Kun tässä viime aikoina on tullu luvattoman paljon paskaa noista jäätymisongelmista, tai auto sanoo käynnistettäessä "Kevväämmällä, kevväämmllä" niin yleensä pääsyyllinen siihen löytyy katsomalla peiliin. Itsellä ei ole todellakaan ollut minkäänlaisia ongelmia omani kanssa. Ehkä se johtuu siitä, että huollan autoani aktiivisesti ja ennenkaikkea itse. Periaatteessa teetän vain kaikkein vaativimmat huollot ammattimiehillä. Joka tapauksessa siihen autoon tulee tehtyä muutakin kuin vain tarkistukset, jos tehdään talvihuollot. Itse pystyy vaikuttamaan yllättävän paljon siihen miten auto kulkee pakkasessa. Esim. Öljyt, pahvit, lukot, polttoaineet ja järjestelmät, akku kaikkiin voi vaikuttaa ihan yksinkertaisilla toimenpiteillä, jotka onnistuu myös niiltä joilla on peukalo keskellä kämmentä. Ei auto ole sellainen että kun avainta kääntää niin pitää kaikki toimia kuin uutena. Sitä pitää seurata itsekkin miten auto voi, eikä 30000km:n välein korjaamolla. Samoin huomattaviin kelin ja lämpötilojen muutoksiin tulee autoa huoltaa sen mukaisesti ja ennenkaikkea AKTIIVISESTI, eikä sanoa että toimi se eilenkin niin siksi se toimii tänäänkin. Esim. jos huomaa, että seuraavalle päivälle on tulossa 30 astetta pakkasta, niin oikea huolto ei ole ajaa autoa talliin ja kääntää termostaatista pari astetta lisää lämpöä, vaan kaataa hieman tenttua tankkiin ja käyttää pari minuuttia. Jos ei muuten niin ajaltaa huoltoasemalle tekemään lauantaiksi loton ja samalla ostaa sitä tenttua seuraavaa tankkausta varten.
Ehkä nämä etelän ihmeet ovat pahasti yllättyneet näin kovista pakkasista enkä ihmettele. En muista näin kylmää ja pitkää pakkasjaksoa ja vielä ajalle, jolloin liikenne on suurimmillaan. Itse ajan pohjois-karjalassa öisin ja päivisin ja parhaimmillaan ollut yli 40 astetta pakkasta. Kun on ajelemassa noin 20km syrjässä sivistyksestä noissa lämpötiloissa niin siinä punnitaan luottamusta autoon. Eikä se ole pettänyt kertaakaan. Samoin muut huoltamani autot ovat toimineet niinkuin pitääkin. Naapurin volvo ja opel ja anopin mersu. Veljen volkkari tosin jämähti startatessa, tosin syykin oli ilmiselvä. Oli "unohtunu" 15W-40 öljyt koneeseen jotka vaatimattomassa 37 asteen pakkasessa olivat vissiin lievästi tahmeat eikä jaksanu oikein pyörittää.
Tämän viestin sisältö pätee yhtälailla japseihin, jenkkeihin ja juutalaisiin, mihin tahansa autoon. Mikään auto ei ole tehty tällaisiin olosuhteisiin, mitä nyt vallitsee. (paitsi lada siperialaisille, mutta se ei mielestäni olekkaan auto). Kun autosta pitää huolta niin auto kyllä toimii kelissä kuin kelissä.
Pököt jäässä
10
2190
Vastaukset
- rip
kyllähän se noin on, mutta itse en ole auton huoltaja tyyppiä ja pidän vaivattomista kilometreistä jos veisin pösöni aina kun sille tuntuu huoltoon...maksaisi maltaita koska en usko että auton takuu pysyy voimassa jos rupeaa itse ropaamaan itselläni on nyt peugeot 206 alle vuoden vanha ja ongelmia on ollut todella paljon verrattuna esim edelliseen autooni mikä oli 10v vanha ford escort.
- Rane
Mulla oli 206 kaks vuotta eikä ollu mitään ongelmia! Sitten vaihdoin pois ja sekös harmittaa, kun oli se 206 paljon parempi auto kuin nykyinen. Tuntuu vaan niin ihmeelliseltä, että toisilla on hirveesti vikoja ja toisilla ei sit mitään.
- sivullinen
Rane kirjoitti:
Mulla oli 206 kaks vuotta eikä ollu mitään ongelmia! Sitten vaihdoin pois ja sekös harmittaa, kun oli se 206 paljon parempi auto kuin nykyinen. Tuntuu vaan niin ihmeelliseltä, että toisilla on hirveesti vikoja ja toisilla ei sit mitään.
Mitä näitä keskusteluja olen seurannut, suomalaisille toyotajunteille vika on yhtä kuin polttimon palaminen. Auton paskaksi haukkumiseen riittää jakohihan vaihto.
henkilökohtaisesti en haluaisi ostaa yhtään ainoata vaihtoautojapsia, koska niillä ei kuulemma tarvii kuin ajaa ja vaihtaa öljyt 500 tkm aikana. missähän kunnossa siellä on iskarit, pakoputket, jakohihnat, öljynsuodatin ja ilmansuodatin, laakerit yms?!
tämän viestiketjun aloittaja kirjoitti viisaasti ja samaa toimintatapaa olen omassa ranskalaisessani noudattanut. en ole kokenut sitä vaivalloiseksi vaan itseni palkitsevaksi tavaksi. pidän puuhastelusta, ranskattareni on minulle harrastus. meillä on takana pitkä yhteinen matka ja loppua ei näy. päiväkohtaisesti autooni en varmaankaan uhraa sen vertaa enempää aikaa kuin mitä esim. tupakoitsija viettää yhde röökinsä kanssa. 5 minuuttia. - Huolettomasti Toyotalla
sivullinen kirjoitti:
Mitä näitä keskusteluja olen seurannut, suomalaisille toyotajunteille vika on yhtä kuin polttimon palaminen. Auton paskaksi haukkumiseen riittää jakohihan vaihto.
henkilökohtaisesti en haluaisi ostaa yhtään ainoata vaihtoautojapsia, koska niillä ei kuulemma tarvii kuin ajaa ja vaihtaa öljyt 500 tkm aikana. missähän kunnossa siellä on iskarit, pakoputket, jakohihnat, öljynsuodatin ja ilmansuodatin, laakerit yms?!
tämän viestiketjun aloittaja kirjoitti viisaasti ja samaa toimintatapaa olen omassa ranskalaisessani noudattanut. en ole kokenut sitä vaivalloiseksi vaan itseni palkitsevaksi tavaksi. pidän puuhastelusta, ranskattareni on minulle harrastus. meillä on takana pitkä yhteinen matka ja loppua ei näy. päiväkohtaisesti autooni en varmaankaan uhraa sen vertaa enempää aikaa kuin mitä esim. tupakoitsija viettää yhde röökinsä kanssa. 5 minuuttia.Joopa joo,pököttimiehet on kyllä aika surkuhupaisaa sakkia;vaikka kaikki Suomen tiedoitusvälineet on kertoneet nimenomaan RANSKALAISAUTOJEN vaikeuksista kovilla pakkasilla,nämä mussuttaa;Ei näissä ole mitään vikaa,se ja sekin käynnistyi silloin ja silloin,no,totuushan näkyy niin mediassa kuin tienlaidoissa olevan aivan erilainen.
Perjantaina,joka ainakin tähän mennessä oli täällä Itä-Suomessa ns.pakkashuippu,näin työmatkallani joka on n.150km,tienvarteen hinausauton kuljetuksessa olleesta kalustosta valtaosa oli selkeästi ns.latinoautoja eli;Fiatteja ja ranskalaisia,muutama uudenmallinen Volvo,pari Opelia.
Yhtään japanilaisvalmisteista en ko.joukossa huomannut... - NN
Huolettomasti Toyotalla kirjoitti:
Joopa joo,pököttimiehet on kyllä aika surkuhupaisaa sakkia;vaikka kaikki Suomen tiedoitusvälineet on kertoneet nimenomaan RANSKALAISAUTOJEN vaikeuksista kovilla pakkasilla,nämä mussuttaa;Ei näissä ole mitään vikaa,se ja sekin käynnistyi silloin ja silloin,no,totuushan näkyy niin mediassa kuin tienlaidoissa olevan aivan erilainen.
Perjantaina,joka ainakin tähän mennessä oli täällä Itä-Suomessa ns.pakkashuippu,näin työmatkallani joka on n.150km,tienvarteen hinausauton kuljetuksessa olleesta kalustosta valtaosa oli selkeästi ns.latinoautoja eli;Fiatteja ja ranskalaisia,muutama uudenmallinen Volvo,pari Opelia.
Yhtään japanilaisvalmisteista en ko.joukossa huomannut...Tässä edelliselle kirjoittajalle :
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=95&conference=581&posting=21500000000060001 - Paskat pököt
NN kirjoitti:
Tässä edelliselle kirjoittajalle :
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=95&conference=581&posting=21500000000060001Onko sun itsesi kirjoittama juttu?Heh heh
- -40
Huolettomasti Toyotalla kirjoitti:
Joopa joo,pököttimiehet on kyllä aika surkuhupaisaa sakkia;vaikka kaikki Suomen tiedoitusvälineet on kertoneet nimenomaan RANSKALAISAUTOJEN vaikeuksista kovilla pakkasilla,nämä mussuttaa;Ei näissä ole mitään vikaa,se ja sekin käynnistyi silloin ja silloin,no,totuushan näkyy niin mediassa kuin tienlaidoissa olevan aivan erilainen.
Perjantaina,joka ainakin tähän mennessä oli täällä Itä-Suomessa ns.pakkashuippu,näin työmatkallani joka on n.150km,tienvarteen hinausauton kuljetuksessa olleesta kalustosta valtaosa oli selkeästi ns.latinoautoja eli;Fiatteja ja ranskalaisia,muutama uudenmallinen Volvo,pari Opelia.
Yhtään japanilaisvalmisteista en ko.joukossa huomannut... - Tomi
sivullinen kirjoitti:
Mitä näitä keskusteluja olen seurannut, suomalaisille toyotajunteille vika on yhtä kuin polttimon palaminen. Auton paskaksi haukkumiseen riittää jakohihan vaihto.
henkilökohtaisesti en haluaisi ostaa yhtään ainoata vaihtoautojapsia, koska niillä ei kuulemma tarvii kuin ajaa ja vaihtaa öljyt 500 tkm aikana. missähän kunnossa siellä on iskarit, pakoputket, jakohihnat, öljynsuodatin ja ilmansuodatin, laakerit yms?!
tämän viestiketjun aloittaja kirjoitti viisaasti ja samaa toimintatapaa olen omassa ranskalaisessani noudattanut. en ole kokenut sitä vaivalloiseksi vaan itseni palkitsevaksi tavaksi. pidän puuhastelusta, ranskattareni on minulle harrastus. meillä on takana pitkä yhteinen matka ja loppua ei näy. päiväkohtaisesti autooni en varmaankaan uhraa sen vertaa enempää aikaa kuin mitä esim. tupakoitsija viettää yhde röökinsä kanssa. 5 minuuttia.yksi vuoden parhaimpia ja järkevämpiä kommentteja.
- Miksa
Huolettomasti Toyotalla kirjoitti:
Joopa joo,pököttimiehet on kyllä aika surkuhupaisaa sakkia;vaikka kaikki Suomen tiedoitusvälineet on kertoneet nimenomaan RANSKALAISAUTOJEN vaikeuksista kovilla pakkasilla,nämä mussuttaa;Ei näissä ole mitään vikaa,se ja sekin käynnistyi silloin ja silloin,no,totuushan näkyy niin mediassa kuin tienlaidoissa olevan aivan erilainen.
Perjantaina,joka ainakin tähän mennessä oli täällä Itä-Suomessa ns.pakkashuippu,näin työmatkallani joka on n.150km,tienvarteen hinausauton kuljetuksessa olleesta kalustosta valtaosa oli selkeästi ns.latinoautoja eli;Fiatteja ja ranskalaisia,muutama uudenmallinen Volvo,pari Opelia.
Yhtään japanilaisvalmisteista en ko.joukossa huomannut...Tänään bongasin seuraavat hyytyneet autot: Toyota Carina 90-luvun puolivälistä, Toyota Corolla 80-luvun alkupuolelta, Fiat Ducato vanhempaa mallia, edellisen korimallin Golf farmari, W124 Mese ja uusi 300-sarjan bemari.
Ja omasta patongista sen verran, että lähtee käyntiin ja kukkuu hyvin. Myös näin pakkasella.
- jussi
perheen 406 hdi -99 ajettu reilut 100tkm, huollettu aina merkkihuollossa, ei ole tehty mitään ylimääräisiä "toimenpiteitä", ainakin etelän vajaa -30 ei ole vaikuttanut auton toimintaan mitenkään, auto on yleensä tolpassa 2 tuntia ennen lähtöä ja ilmankaan ei ole mitään ongelmia ollut, auto on toiminut alusta asti ilman ylimääräisiä korjaustoimenpiteitä, ilmeisesti kyseessä on "anti-maanantai" kappale, sen verran olen lukenut tätä palstaa, että jos kaikki pitää paikkansa voin olla todella tyytyväinen omaan yksilööni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö28110381K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon2456036Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1735454PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *1125109Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot193335Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe92744- 2142642
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.202499- 282354
Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell3822257