No niin, tarvitsisi ostaa reititin että saan kannettavaan koneeseen langattoman netin. Ajattelin hakea sen Elisalta kun on sinne muutakin asiaa... Mutta sitten huomasin esim Gigantin sivuilla niitä olevan runsaastikin tarjolla. Onko näissä suuria eroja ja mitä pitäisi huomioida kun sen ostan??
Reitittimen ostoon apua!!!
24
1546
Vastaukset
- huomioida
Ei sieltä giga-antista kannata mitään ostaa ne myy pelkkiä lelu tuotteita.
Hae sieltä Elisalta kuten meinasitkin saat kunnollisen. - itselläni...
on TELEWELL EA510 v2 langaton tukiasema ja toimii moitteettomasti, joten voisin suositella. Haet siihen käyttöjärjestelmän päivitykset tuolta Telewellin sivulta ja asennat ohjeiden mukaan (siellä on hyvät suom kiel ohjeeet) ja sitten vaan laitat pelittään.;))
- kari_krandi
A-Link RR24AP laitetta.
Perustelut;
- helppo asentaa, asettaa toimintaa.
- Palomuuri mukana
- WLAN tukiasema mukana
- 'mukava' ohjelmisto asetuksien hallintaan
- laitteen saa pystyasentoon (tämä oli sisustus pointti!)
Esitän myös mielipiteenä ettei gigantin tai elisan laitteilla ole eroja muuta kuin hinnassa. Asetuksethan saa kaikkiin laitteisiin asetettua ja niiden määritykset taas saa operaattorin sivustolta. Pidä vaan huolta että saat käyttöohjekirjan mukaasi ostat sitten laitteen mistä hyvänsä (se on nykyjään cd-levyllä pdf-muodossa).- huomioida
>Esitän myös mielipiteenä ettei gigantin tai elisan laitteilla ole eroja muuta kuin hinnassa.<
-Ei pidä paikkaansa, niiden tuotteet on usenkin saman merkisiä kuin muillakin myyjillä mutta Tyyppi numerot on erilaisia eli eivät olekkaan täysin samoja tuotteita.
Katso sinäkin jatkossa tarkemmin giga-antin tuotteiden tyyppimerkintöjä. - kari_krandi
huomioida kirjoitti:
>Esitän myös mielipiteenä ettei gigantin tai elisan laitteilla ole eroja muuta kuin hinnassa.<
-Ei pidä paikkaansa, niiden tuotteet on usenkin saman merkisiä kuin muillakin myyjillä mutta Tyyppi numerot on erilaisia eli eivät olekkaan täysin samoja tuotteita.
Katso sinäkin jatkossa tarkemmin giga-antin tuotteiden tyyppimerkintöjä.täytyy katsoa mitä ostaa, eli on eri merkkejä ja MALLEJA.
- tottakai tiedetään että on halpis malleja, mutta omani olen esim. ostanut gigasta.
Täytyy nääs olla tarkkana! ihan kuin autokaupassa, ei sitä mersua saa ladan hinnalla, ja molempien rekisteriotteessa lukee 'auto'.
- minttuli75
Soitin Elisan myymälään, siellä olisi Buffalo-merkkinen reititin, mallinumeroa en tiedä. Onko laadukkaita? Mutta olisi toinen kysymys mikä jäi vaivaamaan mieltä kun soitin Elisalle... Käsitin että kun ostan reitittimen tarvitsen kuitenkin myös modeemini (puhui jostain langattomasta modeemista). Olen luullut että ostan reitittimen, kytken sen puhelinpistokkeeseen ja sillä selvä. Mitä kaikkea oikeasti tarvitsee hankkia? Koneessa on WLAN...
- Yhteys verrattuna kantomatkaan
On tosi huono.. Jos et ole ihan routerin vieressä niin yhteys ei ole paras... Suosittelen langallista, itselläni on kannettava ja langallinen yhteys... TOIMII HYVIN =)
- ROUTERIN (langaton tukiasema)
Ja tietysti modeemin... Ei hirveen kannattavaa.. Modeemista menee singnaali routerille ja sieltä edelleen kannettavaan.. Mutta edelleen suosittelen LANGALLISTA, tiedon kulku on VARMAA :)
- minttuli75
ROUTERIN (langaton tukiasema) kirjoitti:
Ja tietysti modeemin... Ei hirveen kannattavaa.. Modeemista menee singnaali routerille ja sieltä edelleen kannettavaan.. Mutta edelleen suosittelen LANGALLISTA, tiedon kulku on VARMAA :)
Siis pystyykö laittaan sillain että tässä atk-pöydällä missä yleensä olen, yhteys on langalla. Mutta jos haluan siirtyä vaikka toiseen huoneeseen käytän langatonta... Anteeksi jos kyselen tyhmiä mutta on aivan uusi/outo asia minulle :)
- On sekä langallinen ja lang...
minttuli75 kirjoitti:
Siis pystyykö laittaan sillain että tässä atk-pöydällä missä yleensä olen, yhteys on langalla. Mutta jos haluan siirtyä vaikka toiseen huoneeseen käytän langatonta... Anteeksi jos kyselen tyhmiä mutta on aivan uusi/outo asia minulle :)
Samassa.. Eli jos ostat sellaisen modeemin ja sitten routerin(tukiaseman) niin voit käyttää konetta langalla ja tarvittaessa LANGATTOMASTI, esim. toisesta huoneesta =)
- kari_krandi
minttuli75 kirjoitti:
eikä mitään ongelmia kantomatkan kanssa.
Kyllä minä ainakin pidän tätä systeemiä hyvänä. En kyllä tiedä mihin nuo huonojen kantomatkojen väittämät perustuvat(?). Olisiko niin että he eivät ole kysyneet muilta neuvoa?.
No jokatapauksessa kuten aiemmin sanoin minulla on A-Linki RR24AP ja hyvin pelittää. - kari_krandi
kari_krandi kirjoitti:
eikä mitään ongelmia kantomatkan kanssa.
Kyllä minä ainakin pidän tätä systeemiä hyvänä. En kyllä tiedä mihin nuo huonojen kantomatkojen väittämät perustuvat(?). Olisiko niin että he eivät ole kysyneet muilta neuvoa?.
No jokatapauksessa kuten aiemmin sanoin minulla on A-Linki RR24AP ja hyvin pelittää.saahan tuon WLAN osan myös pois toiminnasta jos tarvetta ja itse laitteeseen saa 4 työasemaa kiinnei jos haluaa niitä lankoja vedellä.
Mutta on se vaan kliffaa makailla sohvalla ja surffailla!. - Ku et jaksa istua koneen ää...
kari_krandi kirjoitti:
saahan tuon WLAN osan myös pois toiminnasta jos tarvetta ja itse laitteeseen saa 4 työasemaa kiinnei jos haluaa niitä lankoja vedellä.
Mutta on se vaan kliffaa makailla sohvalla ja surffailla!.Vaan pitää mutustella ja surffata MAKUULLA!!! Voi voi, kannattaa käydä tutustumassa Kuntosalien saitteihin..
- minttuli75
kari_krandi kirjoitti:
saahan tuon WLAN osan myös pois toiminnasta jos tarvetta ja itse laitteeseen saa 4 työasemaa kiinnei jos haluaa niitä lankoja vedellä.
Mutta on se vaan kliffaa makailla sohvalla ja surffailla!.modeemi/WLAN tukiaseman, onko tämmöinen laite se millä pärjään yhdellä koneella enkä tarvitse vanhaa modeemia?? Tuleeko tästä "uudesta" laitteesta piuha koneeseen jos haluaa olla "langan päässä"?
Just tolla sohva netti - tyylillä perustelin miehelle miks kantsis vaihtaa kannettavaan. Nyt pitäis sit saada se langaton yhteys =) - kari_krandi
minttuli75 kirjoitti:
modeemi/WLAN tukiaseman, onko tämmöinen laite se millä pärjään yhdellä koneella enkä tarvitse vanhaa modeemia?? Tuleeko tästä "uudesta" laitteesta piuha koneeseen jos haluaa olla "langan päässä"?
Just tolla sohva netti - tyylillä perustelin miehelle miks kantsis vaihtaa kannettavaan. Nyt pitäis sit saada se langaton yhteys =)laittaa merkki ja malli?
- vaikea kommentoida muuten(?) - kari_krandi
Ku et jaksa istua koneen ää... kirjoitti:
Vaan pitää mutustella ja surffata MAKUULLA!!! Voi voi, kannattaa käydä tutustumassa Kuntosalien saitteihin..
käykö katteeks?
- minttuli75
kari_krandi kirjoitti:
laittaa merkki ja malli?
- vaikea kommentoida muuten(?)ZyXEL 660HW ADSL modeemi / WLAN-tukiasema. En nyt juuri tätä ole ostamassa mutta onko siis tarkoitukseen sopiva. Tällä hetkellä siis on ADSL-modeemi käytössä, korvaako tämän tyylinen "loota" vanhan modeemin vai tarvitaanko myös vanhaa?? Koneessa siis WLAN. Olen jo ihan pyörällä päästäni, en oikein mitä tarvitsen että saan hommat kuntoon...
- kari_krandi
minttuli75 kirjoitti:
ZyXEL 660HW ADSL modeemi / WLAN-tukiasema. En nyt juuri tätä ole ostamassa mutta onko siis tarkoitukseen sopiva. Tällä hetkellä siis on ADSL-modeemi käytössä, korvaako tämän tyylinen "loota" vanhan modeemin vai tarvitaanko myös vanhaa?? Koneessa siis WLAN. Olen jo ihan pyörällä päästäni, en oikein mitä tarvitsen että saan hommat kuntoon...
Siis sinulla on nyt adsl-modeemi, ok. Toimiiko se ihan hyvin, eli onko tarvetta vaihtaa se?
- jos ei tarvetta vaihtaa, saat langattoman tukiaseman paljon edullisemmin kuin mainitun reitittimen.
- jos olette tyytymättömiä nykyisee käy tuo mainitsemasi laite hyvin käyttötarkoituksiinne. Huomaa että verkkokaupassa on kaksi lähes samanlaista tuotetta sinulle käy paremmin;
Tuotenumero 10013
ZyXEL Prestige P660HW-61 ADSL2 reititin firewall WLAN G SuperSpeed. ZyXEL Prestige 660HW:ssa yhdistyvät ADSL-modeemi (reititin, autohunt), Näytä arvio: 2-4 vkoa 59.90 € - minttuli75
kari_krandi kirjoitti:
Siis sinulla on nyt adsl-modeemi, ok. Toimiiko se ihan hyvin, eli onko tarvetta vaihtaa se?
- jos ei tarvetta vaihtaa, saat langattoman tukiaseman paljon edullisemmin kuin mainitun reitittimen.
- jos olette tyytymättömiä nykyisee käy tuo mainitsemasi laite hyvin käyttötarkoituksiinne. Huomaa että verkkokaupassa on kaksi lähes samanlaista tuotetta sinulle käy paremmin;
Tuotenumero 10013
ZyXEL Prestige P660HW-61 ADSL2 reititin firewall WLAN G SuperSpeed. ZyXEL Prestige 660HW:ssa yhdistyvät ADSL-modeemi (reititin, autohunt), Näytä arvio: 2-4 vkoa 59.90 €Kaipa tuo vanha toimii ihan hyvin, lähinnä vaihdon tarve perustuu siihen että pöydällä olisi mahdollisimman vähän "tavaraa". Sain vihdoinkin Elisan myymälästä jonkun langan päähän, siellä on Siemensin koneita, pari eri mallinumerolla (jotka meni ohi korvien), jus näitä missä on modeemi samassa. Onko Siemensistä yleisesti pahaa sanottavaa vai kannattako lähteä paikan päälle katsomaan?? Maksoivat n 79,-
- kari_krandi
minttuli75 kirjoitti:
Kaipa tuo vanha toimii ihan hyvin, lähinnä vaihdon tarve perustuu siihen että pöydällä olisi mahdollisimman vähän "tavaraa". Sain vihdoinkin Elisan myymälästä jonkun langan päähän, siellä on Siemensin koneita, pari eri mallinumerolla (jotka meni ohi korvien), jus näitä missä on modeemi samassa. Onko Siemensistä yleisesti pahaa sanottavaa vai kannattako lähteä paikan päälle katsomaan?? Maksoivat n 79,-
mutta ole tarkkana että saat laitteen jota on helppo asentaa ja ylläpitää.
Siksi suosittelin ...... - minttuli75
kari_krandi kirjoitti:
Siksi suosittelin ......Iso kiitos kaikille ja erityisesti sinulle että jaksoitte auttaa. Menen käymään siellä Elisalla katsomassa ne Siemensit, näkee sitten otanko. =)
- SAmpo.
kari_krandi kirjoitti:
Siksi suosittelin ......Joka on helppo asentaa siinä ei tartte tehdä muuta kuin ottaa laite pakkauksesta ja johdot kiinni ja virta päälle se on siinä Zyxelin kohdalla. Eikä ole
tuulesta tempastu juttu vaan voin kokemuksella sanoa sillä itsellä on Zyxel ja toimii kuin junan vessa. - Make69
minttuli75 kirjoitti:
Iso kiitos kaikille ja erityisesti sinulle että jaksoitte auttaa. Menen käymään siellä Elisalla katsomassa ne Siemensit, näkee sitten otanko. =)
Ainakin täällä päin sai Elisalla valita reitittimen muutamasta vaihtoehdosta yksi oli Zyxel ja se itse valitsin enkä ole katunut päivääkään. Sanoisin muutenkin että Zyxel on paras reititin merkki markkinoilla.
- minttuli75
Kävin elisalla, ei ollut kuin Siemensin laitteita. Vakuuttivat olevan hyvä ja helppo asentaa. Toivottavasti pitää paikkansa. Muuten joudun teitä taas vaivaamaan. =) KIITOS KAIKILLE!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733