Puhallusvilla - mitä maksaa

Joh.

Hei,

Mitä maksaa puhallusvillaeristäminen? Siis n. 200 mm eristys yläpohjaan noin 60 m2 alueelle?

Onko tietoa mita puhallusvillaeristäminen maksaa? Onko paljon kalliimpaan kuin normaali levyvilla?

8

9754

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksoi puhallettuna

18m3 = 730 € (sis. alv)

• rakentajarane

Valmiiksi puhallettuna ekovilla on 26 euroa kuutio eli sinulla 12x26 euroa tai jos itse puhallat 12 euroa säkki eli 2 euroa halvempaa. Mikäli joudut maksamaan vuokrakoneesta (itse sain maksutta koneen kun ostin villat)on yllättäin valmiiksipuhallettu halvempaa.
      Mene ekovillan sivuille ja lähetä tarjouspyyntö sitäkautta...

• niin...

tilaa Termexiltä. Omaan taloon seinäpuhallus oli Termexillä n. 30% edullisempi kuin Ekovillalla.

• parasta eristettä
        niin... kirjoitti:

tilaa Termexiltä. Omaan taloon seinäpuhallus oli Termexillä n. 30% edullisempi kuin Ekovillalla.

käyttäkää hyvät ihmiset mieluummin kivivilloja.toissa vuoden TM lehdessä testasivat eristeet ja rockwoolin ja parocin villat löivät selvästi muut humpuukki tuotteet.

• "perehtynyt"
        parasta eristettä kirjoitti:

käyttäkää hyvät ihmiset mieluummin kivivilloja.toissa vuoden TM lehdessä testasivat eristeet ja rockwoolin ja parocin villat löivät selvästi muut humpuukki tuotteet.

Itse samaa mieltä, selluvilla (ekovilla) on vanhoja sanomalehtiä jotka on käsitelty esim. boorihapolla (aiheuttaa lapsettomuutta) jottei villa homehtuisi tai tulipalon sattuessa roihuisi kuin sanomalehti. Vuorivilla taas ei ime kosteutta, ei pala (eikä sula kuten lasivilla) eikä painu kasaan. Lasivillan eristyskyky on taas surkea.
        Sitäpaitsi mitä ekoloogista on ekovillassa johon käytetään v*****i energiaa kierrätykseen ja vielä käsitellään eri kemikaaleilla??
        Päädyin itse parocin vuorivillaan kun juttelin rakennusmestarin kanssa. Sitäpaitsi parocin miehet asensivat puhallusvillan erittäin nopeesti ja suht edullisesti, ja toisin kuin yleensä rakennusalalla, sovituissa asioissa pysyttiin. Vielä kuulin ettei selluvillasta kannata maksaa kuin korkeintaan 15€/kuutio ja lasivillasta pari egee enemmän. Ja tunnetusti laatuahan saa halvalla, tai sitten ei!

• Joh.

Kiitos vastauksista! Kysyisin vielä miten on höyrynsulkumuovin asentaminen siporexyläpohjan ja puhallusvillan väliin.

Olemme olleet kaiken aikaa rakentamassa muovitonta taloa ja nyt Isover suosittelee muovia katolle???

Joh.

• qwertyuighjk

90 neliön alalle n. 30 cm kerros asennettuna maksoi pikkasen yli 700 euroa. siitä voi laskeskella...

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1701
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1382
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      982
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      78
      816
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe