Olen ostamassa 2000 luvun nelivetohenkilöautoa.
Millaiset kokemukset Subaruista? Vikoja ym..
Paljonko ajettu/ kestää ajaa jne...
Kiitos vastauksista
Subaru 4WD
19
12642
Vastaukset
- forre
Mitä ne viat ovat, ei mulle ainakaan tule mieleen.
- Forefani
Edellinen autoni oli -99 mallin Impreza, jolla ajoin viisi vuotta ja reilut satatuhatta, ei yhtään vikaa ja nyt auto on pikkuveljelläni, mittarissa 130 000. Koko aikana ei ole autoon tehty kuin määräaikaishuollot.
Nykyinen kärryni on 2005 mallin Forester XT automaatti. Nyt mittarissa 28 000, eikä yhtään vikaa. Autoon tehty uutena ruostesuojaus, parintuhannen kilometrin kohdalla öljynvaihto ja 15000 kilometrin kohdalla määräaikaishuolto.
Koskaan en ole Subaruihin tehnyt itse mitään muuta kuin tankannut, pessyt, vahannut ja joskus laittanut pissapoikaan nestettä.
Kilometreistä noin kolmasosa on tullut sorateillä, joten nyt 30 000 huollossa joutunen paikkauttamaan massauksen.
Normaalihuollon hinta on ollut reilut sata euroa, poikkeuksena Imprezan sadantuhannen huolto, joka maksoi 550 euroa(jakohihna). Lisäksi joku välihuolto jossa vaihdettiin kaikki voimansiirron ja automaattilaatikon öljyt oli reilut pari sataa euroa.
Olen siis erittäin tyytyväinen Subarun laatuun, enkä hevin automerkkiä vaihda. Subaru sopii minulle, kun en autojen tekniikasta ja korjauksesta juuri mitään ymmärrä.- ymmärrä
näköjään bensalaskuistakaan.
- 4xjoo
ymmärrä kirjoitti:
näköjään bensalaskuistakaan.
Huomioikaa kaikki tämä erityisen viisas viesti.
- Forefani
Kulutus Foresterilla on ollut keskimäärin karvan alle 10 litraa satasella, jota en pidä suht. tehokkaalle, ilmastoidulle, automaattivaihteiselle nelivedolle hirmuisen pahana. Ajo on hyvinkin sekalaista ja usein on ollut kärry perässä.
Toki vähemmän kuluttavia autoja löytyy, mutta mukavuudesta ja tehosta joutuu kärsimään hieman suuremman kulutuksen, varsinkin jos omaa hiukan raskaamman kaasujalan.
Impreza(automaatti sekin) vei reilun litran vähemmän satasella, joten tekniikka on hieman kehittynyt uudemmissa malleissa. - Legacy -mies
Forefani kirjoitti:
Kulutus Foresterilla on ollut keskimäärin karvan alle 10 litraa satasella, jota en pidä suht. tehokkaalle, ilmastoidulle, automaattivaihteiselle nelivedolle hirmuisen pahana. Ajo on hyvinkin sekalaista ja usein on ollut kärry perässä.
Toki vähemmän kuluttavia autoja löytyy, mutta mukavuudesta ja tehosta joutuu kärsimään hieman suuremman kulutuksen, varsinkin jos omaa hiukan raskaamman kaasujalan.
Impreza(automaatti sekin) vei reilun litran vähemmän satasella, joten tekniikka on hieman kehittynyt uudemmissa malleissa.Pakko tarttua kommenttiin Subarun kulutuksesta.
Ostin käytetyn Legacyn 1.8 4WD nykymittapuun mukaan vajaatehoisella koneella. Tiedän, että kulutus pyörii molemmin puolin 10 litraa. Eikä tästä sen enempää. Bensalaskuni maksan kuten muutkin. Tiedän myös, että kokonaiskuluissa ajan kuitenkin halvemmalla kuin saman kokoluokan vastaavalla eurooppalaisella merkillä. Ei tarvita kuin yksi takuuajan ulkopuolinen huolto ja taas saan ajaan 20 000 kilometriä "bensarosvolla" halpaa ajoa.
Seuraava autoni on myös ehdottomasti subaru. Tulisi nyt 1.5 Impreza kauppoihin. Kokonaiskuluissa varmasti yksi halvimpia autoja mitä markkinoilla on suhteessa ominaisuuksiin. Ehkä 1.3 Yaris Verso voisi olla vieläkin halvempi. - wr 240
Legacy -mies kirjoitti:
Pakko tarttua kommenttiin Subarun kulutuksesta.
Ostin käytetyn Legacyn 1.8 4WD nykymittapuun mukaan vajaatehoisella koneella. Tiedän, että kulutus pyörii molemmin puolin 10 litraa. Eikä tästä sen enempää. Bensalaskuni maksan kuten muutkin. Tiedän myös, että kokonaiskuluissa ajan kuitenkin halvemmalla kuin saman kokoluokan vastaavalla eurooppalaisella merkillä. Ei tarvita kuin yksi takuuajan ulkopuolinen huolto ja taas saan ajaan 20 000 kilometriä "bensarosvolla" halpaa ajoa.
Seuraava autoni on myös ehdottomasti subaru. Tulisi nyt 1.5 Impreza kauppoihin. Kokonaiskuluissa varmasti yksi halvimpia autoja mitä markkinoilla on suhteessa ominaisuuksiin. Ehkä 1.3 Yaris Verso voisi olla vieläkin halvempi.Piristetty gt imppu 10 l satasella kaikki ajot sisältäen reippaita kiihdytyksiä
- Surkea
Legacy -mies kirjoitti:
Pakko tarttua kommenttiin Subarun kulutuksesta.
Ostin käytetyn Legacyn 1.8 4WD nykymittapuun mukaan vajaatehoisella koneella. Tiedän, että kulutus pyörii molemmin puolin 10 litraa. Eikä tästä sen enempää. Bensalaskuni maksan kuten muutkin. Tiedän myös, että kokonaiskuluissa ajan kuitenkin halvemmalla kuin saman kokoluokan vastaavalla eurooppalaisella merkillä. Ei tarvita kuin yksi takuuajan ulkopuolinen huolto ja taas saan ajaan 20 000 kilometriä "bensarosvolla" halpaa ajoa.
Seuraava autoni on myös ehdottomasti subaru. Tulisi nyt 1.5 Impreza kauppoihin. Kokonaiskuluissa varmasti yksi halvimpia autoja mitä markkinoilla on suhteessa ominaisuuksiin. Ehkä 1.3 Yaris Verso voisi olla vieläkin halvempi.AutoExpressin testissä Imppu 1.5R. Annettiin kaksi tähteä viidestä.
Armottoman laiska ja väännötön, mutta bensa maistuu. - autohan
Surkea kirjoitti:
AutoExpressin testissä Imppu 1.5R. Annettiin kaksi tähteä viidestä.
Armottoman laiska ja väännötön, mutta bensa maistuu.painaa reilut 1300kg! ja on jatkuva neliveto!!!!Liian pieni moottori.
- forre
ymmärrä kirjoitti:
näköjään bensalaskuistakaan.
Jos on varaa ostaa AUTO on varmasti varaa ostaa siihen bensaakin, etenkin jos 2,0 AWD kuluttaa 8,3 l/100km seka-ajossa.
- 4wd
autohan kirjoitti:
painaa reilut 1300kg! ja on jatkuva neliveto!!!!Liian pieni moottori.
Mitä väliä tässä on sillä onko neliveto jatkuva. Pyörii ne vetoakselit ja kardaani AINA mukana näissä kytkeytyvissä "nelivedoissakin".
- Hölmö?
4wd kirjoitti:
Mitä väliä tässä on sillä onko neliveto jatkuva. Pyörii ne vetoakselit ja kardaani AINA mukana näissä kytkeytyvissä "nelivedoissakin".
????????
- ollaä
Hölmö? kirjoitti:
????????
oikee tollo... mietitäänpäs nyt: kardaanin pyörittäminen vastaan renkaan pyörittäminen ? Kumpikohan on raskaampi ?
- Subarufani
Mulla on jo toinen Subaru Legacy, edellisen kilometrejä, ilman suurempia huoltoja kertyi yli 480 000. Ennenkuin yksi kaahailija sitten törmäsi siihen stop-merkin takaa, jolloin auto meni lunastuskuntoon. Huom. iso auto kun oli, ei Subaruni kuskille onneksi sattunut mitään. Tällä "uudella", vuoden 2000 mallilla on jo ajettu samalla tavalla, ilman suurempia huoltoja, 360 000 km. Ja hyvin pelaa edelleen!
- j.sairanen
osta subaru imbrea
- jalkasienionvaarallinen
uus outpacki oli hyvaa autia
- HaluanVainKertoaEttä
Taitaa olla tämäkin ostettu subaru jo ruosteen takia paalissa.
- IhmettelenTätäVaanEttä
On se vallan merkillistä, kun lumisten kelien alettua on trollit pesiytyneet jostain kumman syystä juuri Subarupalstalle......
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 687027
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on666830Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1495483Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist524653En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛204109Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?53750- 313327
- 373298
Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris792821Köysi alkaa kiristyä putinin kaulalla....
Putin pelkää eniten juuri omaa porukkaansa, ja siihen on varmasti syytä kun sota ei ole mennyt hyvin, tappiot ovat valta402289