Harkitsemme unkarinvizsla-pennun hankkimista.
Ongelma ilmeni, kun kävin kaiken varmuuden vuoksi allergiatestissä, jonka mukaan olen allerginen koirille (ei voimakkain, muttei heikoinkaan reaktio).
Kyläillessäni koiraperheissä, ei allergiareaktioita tule, ei myöskään ollessani silloin tällöin n. 2-4 päivää yötä koiraperheessä.
Muita allergioita minulla on, ei kuitenkaan mitään voimakasta, paitsi kissoista (heikot: siitepöly, tietyt ruoka-aineet).
Osaatteko sanoa kuinka allergisoiva rotu unkarinvizsla on?
Lisäksi: Onko koiran koolla merkitystä allergian suhteen (isosta koirasta enemmän karvaa ja hilsettä)? Onko aluskarvalla merkitystä allergian ilmenemisessä? Unkarin vizslallahan ei aluskarvaa ole.
Tiedän, että allergia voi ilmentä pitkänkin ajan päästä ja että tällöin on aina astmariski.
Kiitos vastauksista.
unkarinvizsla ja koira-allergiasta yleensäkin
aina haaveillut koirasta
1
723
Vastaukset
- ......
En sinuna ottaisi koiraa ainakaan vielä. Käy siedätyshoidossa 3 v. ja harkitse sitten uudelleen ns. "allergiakoiraa" (joka unkarinvizla ei ole muuten mutta esim. villakoira on)
Koiran kuola ja muut eritteet saavat myös aikaan reaktiot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1192612Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup262574Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.592033Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua332001Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3761503- 601103
- 2591049
- 541037
- 151956
- 45928