Kuvaaminen

amatööripoliisi

Olen ajatellut aloittaa seuraavanlaisen operaation: minä olen suojatien ylitystä yrittävä jalankulkija ja kaverini on kuvaaja. Otamme autoilijoiden törkeilyt nauhalle ja lähetämme nauhat poliisille.

Ajattelin myös perustaa nettisivut aiheesta ja laittaisin kuvaa ja videoclippiä sinne pahimpien puusilmien törttöilystä. Veikkaan että hyvää materiaalia saisi kuvattua päivässä n. 2tuntia.

Onko tässä jotakin juridista ongelmaa? Saako näin tehdä? Itse en ainakaan keksi miksi ei saisi.

9

839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

      Juridisista ongelmista viis.

      Ongelma on se että et todennäköisesti saisi kovinkaan paljoa materiaalia.

      Aina kun kävelen suojatielle autot joko väistävät tai pysähtyvät. Poikkeuksen muodostavat ruuhkat jolloin joku saattaa pysähtyä suojatien päälle - kun ei raukka ole vielä oppinut liikennettä lukemaan.

      Jos tarkoituksesi taas on seisoa tien vieressä ja napsia kuvia ohiajavista autoista, niin mikäs siinä. Poliisi niistä tuskin on kiinnostunut... Ja rekisteriähän et saa ylläpitää ilman lupaa. :)

      • autosta käsin

        Varmasti saisi parempaa matskua, jos ajaa autolla liikenteen seassa ja kuvaa sieltä käsin tapahtumia. Tarttuu varmasti loistavaa ”opetusmateriaalia” filmille.

        Muut ottakoot kantaa juridisiin kysymyksiin.


    • pikku vinkki

      Ota vielä lastenvaunut mihin laitat jonkun nuken sisään ja työnnät sitä edelläsi. Säikyttää autokuskit vielä paremmin ja lommojakin tulee varmasti. Ainakin jos teet tämän pääkaupunkiseudulla. Hyvä paikka on joku syrjäinen tie missä on 40 rajoitus missä autoilijat ajavat takuulla reilua ylinopeutta eivätkä edes ajattele että jossain "keskellä ei mitään" voisi olla suojatie. Pari kertaa kun ajavat lastenvaunujen yli ja nukke lentää komeassa kaaressa niin ehkäpä oppivat ajattelemaan...

    • Ukkola

      Kuvaapa samalla niitä ihmisiä, jotka viettävät aikaansa seisoskelemalla suojatien kohdalla jalkakäytävällä. Heitä on paljon, en ymmärrä mitä he siinä tekevät. Jos ovat menossa kadun yli, niin miksi eivät mene, kyllä autoissa on jarrut ja varmasti saa tilaa. Usein näkee, kuinka auto on kymmenien metrien päässä suojatiestä eikä jalankulkija aiokaan tehdä mitään.

      Itse saan aina hyvin tilaa, kun ilmaisen aikeeni selvästi: astun sille suojatielle ja ylitän kadun ripeästi. Yksikään auto ei ole koskaan meinannut ajaa ylitseni ja aina on löytynyt jarrupoljin. En myöskään odota, että auton täytyisi takiani pysähtyä - miksi pitäisi - riittää, kun jarruttaa sen verran, että pääsen yli. Tai painaa sen verran kaasua, että ei ole tielläni.

      Ei aina pidä syyttää autoilijoita, useimmiten jalankulkijat itse aiheuttavat sählinkiä.

      • äänimerkki toimi?

        Eikö autossasi ole katsastusvarusteet kunnossa? Siinä tapauksessa sillä ei saa ajaa kuin suljetulla alueella.

        Tee näin: Pysäytä auto, jos näyttää siltä ettei jalankulkija ole huomannut tai ei meinaa mennä paina tööttiä. Ihan varmasti joko jalankulkija lähtee etenemään tai näyttää sinulle että voit mennä. Sitä varten se äänimerkki siinä autossa on ja sitä käytetään vaaratilanteen ehkäisyyn mitä juuri tuollaisen epäselvän tilanteen selvittäminen on.

        Noh, tosiasia kuitenkin on se että olet niin vitun laiska ettet viitsi pysäyttää sitä autoasi. Onko iso vaiva?

        "Ei aina pidä syyttää autoilijoita, useimmiten jalankulkijat itse aiheuttavat sählinkiä."
        Autoilijat ovat aiheuttaneet sen että jalankulkijat ovat todella arkoja menemään suojatielle. Eli perimmäinen syy löytyy edelleen autoilijoista.


      • äänimerkki toimi? kirjoitti:

        Eikö autossasi ole katsastusvarusteet kunnossa? Siinä tapauksessa sillä ei saa ajaa kuin suljetulla alueella.

        Tee näin: Pysäytä auto, jos näyttää siltä ettei jalankulkija ole huomannut tai ei meinaa mennä paina tööttiä. Ihan varmasti joko jalankulkija lähtee etenemään tai näyttää sinulle että voit mennä. Sitä varten se äänimerkki siinä autossa on ja sitä käytetään vaaratilanteen ehkäisyyn mitä juuri tuollaisen epäselvän tilanteen selvittäminen on.

        Noh, tosiasia kuitenkin on se että olet niin vitun laiska ettet viitsi pysäyttää sitä autoasi. Onko iso vaiva?

        "Ei aina pidä syyttää autoilijoita, useimmiten jalankulkijat itse aiheuttavat sählinkiä."
        Autoilijat ovat aiheuttaneet sen että jalankulkijat ovat todella arkoja menemään suojatielle. Eli perimmäinen syy löytyy edelleen autoilijoista.

        Entäs miten on niitten ihmisten kanssa jotka seisoskelee suojatien kohdalla, ja NÄYTTÄVÄT siltä että aikovat ylittää tien, kunhan löytyisi semmonen väli jolloin uskaltaa mennä.
        Sitten kun minä ystävällisenä ihmisenä pysäytän liki kymppitonnin painoisen möhkäleen (auto kuorma) he ei vieläkään mene, katselevat vain liikennettä. Herätän heidät tööttäyksellä, he vilkasevat minua, ja vinkkaavat että, mene vaan. nyt taakseni on jo pysähtynyt bussi toinen kuorma-auto ja pari henkilö-autoa. ja nyt kaikki lähtee taas liikkeelle suoltaen niitä saasteita taivaalle. Ja sama toistuu muutaman minuutin päästä kun tulee seuraava ystävällinen autoilija.

        Kaikki tämä vain siitä syystä että joku kävelijä tykkää seisoskella suojatien edessä, rintamasuunta tielle päin, ja katse lähestyvissä autoissa. Ja ainakin Helsingissä joka kymmenes jalankulkija toistaa kaavaa.

        Tämän takia eräille kävelijöille (suurimmalle osalle, ainakin Helsingissä) ei anneta tilaa.
        Itse pääsen aina tien yli, kun vain astelen suojatielle, viimeistään toinen auto antaa tilaa, kun tajuaa että minä tulen enkä vaan meinaa. Sen verran toki katson etten kävele suoraan selllaisen auton eteen jolla ei ole pinintäkään mahdollisuutta pysähtyä.


    • ei niitä liikaa ole

      Ei tälläisiä ole juurikaan missään katseltavana, junttiautoilijat vaan kaikkien naurettavaksi.

    • netti guru

      ja ratkaisu.

      Kuvaile vaan ja laita ne esim. bit torrent verkkoon ja linkit sivulle, sitten aina "löydät" noita autoilupätkiä netistä.

      Ei mitään ongelmia ja ketään ei oo rikkonut yhtäkään sääntöä koska ei pystytä osoittamaan ketä ko. filmit on verkkoon laittanut.

    • T_A_N_E

      ennemmin elämä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      142
      1865
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1457
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1267
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1262
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1155
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      198
      1040
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      973
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      44
      924
    9. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      201
      916
    10. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      838
    Aihe