 2009.
Voihan noita bonusmatkoja varata ajoissa vaikka ei olekaan varma saako vapaata. Jos bonusmatkan peruuttaa väh. 48 tuntia ennen matkaa pisteet palautetaan tilille. Tietysti tämä ei auta silloin jos pisteet ovat vanhentumassa.
Lähden myös commodorebonusmatkalle lauantaina joulukuun 16 päivä. Silloín tulemme takaisin matkalta vasta maanantaina. Olenkin sopinut pomoni kanssa jo tuonkin päivän pekkasesta.
Tämän vuoden toukokuussa sain aivan viime tingassa bonusmatkan perjantailähdölle siljaluokan hytissa europalta. Tuokin oli matalasesonkia koska poikkeukksellisesti koko toukokuu oli matalasesonkia riippumatta viikonpäivästä. Noita bonusmatkoja kannattaa kyselle vielä aivan viimetingassakin. Peruutuksia tulee usein.
Itse olen tyytyväinen siljaan. En ole kuitenkaan mikään faanaatikko. Matkusta aina rahalla turisti hyteisssä ja bonusmatkat luksusluokissa. Yleensä commodoressa. VAlitsen siljan laadukkaampien laivojen ja paremman kanta-asiakasjärjestelmän takia. Ainoa miinus on tuo vironkielinen puhelinpalvelu, mutta kyllä asioiminen heidän kanssaankin onnistuu kun on tarpeeksi kärsivällinen.että sinulla on käynyt niin hyvä tuuri, että kaikki on mennyt putkeen ja siten sinun kohdallasi palvelu on ollut onnistunut ja olet ollut tyytyväinen. Lisäksi olet onnekas, että sinulla on ilmeisen hyväpalkkainen säännöllinen tehdastyö(ilmeisesti paperitehtaassa), jossa pystyt järjestämään ja niinkuin selitit osin tietämään jo paljon etukäteen(juhlapyhät ja tehtaan seisokit)tulevia vapaapäiviäsi.
Sinä kuulut näihin yhä väheneviin etuoikeutettujen joukkoon, joilla näin hyvin asiat vielä on. Mutta entäs sen jälkeen, jos tehtaallesi käy niinkuin Kuusankoskella. Sen jälkeen ymmärrät sen, ettei suunnitelmia tehdä puolen vuoden päähän. Toivottavasti näin ei kuitenkaan käy eli kaikkea hyvää jatkossakin.
Tosiasia kuitenkin on, että työelämä muuttuu kokoajan kiristyvän kilpailun vuoksi yhä enemmän ja enemmän pätkätöiksi ja sellaiseksi, että töihin on lähdettävä yhä pienemmällä varoituajalla, silloin kun sitä sattuu olemaan. Ihimiset joutuvat yhä enemmän alkamaan yrittäjiksi mahdollisesti muuten lähes samoissa hommissa kuin ennenkin tai alkaa yrittämään uudella alalla. Näin on käynyt myös minulle. Eli olen yrittäjä useammallakin alalla ja yritän repiä leipäni aina sieltä mistä sitä on tulollaan. Minulla ei ole mitään mahdollisuuksia varailla matkoja kuukausien päähän, sillä minulla saattaa juuri silloin tulla sellainen projekti, etten matkalle pääse.
Meitä tällaisia ihmisiä on jatkossa yhä enemmän ja tällaisiin ihmisiin Siljan tulisi panostaa. Me käymme ehkä harvemmin laivalla, mutta kun me siellä käymme, niin tuomme sinne varmasti rahaa keskiverto Kulta-asiakasta enemmän. Tämän vuoksi Siljan tulisi muuttaa Bonusjärjestelmänsä joustavaksi ja välttää täten turhan tyhjien laivojen kulkemista, jos bonusmatkalaisia olisi tulossa. - Ex-kanta-asiakas
mieltä, kirjoitti:
Olen vain matkustaja, joka käy Siljalla vähintään kerran kuukaudessa rentoutumassa.
Sinä et tiedä itsekään enää mitä kritisoit ja miksi. Kaikki lähti, kun et saanut varattua bonusmatkaa. Ja sitten kaikenlisäksi kehtasivat vielä pyytää rahaa puhelinsoitosta. Lapsellista! Kovasti ihmiset vaan varaavat niitä matkoja. Ja jos taloutesi menee kuralle siitä varaussoitosta, niin on parempi hyräillä Silja-themeä vessassa juustosämpylän kera ja olla menemättä koko laivalle.
Minä en näe mitään epäkohtaa kanta-asiakasjärjestelmässä. Minä hyväksyn sen, että joku muu on ehtinyt minua ennen varaamaan bonusmatkan tietyltä lähdöltä, jos olen liian myöhässä. Jokainen tietää säännöt ja hyväksyy ne. Miksi valitat?silloin valitan. Yksinkertainen vastaus kysymykseesi. Olen sinunkin puolesta onnellinen, että olet ollut tyytyväinen Siljan palveluun ja se on ollut kohdallasi tyydyttävää.
Et kuitenkaan vieläkään ymmärrä minun pointtiani vaan jankutat vastaan, että kyllä Siljalla on kaikki hyvin ja että sinä olet tyytyväinen, eikä mitään epäkohtaa ole. Minun pointtinihan on se, että haluaisin Siljan poistavan älyttömän puhelinapalvelumaksun ja uudistavan bonusmatkajärjestelyn järkevämmäksi. Jo näillä kahdella uudistuksella he saisivat vieläkin enemmän asiakkaita. Kylmä tosiasiahan on että moni jättää Siljan vaihtoehtona heti pois,kun huomaa että se maksaa kun varaa itselleen matkan. Siinä vaiheessa matka onkin jo siis myyty Vikingille. Toinen tyhmyys on sitten kuljettaa vajaita laivoja, kun joku olisi tulossa pisteillä laivalle, mutta "kiintiö" on täynnä, niin annetaan asiakkaan mennä Vikingille, eikä edes neuvottelujen jälkeen anneta sitä matkaa bonuspisteillä. Näin tekee varmasti moni muukin kuin minä.Vastaavan risteilyn hinta mikä minun piti ottaa pisteillä ja jonka sitten otin Vikingiltä rahalla oli tasan puolet halvempi Vikingillä kuin Siljalla rahalla ostettuna kanta-asiakas hintaan ja lisäksi Vikingillä on ruokailut hieman halvempia kuin Siljalla.
Eli ymmärrä nyt "mieltä," hyvä, että tarkoitukseni on vain herättää keskustelua siitä,että missä Silja voisi parantaa aivan helpolla tavalla ja näin pärjätä yhä kiristyvässä kilpailussa.
Kaikkea hyvää sinulle ja pidetään peukut pystyssä ,että Siljan palvelu paranee, jotta saamme kaikki vielä kauan nauttia sen hienoista risteilyistä. - Ex-kanta-asiakas
mieltä, kirjoitti:
Sinun täysin typerä lähestyminen asiaan:
""Pitäisi Siljan ymmärtää se, että kun pisteitä on kalliilla hankittu,""
Meinaatko sinä ihan oikeasti, että ihmiset matkustavat ja tuhlaavat rahaa Siljalla siksi, että yrittävät _hankkia_ pisteitä??!?!?!?
Mitä sinulle tulee mieleen sanasta bonus?? Nuo pisteet ovat nimenomaan BOONUSTA! YLIMÄÄRÄISTÄ! EXTRAA!
En minä olisi jättänyt, enkä tule jättämään väliin yhtään laivamatkaa Siljalla, vaikka olisi minkälainen bonusjärjestelmä. On vaan helvetin kiva tehdä vuodessa pari matkaa commodoreluokassa ja ehkä yksi sviitissä Europalla ihan ilmaiseksi. En minä todellakaan ajattele, että perhana, kun pitää ostaa tavaraa ja juomia, että saisin pisteitä!! Pölhökö olet??!? Tuo on nimensä mukaisesti bonusta!
Ja on naurettavaa väittää, että kulta-asiakkaat saavat parempaa palvelua. Jos palveluksi lasket drinkkikupongit, sanomalehdet, ilmaisen palvelunumeron jne. Niin selvä. Sitten saadaan parempaa palvelua.
Olisi toisaalta ihan kivakin, jos saisi punaisen maton ja kuohuviinilasin käteen jo terminaalissa. Tuonhan minä varmasti rahaa enemmän Siljalle matkustaessani sviitissä, kuin se tourist II -luokassa matkustava ryyppyporukka.
Silja on pidettävä tasokkaana, kuten tähänkin asti. Siksi on ehkä parempi, että SINÄ lopetat typerän jankutuksesi."Mitä sinulle tulee mieleen sanasta bonus?? Nuo pisteet ovat nimenomaan BOONUSTA! YLIMÄÄRÄISTÄ! EXTRAA!"
Tähän vastaan sinulle: Bonus sanasta minulle tulee mieleen markkinointikeino, joka on tätä päivää todella monella kaupan alalla. Parhaiten bonusjärjestelmä toimii S-ketjulla, joka antaa silkkaa rahaa osakkailleen ostosten määrän mukaan. Tämä rahahan ei yllätys yllätys tule ilmaiseksi(niinkuin moni kuluttaja kuvittelee) vaan se täytyy tietenkin lisätä tuotteiden hintaan. Tiedän esim. S-ryhmän yhteistyökumppaneiden maksun S-osuuskaupalle. He maksavat jokaisesta myymästä tuotteestaan Osuuskaupalle 8 prosenttia. Melko kallista, mutta tällä konstilla saadaan pidettyä korkeampaa hintaa ja saadaan silti enemmän asiakkaita. Ovela systeemi, eikö totta?
Mielestäni Siljan Bonus-järjestelmä toimii hyvin pitkälti samalla periaatteella. Eli Bonusjärjestelmän vuoksi voidaan pitää hieman korkeampia hintoja ja saadaan enemmän asiakkaita, kun asiakkaat saavat pieniä hinta etuja "normaali" hintoihin nähden ja paljon käytyään ns. bonuksena lähes-ilmaismatkoja.
Tosiasia siis on etteivät nuo Bonusmatkat ole mitään extraa eikä ylimääräistä, vaan olemme ne maksaneet jo etukäteen ostoksillamme ja risteilyillämme. Eli jos et vielä ymmärtänyt; ne bonukset ovat aikaisempien ostosten katteessa ja eivät siis tule mistään ilmaiseksi.
Siljalla on kuitenkin järjestelmä melko ovela, sillä pisteitä ei voi käyttää juuri muuten kuin menemällä laivalle tuhlaamaan lisää rahaa. S-bonuksessahan on se hieno puoli, että bonukset voit mennä nostamaan ihan riihikuivana Prismasta(eikä siellä muuten haukuta ilmaisrahan hakijaksi, eikä sanota että bonusrahojen hakijoiden kiintiö on tältä päivältä täynnä), eikä niitä ole pakko tuhlata takaisin Prismaan, vaan voit lähteä vaikka risteilylle:)) - mieltä,
"Mitä sinulle tulee mieleen sanasta bonus?? Nuo pisteet ovat nimenomaan BOONUSTA! YLIMÄÄRÄISTÄ! EXTRAA!"
Tähän vastaan sinulle: Bonus sanasta minulle tulee mieleen markkinointikeino, joka on tätä päivää todella monella kaupan alalla. Parhaiten bonusjärjestelmä toimii S-ketjulla, joka antaa silkkaa rahaa osakkailleen ostosten määrän mukaan. Tämä rahahan ei yllätys yllätys tule ilmaiseksi(niinkuin moni kuluttaja kuvittelee) vaan se täytyy tietenkin lisätä tuotteiden hintaan. Tiedän esim. S-ryhmän yhteistyökumppaneiden maksun S-osuuskaupalle. He maksavat jokaisesta myymästä tuotteestaan Osuuskaupalle 8 prosenttia. Melko kallista, mutta tällä konstilla saadaan pidettyä korkeampaa hintaa ja saadaan silti enemmän asiakkaita. Ovela systeemi, eikö totta?
Mielestäni Siljan Bonus-järjestelmä toimii hyvin pitkälti samalla periaatteella. Eli Bonusjärjestelmän vuoksi voidaan pitää hieman korkeampia hintoja ja saadaan enemmän asiakkaita, kun asiakkaat saavat pieniä hinta etuja "normaali" hintoihin nähden ja paljon käytyään ns. bonuksena lähes-ilmaismatkoja.
Tosiasia siis on etteivät nuo Bonusmatkat ole mitään extraa eikä ylimääräistä, vaan olemme ne maksaneet jo etukäteen ostoksillamme ja risteilyillämme. Eli jos et vielä ymmärtänyt; ne bonukset ovat aikaisempien ostosten katteessa ja eivät siis tule mistään ilmaiseksi.
Siljalla on kuitenkin järjestelmä melko ovela, sillä pisteitä ei voi käyttää juuri muuten kuin menemällä laivalle tuhlaamaan lisää rahaa. S-bonuksessahan on se hieno puoli, että bonukset voit mennä nostamaan ihan riihikuivana Prismasta(eikä siellä muuten haukuta ilmaisrahan hakijaksi, eikä sanota että bonusrahojen hakijoiden kiintiö on tältä päivältä täynnä), eikä niitä ole pakko tuhlata takaisin Prismaan, vaan voit lähteä vaikka risteilylle:))nyt vielä kerran kommentoida. En tiedä mistä revit noita "hieman korkeampia hintoja". Jos minä olen kanta-asiakas, kuten olen. Ei minun tarvitse edes olla kulta-asiakas, jotta saan risteilyjä tarjouksessa.
Kun katsot Vikingin ja Siljan normihintoja, huomaat, että ei niissä todellakaan ole paljon eroja pl. Helsingin laivojen sviitit ja commot ehkä.
Kun tarkastelet tarjoushintoja, huomaat, että ei niissäkään ole paljon eroja. Ja jos se risteily kaatuu siihen, että siljalla C-luokka (tourist II) maksaa 25 euroa ja Vikingillä 15 euroa, niin sitten on parempi olla menemättä, tai sitten menee Vikingille.
Minä olen valmis maksamaan muutaman euron enemmän, koska tiedän saavani myös hienommat laivat ja paremman tason. Minä en ajattele, että taas tässä kerään pisteitä, kun matkustajan Siljalla. En edelleenkään osta monella sadalla eurolla tuliaisia, sillä mielellä, että saa pisteitä. En edelleenkään jättäisi ostamatta yhtään mitään, vaikka en saisi pisteen pistettä. On ihan eri asia, että keskistät ruokaostoksesi yhteen paikkaan, jotta saat sitä riihikuivaa sieltä.
On edelleen mukava matkustaa luxusluokassa pari kolme kertaa vuodessa ilmaiseksi. Kyllä, minä sanon ilmaiseksi, koska en edelleeeeeenkään osta ja matkusta Siljalla, koska ajattelen kerääväni pisteitä.
Ja jos lasket matkojen hintaeron Siljan ja Vikingin välillä, taxfree hintojen erotuksen (taxfree on Siljalla jopa halvempaa, kuin Vikingillä), niin voin kyllä ihan hyvällä omalla tunnolla sanoa, että miten pienellä esimerkiksi yhteensä yli tuhannen euron normihintaiset luxushytit on "ilmaiseksi" tienattu. Mitä minä saisin Vikingiltä? Voisin ihan hyvin matkustaa Vikingillä, jos laivoina ei olisi muita, kuin haisevia peltipurkkeja. Ne eivät vaan anna minulle mitään. - Ex-kanta-asiakas
mieltä, kirjoitti:
nyt vielä kerran kommentoida. En tiedä mistä revit noita "hieman korkeampia hintoja". Jos minä olen kanta-asiakas, kuten olen. Ei minun tarvitse edes olla kulta-asiakas, jotta saan risteilyjä tarjouksessa.
Kun katsot Vikingin ja Siljan normihintoja, huomaat, että ei niissä todellakaan ole paljon eroja pl. Helsingin laivojen sviitit ja commot ehkä.
Kun tarkastelet tarjoushintoja, huomaat, että ei niissäkään ole paljon eroja. Ja jos se risteily kaatuu siihen, että siljalla C-luokka (tourist II) maksaa 25 euroa ja Vikingillä 15 euroa, niin sitten on parempi olla menemättä, tai sitten menee Vikingille.
Minä olen valmis maksamaan muutaman euron enemmän, koska tiedän saavani myös hienommat laivat ja paremman tason. Minä en ajattele, että taas tässä kerään pisteitä, kun matkustajan Siljalla. En edelleenkään osta monella sadalla eurolla tuliaisia, sillä mielellä, että saa pisteitä. En edelleenkään jättäisi ostamatta yhtään mitään, vaikka en saisi pisteen pistettä. On ihan eri asia, että keskistät ruokaostoksesi yhteen paikkaan, jotta saat sitä riihikuivaa sieltä.
On edelleen mukava matkustaa luxusluokassa pari kolme kertaa vuodessa ilmaiseksi. Kyllä, minä sanon ilmaiseksi, koska en edelleeeeeenkään osta ja matkusta Siljalla, koska ajattelen kerääväni pisteitä.
Ja jos lasket matkojen hintaeron Siljan ja Vikingin välillä, taxfree hintojen erotuksen (taxfree on Siljalla jopa halvempaa, kuin Vikingillä), niin voin kyllä ihan hyvällä omalla tunnolla sanoa, että miten pienellä esimerkiksi yhteensä yli tuhannen euron normihintaiset luxushytit on "ilmaiseksi" tienattu. Mitä minä saisin Vikingiltä? Voisin ihan hyvin matkustaa Vikingillä, jos laivoina ei olisi muita, kuin haisevia peltipurkkeja. Ne eivät vaan anna minulle mitään.Tuo oli aika hauska heitto. Joko se oli vitsi tai sitten et ole koskaan käynytkään Vikingin laivoilla. On totta, että Vikingin laivat ovat keskimäärin n. 10 prosenttia pienempiä kooltaan kuin Siljan laivat. Tämä ei silti tee niistä mitään peltipurkkeja, vaan käytännössä laivat ovat samaa kokoluokkaa.
Minulla on myös neljän vuoden takaa kokemusta Vikingin Isabellasta. Silloinen työnantaja järjesti meille palkintoristeilyn hyvin menneen edellisvuoden vuoksi. Meitä oli n. 30 hengen porukka ja liikkeen aukioloaikojen vuoksi ainoa mahdollisuus oli miniristeily Turusta lauantai-iltana.
Pomon kanssa yhdessä tuumittiin, että kyllähän me tietysti Silja Europalle mennään,mutta lähetettiin kuitenkin tarjouspyynnöt molemmille yhtiöille. Yllätys oli melkoinen, kun Siljalta ei tullut mitään tarjousta. Vikingiltä puolestaan tuli erittäin houkutteleva tarjous heti seuraavana päivänä. No kun ei Siljaa kiinnostanut 30 hengen "janoinen" ja nälkäinen porukka, niin "jouduimme" sitten menemään Vikingillä.
Yllätys oli melkoinen meille kaikille, sillä Vikingin Ala carten taso yllätti meidät todella positiivisesti. Muutenkin laivan palvelu vaikutti iloisemmalta kuin mihin Siljalla oli tottunut. Ainoa mikä oli mielestäni hiukan huonompi kuin Siljalla oli Buffet-pöytä, mutta muuten risteilystä jäi tosi hyvä maku.
Summa mitä firma maksoi 30-hengen seurueen juomisista ja syömisistä oli lähes 5000 euroa ja matkat päälle muutaman satasen. lisäksi 30- hengen porukka varmasti kulutti tuliaisiin vähintään 5000 euroa. Eli oli melkoinen menetys Siljalle ihan vaan siitä etteivät viitsineet tehdä tarjousta. Positiivinen puoli asiassa oli kuitenkin se, että pääsi tutustumaan vähän niinkuin pakosta tuohon toiseenkin yhtiöön. Silloin kyllä minun silmäni aukesivat siinä mielessä, että tajusin, että ei se Silja sen ihmeellisempi ole kuin Viking. Se on ne mielikuvat vaan mitkä pitää edelleen Siljaa muka parempana yhtiönä.
Ihan vinkkinä sinullekin; kannattaa joskus kokeilla, jos tilaisuus tulee, myös Vikingiä. Tulet ihmeissäsi huomaamaan, että eivät ne olekaan haisevia peltipurkkeja:)) - ihmettelijä.
silloin valitan. Yksinkertainen vastaus kysymykseesi. Olen sinunkin puolesta onnellinen, että olet ollut tyytyväinen Siljan palveluun ja se on ollut kohdallasi tyydyttävää.
Et kuitenkaan vieläkään ymmärrä minun pointtiani vaan jankutat vastaan, että kyllä Siljalla on kaikki hyvin ja että sinä olet tyytyväinen, eikä mitään epäkohtaa ole. Minun pointtinihan on se, että haluaisin Siljan poistavan älyttömän puhelinapalvelumaksun ja uudistavan bonusmatkajärjestelyn järkevämmäksi. Jo näillä kahdella uudistuksella he saisivat vieläkin enemmän asiakkaita. Kylmä tosiasiahan on että moni jättää Siljan vaihtoehtona heti pois,kun huomaa että se maksaa kun varaa itselleen matkan. Siinä vaiheessa matka onkin jo siis myyty Vikingille. Toinen tyhmyys on sitten kuljettaa vajaita laivoja, kun joku olisi tulossa pisteillä laivalle, mutta "kiintiö" on täynnä, niin annetaan asiakkaan mennä Vikingille, eikä edes neuvottelujen jälkeen anneta sitä matkaa bonuspisteillä. Näin tekee varmasti moni muukin kuin minä.Vastaavan risteilyn hinta mikä minun piti ottaa pisteillä ja jonka sitten otin Vikingiltä rahalla oli tasan puolet halvempi Vikingillä kuin Siljalla rahalla ostettuna kanta-asiakas hintaan ja lisäksi Vikingillä on ruokailut hieman halvempia kuin Siljalla.
Eli ymmärrä nyt "mieltä," hyvä, että tarkoitukseni on vain herättää keskustelua siitä,että missä Silja voisi parantaa aivan helpolla tavalla ja näin pärjätä yhä kiristyvässä kilpailussa.
Kaikkea hyvää sinulle ja pidetään peukut pystyssä ,että Siljan palvelu paranee, jotta saamme kaikki vielä kauan nauttia sen hienoista risteilyistä.Millainenhan sinun mielestä sitten toimiva bonusjärjestelmä on? Kun kaikkesta rahasta mitä laivalla tuhlaa saa bonuspisteiä joilla saa uuden matkan ei kelpaa. Kuten joku aiemmista kirjoittajista Vikingin hinnat eivät ole yhtään halvempia, joten se siitä sinun salaliittoteoriasta. Miten Viking Line on muistanut sinua laivalla tuhlaamisista rahoista "kiittää"? Montako ilmaista matkaa olet saanut? Voimmeko päätellä, että kun olet tuhlannut rahasi laivalla, laivayhtiön pitäisi maksaa siitä sinulle käteistä takaisin että olisit tyytyväinen, S-ryhmän tyyliin? Muuten, oletko koskaan kuullut yrityselämässä sanaa franchising? Maksaisivatkohan S-ryhmälän jäsenyrityksen sellaista pääjärjestölle... ? Franchising tuo yritykselle tullessaan monia etuja.
- mieltä,
Tuo oli aika hauska heitto. Joko se oli vitsi tai sitten et ole koskaan käynytkään Vikingin laivoilla. On totta, että Vikingin laivat ovat keskimäärin n. 10 prosenttia pienempiä kooltaan kuin Siljan laivat. Tämä ei silti tee niistä mitään peltipurkkeja, vaan käytännössä laivat ovat samaa kokoluokkaa.
Minulla on myös neljän vuoden takaa kokemusta Vikingin Isabellasta. Silloinen työnantaja järjesti meille palkintoristeilyn hyvin menneen edellisvuoden vuoksi. Meitä oli n. 30 hengen porukka ja liikkeen aukioloaikojen vuoksi ainoa mahdollisuus oli miniristeily Turusta lauantai-iltana.
Pomon kanssa yhdessä tuumittiin, että kyllähän me tietysti Silja Europalle mennään,mutta lähetettiin kuitenkin tarjouspyynnöt molemmille yhtiöille. Yllätys oli melkoinen, kun Siljalta ei tullut mitään tarjousta. Vikingiltä puolestaan tuli erittäin houkutteleva tarjous heti seuraavana päivänä. No kun ei Siljaa kiinnostanut 30 hengen "janoinen" ja nälkäinen porukka, niin "jouduimme" sitten menemään Vikingillä.
Yllätys oli melkoinen meille kaikille, sillä Vikingin Ala carten taso yllätti meidät todella positiivisesti. Muutenkin laivan palvelu vaikutti iloisemmalta kuin mihin Siljalla oli tottunut. Ainoa mikä oli mielestäni hiukan huonompi kuin Siljalla oli Buffet-pöytä, mutta muuten risteilystä jäi tosi hyvä maku.
Summa mitä firma maksoi 30-hengen seurueen juomisista ja syömisistä oli lähes 5000 euroa ja matkat päälle muutaman satasen. lisäksi 30- hengen porukka varmasti kulutti tuliaisiin vähintään 5000 euroa. Eli oli melkoinen menetys Siljalle ihan vaan siitä etteivät viitsineet tehdä tarjousta. Positiivinen puoli asiassa oli kuitenkin se, että pääsi tutustumaan vähän niinkuin pakosta tuohon toiseenkin yhtiöön. Silloin kyllä minun silmäni aukesivat siinä mielessä, että tajusin, että ei se Silja sen ihmeellisempi ole kuin Viking. Se on ne mielikuvat vaan mitkä pitää edelleen Siljaa muka parempana yhtiönä.
Ihan vinkkinä sinullekin; kannattaa joskus kokeilla, jos tilaisuus tulee, myös Vikingiä. Tulet ihmeissäsi huomaamaan, että eivät ne olekaan haisevia peltipurkkeja:))enimmäkseen Turusta. Olen matkustanut useita kertoja Viking Linellä. Vaihdoin kuusi vuotta sitten Siljaan, koska Siljan laivat eivät keskimäärin haise niin paljon kuselta ja oksennukselta.
Ihmiset käyttäytyvät keskimäärin huomattavasti paremmin Siljalla, jopa nuoriso, kuin Vikingillä. Sen voi allekirjoittaa jokainen, joka vähän enemmän on matkustanut ruotsin laivoilla. Mulla on tuttavapiirissäni useampi perhe, jotka mm. viime kesän jälkeen tekivät viimeisen matkansa Vikingillä. Voit päätellä miksi.
On tietenkin täysin oma mielipide sanoa, mitkä laivat ovat peltipurkkeja ja mitkä eivät. Minä vaan pidän Silja Europaa huomattavasti parempana laivana, kuin Isabellaa. Tai Serenadea parempana kuin Mariellaa.
Ja sen verran faktoja. Jos alus on montakymmentätuhatta bruttorekisteritonnia suurempi, niin silloin ne eivät ole käytännössä samaa kokoluokkaa.
Mutta kohdallasi meni ohi tuo minun edellinen tekstini, koska keskityit kertomaan työpaikkaristeilyistänne ja peltipurkeista. I
lmeisesti tajusit itsekin pointin. Eli annetaanpas asian olla. - Ville Viikinki
mieltä, kirjoitti:
enimmäkseen Turusta. Olen matkustanut useita kertoja Viking Linellä. Vaihdoin kuusi vuotta sitten Siljaan, koska Siljan laivat eivät keskimäärin haise niin paljon kuselta ja oksennukselta.
Ihmiset käyttäytyvät keskimäärin huomattavasti paremmin Siljalla, jopa nuoriso, kuin Vikingillä. Sen voi allekirjoittaa jokainen, joka vähän enemmän on matkustanut ruotsin laivoilla. Mulla on tuttavapiirissäni useampi perhe, jotka mm. viime kesän jälkeen tekivät viimeisen matkansa Vikingillä. Voit päätellä miksi.
On tietenkin täysin oma mielipide sanoa, mitkä laivat ovat peltipurkkeja ja mitkä eivät. Minä vaan pidän Silja Europaa huomattavasti parempana laivana, kuin Isabellaa. Tai Serenadea parempana kuin Mariellaa.
Ja sen verran faktoja. Jos alus on montakymmentätuhatta bruttorekisteritonnia suurempi, niin silloin ne eivät ole käytännössä samaa kokoluokkaa.
Mutta kohdallasi meni ohi tuo minun edellinen tekstini, koska keskityit kertomaan työpaikkaristeilyistänne ja peltipurkeista. I
lmeisesti tajusit itsekin pointin. Eli annetaanpas asian olla.tosiasia on että Vikingin laivoilla on aina ollut rennompi meininki niin matkustajien, kuin henkilökunnankin keskuudessa. Palvelu on ystävällisempää, hinnat halvemmat ja hinta-laatu suhde huomattavasti parempi, mikä varmaan tulevaisuudessa vain korostuu Siljan "virolaistuessa"
- ,mieltä
Ville Viikinki kirjoitti:
tosiasia on että Vikingin laivoilla on aina ollut rennompi meininki niin matkustajien, kuin henkilökunnankin keskuudessa. Palvelu on ystävällisempää, hinnat halvemmat ja hinta-laatu suhde huomattavasti parempi, mikä varmaan tulevaisuudessa vain korostuu Siljan "virolaistuessa"
Eli sikamainen käytös on rennomman synonyymi? Ja tätä olen kuullut muutamalta perheeltä, kuten aikaisemmin threadissä mainitsin. Palvelun tasosta sinulla ei ole mitään perusteita sanoa kummalla on parempaa. Minä tiedän kokemuksesta, että Siljalla se on täysin toimivaa ja hyvää. Veikkaan, että et ole paljon edes Siljalla käynyt. Huom! En ota tässä kantaa Vikingin palveluun, joten ei tarvitse huomauttaa, etten ole käynyt Vikingillä.
Hinnat halvemmat? Eikös tästä jo puhuttu aikaisemmin. Tuo on aika hauska, että edelleen tuohon halpuuteen uskotaan. Ainiin, Buffet on Siljalla kalliimpi, mutta ah niin hyvää...
Kysyn nyt sinultakin muuten: Jos kävisin matkalla kummallakin yhtiöllä saman määrän vuodessa. Maksan Siljalla esimerkiksi keskimäärin 20 euroa (joka on liikaa, jos seuraatte tarjouksia, tai olet kanta-as.). Itse tuhlaan runsaasti ostoksiin, juomiin, ruokiin aina kun olen laivalla. Ja käyn todella usein. Kummassa minä voitan, että vuoden päästä minulla on kanta-asiakastilillä pisteitä sen verran, että voin ottaa lasketaan vaikka 300euron (todellisuudessa maksaa enemmän) commodoren kahteen kertaan ja sitten vielä 300 euron sviitin europalta. Eli kolme matkaa. Rahalla ostaen vajaa tonnin (todellinen hinta enemmän). Tämä kysmys on myös ex-kanta-asiakkaalle. Kysyn vaan kummalla kannattaa matkustaa? Ja onhan Siljan taxfree halvempi, yleensä 10snt-1eur, mutta kun nyt ruvettiin saivartelemaan. Olut tarjoukset parempia jne...
Hinta-/laatusuhde parempi? Johan pomppas ;). Toki on täysin oma asia, että kumpi on parempi Europa vai Isabella, mutta kyllä minä ennemmin maksan Europan sviitistä saunoineen, kuin Isabellan vastaavasta. Ja ei kukaan voi väittää, että kyllä Siljan laivoissa on suurempi loisto.
Varmaan muuten kävisin Vikingillä vieläkin, jos Cinderella olisi täälläpäin. Matkustin kesällä Maarianhaminasta Tukholmaan ja tuli hyvät muistot mieleen. Se on kunnon matkustaja-autolautta ja muistuttaa vähän Europaa. Hieno laiva.
Nämä palvelu yms. jutut ovat täysin kokemuspohjaisia, mutta jos jollain on yksi tai muutama huono kokemus, on täysin LAPSELLISTA alkaa yleistämään sitä! - Ex-kanta-asiakas
mieltä, kirjoitti:
enimmäkseen Turusta. Olen matkustanut useita kertoja Viking Linellä. Vaihdoin kuusi vuotta sitten Siljaan, koska Siljan laivat eivät keskimäärin haise niin paljon kuselta ja oksennukselta.
lmeisesti tajusit itsekin pointin. Eli annetaanpas asian olla.Silja Europa on alunperin suunnilteltu ja tilattu Vikingille nimellä Europa. Sen toimittaminen vain sattui pahimpaan lama-aikaan, jolloin Viking Linen ruotsalainen osapuoli Slite ajautui valuuttakurssien heilahtelujen vuoksi konkursiin. Siinä meni kerralla neljä hienoa alusta huonommille vesille(Olympia, Calypso, Athena ja Europa) Silja keksi kuitenkin kysyä, että voisiko laivan vuokrata valmistajalta(ei heilläkään varaa ollut ostaa sitä) ja tämähän kävi ja niin uutuuttaan punasena hehkuva laiva maalattiin uudestaan ja nimeen lisättiin Silja.
Eli ymmärrän, että kehut Europaa laivana, sillä sehän on suunniteltu samaan tyyliin kuin muutkin Vikingin laivat. Europa on vaan hieman venytetty ja pullistettu malli niistä.
Ai niin. Olen muuten yhtä huonosti tajunnut sinun pointin kuin sinä minun:)) - Ex-kanta-asiakas
,mieltä kirjoitti:
Eli sikamainen käytös on rennomman synonyymi? Ja tätä olen kuullut muutamalta perheeltä, kuten aikaisemmin threadissä mainitsin. Palvelun tasosta sinulla ei ole mitään perusteita sanoa kummalla on parempaa. Minä tiedän kokemuksesta, että Siljalla se on täysin toimivaa ja hyvää. Veikkaan, että et ole paljon edes Siljalla käynyt. Huom! En ota tässä kantaa Vikingin palveluun, joten ei tarvitse huomauttaa, etten ole käynyt Vikingillä.
Hinnat halvemmat? Eikös tästä jo puhuttu aikaisemmin. Tuo on aika hauska, että edelleen tuohon halpuuteen uskotaan. Ainiin, Buffet on Siljalla kalliimpi, mutta ah niin hyvää...
Kysyn nyt sinultakin muuten: Jos kävisin matkalla kummallakin yhtiöllä saman määrän vuodessa. Maksan Siljalla esimerkiksi keskimäärin 20 euroa (joka on liikaa, jos seuraatte tarjouksia, tai olet kanta-as.). Itse tuhlaan runsaasti ostoksiin, juomiin, ruokiin aina kun olen laivalla. Ja käyn todella usein. Kummassa minä voitan, että vuoden päästä minulla on kanta-asiakastilillä pisteitä sen verran, että voin ottaa lasketaan vaikka 300euron (todellisuudessa maksaa enemmän) commodoren kahteen kertaan ja sitten vielä 300 euron sviitin europalta. Eli kolme matkaa. Rahalla ostaen vajaa tonnin (todellinen hinta enemmän). Tämä kysmys on myös ex-kanta-asiakkaalle. Kysyn vaan kummalla kannattaa matkustaa? Ja onhan Siljan taxfree halvempi, yleensä 10snt-1eur, mutta kun nyt ruvettiin saivartelemaan. Olut tarjoukset parempia jne...
Hinta-/laatusuhde parempi? Johan pomppas ;). Toki on täysin oma asia, että kumpi on parempi Europa vai Isabella, mutta kyllä minä ennemmin maksan Europan sviitistä saunoineen, kuin Isabellan vastaavasta. Ja ei kukaan voi väittää, että kyllä Siljan laivoissa on suurempi loisto.
Varmaan muuten kävisin Vikingillä vieläkin, jos Cinderella olisi täälläpäin. Matkustin kesällä Maarianhaminasta Tukholmaan ja tuli hyvät muistot mieleen. Se on kunnon matkustaja-autolautta ja muistuttaa vähän Europaa. Hieno laiva.
Nämä palvelu yms. jutut ovat täysin kokemuspohjaisia, mutta jos jollain on yksi tai muutama huono kokemus, on täysin LAPSELLISTA alkaa yleistämään sitä!Olet ilmeisen pahasti langennut tähän Siljan kanta-asiakkuuden perimmäiseen ideaan Siljan kannalta. Sinulle on ikäänkuin tullut himo matkustaa yhä useammin ja useammin, jotta saisit pari-kolme kertaa vuodessa matkustaa "ilmaiseksi" hienossa hytissä. Laskin karkeasti, että jos vuoden matkustelulla saat kaksi risteilyä Helsingistä Commodore luokassa ja vielä yhden Sviitissä Turusta, niin sinun tarvitsee tuhlata vähintään 8000 euroa vuodessa laivoille, jotta pääset edes noille matkoille matala sesongilla!!! Olet ilmeisesti miljonääri ja tykkäät seilata paatilla ja olet ilmeisesti Turuust, niin voit hypätä laivaan aina kun siltä tuntuu, että lompsassa on liikaa rahaa.
Jos todellakin matkustat ja tuhlaat noin paljon risteilyihin, niin olet kyllä varmasti Siljan kanta-asiakas ohjelmaan yksi pahiten hurahtaneista.
Tuntuu ikäänkuin sinulle olisi tullut Kulta-asiakkuudesta ja kanta-asikasjärjestelmästä jonkinlainen uskonto ja sydämen asia. Et kestä kuulla minkäänlaista rakentavaa kritiikkiä järjestelmää ja yhtiön toimintaa ja palvelua kohtaan. Sinulle tärkeintä on seilata vähän väliä edes takas ja tuhlata rahaa mielettömästi, jotta saat välillä sitten matkustaa hienommassa hytissä. Sinä olet tyytyväinen tilanteeseen, kun sinulla on nyt mukavaa ja mieleistä. Eikä sinulle tule mieleenkään, että sinun matkustelusi ei silti riitä yksin pitämään Siljaa pystyssä, jos Siljan palvelu tavallisille asiakkaille ei parane hyvinkin pian. Asiakkaat hupenevat tällä palvelulla koko ajan. Tänään esim.kaverini kertoi, ettei viitsinyt edes harkita Siljaa, kun huomasi että puhelu maksaa. Meitä tavallisia matkustajia on paljon, jotka karsastavat Siljaa ihan periaatteesta tuon maksullisen puhelimen vuoksi. Näin asiakkaat ohjautuu suoraan Vikingille.
Olen siis suurinpiirtein ymmärtänyt pointtisi. Eli se on se, että kun vähän väliä matkustaa Siljalla ja tuhlaa paljon rahaa joka kerralla, niin sitten pääsee kolme kertaa vuodessa "ilmaiseksi" hienompaan hyttiin. Olen onnellinen sinun puolestasi, että sinulla on aikaa ja rahaa tuohon ja vielä nautit siitä.
Toivoisin kuitenkin, että ymmärtäisit minunkin pointtini. Eli, että haluan herättää keskustelua Siljan palvelun parantamisesta niillä osa-alueilla missä se on välttämätöntä toiminnan jatkuvuuden takaamiselle. Ei kai sitä ole niin vaikea ymmärtää??? - M.Satonen
Silja Europa on alunperin suunnilteltu ja tilattu Vikingille nimellä Europa. Sen toimittaminen vain sattui pahimpaan lama-aikaan, jolloin Viking Linen ruotsalainen osapuoli Slite ajautui valuuttakurssien heilahtelujen vuoksi konkursiin. Siinä meni kerralla neljä hienoa alusta huonommille vesille(Olympia, Calypso, Athena ja Europa) Silja keksi kuitenkin kysyä, että voisiko laivan vuokrata valmistajalta(ei heilläkään varaa ollut ostaa sitä) ja tämähän kävi ja niin uutuuttaan punasena hehkuva laiva maalattiin uudestaan ja nimeen lisättiin Silja.
Eli ymmärrän, että kehut Europaa laivana, sillä sehän on suunniteltu samaan tyyliin kuin muutkin Vikingin laivat. Europa on vaan hieman venytetty ja pullistettu malli niistä.
Ai niin. Olen muuten yhtä huonosti tajunnut sinun pointin kuin sinä minun:))En oikein ymmärrä miksi sinä Ex-kanta-asiakas kokoajan kritisoit täällä sitä, että saadakseen nuo pari-kolme luksusristeilyä vuodessa on laivalla ensiksi tuhlattava mielettömästi rahaa. Tottakai on. Sehän on selvä asia.
Onko sinulle juolahtanut ikinä mieleen, että minä kävisin joka tapauksessa yhtä monta kertaa vuodessa siljalla vaikken saisi palkinnoksi mitään luksusristeilyjä. Niin kuin joku täällä sanoi aikaisemmin ne on BONUSMATKOJA. Siis bonusta. Eli kävisin n. 8 kertaa vuodessa silja linellä ilman bonusmatkojakin. Mutta mukava että on tuollaisia bonusmatkoja. Ja jos en kävisi laivalla niin tuhlaisin ne samat rahat viikonloppuisin maissa johonkin baareihin. Eli ihan sama mihin ne rahat menee, johonkin ne menee kuitenkin.
Meillä on myös yhdessä paikallisessa baarissa hyvä kanta-asiakas järjestelmä. (Asun n. 20000 ihmisen kaupungissa). Siellä saa 50 euron tuhlaamisen välein ilmaisen drinkin ja sisäänpääsyyn sekä 200 euron tuhlaamisen välein 20 euron lahjakortin paikalliseen vaateliikkeeseen. En minä tässäkään tapauksessa mieti kuinka paljon olen tuhlannut ennen kuin saan noita etuja. Kävisin kuitenkin baarissa bailaamassa välillä ja pitämässä hauskaa. VAikkei siis mitään kanta-asiakas systeemeitä olisikaan. Nuo edut ovat vain mukava bonus siihen päälle.
Aivan sama juttu on siljan kanssa. Viking linellä ei ole mitään vastaavaa.(on tosin väsynyt viking club, mutten edes laske sitä kanta-asiakas järjestelmäksi.)
Ja kuten olen aikaisemmin sanonut. Monet hinnat ovat siljalla halvempia. Esim. kalja ja tupakka tarjoukset ovat siljalla huomattavasti parempia.
Ja nykyaikaa on varata matka netistä. Silloin ei tule maksuja. Myös bonusmatkat voi hoitaa sähköpostilla jos ei ole varaa maksaa puhelinmaksuja. Itse hoidan kuitenkin bonusmatkat puhelimella. Ja tekisin näin, vaikkei minulla olisikaan ilmaista puhelinnumeroa käytössä. - mieltä,
Silja Europa on alunperin suunnilteltu ja tilattu Vikingille nimellä Europa. Sen toimittaminen vain sattui pahimpaan lama-aikaan, jolloin Viking Linen ruotsalainen osapuoli Slite ajautui valuuttakurssien heilahtelujen vuoksi konkursiin. Siinä meni kerralla neljä hienoa alusta huonommille vesille(Olympia, Calypso, Athena ja Europa) Silja keksi kuitenkin kysyä, että voisiko laivan vuokrata valmistajalta(ei heilläkään varaa ollut ostaa sitä) ja tämähän kävi ja niin uutuuttaan punasena hehkuva laiva maalattiin uudestaan ja nimeen lisättiin Silja.
Ai niin. Olen muuten yhtä huonosti tajunnut sinun pointin kuin sinä minun:))minulle alkaa selittelemään noita kuvioita, kun itsekin olen merenkulun kanssa tekemisissä työni puolesta.
- mieltä,
Ai niin. Olen muuten yhtä huonosti tajunnut sinun pointin kuin sinä minun:))piti näköjään vastata tänne.
En ymmärrä miksi vääristelet sanojani? Minulla ei ole mitään himoa matkustaam, tai jos sitä sanot himoksi, että viihdyn perheineni laivalla ja olen merihenkinen ihminen. Me nautimme siitä, kun pääsemme usein syömään hyvää ruokaa, hankkimaan ostoksia, juomia jne..
Miksi sinun on siis niin vaikeaa käsittää, että en miä tuhlaa sen takia, että saisin nuo matkat. Koita hyvä ihminen käsittää, että en minä jättäisi ostamatta yhtään karkkipatukkaa, vaikken saisi pistettäkään. Laivamatka on elämyksiä ja Siljan laivat tarjoavat niitä meille parhaiten. Ne ovat hienoja laivoja, hienoine henkiläkuntineen.
En tiedä miksi sinulla on vaikeuksia myöntää, että kummalla yhtiöllä kannattaa matkustaa. Yritätkö väkisin saada minua Vikingille, jolloin minulta jäisi tekemättä keskimäärin kolme luxusristeilyä vuodessa? Kiellätkö piruuttasi hyödyn, jonka saan, kun matkustan Siljalla, kun kerran nyt lähdit inttämisen tielle??
Ei tämä asia voi olla oikeasti niin vaikea. Minä kysyn vielä. Mitä minä saisin Vikingiltä, sanotaan nyt vaikka kylkiäisinä, jos minä matkustaisin siellä nämä samat määrät, kuin nyt Siljalla? Säästäisin kenties 100 euroa matkoissa vuodessa. Menettäisin yli tuhannen euron matkat?
Olet pahasti jumissa, jos et tätä asiaa tajua. - M.Satonen
"Mitä sinulle tulee mieleen sanasta bonus?? Nuo pisteet ovat nimenomaan BOONUSTA! YLIMÄÄRÄISTÄ! EXTRAA!"
Siljalla on kuitenkin järjestelmä melko ovela, sillä pisteitä ei voi käyttää juuri muuten kuin menemällä laivalle tuhlaamaan lisää rahaa. S-bonuksessahan on se hieno puoli, että bonukset voit mennä nostamaan ihan riihikuivana Prismasta(eikä siellä muuten haukuta ilmaisrahan hakijaksi, eikä sanota että bonusrahojen hakijoiden kiintiö on tältä päivältä täynnä), eikä niitä ole pakko tuhlata takaisin Prismaan, vaan voit lähteä vaikka risteilylle:))Tässä sinulle ex-kanta-asiakas tälläinen päivän pähkinä pohdittavaksi.
olet tuolla jossain viestissä sanonut että siljalla pitää tuhlata 8000 euroa saadakseen nuo pari-kolme luksusmatkaa vuodessa.
nyt alkaa pähkinä...
jos matkustan vain viking linellä ja tuhlaan ne 8000e niin mitä olen hyötynyt siitä sen jälkeen?
voin vastata sinulle että vain laivamatkan riemut. en mitään muuta.
toinen pähkinä....
jos matkustan vain silja linellä ja tuhlaan ne 8000e niin mitä olen hyötynyt siitä sen jälkeen?
voin vastata sinun puolestasi taas. olen nytkin saanut laivamatkan riemut. Mutta lisäksi olen saanut kolme upeaa bonusmatkaa luksushyteissä ilmaiseksi ( matkustajamaksu).
jos olisin matkustanut punaisilla niin joutuisin maksamaan nuo luksushytit rahalla. nyt saan ne ilmaiseksi. ja kaikenkukkaraksi luksushytit ovat siljalla parempia kuin punaisilla.
ja yksi asia vielä. älä kokoajan hauku matalasesonkia huonoksi. esim. tämän vuoden toukokuu oli kokonaan matalasesonkia. siis myös perjantailähdöt. Lisäksi usein Helsingistä lähdettäessä lauantait ovat matalasesonia. Ei se lauantai nyt niin kauhean huono lähtöpäivä ole.
myönnä nyt vain että olet turha ruikuttaja. luultavasti olet jo tajunnut olevasi väärässä, mutta et vain pysty myöntämään sitä täällä. - Ex-kanta-asiakas
mieltä, kirjoitti:
piti näköjään vastata tänne.
En ymmärrä miksi vääristelet sanojani? Minulla ei ole mitään himoa matkustaam, tai jos sitä sanot himoksi, että viihdyn perheineni laivalla ja olen merihenkinen ihminen. Me nautimme siitä, kun pääsemme usein syömään hyvää ruokaa, hankkimaan ostoksia, juomia jne..
Miksi sinun on siis niin vaikeaa käsittää, että en miä tuhlaa sen takia, että saisin nuo matkat. Koita hyvä ihminen käsittää, että en minä jättäisi ostamatta yhtään karkkipatukkaa, vaikken saisi pistettäkään. Laivamatka on elämyksiä ja Siljan laivat tarjoavat niitä meille parhaiten. Ne ovat hienoja laivoja, hienoine henkiläkuntineen.
En tiedä miksi sinulla on vaikeuksia myöntää, että kummalla yhtiöllä kannattaa matkustaa. Yritätkö väkisin saada minua Vikingille, jolloin minulta jäisi tekemättä keskimäärin kolme luxusristeilyä vuodessa? Kiellätkö piruuttasi hyödyn, jonka saan, kun matkustan Siljalla, kun kerran nyt lähdit inttämisen tielle??
Ei tämä asia voi olla oikeasti niin vaikea. Minä kysyn vielä. Mitä minä saisin Vikingiltä, sanotaan nyt vaikka kylkiäisinä, jos minä matkustaisin siellä nämä samat määrät, kuin nyt Siljalla? Säästäisin kenties 100 euroa matkoissa vuodessa. Menettäisin yli tuhannen euron matkat?
Olet pahasti jumissa, jos et tätä asiaa tajua.En tiedä onko sinulla luetun ymmärtämisessä vaikeuksia. Olen siis todella ymmärtänyt pointtisi ja olen täysin samaa mieltä kanssasi siitä, että Siljan laivat ovat hieman hienompia kuin Vikingin ja että noin paljon matkustavan kuin sinä todennäköisesti kannattaa taloudellisestikin matkustaa Siljalla. Palvelu laivalla on varmasti vaihtelevaa molemmilla yhtiöillä. Viikon päästä menen testaamaan sitten sen Vikingin palvelua ensi kerran neljään vuoteen, joten voin sitten kertoa mitä se sattuu sillä reissulla olemaan.
Minä nyt toivon, että luet ajatuksella tämän ja ymmärrät vihdoin minun pointtini:
Eli olen siis vannoutunut Siljan kanta-asiakas(tällä hetkellä Ex). En toki läheskään samaa tasoa kuin sinä, sillä käyn laivalla vain 1-3 kertaa vuodessa.
Olen siis huolissani Siljan myyntipalvelusta ja kanta-asiakas järjestelmän epäkohdista ja tietenkin myös nykyään Tallinkin omistuksesta, joka suurella todennäköisyydellä heikentää Siljan palvelua ja nostaa hintoja. Esim. tuo Buffet hinnan nousu ensi vuonna 33(ennakkoon 31) euroon on jo melkoisen pöyristyttävää(mikäli huhu pitää paikkaansa).
Haluan siis puuttua epäkohtiin, missä olisi parantamisen varaa, jotta saisimme nauttia samasta Siljasta vielä tulevaisuudessakin. Nykypalvelun taso yksinkertaisesti ajaa ihmisiä Vikingille, sillä siellä myyntipalvelu on paljon joustavampaa. Silja on parempi ainoastaan teille paljon matkustaville kanta-asiakkaille. Valitettavasti Silja ei elä pelkästään teistä, vaan suuren harvoin matkustavan massan saaminen Siljalle on paljon tärkeämpää. Nykykehityksellä he ovat ajautumassa yhä enenemässä määrin Vikingille. Haluaisin siis olla edesauttamassa keskustelullani Siljan pelastamista.
Oletko nyt "mieltä," ymmärtänyt myös minun pointtini vihdosta viimen? - Ex-kanta-asiakas
M.Satonen kirjoitti:
Tässä sinulle ex-kanta-asiakas tälläinen päivän pähkinä pohdittavaksi.
olet tuolla jossain viestissä sanonut että siljalla pitää tuhlata 8000 euroa saadakseen nuo pari-kolme luksusmatkaa vuodessa.
nyt alkaa pähkinä...
jos matkustan vain viking linellä ja tuhlaan ne 8000e niin mitä olen hyötynyt siitä sen jälkeen?
toinen pähkinä....
jos matkustan vain silja linellä ja tuhlaan ne 8000e niin mitä olen hyötynyt siitä sen jälkeen?
voin vastata sinun puolestasi taas. olen nytkin saanut laivamatkan riemut. Mutta lisäksi olen saanut kolme upeaa bonusmatkaa luksushyteissä ilmaiseksi ( matkustajamaksu).
jos olisin matkustanut punaisilla niin joutuisin maksamaan nuo luksushytit rahalla. nyt saan ne ilmaiseksi. ja kaikenkukkaraksi luksushytit ovat siljalla parempia kuin punaisilla.
ja yksi asia vielä. älä kokoajan hauku matalasesonkia huonoksi. esim. tämän vuoden toukokuu oli kokonaan matalasesonkia. siis myös perjantailähdöt. Lisäksi usein Helsingistä lähdettäessä lauantait ovat matalasesonia. Ei se lauantai nyt niin kauhean huono lähtöpäivä ole.
myönnä nyt vain että olet turha ruikuttaja. luultavasti olet jo tajunnut olevasi väärässä, mutta et vain pysty myöntämään sitä täällä.Sinulle sanon samat sanat kuin "mieltälle", että olen ymmärtänyt pointtisi, että Siljalla on hyvä matkustaa, kun matkustaa tosi paljon.
Toivoisin, että sinäkin ymmärtäisit minun pointtini, jonka voit lukea tuolta aiemmista vastauksistani. Ja luehan sinäkin niitä ihan ajatuksella, niin ymmärrät etten minä muuta halua kuin olla myötävaikuttamassa Siljan olemassaolon pelastumiseen. - Siljan kultakorttilainen
M.Satonen kirjoitti:
Tässä sinulle ex-kanta-asiakas tälläinen päivän pähkinä pohdittavaksi.
nyt alkaa pähkinä...
toinen pähkinä....
myönnä nyt vain että olet turha ruikuttaja. luultavasti olet jo tajunnut olevasi väärässä, mutta et vain pysty myöntämään sitä täällä.M.Satoselle vastaus:
Vikingillä saat 8000 eurolla 21 kpl perjantai-lähdön risteilyjä parvekkeellisessa 25m2 LUX-luokassa(ent. Siljan commodore-luokka) m/s Gabriellalla sisältäen erikoisaamiaiset ja 3-ruokalajin a la carte-illalliset mennen tullen
kahdelle henkilölle.(Herkutteluristeily, tuotetunnus FKLYX Vikingin nettisivuilta)
tämä ei siis ole mikään erikoistarjous vaan normaali ympärivuotinen tuote.
Siljalla saat 11 kpl perjantailähdön commodoreristeilyjä kanta-asiakashinnalla sisältäen buffet-ruokailut(ei a la carte!) mennen tullen. Lisäksi saat kultakorttilaisena
n. 2 kpl perjantailähdön bonusristeilyä commodoreluokassa ilman illallisia.
Eli näillä vertailuilla erinomaisesta Siljan kanta-asiakasjärjestelmästä huolimatta risteilee vastaavantasoisessa hytissä Vikingillä 8 kpl risteilyä enemmän ja vielä 3-ruokalajin a la carte aterioin kaikki matkat. Aikamoiset bonuspisteet ja risteilyn riemuja voi nauttia
huomattavasti useamman kerran.
Eli kyllä se on rutkasti edullisempaa matkustaa
Vikingillä luksusluokissa huolimatta Siljan kultakorteista ja bonuspisteistä.
terveisin Club Silja kulta-asiakas joka matkustaa
myös Vikingillä ja suhtautuu ilman suurempia intohimoja kumpaankin firmaan. - Ex-kanta-asiakas
Siljan kultakorttilainen kirjoitti:
M.Satoselle vastaus:
Vikingillä saat 8000 eurolla 21 kpl perjantai-lähdön risteilyjä parvekkeellisessa 25m2 LUX-luokassa(ent. Siljan commodore-luokka) m/s Gabriellalla sisältäen erikoisaamiaiset ja 3-ruokalajin a la carte-illalliset mennen tullen
kahdelle henkilölle.(Herkutteluristeily, tuotetunnus FKLYX Vikingin nettisivuilta)
tämä ei siis ole mikään erikoistarjous vaan normaali ympärivuotinen tuote.
Siljalla saat 11 kpl perjantailähdön commodoreristeilyjä kanta-asiakashinnalla sisältäen buffet-ruokailut(ei a la carte!) mennen tullen. Lisäksi saat kultakorttilaisena
n. 2 kpl perjantailähdön bonusristeilyä commodoreluokassa ilman illallisia.
Eli näillä vertailuilla erinomaisesta Siljan kanta-asiakasjärjestelmästä huolimatta risteilee vastaavantasoisessa hytissä Vikingillä 8 kpl risteilyä enemmän ja vielä 3-ruokalajin a la carte aterioin kaikki matkat. Aikamoiset bonuspisteet ja risteilyn riemuja voi nauttia
huomattavasti useamman kerran.
Eli kyllä se on rutkasti edullisempaa matkustaa
Vikingillä luksusluokissa huolimatta Siljan kultakorteista ja bonuspisteistä.
terveisin Club Silja kulta-asiakas joka matkustaa
myös Vikingillä ja suhtautuu ilman suurempia intohimoja kumpaankin firmaan.Näkökään se on totta, että Vikingillä tuo luxus matkustaminen on puolta halvempaa. Tietty Siljalta saa ne bonusmatkat,mutta nekin huomioiden 35 prosenttia halvempaa.
Joten täytyy vetää sanat takaisin, kun olin samaa mieltä "mieltän" ja M.SATOSEN kanssa, että paljon matkustavalle Silja tulee halvemmaksi. Näinhän se ei sitten kuitenkaan ole, vaikka kuinka Silja-laseilla asian näkisi:) Mutta kyllähän Siljan hytit ovat vähän hienompia tietääkseni. - M.Satonen
Näkökään se on totta, että Vikingillä tuo luxus matkustaminen on puolta halvempaa. Tietty Siljalta saa ne bonusmatkat,mutta nekin huomioiden 35 prosenttia halvempaa.
Joten täytyy vetää sanat takaisin, kun olin samaa mieltä "mieltän" ja M.SATOSEN kanssa, että paljon matkustavalle Silja tulee halvemmaksi. Näinhän se ei sitten kuitenkaan ole, vaikka kuinka Silja-laseilla asian näkisi:) Mutta kyllähän Siljan hytit ovat vähän hienompia tietääkseni.Olenko jossain kohdassa väittänyt että maksan lukusushyttejä rahalla? Nyt oli kyse rahan tuhlaamisesta laivalla ja mitä siitä saa hyvitykseksi.
Eli kerroin jossain viestissä matkustavani aina rahalla normaaleissa hyteissä (yleensä turisti I - seaside).
Kyse oli siitä kun on laivalla tuhlannut rahaa esim. viinaan ja ruokaan niin mitä siitä saa hyvitykseksi. Siljalla pisteitä jolla saa luksushyttejä mutta viking linellä hyvitykseksi ei saa yhtään mitään.
Ja yllättävän paljon niitä pisteitä tulee varsinkin kultakortilla. Nyt oli syyskuussa kanta-asiakasviikkojen yhteydessä tuplapistekausi turun linjalla. Eli ostoksista sai tuplapisteet. Kultakortillahan saa normaalisti tax-freessa 1,5 kertaiset pisteet. Mutta kanta-asiakasviikoilla kultakortin pisteet kerrottiin sitten kolmella (2 * 1,5). Voin sanoa että yhdestä ainoasta turisti luokan risteilystä tuli europalla tuplapistekaudella pisteita yli matalasesongin commodoren. Eli kävin yhdellä ainoalla normaaliristeilyllä ja sain palkinnoksi commodore matkan hesasta. Ja täytyy vielä sanoa että ei sitä omaa rahaa hirveästi mennyt. Kun 4 hengen seurue syö ala cartessa niin pisteitä ropisee. Eikä tässä edes rikota kanta-asiakas sääntöjä kun samaan talouteen kuulutaan. Lisäksi kaupassa piti kaljan ja tupakin paljousalennusten takia kuitenkin keskittää ostokset yhdelle henkilölle (muuten ei alennusta olisi saanut). Ja meikäläinenhän tietenkin vingutti korttia. Lisäksi nuuskaa kannattaa aina ostaa. Ja pisteitä ropisee. - Ex-kanta-asiakas
M.Satonen kirjoitti:
Olenko jossain kohdassa väittänyt että maksan lukusushyttejä rahalla? Nyt oli kyse rahan tuhlaamisesta laivalla ja mitä siitä saa hyvitykseksi.
Eli kerroin jossain viestissä matkustavani aina rahalla normaaleissa hyteissä (yleensä turisti I - seaside).
Kyse oli siitä kun on laivalla tuhlannut rahaa esim. viinaan ja ruokaan niin mitä siitä saa hyvitykseksi. Siljalla pisteitä jolla saa luksushyttejä mutta viking linellä hyvitykseksi ei saa yhtään mitään.
Ja yllättävän paljon niitä pisteitä tulee varsinkin kultakortilla. Nyt oli syyskuussa kanta-asiakasviikkojen yhteydessä tuplapistekausi turun linjalla. Eli ostoksista sai tuplapisteet. Kultakortillahan saa normaalisti tax-freessa 1,5 kertaiset pisteet. Mutta kanta-asiakasviikoilla kultakortin pisteet kerrottiin sitten kolmella (2 * 1,5). Voin sanoa että yhdestä ainoasta turisti luokan risteilystä tuli europalla tuplapistekaudella pisteita yli matalasesongin commodoren. Eli kävin yhdellä ainoalla normaaliristeilyllä ja sain palkinnoksi commodore matkan hesasta. Ja täytyy vielä sanoa että ei sitä omaa rahaa hirveästi mennyt. Kun 4 hengen seurue syö ala cartessa niin pisteitä ropisee. Eikä tässä edes rikota kanta-asiakas sääntöjä kun samaan talouteen kuulutaan. Lisäksi kaupassa piti kaljan ja tupakin paljousalennusten takia kuitenkin keskittää ostokset yhdelle henkilölle (muuten ei alennusta olisi saanut). Ja meikäläinenhän tietenkin vingutti korttia. Lisäksi nuuskaa kannattaa aina ostaa. Ja pisteitä ropisee.että kulta-korttilaiset saavat pisteet 1,5 kertaisena ja että vielä on ollut tuplapisteviikot.
Eli jos todella paljon käy laivalla ja vielä lähtee silloin kun on tuollaisia extra tarjouksia, niin saattaahan tuo Silja tulla sitten jollain tapaa laskettuna jopa halvemmaksi. Tuo toki edellyttää, että matkustat Siljalla rahalla vain silloin kun on jotain extra tarjouksia eli silloin kun on hiljaista muuten. On hienoa kannaltasi, jos sinulle käy matkustella aina silloin ja pisteitä sitten ropisee. Täytyy sanoa, että olet Silja-clubin malliasiakas. Silja on saanut sinut käymään mahdollisimman paljon laivalla silloin kun ei muuten oikeen asiakkaita riitä ja käytät sitten lahjakkaasti silloin rahaa sinne, jotta saisit joskus matkustaa "ilmaiseksi" Commodoressa.
Koita kuitenkin ymmärtää, että tuo "edullisuus" Siljalla matkustaessa koskee vain teitä "kikkailijoita". Normaalille silloin tällöin matkaajalle Viking tulee kiistattomasti halvemmaksi, vaikka olisi Siljan kanta-asiakaskin.
Mutta nauti sinä Siljasta niin kauan kuin se on olemassa nykyiseen malliin, mutta toivon, että ymmärrät sen että Silja tarvitsee myös meitä tavallisempia asiakkaita, jotta sen toiminta säilyisi. Ja juuri meitä varten tarvitaan parempaa palvelua, jottei meikäläiset ajaudu Vikingille. - M.Satonen
että kulta-korttilaiset saavat pisteet 1,5 kertaisena ja että vielä on ollut tuplapisteviikot.
Eli jos todella paljon käy laivalla ja vielä lähtee silloin kun on tuollaisia extra tarjouksia, niin saattaahan tuo Silja tulla sitten jollain tapaa laskettuna jopa halvemmaksi. Tuo toki edellyttää, että matkustat Siljalla rahalla vain silloin kun on jotain extra tarjouksia eli silloin kun on hiljaista muuten. On hienoa kannaltasi, jos sinulle käy matkustella aina silloin ja pisteitä sitten ropisee. Täytyy sanoa, että olet Silja-clubin malliasiakas. Silja on saanut sinut käymään mahdollisimman paljon laivalla silloin kun ei muuten oikeen asiakkaita riitä ja käytät sitten lahjakkaasti silloin rahaa sinne, jotta saisit joskus matkustaa "ilmaiseksi" Commodoressa.
Koita kuitenkin ymmärtää, että tuo "edullisuus" Siljalla matkustaessa koskee vain teitä "kikkailijoita". Normaalille silloin tällöin matkaajalle Viking tulee kiistattomasti halvemmaksi, vaikka olisi Siljan kanta-asiakaskin.
Mutta nauti sinä Siljasta niin kauan kuin se on olemassa nykyiseen malliin, mutta toivon, että ymmärrät sen että Silja tarvitsee myös meitä tavallisempia asiakkaita, jotta sen toiminta säilyisi. Ja juuri meitä varten tarvitaan parempaa palvelua, jottei meikäläiset ajaudu Vikingille.En oikein ymmärrä sinua kun väität että matkustan laivalla silloin kun on hiljaista.
Nyt oli syyskuussa 4-24 päivä turun linjalla kanta-asikasviikot eli ostoksista sai tuplapisteet. Lähdin perjantailähdöllä matkaan ja laivassa oli yli 2000 ihmistä. En siis ymmärrä miten on muka hiljainen lähtö. Ja viime vuonnakin oli samanlaiset kanta-asikasviikot syyskuussa turun linjalla.
Ja noita bonusmatkoista vielä. Käytän matkani pääasiassa hki-sto lauantailähtöihin silloin kun niitä saa matalasesongin pisteillä. Ei silloin laiva todellakaan tyhjänä seilaa. Yhtäkään kertaa ei ole tullut vastaan että laivalla olisi ollut alle puolet kapasiteetista käytettynä.
Ja sitten noista pisteistä vielä. Kulta asiakkaat saavat kaikista tax-free ja parfymeriaostoista 1,5 kertaiset pisteet.
Nyt kanta-asiakasviikoilla sai kaikista ostoista tuplapisteet joka tarkoitti kultakorttilaiselle myymälöissä 3 kertaisia pisteitä.
Kyllä noita kanta-asikasviikkoja mainostettiin aika näkyvästi mm. siljan sivuilla sekä merellä lehdessä.
Mutta pääpointtini on: Vaikka hyödynnän bonusmatkoja ja tuplapistekausia en todellakaan matkusta tyhjillä laivoilla. - mieltä,
että kulta-korttilaiset saavat pisteet 1,5 kertaisena ja että vielä on ollut tuplapisteviikot.
Mutta nauti sinä Siljasta niin kauan kuin se on olemassa nykyiseen malliin, mutta toivon, että ymmärrät sen että Silja tarvitsee myös meitä tavallisempia asiakkaita, jotta sen toiminta säilyisi. Ja juuri meitä varten tarvitaan parempaa palvelua, jottei meikäläiset ajaudu Vikingille.Perustele. Ja mielellään oikein tarkasti tuo "vaikka olisi Siljan kanta-asiakaskin".
Huomasin muuten lehdessä Vikingin tarjouksen Hel-Sto-Hel. Oli alkaen 80eur. Siljalla muistaakseni 99eur. Onhan tuo tosi kiistaton ero. Olet oikeassa. No toisaalta minä mietin laivojen tasoeroa ja maksaisin mielelläni 19eur extraa, jotta pääsen Siljalle. Tosin en matkusta autokannen alla, ikinä. Tietenkin kun laskee taxfree tupakat/kaljat, kuten M. Satonen on todennut, on se erotus sitten jo tienattukin.
Ja pakko kommentoida tähän, että en minä ainakaan ole mikään "kikkailija".
Toiseksi, Silja ei ole saanut minua ainakaan käymään yhtään sen enempää laivalla, kuin mitä itse haluan. Minä en mahda sille yhtään mitään, että niitä pisteita vaan tulee, kun nautin elämästäni myös merellä. Ja kuten todettu, kultakortilla ei joskus meinaan itsekään uskoa, että kylläpä oli kertynyt, vaikkei omasta mielestä edes menny rahaa tuhottomasti. Siis miksi oikeasti jauhat tuota?!?!? Etkö käsitä, että minä menisin edelleen Siljalle, vaikka en saisi pistettäkään.
Sinulle tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa käsittää näitä asioita. Jossain vaiheessa jo melkein ymmärsit, nyt aloit kuitenkin jaaritella samaa p*skaa, vaikka asiat ovat sinulle rautalangasta väännetty moneen kertaan.
Sen verran vielä.. Olet kovasti tässä ristiretkellä Siljan huonoa palvelua vastaan. Kaikki lähti siis siitä, että olet (olit) kanta-asiakas. Et kuitenkaan tiennyt, että Tampereen toimisto oli suljettu, tai että puhelinpalvelu on maksullista nykyään. Nämäkö siis ovat ne epäkohdat?
Ainiin, et kanta-asiakkaana tiennyt bonuspistesääntöjä. Joten se on Siljan vika? Mutta vaikka maksullinen puhelinpalvelu on yksi perkele, silti tuhannet ihmiset käyttävät puhelinpalvelua, koska heidän budjetti ei kaadu siihen 1.68eur. Oikeasti, he eivät edes ole niin paskantärkeitä, että jaksaisivat välittää.
Ai niin. Huomautin Europan taxfreessä henkilökuntaa "kylmä-ämpäristä". Varmaa vastausta en saanut kyseiseltä henkilöltä. Elokuussa (ja yleensä viime vuosina) oli Red Bull juomat kylmässä. Kylmiö piti outoa ääntä jo elokuussa. Eilen/tänään kylmiötä ei ollut, tai en ainakaan itse sitä havainnut. Piti juoda aamulla taskulämmintä redbullia, kun hytin jääkaapissa viilentämisessä menee tovi. Tässä epäkohta, jonka haluan korjattavan, Silja! - juuri varannut
pääsee ihmisen kanssa varauksen tekemään näppäinvalintojen jälkeen .
- kun ihmisten
TÄYSIN samaa mieltä kirjoitti:
Ja hyvin menee Viikkarilla noilla ilmaisillakin numeroilla, tulos mukavasti plussalla. Tallink taasen on tappamassa itseään velkoihinsa ja kiskurihintoihin jo lähtien puhelinvarausmaksusta!!jakeluun ei mene , että Tallinkin Siljan ostamisesta ei ollut tietoakaan silloin , kun Siljan uus varauskäytäntö tuli voimaan , että on aloittaja näköjään tosi harvoin risteilyillä käynyt , kun ei ymmärrä sitä , että ei se Tallinkin vika ole tämä uus käytäntö .
- se on - ollut ennenkin
Olen kanssasi samaa mieltä melkein kaikessa, paitsi siinä, että Siljan toiminta olisi tämmöistä nykyään. Kyllä se on ollut aika kankeaa jo pitkään.
Me olemme jo kauan suunnitelleet, että kun saamme bonuspisteet tuhlattua vähiin päin (ainahan niitä vähän tulee, vaikka bonusmatkalla kävisikin, kun ei siellä ihan ilman ruokaakaan viitsi olla...), niin pääsemme Siljan "pisteorjuudesta" eroon. Saamme piakkoin loputkin pisteet melkein nollille käytettyä ja sitten voimme vapaasti valita sen laivayhtiön, jolla saa oikeasti parempaa palvelua. Sen olemme huomanneet poiketessamme aina ajoittain niillä punaisilla...
Tokihan, niin kuin tuossa ketjussa moni siljafanaatikko totesi, pitää kaikissa kanta-asiakasohjelmissakin jotkut säännöt olla. Mutta joustamattomuus Siljalla on joskus melko karua. Ja se näyttää tarttuneet näihin fanaatikkoihinkin, oli meinaan niin monta "miksi et tee niin..." -vastausta ketjussa ;-) Yksi niistä on tuo, että ajelutetaan laivaa mieluummin tyhjempänä kuin että annettaisiin vapaita hyttejä pistekiintiiön, jos rahalla maksavia ei näytä tulevan riittämiin. Tietysti silloin, jos laiva tulee täyteen rahalla maksavia, niin ymmärtää, ettei bonushyttejä mielellään jaeta.
Aiemmin meilläkin oli mahdollisuus varata matkoja jopa puoli vuotta eteenpäin, ja kun silloin pystyi reissaamaan matalasesongilla, niin pisteitä ropisi ja niitä käytettiin milloin kulta-, milloin hopea-asiakkaina. Mutta Siljahan myy asiakkaille nimenomaan mielikuvia ylellisyydestä. Sitä ei monellekaan työssäkäyvälle ole se, että tietää puoli vuotta etukäteen, milloin on mahdollisuus lähteä työpäivänä reissuun. Ylellisyyttä olisi pystyä hyödyntämään lyhyelläkin varoitusajalla ylimääräinen vapaa tuolla tai täällä.
Muuten tuo palvelun laatu ja sen saatavuus on nykyään täysin Siljan myymän imagon vastaista. Enää ei henkilökohtaista palvelua saa muualta kuin satamaterminaaleista, ja niitä ei meille sisämaaneläville ole kulman takana. Virolaiset ovat vastanneet puhelimeen jo pitkään ennen mitään Tallinkkiä, ja heidän kanssaan asioiminen on joka kerta yhtä sujuvaa: kun varmistat itse vähintään kolmeen kertaan säännöllisin väliajoin, että olihan tämä nyt varmasti näin, niin saatat uskaltaa lähteä reissuun luottaen, että matka on sinulle varattu sellaisena kuin halusit. Ilman sitä ei joko tule varausvahvistusta lainkaan tai siinä on väärät palvelut.
Nimimerkki: ihan kohta pisteet nollilla- Silja Fani
Olen ihan samaa mieltä siitä että Siljan palvelu on luisunut alamäkeä jo pari viime vuotta ja lujaa. Ja varsinkin puhelin palvelu on ihan p:stä. Varaukset on säännolisesti päin helvettiä ja siksi olenkin siirtynyt käyttämään kokonaan netti varausta, mutta kun sen kautta ei voi varata nuita bonus matkoja.
Laivoilla ainoastaan Silja Operalla oli iloinen ja ystävällinen henkilökunta, muiden alusten kohdalla palvelun ystävällisyys oli yllättäen luiskahtanut epäkohteliaan puolelle, paitsi jos satuit tuhlaamaan rahaa myymälässä tai ravintolassa hillittömästi, silloin kyllä palvelu asenne muuttui. Tuli jotenkin sellainen olo kuin Viikinki ja Silja olisivat vaihtaneet päittäin henkilöstöään.
Siljalla matkustan oikeastaan enään siksi että sen (Hel-Sto) laivat ovat avarammat ja ei niin luotaan pois työntäviä kuin kilpailijansa. Ja siksi että siljan tarjoama ohjelma on parempaa kuin Vikingin.
- .....
Siljan erilaiset teemaviikot. Ennen oli Siljan laivoilla HULABALOOt ja KANTA-ASIAKASVIIKOT. Nykyään on jäljellä jälkimmäiset, mutta nekin vietetään TURUN laivoilla.
Kun verrataan viihdetarjontaa, niin Viking vie ylivoimaisesti voiton. Nytkin on meneillään Oktoberfestit.
http://www.vikingline.fi/merella/oktoberfest.asp- Ville Viikinki
nyt kun virolainen mukavuuslippu on tullut Siljallekin, niin Viking on voittanut kilpailijansa, mikä näkyy niin palvelun kuin kaiken muunkin tasosta. Ja myös matkustajamäärissä varsinkin Tallinnan reitillä 14% vuoden aikana, kun Tallink on polkenut paikallaan uudesta paatista huolimatta.
- matksuteliaj
Jos on ruotsalainen ja kerännyt bonuksia Finnairilta niin ei tule saamaan koskaan niitä käytettyksi koska aina sanotaan ei oota. Siis vain suomalaiset saavat käyttää bonuksensa, ruotsalaiset eivät saa niitä koskana käytetyä koska aina on jokin mutta matkassa.
Semmosta on tämä maailman meno. - Ex-kanta-asiakas
Tarkoitin, että matkustat silloin kun Silja arvioi, että ilman erikoistyrkkyjä olisi hiljaista ja tarjoavat sen vuoksi erityisetuja sellaisille lähdöille. Eihän se laiva tietenkään ole läheskään tyhjä, sillä he saavat vannoutuneet pisteiden kerääjät sankoin joukoin hankkimaan ilmaismatkaa:))
- ei ole tainut...
Lukea yhtä ainoaa Silja kanta-asiakas lehteä tai mitään muutakaan Silja kanta-asiakkaille suuntaamaa postia.
Jos olisi lukenut tietäisi paremmin mitä ohjelma tarjoaa ja milloin.
Itse olen muuten lähdössä 5.10 (to) pisteillä ja rahalla hel-sto risteilylle. Kolme aikaisempaa to- lähtöä oli loppuun myyty pisteillä ja rahalla matkatessa, mutta en jättänytkään matkan tekoa muutaman päivän varaan. Käyn muuten töissä ja yleensä suunnittelen piste matkat aina min. 1,5kk etukäteen. Ei mitään ongelmia. - Ex-kanta-asiakas
ei ole tainut... kirjoitti:
Lukea yhtä ainoaa Silja kanta-asiakas lehteä tai mitään muutakaan Silja kanta-asiakkaille suuntaamaa postia.
Jos olisi lukenut tietäisi paremmin mitä ohjelma tarjoaa ja milloin.
Itse olen muuten lähdössä 5.10 (to) pisteillä ja rahalla hel-sto risteilylle. Kolme aikaisempaa to- lähtöä oli loppuun myyty pisteillä ja rahalla matkatessa, mutta en jättänytkään matkan tekoa muutaman päivän varaan. Käyn muuten töissä ja yleensä suunnittelen piste matkat aina min. 1,5kk etukäteen. Ei mitään ongelmia.Se ei silti edelleenkään poista sitä ongelmaa, että Siljan palvelunumeron maksullisuus ja jäykästi toimiva kanta-asiakasjärjestelmä ja muu myyntipalvelu ovat huono asia Siljan kilpailukyvyn kannalta.
- mieltä,
Se ei silti edelleenkään poista sitä ongelmaa, että Siljan palvelunumeron maksullisuus ja jäykästi toimiva kanta-asiakasjärjestelmä ja muu myyntipalvelu ovat huono asia Siljan kilpailukyvyn kannalta.
siellä laivoilla sitä porukkaa riittää ja kanta-asiakkaatkin tuntuvat olevan ihan tyytyväisiä, varsinkin kun sinäkin olet nyt ex-kanta-asiakas.
- Ex-kanta-asiakas
mieltä, kirjoitti:
siellä laivoilla sitä porukkaa riittää ja kanta-asiakkaatkin tuntuvat olevan ihan tyytyväisiä, varsinkin kun sinäkin olet nyt ex-kanta-asiakas.
Lienee turha jatkaa tätä keskustelua Siljan myyntipalvelun epäkohdista, sillä M.Satonen, mieltä ja ehkä joku muukin ei ymmärrä tai ei halua ymmärtää sitten rautalangasta vääntämälläkään mistä minä puhun,vaan alkaa puhumaan aivan eri asioista eli lähinnä siitä kuinka hienoja Silja Linen laivat ovat ja kuinka hyvä bonusjärjestelmä on kulta-asiakkaille kun oikeen paljon matkustaa ja on mahdollisuus varata matkat kuukausia etukäteen.
Heitä ei näytä ollenkaan kiinnostavan Siljan tulevaisuus. Lienee siis parempi, että tavallisten kanta-asiakkaiden ja muiden asiakkaiden puhelinpalvelumaksua korotetaan saman tien 10:een euroon ja pienennetään entisestäänkin Bonusmatkakiintiöitä(paitsi arvon Kulta-asiakkailta),jotta laivat saavat mennä entistäkin tyhjempinä hiljaisina aikoina. Saavatpahan nämä Siljan himokulta-asiakkaat keskenään kehua laivoilla kuinka hienoa ja rauhallista siellä on matkustella harva se viikko, eikä tarvitse pelätä, että tulee mitään rahvaita sinne kuseskeleen ja oksenteleen.
Tulette kyllä valitettavasti huomaamaan viimeistään parin vuoden sisään, kun muut ovat siirtyneet Vikingille, että pelkkä teidän asiakkuus ei riitä. Silloin on tilanne hyvin pian se, että ei ole enää koko Siljaa.
Toivon sydämeni pohjasta, että Siljalla(tai paremminkin Tallinkilla) aletaan ymmärtämään hyvin pian ettei Silja pysy pystyssä pelkillä kulta-clubilaisilla, vaan heidän täytyy alkaa panostamaan myynti asiakaspalveluun ja palvelun joustavuuteen. Puhelumaksu on poistettava ensimmäisenä ja virolaiset hoonosoomet poistettava puhelinpalvelusta. Kanta-asiakas järjestelmä voisi pysyä pääpiirteissään samanlaisena, mutta kiintiötä bonusmatkailaisille pitäisi nostaa tai käyttää tervettä järkeä tilanteen mukaan, jotta ei tarvitsisi ajaa niin vajailla laivoilla ja ajaa asiakkaita Vikingille.
LOPETAN NYT OMALTA OSALTANI KESKUSTELUN TÄSTÄ AIHEESTA TÄLLÄ ERÄÄ TÄHÄN JA TOIVON, ETTÄ TÄMÄ KESKUSTELU ON HERÄTTÄNYT TARPEEKSI IHMISIÄ JA MIELELLÄÄN SILJALLA TÖISSÄ OLEVIA IHMISIÄ TAJUAMAAN, ETTÄ TÄMÄ SILJAN MYYNTIPALVELU ON PIKAISESTI SAATAVA PARANNETUKSI TULEVAISUUDEN TAKAAMISEKSI. - täysin
Lienee turha jatkaa tätä keskustelua Siljan myyntipalvelun epäkohdista, sillä M.Satonen, mieltä ja ehkä joku muukin ei ymmärrä tai ei halua ymmärtää sitten rautalangasta vääntämälläkään mistä minä puhun,vaan alkaa puhumaan aivan eri asioista eli lähinnä siitä kuinka hienoja Silja Linen laivat ovat ja kuinka hyvä bonusjärjestelmä on kulta-asiakkaille kun oikeen paljon matkustaa ja on mahdollisuus varata matkat kuukausia etukäteen.
Heitä ei näytä ollenkaan kiinnostavan Siljan tulevaisuus. Lienee siis parempi, että tavallisten kanta-asiakkaiden ja muiden asiakkaiden puhelinpalvelumaksua korotetaan saman tien 10:een euroon ja pienennetään entisestäänkin Bonusmatkakiintiöitä(paitsi arvon Kulta-asiakkailta),jotta laivat saavat mennä entistäkin tyhjempinä hiljaisina aikoina. Saavatpahan nämä Siljan himokulta-asiakkaat keskenään kehua laivoilla kuinka hienoa ja rauhallista siellä on matkustella harva se viikko, eikä tarvitse pelätä, että tulee mitään rahvaita sinne kuseskeleen ja oksenteleen.
Tulette kyllä valitettavasti huomaamaan viimeistään parin vuoden sisään, kun muut ovat siirtyneet Vikingille, että pelkkä teidän asiakkuus ei riitä. Silloin on tilanne hyvin pian se, että ei ole enää koko Siljaa.
Toivon sydämeni pohjasta, että Siljalla(tai paremminkin Tallinkilla) aletaan ymmärtämään hyvin pian ettei Silja pysy pystyssä pelkillä kulta-clubilaisilla, vaan heidän täytyy alkaa panostamaan myynti asiakaspalveluun ja palvelun joustavuuteen. Puhelumaksu on poistettava ensimmäisenä ja virolaiset hoonosoomet poistettava puhelinpalvelusta. Kanta-asiakas järjestelmä voisi pysyä pääpiirteissään samanlaisena, mutta kiintiötä bonusmatkailaisille pitäisi nostaa tai käyttää tervettä järkeä tilanteen mukaan, jotta ei tarvitsisi ajaa niin vajailla laivoilla ja ajaa asiakkaita Vikingille.
LOPETAN NYT OMALTA OSALTANI KESKUSTELUN TÄSTÄ AIHEESTA TÄLLÄ ERÄÄ TÄHÄN JA TOIVON, ETTÄ TÄMÄ KESKUSTELU ON HERÄTTÄNYT TARPEEKSI IHMISIÄ JA MIELELLÄÄN SILJALLA TÖISSÄ OLEVIA IHMISIÄ TAJUAMAAN, ETTÄ TÄMÄ SILJAN MYYNTIPALVELU ON PIKAISESTI SAATAVA PARANNETUKSI TULEVAISUUDEN TAKAAMISEKSI.Kyllä se on ihan totta että siljan kanta-asiakas systeemi on pelkkää pelleilyä. Kaverillani oli kertynyt pisteitä sen verran että saimme niillä matkan tukholmasta helsinkiin promenade hytissä, eikä se suinkaan ollut mikään ilmainen, siitä nimittäin joutui maksamaan matkustaja maksut kahdelta hengeltä vielä päälle. Ja toinen epäkohta on tämä siljan sesonkisysteemi. Eihän sitä matkaa voi varata haluamalleen ajankohdalle kun sesonkitaulukko on tehty luodinkestävästä betonista. Ja mekin törmäsimme samaan asiaan matkaa varatessamme että laivalla kyllä oli tilaa, mutta ei bonuspiste-ihmisille. Tässä tuntee kyllä kanta-asiakas itsensä täysin petkutetuksi. Oma mielipiteeni on se että silja voi tunkea ne kanta-asiakasmatkansa vaikka perseeseen!
- kanta-astuja
täysin kirjoitti:
Kyllä se on ihan totta että siljan kanta-asiakas systeemi on pelkkää pelleilyä. Kaverillani oli kertynyt pisteitä sen verran että saimme niillä matkan tukholmasta helsinkiin promenade hytissä, eikä se suinkaan ollut mikään ilmainen, siitä nimittäin joutui maksamaan matkustaja maksut kahdelta hengeltä vielä päälle. Ja toinen epäkohta on tämä siljan sesonkisysteemi. Eihän sitä matkaa voi varata haluamalleen ajankohdalle kun sesonkitaulukko on tehty luodinkestävästä betonista. Ja mekin törmäsimme samaan asiaan matkaa varatessamme että laivalla kyllä oli tilaa, mutta ei bonuspiste-ihmisille. Tässä tuntee kyllä kanta-asiakas itsensä täysin petkutetuksi. Oma mielipiteeni on se että silja voi tunkea ne kanta-asiakasmatkansa vaikka perseeseen!
sama kämänen laivasto se on,kuin Vikingikin,myyvät vain mielikuvia,joihin tyhmä uskoo ja viisaampi ei tunnusta olleensa väärässä.Mutta Vikingillä osataan olla aidosti ystävällisiä,mitä Siljalla ei tapaa.Vikingin henkilökunta oppii tuntemaan usein matkustavat(ja normaalisti käyttäytyvät)ja tervehtii sekä jutteleekin asiakkaiden kanssa.Mutta jokaisella olkoon mielipiteensä ja antakoon muiden pitää omansa.
- M.Satonen
LOPETAN NYT OMALTA OSALTANI KESKUSTELUN TÄSTÄ AIHEESTA TÄLLÄ ERÄÄ TÄHÄN JA TOIVON, ETTÄ TÄMÄ KESKUSTELU ON HERÄTTÄNYT TARPEEKSI IHMISIÄ JA MIELELLÄÄN SILJALLA TÖISSÄ OLEVIA IHMISIÄ TAJUAMAAN, ETTÄ TÄMÄ SILJAN MYYNTIPALVELU ON PIKAISESTI SAATAVA PARANNETUKSI TULEVAISUUDEN TAKAAMISEKSI.Olen täällä kehunut siljaa ja pysyn edelleen sanojeni takana. Mutta myönnän että olet osittain oikeassa. Bonusmatkoja ehkä saisi olla enemmän per lähtö, mutta tässä yksi vihje sinulle josta et välttämättä tiedä.
Olen kuullut että bonusmatkoissa on aika tiukat kiintiöt. Esim. 2 viikkoa ennen lähtöä ei välttämättä saa bonusmatkoja vaikka lähtö muuten olisi melkein tyhjä. Mutta jos vain kykenee ja pystyy lähtemään 48 tunnin sisällä matkalle niin kannattaa soitella bonusmatkoja esim. commodore-luokkaan.
Jos 48 h ennen lähtöä on commodorehyttejä myymättä rahalla huomattava määrä niin silloin niitä saattaa vapautua lisää bonusmatkamyyntiin. Näin olen kuullut. Kyllä siljallakin ymmärretään ettei kannata tyhjillä laivoilla seilata. Mutta näitä vapautuvia bonusmatkoja saa siis vasta aivan viimetingassa. Tätä ei virallisesti ilmoiteta missään mutta eräälle tuttavalleni kävi kerran näin. Soitti erään päivän aamuna saman päivän lähtöön commodorea bonuspisteillä. Bonusmatkat oli myyty jo loppuun, mutta commodoreja oli niin paljon muuten vapaana niin hytti annettiin pisteillä. Kai sielläkin sitten viimehetkillä ymmärretään että kyllä se bonusmatkalainenkin tuhlaa rahaa laivalla. - Ajanhukka
LOPETAN NYT OMALTA OSALTANI KESKUSTELUN TÄSTÄ AIHEESTA TÄLLÄ ERÄÄ TÄHÄN JA TOIVON, ETTÄ TÄMÄ KESKUSTELU ON HERÄTTÄNYT TARPEEKSI IHMISIÄ JA MIELELLÄÄN SILJALLA TÖISSÄ OLEVIA IHMISIÄ TAJUAMAAN, ETTÄ TÄMÄ SILJAN MYYNTIPALVELU ON PIKAISESTI SAATAVA PARANNETUKSI TULEVAISUUDEN TAKAAMISEKSI.Jep jep, Silja Line käyttääkin juuri Suomi24- palstaa ensisijaisena palautteenantokanavanaan.
Koko keskustelu täysin naurettava. - Ex-kanta-asiakas
M.Satonen kirjoitti:
Olen täällä kehunut siljaa ja pysyn edelleen sanojeni takana. Mutta myönnän että olet osittain oikeassa. Bonusmatkoja ehkä saisi olla enemmän per lähtö, mutta tässä yksi vihje sinulle josta et välttämättä tiedä.
Olen kuullut että bonusmatkoissa on aika tiukat kiintiöt. Esim. 2 viikkoa ennen lähtöä ei välttämättä saa bonusmatkoja vaikka lähtö muuten olisi melkein tyhjä. Mutta jos vain kykenee ja pystyy lähtemään 48 tunnin sisällä matkalle niin kannattaa soitella bonusmatkoja esim. commodore-luokkaan.
Jos 48 h ennen lähtöä on commodorehyttejä myymättä rahalla huomattava määrä niin silloin niitä saattaa vapautua lisää bonusmatkamyyntiin. Näin olen kuullut. Kyllä siljallakin ymmärretään ettei kannata tyhjillä laivoilla seilata. Mutta näitä vapautuvia bonusmatkoja saa siis vasta aivan viimetingassa. Tätä ei virallisesti ilmoiteta missään mutta eräälle tuttavalleni kävi kerran näin. Soitti erään päivän aamuna saman päivän lähtöön commodorea bonuspisteillä. Bonusmatkat oli myyty jo loppuun, mutta commodoreja oli niin paljon muuten vapaana niin hytti annettiin pisteillä. Kai sielläkin sitten viimehetkillä ymmärretään että kyllä se bonusmatkalainenkin tuhlaa rahaa laivalla.Toivotaan, että siitä on joskus apua:))
- -traveller
Ajanhukka kirjoitti:
Jep jep, Silja Line käyttääkin juuri Suomi24- palstaa ensisijaisena palautteenantokanavanaan.
Koko keskustelu täysin naurettava.Tiedoksi sinulle: Kyllä laivayhtiöt seuraavat kaikkia palautekanavia koskien yhtiön tomintaa, myös nettipalstoja nykypäivänä. Itse asiassa ne ovat mudostuneet aika tärkeäksi palautekanavaksi koska myös muut ihmiset näkevät palautteen mikä ei aina välttämättä ole edes täysin totuudenmukaista."Henkilökohtainen" palaute kannattaisi kuitenkin antaa aina suoraan yhtiöön.
Se on eduksi sekä asiakkaalle että yritykselle.
T. työntekijä
- Valivalivali
Hymyilyttää koko ketju.
Tämä asiat, joista valitat olivat voimassa jo ennen Tallinkin tuloa omistajaksi.
Laita ensin oma asenne kohdalleen. Kumma, että nyt pitää valittaa, kun Tallink on omistaja.
Nuo asiat (esim. maksullinen puh. palvelu) tehtiin jo viime vuonna, kun Silja aloitti Silja 50 toimenpiteet kannattavuuden parantamiseksi. Näistä sinulla ei ole hajua, koska et ole seurannut pätkääkään uutisia yms. Ja kutsut itseäsi Siljan kanta-asiakkaaksi. Tai nyt ex-sellaiseksi.
Kanta-asiakasjärjestelmä toimii varmasti ihan niin hyvin, kuin Silja haluaa. Siellä on kuitenkin varmasti asiantuntevammat herrat näitä asioita pohtimassa. Ja tuo järjestelmä on ollut käytössä jo vuosia. Sille ei voi mitään, jos sinä et osaa toimia sääntöjen mukaan.
Puheesi kiertävät muutenkin uskottavuuden rajan tuolla puolen vrt. Olet siis käyttänyt vain Siljaa, ei kuitenkaan hajua uutisoiduista asioita, kuten puh. palvelu/lipunmyyntipisteiden lakkautus, joista aikaa n. vuosi, kanta-asiakasjärjestelmä ja sen säännöt ~10 vuotta. jne jne.
Huoh.- 12345
Teidän rahoillanne ja ns. polauksilla on moni vittuuntunut "siljait" maksanut itselleen huushollit ja kesämökin.
Ja nauranut paskasesti päälle, koska firma ei sitä tajunnut......
Nyt nähdään, mitä on tapahtunut...... - siikis
12345 kirjoitti:
Teidän rahoillanne ja ns. polauksilla on moni vittuuntunut "siljait" maksanut itselleen huushollit ja kesämökin.
Ja nauranut paskasesti päälle, koska firma ei sitä tajunnut......
Nyt nähdään, mitä on tapahtunut......Mä en todellakaan näe poittia siihen, että maakravut käy kuumana keskustelua siitä kumpi on parempi silja/viking?
Tosiasia on, että Teitä, arvoisat matkustajat, rahastetaan kybällä.
Paskaa syötetään ja mielikuvia....ja te hullut maksatte siitä!
Viikkarillakin ennen pääsi suoraan laivaan ku aukas vaan näppiotteella terminaalin oven ja käveli laivaan....nyt sama touhu, kunhan esität jonku vanhan ID:n.
Alipalkatut pösilöt seuraamassa liikennettä.
OK! Eurooppa yhdentynyt, mutta Turun tulli ei oo vielä kuullutkaan säännöistä?
Siellä se blondi lesbo kyttäämässä elämäntehtävänään plus muut pikkuhitlerit!
Mahtaa olla kivaa pikkujoulussa....silleen niinku, et voi löysätä tota kuivavitun uniformua? - ko totta?
Ja pisteet sinne ja tänne...
Totuushan on se, että pösilöitä kusetetaan ja kunnolla. Ja mielikuvalla maksatetaan.
Ymmärrän kyllä, että sisämaan pirkko/pekka kerran vuodessa haluu päästä tonne porauslautalle huoraamaan siipan silmistä veks.
Puhukaa mitä tahansa viikkarista ja siljasta, mutta totuus on, että palvelussa ei tänäpäivänä eroa - silja vaan maksattaa mielikuvasta.
Ja tiedän mistä puhun, koska olen ollut molemmilla varustamoilla duunissa, asiakaspalvelussa! Ja aikas hiljattain, että noille epäilijöillekin vedetään jauhot suuhun..... - Valivalivali
ko totta? kirjoitti:
Ja pisteet sinne ja tänne...
Totuushan on se, että pösilöitä kusetetaan ja kunnolla. Ja mielikuvalla maksatetaan.
Ymmärrän kyllä, että sisämaan pirkko/pekka kerran vuodessa haluu päästä tonne porauslautalle huoraamaan siipan silmistä veks.
Puhukaa mitä tahansa viikkarista ja siljasta, mutta totuus on, että palvelussa ei tänäpäivänä eroa - silja vaan maksattaa mielikuvasta.
Ja tiedän mistä puhun, koska olen ollut molemmilla varustamoilla duunissa, asiakaspalvelussa! Ja aikas hiljattain, että noille epäilijöillekin vedetään jauhot suuhun.....edellisillä ei sitten ollu mitään kommentoitavaan itse kirjoitukseeni. Suosittelen silloin olemaan hiljaa, enkä leikkimään mitään entistä asiakaspalvelijaa.
- make
Ja toinen tyhmä ominaisuus bonusjärjestelmässä Siljalla (nyk. Sika-Tallink) on se että bonuksilla ei voi esim korottaa hyttiluokkaa (vrt. Finnairin bonusjärjestelmä).
Muutenkin tuo bonushyttien määrän rajoitus per matka/risteily on outoa. - Anonyymi
Tallinkin alle oli kuin lakaisu maton alle.
- Anonyymi
Finnjetin tuhoaminen oli viimeinen niitti. Sen jälkeen olen cruisaillut vain Vikingillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11586Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1021534Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2181012- 124859
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29770Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42761- 8749
- 65736