Z4 3.0Si Coupe...

jpj

...tulossa noin vko. 44. Auto tilattu jo toukokuussa joten pitkä kesä on ollut autoa odottaessa. Toivottavasti ei tuu lumet aikaisin tänä vuonna että kerkiäis vielä sulalla ajaa vähän aikaa.

Onko kukaan nähnyt tuota livenä tai jopa päässyt jo ajamaan sillä jossain?

28

3705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ricracing

Herttoniemen Laakkosen kaupan edessä juuri sellainen.
      On tosi hyvän näköinen livenä!

Tosin liian sportti ja äänekäs minun makuuni mutta supernamu!

• jpj

...nyt samantien katsomaan sitä! Toivottavasti eivät oo vieneet sisälle ettei tuu vartijalta pamppua jos menee ikkunaan kuolaamaan.

Lieköhän tämä se BMW Finlandin esittelyauto sillä myyjä sanoi mulle että se on ainoa mikä tulee elokuun tuotannosta Suomeen ja sitten syyskuun tuotannosta seuraava(t)?

En ostanut Laakkoselta kun lupasivat hieman halvemmalla toisesta liikkeestä ja nopeammalla toimitusajalla mutta tais mennä siinä pieleen. Ehkä :)

• e86C3.0si

Tilasin Z4 3.0 si Coupe:n heinäkuussa ja arvioitu saapumisaika on vko 42-43(saa nähdä miten pitää paikkansa). Näin livenä Suomen ensimmäisen Z4 M Coupen ja hyvältä tuntui istua. M-sport -penkit ja 6v -manuaali tottakai! Mä kun luulin olevani ainoa tämmöisen lelun tilaaja mutta onhan meitä näköjään enemmänkin... moikataan kun tavataan!

• jpj

Onneks olkoon! Missä näit tuon Z4 M Coupen? Kävin just pyörähtämässä Herttoniemen Laakkosella mutta siellä ei näkynyt yhtään Coupe versioo, vain se M Roadster sisällä.

Luulin että niitä ei oo vielä tässä maassa yhtään kun ei oo netissä eikä lehdissä näkynyt mitään.

• Ricracing
        jpj kirjoitti:

Onneks olkoon! Missä näit tuon Z4 M Coupen? Kävin just pyörähtämässä Herttoniemen Laakkosella mutta siellä ei näkynyt yhtään Coupe versioo, vain se M Roadster sisällä.

Luulin että niitä ei oo vielä tässä maassa yhtään kun ei oo netissä eikä lehdissä näkynyt mitään.

Auto oli liikkeen ulkopuolella ja todnäk juuri "lasista" ajettu ulos, koska ne olivat vielä auki kun tulin.

Tyhmä kun en kuvaa ottanut sillä olin E92 asioissa. SORRY!
        Väri oli joku vaalean harmaa, katsoin vielä että kyljessä luki 3.0Si.

Paskat kuvat E92:sta:
        http://forums.e60.net/index.php?showtopic=31538

• e86C3.0si
        jpj kirjoitti:

Näin Z4 M Coupeen jo (muistaakseni) heti elokuun alussa ja tällöin niitä oli Herttoniemen Bemun mukaan tullut 2 kappaletta Suomeen; toinen maahantuojan koeajoauto ja toinen(jossa istuin) oli siis Hertsikan näyttelyauto(se tosin myytiin melkein heti jollekin "vip-asiakkaalle"). Seuraavien Z4 Coupe -autojen joukossa piti siis olla mun tuleva auto, mutta ei näköjään, jos "Ricracing" ei puhu paskaa..? No pientä viivettä asiakastoimituksissa näin alkuvaiheessa sallittakoon...

• jpj
        e86C3.0si kirjoitti:

Näin Z4 M Coupeen jo (muistaakseni) heti elokuun alussa ja tällöin niitä oli Herttoniemen Bemun mukaan tullut 2 kappaletta Suomeen; toinen maahantuojan koeajoauto ja toinen(jossa istuin) oli siis Hertsikan näyttelyauto(se tosin myytiin melkein heti jollekin "vip-asiakkaalle"). Seuraavien Z4 Coupe -autojen joukossa piti siis olla mun tuleva auto, mutta ei näköjään, jos "Ricracing" ei puhu paskaa..? No pientä viivettä asiakastoimituksissa näin alkuvaiheessa sallittakoon...

...jos jossain satutte Z4 coupen pääkaupunkiseudun liikkeissä näkemään niin täytyy käydä katsomassa. Olis kiva viimeinkin nähdä tuo auto livenä kun on niin pitkään sitä odotellut. Kiitos!

• BBBBB

Tampereella Metro-Autossa viime la klo 12 jälkeen kävin, silloin sisällä 3.0 Si Coupe Interlagos-Blue. Vaaleilla nahkapenkeillä, oli myyty, joten en avannut ovea. Erittäin upea, todella hieno auto livenä. Paljon parempi kuin kuvissa, todella mahtava keula. Meni ihan jalat alta, loppupäivän pyöri vain mielessä. Laskeskelin, että tuollainen tuplaturbokoneella "3.5Si" -versiona menisi noin 5.1-5.2 s 0-100 km/h ja olisi aika mahtava peli. Vanhalla M-koneella 343 hp ei kiinnosta niin paljoa, uusi kasikone 415 hp olisi jo sitten taas ihan eri peli. Pitänee pistää mieleen, kun kakkosautoa uusiksi laitetaan...

• jpj

minä tilasin auton jonka väri on "Silvergrey" ja sisustan väri beige. Otin ne "Ellipsoid Spoke 202" 18" vanteet sekarengastuksella, vakionopeudensäätimen, HIFI-professional kaiutinjärjestelmän ja sitten ne monitoimisäätimet rattiin.

Olishan siellä ollut paljon muutakin kivaa kuten se NAVI mutta reilu 4000€ siitä on vähän liikaa kun tuossakin paketissa on minulle ihan tarpeeksi jo maksamista. :)

Yritin vaihtaa tuota väriä joku aika sitten kun näin M autosta jutun Tuulilasissa mutta myyjä ilmoitti että sen värin saa vain juuri tuohon M versioon. (Sepang Bronze).

• e86C3.0si

Musta metalliväri, M-Sport penkit, M-alusta ja jotain pikkukrääsää. Harkitsin myös noita 202-vanteita sekarengastuksella, mutta otin ne vakio 225/45/17 ja yritän saada kokemuksia noista runflat renkaista. Jos ei miellytä niin otan ensi keväänä joko 18 tai 19" tuumaisina ja ilman runflat renkaita(täyttöpullo konttiin).

Hifi-professional kaiuttimet oli varmasti hyvä valinta, harmittaa vähän kun en tilannut tota, mutta voi olla että rakentelen itse jotain musiikki ekstroja mutta yritän kuitenkin olla pilaamatta autoa.
        4410 euroa on posketon hinta navigointijärjestelmästä, varsinkin jos rahalla on vielä vähän väliä(ainakin mulle on). Hyvän Garminin navin saa 600 eurolla ja sen saa pienellä vaivalla upotettua tyylikkäästi johonkin koloon ilman että pilaa auton tunkemalla sen imukupilla tuulilasiin.

• Alfa Romeo
        e86C3.0si kirjoitti:

Musta metalliväri, M-Sport penkit, M-alusta ja jotain pikkukrääsää. Harkitsin myös noita 202-vanteita sekarengastuksella, mutta otin ne vakio 225/45/17 ja yritän saada kokemuksia noista runflat renkaista. Jos ei miellytä niin otan ensi keväänä joko 18 tai 19" tuumaisina ja ilman runflat renkaita(täyttöpullo konttiin).

Hifi-professional kaiuttimet oli varmasti hyvä valinta, harmittaa vähän kun en tilannut tota, mutta voi olla että rakentelen itse jotain musiikki ekstroja mutta yritän kuitenkin olla pilaamatta autoa.
        4410 euroa on posketon hinta navigointijärjestelmästä, varsinkin jos rahalla on vielä vähän väliä(ainakin mulle on). Hyvän Garminin navin saa 600 eurolla ja sen saa pienellä vaivalla upotettua tyylikkäästi johonkin koloon ilman että pilaa auton tunkemalla sen imukupilla tuulilasiin.

Itse ihmettelen, että kuinka navista edes kehdataan pyytää tuollaisia summia. Tämä ei missään nimessä ole vain BMW:n ongelma, vaan esim Alfa Romeo GT:hen navi maksaa täysin käsittämättömät 5900€! Siis 10* enemmän kuin hyvä tarvikenavi, joka on ominaisuuksiltaan täysin vastaava ellei parempi kuin tehdasnavi! Omaan 159:in navin otin pitkä harkinnan jälkeen, sillä sekin maksoi 3000€! Porsaasta navi löytyy, mutta karttoja ei vielä ole (saksantuonti). =) Pitänee ne kartat hankkia vielä ennen talvea.

Terv. 159 3.2 & porsas 996 Turbo

• jpj
        e86C3.0si kirjoitti:

Mietin tuota samaa tuon navigaattorin osalta siten että vaikka sen laittais tuulilasiin imukupilla kiinni niin ainakin TomTomin 710:ssä se laturin piuha tulee siihen jalustaan kiinni joten saiskohan sen kytkettyä joku osaava henkilö jotenkin siihen tupakansytyttimen piuhaan siellä rakenteiden sisällä sillä minulla oli vielä kesällä 320i(E90) kärry ja siinä ainakin se tupakansytytin oli hölmösti piilotettu sinne kyynärnojan sisään joten varmaan se piuha menis ennenpitkää pilalle kun on puristuksissa sen kyynärnojan alla?

Nuo sporttipenkit olis olleet kyllä tosi hyvät sillä peruspenkit ("urheilulliset istuimet") näyttävät aika tasaisilta eli eivät varmaan anna myöskään hirveästi tukea. Tosin minun ajotyylillä pelkät vanerilevytkin riittäis tueksi mutta ehkä sitä nyt innostuu tämän auton myötä vähän tykittämään. :)

• Ricracing
        jpj kirjoitti:

Mietin tuota samaa tuon navigaattorin osalta siten että vaikka sen laittais tuulilasiin imukupilla kiinni niin ainakin TomTomin 710:ssä se laturin piuha tulee siihen jalustaan kiinni joten saiskohan sen kytkettyä joku osaava henkilö jotenkin siihen tupakansytyttimen piuhaan siellä rakenteiden sisällä sillä minulla oli vielä kesällä 320i(E90) kärry ja siinä ainakin se tupakansytytin oli hölmösti piilotettu sinne kyynärnojan sisään joten varmaan se piuha menis ennenpitkää pilalle kun on puristuksissa sen kyynärnojan alla?

Nuo sporttipenkit olis olleet kyllä tosi hyvät sillä peruspenkit ("urheilulliset istuimet") näyttävät aika tasaisilta eli eivät varmaan anna myöskään hirveästi tukea. Tosin minun ajotyylillä pelkät vanerilevytkin riittäis tueksi mutta ehkä sitä nyt innostuu tämän auton myötä vähän tykittämään. :)

jpj:lle tiedoksi että en puhu paskaa, sopii tarkistella mun juttu historiaa.
        Kirjoitin ennen BMW Power nimimerkillä mutta joku ääliö rupesi käyttämään samaa nimimerkkiä.

Navi maksaa E92:een "työ-mallina" 3050 ja Pro mallina 3930 kun ottaa autoon puoli-pakollisen Comfort paketin, reilu 300 vielä päälle muuten.

Älytön hinta mutta vittuilu ei siihen lopu.

Mulle on kerrottu että Logic7 eli Professional kaiuttimia ei saa tilattua ilman navia!?
        Vaikka Comfort paketin yhteydessä tulee Pro radio!

Fiksu raktaisu otta auto vakio vanteilla, sillä RF kumeista kannattaa (pitää) joka tapauksessa luopua.
        Vakio vanteille voi ostaa hyvät ei RF talvikitkat ja sitten kunnon kesärengas setin.

• jpj
        Ricracing kirjoitti:

jpj:lle tiedoksi että en puhu paskaa, sopii tarkistella mun juttu historiaa.
        Kirjoitin ennen BMW Power nimimerkillä mutta joku ääliö rupesi käyttämään samaa nimimerkkiä.

Navi maksaa E92:een "työ-mallina" 3050 ja Pro mallina 3930 kun ottaa autoon puoli-pakollisen Comfort paketin, reilu 300 vielä päälle muuten.

Älytön hinta mutta vittuilu ei siihen lopu.

Mulle on kerrottu että Logic7 eli Professional kaiuttimia ei saa tilattua ilman navia!?
        Vaikka Comfort paketin yhteydessä tulee Pro radio!

Fiksu raktaisu otta auto vakio vanteilla, sillä RF kumeista kannattaa (pitää) joka tapauksessa luopua.
        Vakio vanteille voi ostaa hyvät ei RF talvikitkat ja sitten kunnon kesärengas setin.

Moi Ricracing, muut.

Ensiksin haluan kertoa että en ole koskaan sanonut että sinä olisit puhunut paskaa. Sopii tarkistella tämän ketjun historiaa. :)

Nuo kaiuttimet tai oikeastaan sen setin saa kyllä tilattua mutta jos ei tilaa NAVIa niin silloin ei saa myöskään sitä taajuskorjainta mukaan sillä käyttää samaa näyttöä NAVIn kanssa joten pitää elää "tehtaan säädöillä" mitkä varmaankin minulle ihan ok.

Asiasta mitään tietämättömänä pitää kysyä että mitäs vikaa noissa run flateissä on?

• Ricracing
        jpj kirjoitti:

Moi Ricracing, muut.

Ensiksin haluan kertoa että en ole koskaan sanonut että sinä olisit puhunut paskaa. Sopii tarkistella tämän ketjun historiaa. :)

Nuo kaiuttimet tai oikeastaan sen setin saa kyllä tilattua mutta jos ei tilaa NAVIa niin silloin ei saa myöskään sitä taajuskorjainta mukaan sillä käyttää samaa näyttöä NAVIn kanssa joten pitää elää "tehtaan säädöillä" mitkä varmaankin minulle ihan ok.

Asiasta mitään tietämättömänä pitää kysyä että mitäs vikaa noissa run flateissä on?

Perustelin asian juuri eilen www.e60.net:ssä.

Tässä linkki
        http://forums.e60.net/index.php?showtopic=31500

ja sieltä Posti nro 9

• Ricracing
        jpj kirjoitti:

Moi Ricracing, muut.

Meni väite väärään osoitteeseen.

Nimimerkki e86C3.0si oli se joka epäili juttujani.

• jpj
        Ricracing kirjoitti:

Perustelin asian juuri eilen www.e60.net:ssä.

Tässä linkki
        http://forums.e60.net/index.php?showtopic=31500

ja sieltä Posti nro 9

pointin noista RF renkaista mutta olisko kuitenkin Suomen oloissa ja näillä teillä enemmän vaikutusta tuolla rengasleveydellä kuin pelkillä kumeilla ajettavuuteen?

Mulla oli Z3:ssa Toyo:n Proxes T1-S 18" tuumaiset renkaat 235:t edessä ja 245:t takana ja niillä oli tosi huono ajaa eli vetivät koko ajan urissa jne. Näyttivät kyllä hyvältä tosin.

• jpj
        Ricracing kirjoitti:

sattuuhan noita. piti itsekin tarkistaa että oonko tosiaan noin kirjoittanut. :)

• Ricracing
        jpj kirjoitti:

pointin noista RF renkaista mutta olisko kuitenkin Suomen oloissa ja näillä teillä enemmän vaikutusta tuolla rengasleveydellä kuin pelkillä kumeilla ajettavuuteen?

Mulla oli Z3:ssa Toyo:n Proxes T1-S 18" tuumaiset renkaat 235:t edessä ja 245:t takana ja niillä oli tosi huono ajaa eli vetivät koko ajan urissa jne. Näyttivät kyllä hyvältä tosin.

Omassa E60:ssä 245/40 18" Dunlpin RF kumit välillä vie autoa ja aika pahastikin...
        Talvella 225/55 16" kitka Contit eivät löydä uria sitten ollenkaan.

Tottakai Suomen uratiet vaikuttavat asiaan mutta BMW on pirun herkkä rengastukselle.

RF:t eivät helpoita tätä ongelmaa ollenkaan, oletan että luit koko juttuketjun e60.netissä.

Toyon kumeja ei tunne mutta normaali ajettavuuden takia älä hanki paljon vakiokumia leveämpiä, katso että renkaan sivut eivät ole jyrkkäkulmaisia, unohda RF:t ja osta laaturenkaita.
        Itse suosittelen Misukan PilotSportteja vaikka ovat saaneet huonot arvostelut vesikeli ominaisuuksista.
        Tsetissä ovat parhaiten pärjäännety Bridgestonen Potenzat, joita myös BMW käyttää paljon.

• e86C3.0si
        Ricracing kirjoitti:

Tarkoituksenani ei ole ollut heittää sen kummempaa kritiikkiä, ja jos ja kun sitä tapahtui, niin se suuntautui lähinnä Hertsikan BM myyjään...
        jpj:lle tiedoksi; ainakaan Z4 coupe:ssa tupakansytytin ei ole kyynärtuen alla, koska tuki on kiinteä. Oikea paikka taitaa olla ala-keski-konsolissa..? Sisäisistä liitännöistä en osaa sanoa mitään, luulisi onnistuvan jonkun ammattilaisen käsissä.

ps. yritetään aistia palstojen kirjoittajista ne jotka vittuilevat ja ne jotka ovat "samalla puolella" vaikkeivat nuolekaan toisten persettä, ok?

• pistoke
        jpj kirjoitti:

Tästä syystä kannattaa tilata tupakkaversio. Sehän ei maksa mitään ja saa ylimääräisen virtapistokkeen. Siinä tietysti menettää sen ns. aurikolasikotelon kun tilalla on tuhkakuppi ja sytytin mutta senhän voi ostaa varaosana ja asentaa itse jälkikäteen jos sitä tarvitsee. Siten on kuitenkin virtapiuhat valmiina.

• kokeilla
        jpj kirjoitti:

Kannattaa testata ensin nuo run flatit ennen kuin tyystin tuomitset. Riippuu paljon autostakin. Ykkössarjassa toimivat oikeinkin hyvin. Lisäksi reipas sisäänajo parantaa runflatien käytöstä. Kunhan saat ensin auton ajettua sisään niin sitten reipasta mutka-ajoa niin run flatitkin hieman tasoittuvat. Sitäpaitsi mikäs sen mukavampaa kuin ajaa sitä reipasta mutkaa uudella Buimurilla. Siinä kohdassa täytyy vielä hiukan puolustaa run flateja. Renkaan sivut ovat erittäin jäykät eikä niiden kanssa tule fiilistä että rengas taittuisi alle silloin kun mennään isoa kovaa. Kokonaan uraherkkyydestä ei varmasti pääse eroon mutta itse olen ainakin jo täysin tottunut koko asiaan ja mahdollisen rengasrikon sattuessa tuskin kyrsii yhtään että ei tarvitse alkaa tien päällä ruuvaamaan. Sitäpaitsi noilla rengasleveyksillä auto kuin auto tuntee urat.

• jpj

...että auto on nyt tuotannonsuunnittelussa ja menossa linjalle vko. 40. Mitään muutoksia ei enää voi tehdä.

Tuosta menee ilmeisesti nyt se 4-6 viikkoa ennenkuin auto on liikkeen pihalla. Tietääkö joku mistä tuo parin viikon vaihteluväli tulee?

Missä nuo autot (Z4 E86) muuten tehdään? Jossain Euroopassa vai Jenkeissäkö?

• ajasta

Parin viikon vaihteluväli tulee rahtijärjestelyistä ja luovutushuollon jonoista. Niitä kun ei kannata yksi kerrallaan lähetellä ja jälleenmyyjällä autoa ei saada välttämättä heti myyntikuntoon. Oma E90 valmistui linjalta 17. päivä marraskuuta ja oli myyjäliikkeen pihassa perjantaina 30. joulukuuta. Kovan tinkaamisen jälkeen auto oli noudettavissa heti seuraavana maanantaina.

• Usa:ssa

Eikähän valmistus maa ole USA ja paikka kunta Spartanburg. Valmistus maa muuten näkyy autossa muutamina "harmittavina" yksityiskohtina, lähinnä jos korjaa ja huoltaa autoa itse joutuu hommaamaan uusia työkaluja. Esim. 16mm ja 22mm lenkkiavaimet, euroissa yleensä 17mm ja 21mm tai 23mm ym.

• e86C3.0si
        Usa:ssa kirjoitti:

Eikähän valmistus maa ole USA ja paikka kunta Spartanburg. Valmistus maa muuten näkyy autossa muutamina "harmittavina" yksityiskohtina, lähinnä jos korjaa ja huoltaa autoa itse joutuu hommaamaan uusia työkaluja. Esim. 16mm ja 22mm lenkkiavaimet, euroissa yleensä 17mm ja 21mm tai 23mm ym.

Myyjäliikkeen mukaan Suomeen tulevat Z4 coupe:t(ainakin 3.0si -mallit) valmistetaan Saksassa, muistaakseni Münchenin kupeessa. Jenkkituontien toimitusaika olisi kuulemma huomattavasti pidempi.

• oikeassa.
        e86C3.0si kirjoitti:

Myyjäliikkeen mukaan Suomeen tulevat Z4 coupe:t(ainakin 3.0si -mallit) valmistetaan Saksassa, muistaakseni Münchenin kupeessa. Jenkkituontien toimitusaika olisi kuulemma huomattavasti pidempi.

Voi olla näin kuten sanot eli valmistusmaa on, ko. versiolle, Saksa en väitä vastaan. Rahtasi tänne Savoon Usa:ta 24.12.2005 (joulu) valmistuneen rakkineen ja se on ainakin tehty "koottu" Usa:ssa. PS. yleensä maahantuoja/autoliike tietää yhtä paljon autoista kun minä meikkaamiseta, enkä muuten ole homo.

• Roadster!
        oikeassa. kirjoitti:

Voi olla näin kuten sanot eli valmistusmaa on, ko. versiolle, Saksa en väitä vastaan. Rahtasi tänne Savoon Usa:ta 24.12.2005 (joulu) valmistuneen rakkineen ja se on ainakin tehty "koottu" Usa:ssa. PS. yleensä maahantuoja/autoliike tietää yhtä paljon autoista kun minä meikkaamiseta, enkä muuten ole homo.

Eli minun autoni ei ole coupe vaan roadster.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      101
      4954
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      250
      2037
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      89
      1673
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1190
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      337
      1163
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1100
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      50
      1099
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      148
      1070
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      111
      1029
    10. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      85
      984
    Aihe