Hei,
Mitä maksaa puhallusvillaeristäminen? Siis n. 200 mm eristys yläpohjaan noin 60 m2 alueelle?
Onko tietoa mita puhallusvillaeristäminen maksaa? Onko paljon kalliimpaan kuin normaali levyvilla?
Puhallusvilla - mitä maksaa
8
9722
Vastaukset
- maksoi puhallettuna
18m3 = 730 € (sis. alv)
- rakentajarane
Valmiiksi puhallettuna ekovilla on 26 euroa kuutio eli sinulla 12x26 euroa tai jos itse puhallat 12 euroa säkki eli 2 euroa halvempaa. Mikäli joudut maksamaan vuokrakoneesta (itse sain maksutta koneen kun ostin villat)on yllättäin valmiiksipuhallettu halvempaa.
Mene ekovillan sivuille ja lähetä tarjouspyyntö sitäkautta...- niin...
tilaa Termexiltä. Omaan taloon seinäpuhallus oli Termexillä n. 30% edullisempi kuin Ekovillalla.
- parasta eristettä
niin... kirjoitti:
tilaa Termexiltä. Omaan taloon seinäpuhallus oli Termexillä n. 30% edullisempi kuin Ekovillalla.
käyttäkää hyvät ihmiset mieluummin kivivilloja.toissa vuoden TM lehdessä testasivat eristeet ja rockwoolin ja parocin villat löivät selvästi muut humpuukki tuotteet.
- "perehtynyt"
parasta eristettä kirjoitti:
käyttäkää hyvät ihmiset mieluummin kivivilloja.toissa vuoden TM lehdessä testasivat eristeet ja rockwoolin ja parocin villat löivät selvästi muut humpuukki tuotteet.
Itse samaa mieltä, selluvilla (ekovilla) on vanhoja sanomalehtiä jotka on käsitelty esim. boorihapolla (aiheuttaa lapsettomuutta) jottei villa homehtuisi tai tulipalon sattuessa roihuisi kuin sanomalehti. Vuorivilla taas ei ime kosteutta, ei pala (eikä sula kuten lasivilla) eikä painu kasaan. Lasivillan eristyskyky on taas surkea.
Sitäpaitsi mitä ekoloogista on ekovillassa johon käytetään v*****i energiaa kierrätykseen ja vielä käsitellään eri kemikaaleilla??
Päädyin itse parocin vuorivillaan kun juttelin rakennusmestarin kanssa. Sitäpaitsi parocin miehet asensivat puhallusvillan erittäin nopeesti ja suht edullisesti, ja toisin kuin yleensä rakennusalalla, sovituissa asioissa pysyttiin. Vielä kuulin ettei selluvillasta kannata maksaa kuin korkeintaan 15€/kuutio ja lasivillasta pari egee enemmän. Ja tunnetusti laatuahan saa halvalla, tai sitten ei!
- Joh.
Kiitos vastauksista! Kysyisin vielä miten on höyrynsulkumuovin asentaminen siporexyläpohjan ja puhallusvillan väliin.
Olemme olleet kaiken aikaa rakentamassa muovitonta taloa ja nyt Isover suosittelee muovia katolle???
Joh. - qwertyuighjk
90 neliön alalle n. 30 cm kerros asennettuna maksoi pikkasen yli 700 euroa. siitä voi laskeskella...
- Anonyymi
Täällä on paljon hyvää tietoa aiheesta: https://www.suomela.fi/puhallusvilla-ylapohjassa-saastaa-energiaa-ja-lammityskuluja/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881587
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla131464- 981390
- 691260
- 1141255
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n258977- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18935- 37917