Miten rintasyövän oireena oleva erite rinnasta tulee? Valuuko sitä itsestään vai puristettaessa? Olen lukenut, että vaalea ja vihertävä erite on ok, mutta entä oikein tummanvihreä?? Mutta sitä tulee vain, kun puristaa nännistä. Mistähän senkin huomasin tehdä...mutta unia alkaa häiritä tämän miettiminen. Löytyisikö teiltä joltakin tietoa? Kiitos etukäteen.
Eritettä rinnasta
19
40284
Vastaukset
- marilla
Tulipa rinnastasi minkäväristä nestettä tahansa, puristellessa tai ilman niin ilmanmuuta lääkärintutkimuksiin!
- lääkäriin
ja äkkiä. Rinnoista ei saa tulla mitään muuta kuin maitoa äidiksi tulon jälkeen.
- Oikaisu
lääkäriin kirjoitti:
ja äkkiä. Rinnoista ei saa tulla mitään muuta kuin maitoa äidiksi tulon jälkeen.
VÄÄRIN! Iän myötä naisilla saattaa tulla jos jonkinlaista eritettä rinnoista vaikkei mitään sairautta olisikaan. Itselläni on jo vuosia tullut valkoista eritettä nännistä ja se on tutkittu. Lääkäri sanoi, ettei valkoisesta eritteestä niin kauheasti tarvitse huolestua. Mutta totta kai, jos vain nyt näin on, että nänni oireilee, niin ehottomasti pitää käydä lääkärillä. Jo senkin takia, ettei tarvi turhaa hermoilla ja menettää yöunia! Eräs lääkäri sanoi hyvin: "Ei kannata sairastaa tulevia sairauksia etukäteen." Ja tossa on kyllä vinha perä.
- Kehoitan
Eli mene lääkäriin, se voi olla vaikka tulehdusta, ei välttämättä syöpä. Ja jos maitoa alkaa tulla muulloin kun lasta odottaessa tai imettäessä, siis muuna aikana, silloinkin ehdottomasti lääkäriin.
- Toinen pösilö
Hei Paukku!
Mulla ei oo tarkkaa tietoo noista rintasyövän eritteistä, mutta kokemusta on. Itelläni on monta vuotta tullut nännistä valkoista eritettä kun olen puristellut sitä. Jostain syystä sitten taas jälleen kerran kun puristelin nänniä niin sieltä tuli tumman vihreää nestettä ja verta. Paniikki iski! Varasin välittömästi ajan lääkärille ja mammografiasta ei löytynyt mitään. Eli Paukku, tilaa ehottomasti lääkärille aika, ni sun ei tarvi turhaa miettiä ja huolestua. Kyllä mullaki kesti vuosia ennen ko lääkärille menin, mikä oli tyhmää koska itellänikin oli monta unetonta yötä!!! Eli Paukku tilaa lääkärille aika ja vältä puristelua (vaikka tunnustan itsekkin, että tulee välillä puristeltua!) Oikeesti soita heti lääkärille ja tsemppiä :-) - tuli samoin
ja vuosikausia sitä kesti. Siis tuli puristaessa kellertävää joskus vihertävää, välillä kuin mustetta. Kerroin monet kerrat lääkärille, synnytin vielä yhden lapsekin ja eritettä tuli vuosia viimeisen synnytyksen jälkeen.
Mammografiassa ei ollut koskaan mitään. Eräs lääkäri sanoikin, että lakkaa puristamasta, sillä miltei jokaisella naisella, joka on synnyttänyt tulee eritettä rinnasta. Ristiriitaista, kun toisaalta neuvotaan, että pitää puristaa/tutkia jotta näkisi tuleeko eritettä. Nyt ikää on jo niin paljon, ettei ole menkkoja ollut vuosiin, lopetin puristelut myös ja tässä hiljan pitkästä aikaa kokeilin, vieläkö eritettä tulee. Ei tullut enää.
Mistä sitten pitää huolestua, on vaikea sanoa. Kysy kuitenkin lääkäriltäsi.- Nainen miäkin..
Maitoa rinnoista, ja menskat jäi pois alle nelikymppisenä, sitten ne alkoivat uudelleen, diagnoosi oli aivolisäkeadenooma, nyt se on leikattu kymmenkunta vuotta sitten pois, olen nyt muuten terve, mutta menskat ei alkaneet uudellen, joten vuoto aiheutettiin pillereillä, nyt on sitten uudet pillerit ja vuodoton hoito.
- muruliini68
Tässä itse odotan lääkäriin menoa, joka on ens viikolla. Alkoi kummasti kiinnostamaan noi nännit, kun reilu viikko sitten ne olivat erityisen herkät(kovat ja hipaisu tuntui järkyttävältä). Erite on metsänvihreää,kirkasta, ja vain vasemmasta rinnasta sitä tulee, puristettaessa(lypsäessä). Imetyksestä on yli 4 ja puol vuotta)..5 lasta tehtynä. Lääkärin kanssa olen puhunut vasta puhelimessa, ja oli kummissaan...
Epäili hormooneja...mutta tutkii ne sentti sentiltä ja jatko selviää sitten.Pelottaa tosi paljon, mutta järki sanoo,että nou hätä..ja sitä paitti hoidot on tänä päivänä hyvät ,vaikka olisi syöpää.Tsemppiä kaikille, jotka painivat samojen asioiden kanssa. - Nainen miäkin
muruliini68 kirjoitti:
Tässä itse odotan lääkäriin menoa, joka on ens viikolla. Alkoi kummasti kiinnostamaan noi nännit, kun reilu viikko sitten ne olivat erityisen herkät(kovat ja hipaisu tuntui järkyttävältä). Erite on metsänvihreää,kirkasta, ja vain vasemmasta rinnasta sitä tulee, puristettaessa(lypsäessä). Imetyksestä on yli 4 ja puol vuotta)..5 lasta tehtynä. Lääkärin kanssa olen puhunut vasta puhelimessa, ja oli kummissaan...
Epäili hormooneja...mutta tutkii ne sentti sentiltä ja jatko selviää sitten.Pelottaa tosi paljon, mutta järki sanoo,että nou hätä..ja sitä paitti hoidot on tänä päivänä hyvät ,vaikka olisi syöpää.Tsemppiä kaikille, jotka painivat samojen asioiden kanssa.Hormooneista tuossa aivolisäkejutussa onkin kyse, jos on prolaktiinihormooni koholla voi tulla eritettä rinnoista.
- usko, että
muruliini68 kirjoitti:
Epäili hormooneja...mutta tutkii ne sentti sentiltä ja jatko selviää sitten.Pelottaa tosi paljon, mutta järki sanoo,että nou hätä..ja sitä paitti hoidot on tänä päivänä hyvät ,vaikka olisi syöpää.Tsemppiä kaikille, jotka painivat samojen asioiden kanssa.mitään vakavaa sinulla, sillä minulla oli vuosia just samoin. Vihertävää, väliin kirkkaampaa väliin tummempaa. Jokin hormonihäiriö kyseessä.
Itselläni todettiin vuosia myöhemmin kilpirauhasen vajis, lieneekö siihen yhteyttä... - muruliini68
usko, että kirjoitti:
mitään vakavaa sinulla, sillä minulla oli vuosia just samoin. Vihertävää, väliin kirkkaampaa väliin tummempaa. Jokin hormonihäiriö kyseessä.
Itselläni todettiin vuosia myöhemmin kilpirauhasen vajis, lieneekö siihen yhteyttä...niinpä..suvussani on kyllä struumaa(kahdelta tädiltä leikattu se "myrkkystruuma"...hormonihäiriöt tässä iässä odotettavia..(joka on outoa mulle,kun on toiminut kuin kello).No huominen valaisee pimeää polkua...kiitos kommenteista.
- muruliini68
muruliini68 kirjoitti:
niinpä..suvussani on kyllä struumaa(kahdelta tädiltä leikattu se "myrkkystruuma"...hormonihäiriöt tässä iässä odotettavia..(joka on outoa mulle,kun on toiminut kuin kello).No huominen valaisee pimeää polkua...kiitos kommenteista.
no niin...kipasin tänään lekurilla, ja rinnat ok..mammografiaan kuulemma omalla kustannuksella(yksityiselle), jos patteja löytyy..eli seurata pitää.Ikärasismia tuokin...ettei näin nuorille ole ilmaista mammista.Mutta verikokeet eritteen takia otettiin, prolaktiini ja kilpparikoe(vastaus ylihuomenna).Ei luultavasti mitään vakavaa vastassa, ainakaan tällä haavaa...tisuja pitää tarkkailla menkkojen jälkeen(tietysti)..tissejä ei saa puristella ollenkaan..ees nännejä...:)
- ymmärtänyt..
muruliini68 kirjoitti:
no niin...kipasin tänään lekurilla, ja rinnat ok..mammografiaan kuulemma omalla kustannuksella(yksityiselle), jos patteja löytyy..eli seurata pitää.Ikärasismia tuokin...ettei näin nuorille ole ilmaista mammista.Mutta verikokeet eritteen takia otettiin, prolaktiini ja kilpparikoe(vastaus ylihuomenna).Ei luultavasti mitään vakavaa vastassa, ainakaan tällä haavaa...tisuja pitää tarkkailla menkkojen jälkeen(tietysti)..tissejä ei saa puristella ollenkaan..ees nännejä...:)
Käsitinkö oikein, että jos sinulta patteja löytyy, joudut menemään yksityiselle mammografiaan ikäsi vuoksi?
Tuntuu kyllä kummalta, sillä minä olin siinä 32, kun syöpattini ilmaantui ja tutkittiin kyllä ihan kunnallisella puolella. - muruliini68
ymmärtänyt.. kirjoitti:
Käsitinkö oikein, että jos sinulta patteja löytyy, joudut menemään yksityiselle mammografiaan ikäsi vuoksi?
Tuntuu kyllä kummalta, sillä minä olin siinä 32, kun syöpattini ilmaantui ja tutkittiin kyllä ihan kunnallisella puolella.kunnallinen tekee ainoastaan seulontaikäisille täällä. Se on todella hassua, ja tuli tunne,että 38-vuotiaan terveys ei ole saman arvoinen..siis pimee juttu. Yksityinen mammografia ei ole ilmaista...ja jos haluaa mennä kunnalliseen, joutuu odottamaan,että on "seulontaikäisten päivät"..kytätä lehdestä..ja varata aika MINUN IKÄISELLENI JA ALLE 50 VUOTIAILLE, MAKSULLISEEN mammografiatutkimukseen.
- aika..
muruliini68 kirjoitti:
kunnallinen tekee ainoastaan seulontaikäisille täällä. Se on todella hassua, ja tuli tunne,että 38-vuotiaan terveys ei ole saman arvoinen..siis pimee juttu. Yksityinen mammografia ei ole ilmaista...ja jos haluaa mennä kunnalliseen, joutuu odottamaan,että on "seulontaikäisten päivät"..kytätä lehdestä..ja varata aika MINUN IKÄISELLENI JA ALLE 50 VUOTIAILLE, MAKSULLISEEN mammografiatutkimukseen.
Tosi outoa. Monihan voisi jättää tutkimatta pattinsa tuon vuoksi. Tosin yksityisellä pääsee nopeammin tutkimuksiin ja mahtaakohan Kela korvata mitään?
Taitaa kyllä olla niin, että täällä mennään jenkkimalliin kohta puoliin, että jokaisella pitäisi olla vakuutus, että pääsisi tutkimuksiin ja hoitoon. - Eräs muu
muruliini68 kirjoitti:
kunnallinen tekee ainoastaan seulontaikäisille täällä. Se on todella hassua, ja tuli tunne,että 38-vuotiaan terveys ei ole saman arvoinen..siis pimee juttu. Yksityinen mammografia ei ole ilmaista...ja jos haluaa mennä kunnalliseen, joutuu odottamaan,että on "seulontaikäisten päivät"..kytätä lehdestä..ja varata aika MINUN IKÄISELLENI JA ALLE 50 VUOTIAILLE, MAKSULLISEEN mammografiatutkimukseen.
Syöpäyhdistyksen mammografiakuvauksissa, jos ei löydy omalta paikkakunnaltasi, löytyy varmaan asuinpaikkakuntasi läheisyydessä olevasta suurimmasta kaupungista. Maksaa sekin, mutta siitä saa myös Kelan korvauksen.
- Tuli_
Mulla on tullut maidon kaltaista eritettä rinnoista jo vuosia eikä mitään syytä ole löydetty. On otettu kaikki mahdolliset verikokeet, kilppari mukaan luettuna, ultrat ja mammografia löytämättä mitään. Lääkärin mukaan eritettä voi tulla jos syö psykislääkkeitä, mut kun siitäkään ei mun tapauksessa ole kysymys. Hän myös mainitsi, et suuri toive raskaudesta voi laukaista elimistössä vastaavan kaltaisen tilanteen, kun psyyke ja kroppa toimivat yhdessä puolin ja toisin. Mene tiedä, mut mitään ei löydetty. Toki tilanteet on yksilöllisiä, joten kannattaa käydä tsekkauttamassa asia, että saa mielenrauhan.
- Prolaktinooma
www.sella.net
- Prolaktinooma
Prolaktinooma kirjoitti:
www.sella.net
Osoite on
www.sellanet.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.3432789SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis582235Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj781929Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis641579- 1401512
- 601064
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki1021019Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li7908Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön216849- 38753