Ihmisen elämä perustuu hyvin pitkälti itsestäänselvyyksiin:on itsestään selvää että minun täytyy mennä töihin, että saisin palkan, ja mahani täyteen. Jollekulle on itsestään selvää että rakastava jumala on olemassa, koska hänelle on itsestään selvää että hänen täytyy pakonomaisesti pitää mielensä "terveänä" ja ajatuksensa "selkeänä". Kaikki itsestäänselvyydet tuntuvat liittyvät tähän elämämme elämiseen. Ihmisen päätös elää on itsestäänselvyyksistä suurin. Harva tuntuu puolueettomasti punnitsevan kuoleman ja elämisen välillä. Meille on niin sairaalloisen itsestään selvää että elämä on näistä kahdesta se oikea tie, vaikkea yhdelläkään ihmisellä ole harmainta aavistusta elämän tarkoituksesta;vain oma subjektiivinen, ja hyvin todennäköisesti harhainen käsitys siitä.
Yteiskuntamme on optimoitu ylläpitämään tätä elämisen itsestäänselvyyttä:meillä on terveydenhuolto ja kirkkoja, joissa elämäänsä kyllästyneet "hullut" saadaan ohjattua takaisin "oikeille" raiteille, elämän raiteille. Kun jollekulle syystä tai toisesta tulee itsestäänselväksi se että elämä ei ole elämisen arvoista, vaan järjetöntä hullun hommaa, toiset kokevat tarpeelliseksi palauttaa nämä "eksyneet" takaisin "todellisuuteen", vaikka jälleen kerran kenelläkään ei ole pienintäkään tietoa miksi.
Kaikki me olemme syvällä omassa subjektiivisuuden suossa:niin psykiatri, pappi kuin "hullukin". Ei elämää voi selventää eikä elämässä voi tulla terveeksi. Hulluuden muotoa voi kyllä vaihtaa. Terveydenhuolto ja mielenrauhaa tuovat uskonnot ovat vain hulluden muotoja. On tavallaan hullua kuinka psykiatrin pitäisi tehdä "sairaasta" "terve", vaikka vain aivopesee "hullun" uuteen hulluuteen.
Itsestään selvääkö?
49
1323
Vastaukset
- juutas
Hyviä kysymyksiä.
Itse olen ihmetellyt, miksi uskovaiset eivät pyri pääsemään mahdollisimman nopeasti tuonpuoleisiin taivaan iloihin, vaan päin vastoin jopa saattavat rukoilla jumalaltaan, että sinne pääsy omalta ja läheisten osalta siirtyisi mahdollisimman pitkälle...Kummallista.- Mr. Satan
Olen ihmetellyt itse ihan samaa. Miksi uskikset eivät kiitä jumalaansa kun hän avokätisesti ottaa ihmisiä luokseen paratiisiin jo 5v iässä ja jopa nuorempana?
Aika itsekästä sinäänsä rukoilla jumalaa säästämään vaikka syöpää sairastavan läheisen henki koska hän on itselle rakas. Tuntuu rukouksissa olevan aina se minä minä minä minä minulle, anna anna, älä ota älä vie, minä minä -meininki. - R.R.
Mr. Satan kirjoitti:
Olen ihmetellyt itse ihan samaa. Miksi uskikset eivät kiitä jumalaansa kun hän avokätisesti ottaa ihmisiä luokseen paratiisiin jo 5v iässä ja jopa nuorempana?
Aika itsekästä sinäänsä rukoilla jumalaa säästämään vaikka syöpää sairastavan läheisen henki koska hän on itselle rakas. Tuntuu rukouksissa olevan aina se minä minä minä minä minulle, anna anna, älä ota älä vie, minä minä -meininki."Tuntuu rukouksissa olevan aina se minä minä minä minä minulle,
anna anna, älä ota älä vie, minä minä -meininki."
-Eiköös se minäkeskeisyys ja mitä suurin itsekkyys ole ennemminkin
ja nimenomaan satanismin keskeisiä johtoajatuksia, -että MINÄ olen kaiken napa.
- R.R.
Ts. pidätkö siis mielenterveyttäkin vain yhdenlaisena "hulluuden" lajina?
Omasta puolestan en ainakaan sikäli pidä elämää itsestään selvyytenä,
että jokainen päivä jonka saa terveenä, turvallisesti
ja hyvissä olosuhteissa elää, on mielestäni suuren kiitoksen arvoinen.- Agneisti
Kysyisin sinuna mikä on mielenterveys? Mikä on terve mieli? Sellainenko joka elää hymy pärställään kapitalistisessa hyvinvointiyhteiskunnassa ilman huolta? Sellainen on sairas mieli minusta.
- , , , ,
Agneisti kirjoitti:
Kysyisin sinuna mikä on mielenterveys? Mikä on terve mieli? Sellainenko joka elää hymy pärställään kapitalistisessa hyvinvointiyhteiskunnassa ilman huolta? Sellainen on sairas mieli minusta.
jolla ei ole pakonomainen tarve räjäyttää kaikkia uskovaisia tuusan nuuskaksi.
- Agneisti
, , , , kirjoitti:
jolla ei ole pakonomainen tarve räjäyttää kaikkia uskovaisia tuusan nuuskaksi.
Mutta joka elää harhassa luullen että kaikki on hyvin ja raiskaa muuta elämää itsekkäästi oman hyvinvointinsa takia.
Kuule eiköhän asia ole niin että me kaikki olemme hulluja. Vaikea alkaa toista määrittelemään toiosta hullummaksi mielihalujen mukaan. Toiunen haluaa räjäyttää ihmiskunnan sen typeryyden takia, toinen syödä mansikkajäätelöä ja olla hiljaa. Nakkejakn se vetelee vaikka on kesäkuuma ja vedentarve lisääntyneenä. - .............................
Agneisti kirjoitti:
lievä kommunismin tuoksu!
- m paattinen
Agneisti kirjoitti:
Mielenterveyden järkkyminen nykymaailmassa on hyvin terve reaktio. Järkkyvä mieli on herkkä mieli. Paatunut, kyyninen, turtunut mieli jatkaa elämää tehokkaana, hyödyllisenä. Terve herkkä mieli näkee kaiken mielettömyyden ja järkkyy. Tavallaan onneksi suurin osa on tarpeeksi paatuneita pitääkseen myllyn pyörimässä. Ja suurin osa kyllin herkkiä pitääkseen huolta toisistaan.
- , , , ,
Agneisti kirjoitti:
Mutta joka elää harhassa luullen että kaikki on hyvin ja raiskaa muuta elämää itsekkäästi oman hyvinvointinsa takia.
Kuule eiköhän asia ole niin että me kaikki olemme hulluja. Vaikea alkaa toista määrittelemään toiosta hullummaksi mielihalujen mukaan. Toiunen haluaa räjäyttää ihmiskunnan sen typeryyden takia, toinen syödä mansikkajäätelöä ja olla hiljaa. Nakkejakn se vetelee vaikka on kesäkuuma ja vedentarve lisääntyneenä.olemme kyllä kaikki hulluja. Maailma on hullu ja se vie meidät mukanaan...
ja aikansa on joka asialla taivaan alla. Aika on syntyä ja aika kuolla...Mitä hyötyä on työntekijällä siitä, mistä hän näkee vaivaa?
Minä olen katsonut sitä työtä, minkä Jumala on antanut ihmislapsille, heidän sillä itseään rasittaaksensa. Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämiinsä; mutta niin on, ettei ihminen käsitä tekoja, jotka Jumala on tehnyt, ei alkua eikä loppua. Saarnaaja 3:1-11- Agneisti
Niin. On helppoa piiloutua satujen taakse. Se on sinun hulluutesi:fiktiiviset sadut, ja sokea usko niihin.
Agneisti kirjoitti:
Niin. On helppoa piiloutua satujen taakse. Se on sinun hulluutesi:fiktiiviset sadut, ja sokea usko niihin.
Jumalan hulluus kuin maailman viisaus :D
- Agneisti
purje kirjoitti:
Jumalan hulluus kuin maailman viisaus :D
Varmasti on, yksilön omassa mielikuvituksessa ja harhoissa. Tiedä sitten onko kokonaisuuden kannalta niin parempi kun pitää aseeseen jossain vaiheessa harhojensa ohjastamana tarttua.
Agneisti kirjoitti:
Varmasti on, yksilön omassa mielikuvituksessa ja harhoissa. Tiedä sitten onko kokonaisuuden kannalta niin parempi kun pitää aseeseen jossain vaiheessa harhojensa ohjastamana tarttua.
lihassa, emme kuitenkaan sodi lihan mukaan, sillä meidän sota-aseemme eivät ole lihallisia, vaan ne ovat voimallisia Jumalan avulla kukistamaan linnoituksia. Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan. 2 Kor.10:3-5
Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka. Se tunkee läpi, kunnes erottaa sielun, hengen, nivelet ja ytimet ja tuomitsee sydämen ajatukset ja aikeet. Mikään luotu ei ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmiensä edessä, ja hänelle meidän on tehtävä tili. Hepr.4:12-13
Olemme siis miekkailun harjoittajia :D- Agneisti
purje kirjoitti:
lihassa, emme kuitenkaan sodi lihan mukaan, sillä meidän sota-aseemme eivät ole lihallisia, vaan ne ovat voimallisia Jumalan avulla kukistamaan linnoituksia. Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan. 2 Kor.10:3-5
Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka. Se tunkee läpi, kunnes erottaa sielun, hengen, nivelet ja ytimet ja tuomitsee sydämen ajatukset ja aikeet. Mikään luotu ei ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmiensä edessä, ja hänelle meidän on tehtävä tili. Hepr.4:12-13
Olemme siis miekkailun harjoittajia :DRaamatun kohdat ei merkitse mitään, joten turhaan niitä tänne isket.
3 pientä porsasta. Jae 12: Sitten minä puhkun ja puhallan talosi nuriin, pelottava susi sanoi jylisevällä äänellään.... Agneisti kirjoitti:
Raamatun kohdat ei merkitse mitään, joten turhaan niitä tänne isket.
3 pientä porsasta. Jae 12: Sitten minä puhkun ja puhallan talosi nuriin, pelottava susi sanoi jylisevällä äänellään....kaikki hyvin, ikuisesti?
- Agneisti
purje kirjoitti:
kaikki hyvin, ikuisesti?
Häh?
- kaatis
ei sun tarvi tätä loputtomasti kestää..
mikään olotila ei ole pysyvä, lohdutukseksi king beibille.- Agneisti
MIkä vitun king baby? Oletko harkinnut sitä bassonkieleen hirttäytymistä?
- jeesusteleva kiihkohihhuli ...
"Meille on niin sairaalloisen itsestään selvää että elämä on näistä kahdesta se oikea tie, vaikkea yhdelläkään ihmisellä ole harmainta aavistusta elämän tarkoituksesta;vain oma subjektiivinen, ja hyvin todennäköisesti harhainen käsitys siitä."
Luulisi olevan mielenkiintoisempiakin ongelmia.
Jos saisit satamiljardia euroa, heittäisitkö ne roskiin vain koska et keksi mitä tehdä niillä?- Agneisti
Eli siis mitä?"
Agneisti kirjoitti:
Eli siis mitä?"
"Eli siis mitä?"
Eihän sinua kiinnosta kuin pään aukominen, mutta kysytään nyt vielä uudelleen, koska oikeasti olisi mukava kuulla joku vastaus kysymykseeni.
Jos saisit satamiljardia euroa, mitä tekisit?
Heittäisit roskiin? - Agneisti
jeesusteleva kiihkohihhuli ... kirjoitti:
"Eli siis mitä?"
Eihän sinua kiinnosta kuin pään aukominen, mutta kysytään nyt vielä uudelleen, koska oikeasti olisi mukava kuulla joku vastaus kysymykseeni.
Jos saisit satamiljardia euroa, mitä tekisit?
Heittäisit roskiin?KErro miten tämä kysymyksesi liittyy avaukseeni?
Agneisti kirjoitti:
KErro miten tämä kysymyksesi liittyy avaukseeni?
"KErro miten tämä kysymyksesi liittyy avaukseeni?"
Siinä on sinulle kotitehtävä jota voit ennen nukkumaan menoa miettiä, jos ajattelu kiinnostaa. - Agneisti
"KErro miten tämä kysymyksesi liittyy avaukseeni?"
Siinä on sinulle kotitehtävä jota voit ennen nukkumaan menoa miettiä, jos ajattelu kiinnostaa.Ajattelu kyllä kiinnostza, muttei uskisten aivokuolleiden arvoitusten setviminen. Uskislogiikka on kyllä sellainen laji missä tarvitaan rutkasti kusta ja tyhjää tilaa pääkoppaan. Siksi minulla ei riitä rahkeet siihen. Taidan pysyä tässä syvällisessä ajattelussa aivottoman ajattelun sijaan.
Agneisti kirjoitti:
Ajattelu kyllä kiinnostza, muttei uskisten aivokuolleiden arvoitusten setviminen. Uskislogiikka on kyllä sellainen laji missä tarvitaan rutkasti kusta ja tyhjää tilaa pääkoppaan. Siksi minulla ei riitä rahkeet siihen. Taidan pysyä tässä syvällisessä ajattelussa aivottoman ajattelun sijaan.
"Ajattelu kyllä kiinnostza, muttei uskisten aivokuolleiden arvoitusten setviminen. Uskislogiikka on kyllä sellainen laji missä tarvitaan rutkasti kusta ja tyhjää tilaa pääkoppaan. Siksi minulla ei riitä rahkeet siihen. Taidan pysyä tässä syvällisessä ajattelussa aivottoman ajattelun sijaan."
Haukut minun "uskislogiikan", vaikka et edes ymmärrä sitä.
Onko sinun arvostelusi mielestäsi minkään arvoinen, jos et ole edes ymmärrä arvosteltavaa? - Agneisti
"Ajattelu kyllä kiinnostza, muttei uskisten aivokuolleiden arvoitusten setviminen. Uskislogiikka on kyllä sellainen laji missä tarvitaan rutkasti kusta ja tyhjää tilaa pääkoppaan. Siksi minulla ei riitä rahkeet siihen. Taidan pysyä tässä syvällisessä ajattelussa aivottoman ajattelun sijaan."
Haukut minun "uskislogiikan", vaikka et edes ymmärrä sitä.
Onko sinun arvostelusi mielestäsi minkään arvoinen, jos et ole edes ymmärrä arvosteltavaa?Ymmärrän kyllä:olet uskossa koska sinulle on tärkeämpää oma mielihyvä kuin oikeiden totuuksien pohtiminen. Uskonto tarjoaa mielenrauhan kun saa laittaa aivot off-asentoon ja lopettaa ajattelemisen. Ymmärrän sinua jopa paremmin kuin sinä itse.
Agneisti kirjoitti:
Ymmärrän kyllä:olet uskossa koska sinulle on tärkeämpää oma mielihyvä kuin oikeiden totuuksien pohtiminen. Uskonto tarjoaa mielenrauhan kun saa laittaa aivot off-asentoon ja lopettaa ajattelemisen. Ymmärrän sinua jopa paremmin kuin sinä itse.
Ikävä kyllä, mikään ei osoita, että ymmärtäisit.
Vaikuttaa siltä ettet yleensäkkään lue muiden mielipiteitä, mutta varoitan tässä jo etukäteen, jos haluat pysyä rauhallisena, lue vain ensimmäiseen kysymykseeni asti ja koita keksiä siihen joku hieno vastaus.
"Ymmärrän kyllä:olet uskossa koska sinulle on tärkeämpää oma mielihyvä kuin oikeiden totuuksien pohtiminen."
Mitä on "oikeat" totuudet?
"Uskonto tarjoaa mielenrauhan kun saa laittaa aivot off-asentoon ja lopettaa ajattelemisen. Ymmärrän sinua jopa paremmin kuin sinä itse."
Niin varmaan, juurihan sinä pistit itse aivot narikkaan, kun et viitsinyt lähteä miettimään kysymyksiini vastauksia.
Mielestäni ateisteja ei voi ottaa vakavasti, koska he eivät yleensä pysty ajatella muuta, kuin "Jumalaa ei voi olla (x kaadettu 8)". Kaikki ateistin ajattelu vääristyy tuon ajatuksen vuoksi, koska ateisti joutuu vääntämään kaiken tiedon valheeksi, jos se kumoaisi tuon ateistin kuningasajatuksen.
Ymmärrän kyllä, että sinulle tun ateistien opinkappaleen hokemisen lopettaminen ja sitä väähääkään kyseenalaistavat kysymykset saattavat häiritä mielenrauhaasi, mutta on se vaan sääli silti, että olet niin uponnut tuohon ateiminsuohon, etkä kuitenkan itse edes huomaa sitä.
On myös mielenkiintoista, että uskomisen valitsemista sanotaan mielihyvän valitsemiseksi, kun toisaalta ihmisiä houkutellaan ateismiin juuri sillä, että sitten voitte nautiskella kaikesta ilman, että tarttee ajatella seurauksia. - Agneisti
Ikävä kyllä, mikään ei osoita, että ymmärtäisit.
Vaikuttaa siltä ettet yleensäkkään lue muiden mielipiteitä, mutta varoitan tässä jo etukäteen, jos haluat pysyä rauhallisena, lue vain ensimmäiseen kysymykseeni asti ja koita keksiä siihen joku hieno vastaus.
"Ymmärrän kyllä:olet uskossa koska sinulle on tärkeämpää oma mielihyvä kuin oikeiden totuuksien pohtiminen."
Mitä on "oikeat" totuudet?
"Uskonto tarjoaa mielenrauhan kun saa laittaa aivot off-asentoon ja lopettaa ajattelemisen. Ymmärrän sinua jopa paremmin kuin sinä itse."
Niin varmaan, juurihan sinä pistit itse aivot narikkaan, kun et viitsinyt lähteä miettimään kysymyksiini vastauksia.
Mielestäni ateisteja ei voi ottaa vakavasti, koska he eivät yleensä pysty ajatella muuta, kuin "Jumalaa ei voi olla (x kaadettu 8)". Kaikki ateistin ajattelu vääristyy tuon ajatuksen vuoksi, koska ateisti joutuu vääntämään kaiken tiedon valheeksi, jos se kumoaisi tuon ateistin kuningasajatuksen.
Ymmärrän kyllä, että sinulle tun ateistien opinkappaleen hokemisen lopettaminen ja sitä väähääkään kyseenalaistavat kysymykset saattavat häiritä mielenrauhaasi, mutta on se vaan sääli silti, että olet niin uponnut tuohon ateiminsuohon, etkä kuitenkan itse edes huomaa sitä.
On myös mielenkiintoista, että uskomisen valitsemista sanotaan mielihyvän valitsemiseksi, kun toisaalta ihmisiä houkutellaan ateismiin juuri sillä, että sitten voitte nautiskella kaikesta ilman, että tarttee ajatella seurauksia."Mitä on "oikeat" totuudet?"
Oikea totuus on oikea totuus. Voiko sitä enempää selittää? Sellainen totuus joka objektiivinen ja joka ei elä ristiriidassa muun todellisuuden kanssa. Kaikissa uskonnoissa on se ongelma että ne ovat kovin ristiriitaisia, eli ei tosia. Uskonto asettaa ihmisen umpikujaan, josta oikeiden totuuksien etsiminen käy mahdottomaksi.
"Mielestäni ateisteja ei voi ottaa vakavasti, koska he eivät yleensä pysty ajatella muuta, kuin "Jumalaa ei voi olla (x kaadettu 8)"."
Pystyn kyllä ajattelemaan muuta. Ei minun maailmankuvani perustu sille tiedolle että jumalaa ei ole. Maailamnakuvani rakentuu sille että uskon kaikkeen joka on toditettu ja pystytään todistamaan olevaksi. Kaikki muu on epätodellista. Jumalaa ei olla todistettu olevaksi, muualla kuin uskisten mielikuvituksessa, joten järkevällä ihmisellä (ateistilla) ei ole mitään syytä uskoa. Eikö?
Mielestäni uskovaisia ei voi ottaa tosissaan koska he eivät yleensä pysty ajattelemaan asioita muun kautta kuin oman napansa.
"Ymmärrän kyllä, että sinulle tun ateistien opinkappaleen hokemisen lopettaminen ja sitä väähääkään kyseenalaistavat kysymykset saattavat häiritä mielenrauhaasi, mutta on se vaan sääli silti, että olet niin uponnut tuohon ateiminsuohon, etkä kuitenkan itse edes huomaa sitä."
Puhutko nyt itsellesi? Tehän te tarvitsette mielenrauhaa, itse keksityillä mielikuvitusolennoilla. Eiköhän se ole uskovainen jolta puuttuu terve itsekritiikki kun koko elämä perustuu sokeaan uskoon? Minä säälin sinua kun olet niin syvällä harhoissasi, etkä kykene pohtimaan elämää muun kuin oman mielihyväsi kautta. Sinä ajattelet kaiken jeesuksen ja jumalasi läpi, mikä vääristää todellisuuden sellaiseksi kun sinä haluat. Se ei ole kovin tervettä ei.
"On myös mielenkiintoista, että uskomisen valitsemista sanotaan mielihyvän valitsemiseksi, kun toisaalta ihmisiä houkutellaan ateismiin juuri sillä, että sitten voitte nautiskella kaikesta ilman, että tarttee ajatella seurauksia."
Tämä on sinänsä mielenkiintoinen väite, koska uskovainenhan aina kumoaa oman virheellisyytensä ja "syntisyytensä" oman jumalansa niskaan. Eli te oikeutatte "pahat" tekonne koska koette jonkun korkeamman tahon antaneen teille anteeksi. Tunnen paljon krisseleitä jotka nautiskelevat,(nussivat, ryyppäävät, ostavat muotivaatteita ym.) joten ei ole kyse mistään ateistisesta elämäntavasta. Olen huomannut että te uskikset koette oman nautiskelunne oikeutetuksi koska olette saaneet mielikuvitusolennoltanne anteeksiannon. Sairasta minusta.
Muutenkin todella onnistunut ja aivoton yleistys sinulta. Minä en ole ateisti nautiskelun vuoksi. Puhtaasti sen takia että haluan pohtia elämää mahdollisimman vapaasti, vaikkei se toisi minulle henkilökohtaista tyydytystä. Haluan pohtia mahdollisimman laajasti ilman uskontojen luomaa rajoittavaa kuorta.
Tiedän että tämä on turha keskustelu koska olet liian tiukassa otteessa uskontosi kahleissa. Toivon kuitenkin että kykenet olemaan rehellinen itsellesi. Se vaatii tosin epäitsekkyyttä mutta eiköhän sinultakin hiukkanen sitä löydy ;) - jeesusteleva kiihkohihhuli ...
Agneisti kirjoitti:
"Mitä on "oikeat" totuudet?"
Oikea totuus on oikea totuus. Voiko sitä enempää selittää? Sellainen totuus joka objektiivinen ja joka ei elä ristiriidassa muun todellisuuden kanssa. Kaikissa uskonnoissa on se ongelma että ne ovat kovin ristiriitaisia, eli ei tosia. Uskonto asettaa ihmisen umpikujaan, josta oikeiden totuuksien etsiminen käy mahdottomaksi.
"Mielestäni ateisteja ei voi ottaa vakavasti, koska he eivät yleensä pysty ajatella muuta, kuin "Jumalaa ei voi olla (x kaadettu 8)"."
Pystyn kyllä ajattelemaan muuta. Ei minun maailmankuvani perustu sille tiedolle että jumalaa ei ole. Maailamnakuvani rakentuu sille että uskon kaikkeen joka on toditettu ja pystytään todistamaan olevaksi. Kaikki muu on epätodellista. Jumalaa ei olla todistettu olevaksi, muualla kuin uskisten mielikuvituksessa, joten järkevällä ihmisellä (ateistilla) ei ole mitään syytä uskoa. Eikö?
Mielestäni uskovaisia ei voi ottaa tosissaan koska he eivät yleensä pysty ajattelemaan asioita muun kautta kuin oman napansa.
"Ymmärrän kyllä, että sinulle tun ateistien opinkappaleen hokemisen lopettaminen ja sitä väähääkään kyseenalaistavat kysymykset saattavat häiritä mielenrauhaasi, mutta on se vaan sääli silti, että olet niin uponnut tuohon ateiminsuohon, etkä kuitenkan itse edes huomaa sitä."
Puhutko nyt itsellesi? Tehän te tarvitsette mielenrauhaa, itse keksityillä mielikuvitusolennoilla. Eiköhän se ole uskovainen jolta puuttuu terve itsekritiikki kun koko elämä perustuu sokeaan uskoon? Minä säälin sinua kun olet niin syvällä harhoissasi, etkä kykene pohtimaan elämää muun kuin oman mielihyväsi kautta. Sinä ajattelet kaiken jeesuksen ja jumalasi läpi, mikä vääristää todellisuuden sellaiseksi kun sinä haluat. Se ei ole kovin tervettä ei.
"On myös mielenkiintoista, että uskomisen valitsemista sanotaan mielihyvän valitsemiseksi, kun toisaalta ihmisiä houkutellaan ateismiin juuri sillä, että sitten voitte nautiskella kaikesta ilman, että tarttee ajatella seurauksia."
Tämä on sinänsä mielenkiintoinen väite, koska uskovainenhan aina kumoaa oman virheellisyytensä ja "syntisyytensä" oman jumalansa niskaan. Eli te oikeutatte "pahat" tekonne koska koette jonkun korkeamman tahon antaneen teille anteeksi. Tunnen paljon krisseleitä jotka nautiskelevat,(nussivat, ryyppäävät, ostavat muotivaatteita ym.) joten ei ole kyse mistään ateistisesta elämäntavasta. Olen huomannut että te uskikset koette oman nautiskelunne oikeutetuksi koska olette saaneet mielikuvitusolennoltanne anteeksiannon. Sairasta minusta.
Muutenkin todella onnistunut ja aivoton yleistys sinulta. Minä en ole ateisti nautiskelun vuoksi. Puhtaasti sen takia että haluan pohtia elämää mahdollisimman vapaasti, vaikkei se toisi minulle henkilökohtaista tyydytystä. Haluan pohtia mahdollisimman laajasti ilman uskontojen luomaa rajoittavaa kuorta.
Tiedän että tämä on turha keskustelu koska olet liian tiukassa otteessa uskontosi kahleissa. Toivon kuitenkin että kykenet olemaan rehellinen itsellesi. Se vaatii tosin epäitsekkyyttä mutta eiköhän sinultakin hiukkanen sitä löydy ;)"Oikea totuus on oikea totuus. Voiko sitä enempää selittää? Sellainen totuus joka objektiivinen ja joka ei elä ristiriidassa muun todellisuuden kanssa."
Antasitko jonkun esimerkin vielä?
"Puhutko nyt itsellesi? Tehän te tarvitsette mielenrauhaa, itse keksityillä mielikuvitusolennoilla."
Ei, kyllä se on niin, että ateistit hakevat mielenrauhaa kieltämällä Jumalan, jotta omatunto ei vaivaisi.
"Eli te oikeutatte "pahat" tekonne koska koette jonkun korkeamman tahon antaneen teille anteeksi."
Toisaalta, Jumalan oikea tunteminenhan tuo nimenomaan syyllisyyden ja katumuksen omista pahoista teoista ja halun tehdä parannusta.
"Olen huomannut että te uskikset koette oman nautiskelunne oikeutetuksi koska olette saaneet mielikuvitusolennoltanne anteeksiannon."
Jos nautiskelulla tarkoitetaan synnin tekemistä, niin kukaan Raamatun opetusta seuraava ei voi oikeuttaa synnin tekemistä itselleen. Jos joku kuvittelee, että anteeksi anto tarkoittaa, että millään ei ole väliä, niin se ei ole enää Raamatun opetusta.
"Haluan pohtia mahdollisimman laajasti ilman uskontojen luomaa rajoittavaa kuorta."
Ja sinulle siis tuo tyydytystä olla "vapaa", olet valinnut ateismin, koska et halua, että Jumala "rajoittaisi" "elämääsi", elikkä pohjimmaiset vaikuttimesi ovat ahneus ja itsekkyys.
"Tiedän että tämä on turha keskustelu koska olet liian tiukassa otteessa uskontosi kahleissa. Toivon kuitenkin että kykenet olemaan rehellinen itsellesi. Se vaatii tosin epäitsekkyyttä mutta eiköhän sinultakin hiukkanen sitä löydy"
Tämä on kyllä hauskaa, mielestäni nuo samat sanat sopivat sinulle. :) - Agneisti
"Oikea totuus on oikea totuus. Voiko sitä enempää selittää? Sellainen totuus joka objektiivinen ja joka ei elä ristiriidassa muun todellisuuden kanssa."
Antasitko jonkun esimerkin vielä?
"Puhutko nyt itsellesi? Tehän te tarvitsette mielenrauhaa, itse keksityillä mielikuvitusolennoilla."
Ei, kyllä se on niin, että ateistit hakevat mielenrauhaa kieltämällä Jumalan, jotta omatunto ei vaivaisi.
"Eli te oikeutatte "pahat" tekonne koska koette jonkun korkeamman tahon antaneen teille anteeksi."
Toisaalta, Jumalan oikea tunteminenhan tuo nimenomaan syyllisyyden ja katumuksen omista pahoista teoista ja halun tehdä parannusta.
"Olen huomannut että te uskikset koette oman nautiskelunne oikeutetuksi koska olette saaneet mielikuvitusolennoltanne anteeksiannon."
Jos nautiskelulla tarkoitetaan synnin tekemistä, niin kukaan Raamatun opetusta seuraava ei voi oikeuttaa synnin tekemistä itselleen. Jos joku kuvittelee, että anteeksi anto tarkoittaa, että millään ei ole väliä, niin se ei ole enää Raamatun opetusta.
"Haluan pohtia mahdollisimman laajasti ilman uskontojen luomaa rajoittavaa kuorta."
Ja sinulle siis tuo tyydytystä olla "vapaa", olet valinnut ateismin, koska et halua, että Jumala "rajoittaisi" "elämääsi", elikkä pohjimmaiset vaikuttimesi ovat ahneus ja itsekkyys.
"Tiedän että tämä on turha keskustelu koska olet liian tiukassa otteessa uskontosi kahleissa. Toivon kuitenkin että kykenet olemaan rehellinen itsellesi. Se vaatii tosin epäitsekkyyttä mutta eiköhän sinultakin hiukkanen sitä löydy"
Tämä on kyllä hauskaa, mielestäni nuo samat sanat sopivat sinulle. :)"Antasitko jonkun esimerkin vielä?"
-maapallo on pyöreä
-aurinko on kuuma
-sinkin sulamispiste on 419,6astetta
-lepakko käyttää kaikuluotainta saaliin paikantamiseen
"Ei, kyllä se on niin, että ateistit hakevat mielenrauhaa kieltämällä Jumalan, jotta omatunto ei vaivaisi."
Ei, kyllä se on niin, että uskikset ahkevat mielenrauhaa luomalla mielikuvitusolennon, jonka vastuulle laittaa oma virheellisyytensä.
"Toisaalta, Jumalan oikea tunteminenhan tuo nimenomaan syyllisyyden ja katumuksen omista pahoista teoista ja halun tehdä parannusta."
Pitää myös ottaa huomioon ettei ole mitään oikeaa tapaa tuntea jumala, koska jumala on yksilön omaa mielikuvitusta. Koska jumala on yksilön mielikuvitusta, jumala on myös tapa jolla ihminen opikeuttaa oman "pahuutensa".
"Jos nautiskelulla tarkoitetaan synnin tekemistä, niin kukaan Raamatun opetusta seuraava ei voi oikeuttaa synnin tekemistä itselleen. Jos joku kuvittelee, että anteeksi anto tarkoittaa, että millään ei ole väliä, niin se ei ole enää Raamatun opetusta."
Harmi vain että jokainen kristitty oikeuttaa omat syntinsä omalla mielikuvitusolennollaan. Ei ole poikkeusta.
"Ja sinulle siis tuo tyydytystä olla "vapaa","
Ateismi on tiedostamista. Tiedostan että en voi olla vapaa, koska vapaus on ihmisen keksimä termi, jota ei ole käytännössä olemassa. Sanan komparatiivi-muotoa voi kyllä käyttää. Ateisti on VAPAAMPI kuin uskis, muttei absoluuttisen vapaa.
"olet valinnut ateismin, koska et halua, että Jumala "rajoittaisi" "elämääsi", elikkä pohjimmaiset vaikuttimesi ovat ahneus ja itsekkyys."
En usko että aitojen totuuksien etsimisessä on paljoakaan itsekkyyttä (hieman muttei paljon). Aidot totuudet ovat globaaleja, eli koskevat meitä kaikkia. Niiden etsimisessä ei ole mitään itsekästä, kun taas totuuksien keksimienn omassa mielikuvituksessaan on itsekästä. Tätä harrastaa uskis, luodessaan päässään itselleen sopivan ja mukavan maailman. Tämä se on itsekästä, ei aitojen totuuksien etsiminen.
"Tämä on kyllä hauskaa, mielestäni nuo samat sanat sopivat sinulle. :)"
Mutta paremmin sinulla. Sinähän kuitenkin loppupeleissä olet se mielihyväharhoissa elävä uskis, minä totuuksia mahdollisimman objektiivisesti etsivä ajattelija.
Eikö ole jännää miten jääräpäinen ihminen on? Sinä kyllä tiedät päivän selvästi että olen oikeassa mutta sen myöntäminen on mahdottomuus. Noh, ei se mitään! Ihminen on loppupeleissä tyhmä jästipäinen eläin ;) - jeesusteleva kiihkohihhuli ...
Agneisti kirjoitti:
"Antasitko jonkun esimerkin vielä?"
-maapallo on pyöreä
-aurinko on kuuma
-lepakko käyttää kaikuluotainta saaliin paikantamiseen
"Ei, kyllä se on niin, että ateistit hakevat mielenrauhaa kieltämällä Jumalan, jotta omatunto ei vaivaisi."
Ei, kyllä se on niin, että uskikset ahkevat mielenrauhaa luomalla mielikuvitusolennon, jonka vastuulle laittaa oma virheellisyytensä.
"Toisaalta, Jumalan oikea tunteminenhan tuo nimenomaan syyllisyyden ja katumuksen omista pahoista teoista ja halun tehdä parannusta."
Pitää myös ottaa huomioon ettei ole mitään oikeaa tapaa tuntea jumala, koska jumala on yksilön omaa mielikuvitusta. Koska jumala on yksilön mielikuvitusta, jumala on myös tapa jolla ihminen opikeuttaa oman "pahuutensa".
"Jos nautiskelulla tarkoitetaan synnin tekemistä, niin kukaan Raamatun opetusta seuraava ei voi oikeuttaa synnin tekemistä itselleen. Jos joku kuvittelee, että anteeksi anto tarkoittaa, että millään ei ole väliä, niin se ei ole enää Raamatun opetusta."
Harmi vain että jokainen kristitty oikeuttaa omat syntinsä omalla mielikuvitusolennollaan. Ei ole poikkeusta.
"Ja sinulle siis tuo tyydytystä olla "vapaa","
Ateismi on tiedostamista. Tiedostan että en voi olla vapaa, koska vapaus on ihmisen keksimä termi, jota ei ole käytännössä olemassa. Sanan komparatiivi-muotoa voi kyllä käyttää. Ateisti on VAPAAMPI kuin uskis, muttei absoluuttisen vapaa.
"olet valinnut ateismin, koska et halua, että Jumala "rajoittaisi" "elämääsi", elikkä pohjimmaiset vaikuttimesi ovat ahneus ja itsekkyys."
En usko että aitojen totuuksien etsimisessä on paljoakaan itsekkyyttä (hieman muttei paljon). Aidot totuudet ovat globaaleja, eli koskevat meitä kaikkia. Niiden etsimisessä ei ole mitään itsekästä, kun taas totuuksien keksimienn omassa mielikuvituksessaan on itsekästä. Tätä harrastaa uskis, luodessaan päässään itselleen sopivan ja mukavan maailman. Tämä se on itsekästä, ei aitojen totuuksien etsiminen.
"Tämä on kyllä hauskaa, mielestäni nuo samat sanat sopivat sinulle. :)"
Mutta paremmin sinulla. Sinähän kuitenkin loppupeleissä olet se mielihyväharhoissa elävä uskis, minä totuuksia mahdollisimman objektiivisesti etsivä ajattelija.
Eikö ole jännää miten jääräpäinen ihminen on? Sinä kyllä tiedät päivän selvästi että olen oikeassa mutta sen myöntäminen on mahdottomuus. Noh, ei se mitään! Ihminen on loppupeleissä tyhmä jästipäinen eläin ;)"-maapallo on pyöreä
-aurinko on kuuma
-lepakko käyttää kaikuluotainta saaliin paikantamiseen"
Nämä väitteet voin hyväksyä, varsinkin jos vielä sanottaisiin, tiettyjen havaintojen mukaan näyttää, että...
Muut väitteesi ovat kuitenkin vain itse keksimiäsi väitteitä, joilla koitat selvästi parantaa oloasi ja kohottaa egoasi.
Vosin ottaa ne huomattavasti vakavammin, jos niille olisi kunnolliset perustelut, mutta ne ovat vaan "koska minä sanon, niin on"-väitteitä. - Agneisti
"-maapallo on pyöreä
-aurinko on kuuma
-lepakko käyttää kaikuluotainta saaliin paikantamiseen"
Nämä väitteet voin hyväksyä, varsinkin jos vielä sanottaisiin, tiettyjen havaintojen mukaan näyttää, että...
Muut väitteesi ovat kuitenkin vain itse keksimiäsi väitteitä, joilla koitat selvästi parantaa oloasi ja kohottaa egoasi.
Vosin ottaa ne huomattavasti vakavammin, jos niille olisi kunnolliset perustelut, mutta ne ovat vaan "koska minä sanon, niin on"-väitteitä."Muut väitteesi ovat kuitenkin vain itse keksimiäsi väitteitä, joilla koitat selvästi parantaa oloasi ja kohottaa egoasi."
Kerrohan sinä vasstalahjaksi mitkä minun väitteistäni ovat olleet tätä laayua? Minusta ei yksikään. Tämä "koska minä sanon niin"- ja "noku musta tuntuu silt"-linja ovat enemmänkin teidän hihhuleiden hommaa, kun koko elämänne perustuu itse kehiteltyihin mielihyväharhoihin. - jeesusteleva kiihkohihhuli ...
Agneisti kirjoitti:
"Muut väitteesi ovat kuitenkin vain itse keksimiäsi väitteitä, joilla koitat selvästi parantaa oloasi ja kohottaa egoasi."
Kerrohan sinä vasstalahjaksi mitkä minun väitteistäni ovat olleet tätä laayua? Minusta ei yksikään. Tämä "koska minä sanon niin"- ja "noku musta tuntuu silt"-linja ovat enemmänkin teidän hihhuleiden hommaa, kun koko elämänne perustuu itse kehiteltyihin mielihyväharhoihin.""Muut väitteesi ovat kuitenkin vain itse keksimiäsi väitteitä, joilla koitat selvästi parantaa oloasi ja kohottaa egoasi.""
"Kerrohan sinä vastalahjaksi mitkä minun väitteistäni ovat olleet tätä laatua?"
Nämä seuraavat ainakin, niillä ei mielestäni ole kestäviä perusteluita, vaan ne perustuvat siihen mitä sinä haluat nähdä ja miten haluat esittää kristityt huonompina ihmisinä, kuin ateistit:
>Harmi vain että jokainen kristitty oikeuttaa
>omat syntinsä omalla mielikuvitusolennollaan.
>Ei ole poikkeusta.
>Mutta paremmin sinulla. Sinähän kuitenkin
>loppupeleissä olet se mielihyväharhoissa elävä
>uskis, minä totuuksia mahdollisimman
>objektiivisesti etsivä ajattelija.
>koska jumala on yksilön omaa mielikuvitusta.
- , , , ,
Ihan mielenkiintoinen ajatus.
Heräsi vain kysymys, että millaista sitten olisi mielestäsi terve elämä?Tai tarkoitan, oikea hulluuden muoto...?
Käsitin kirjoituksestasi, että olet sitä mieltä, että elämällä olisi jokin tarkoitus, mutta kukaan ei vaan tiedä mikä?! Onko itselläsi minkäänlaista mielikuvaa, että mitä se voisi olla?- Agneisti
Mielestäni ei ole mitään tervettä tapaa elää tai ajatella. Koko käsite terve on ihmisen itse keksimää tietämättömyyden täytettä. Eli koska olemme ymmärrykseltämme vajavaisia olentoja, meidän täytyy olettaa paljon ja tämä terve-sairas-erottelu on vain yksi harhainen oletus muiden kanssa(hyvä-paha, oikea-väärä ym.)
Elämällä on varmasti jokin tarkoitus. En pysty uskomaan että olisi olemassa jotain jolla ei ole tarkoitusta. Onko tämä tarkoitus sitten ihmistä itseään tyydyttävä, kuten ikuisuuden,täydellisyyden ja rakkauden kaipuu? Luulenpa että tarkoituksemme on kaukana meidän omista tarpeistamme. Uskovaiselle tuntuu olevan päivän selvää että tarkoituksellisuus on sidoksissa inhimillisiin tarpeisiin(olemme muka täällä siksi että voimme saavuttaa ikuisen onnen taivaissa). Tämän tyyppinen ajattelu vaatii tietyn määrän itsekeskeisyyttä-sen pienen oletuksen että maailmankaikkeus olisi "rakennettu" vain meitä varten. Kaiken järjen mukaan maailmankaikkeus on kuitenkin aivan liian iso kokonaisuus ollakseen meidän kärpäsen paskojen leikkikenttä. Maailmankaikkeus ei ole olemassa meitä varten, meidän tarpeita tyydyttämässä. Siksi ihmistä vituttaa, siksi ihmistä sattuu ja ihmiselle sattuu tätä "pahaa". Olemme kuin laboratoriorottia:labrarotan tarkoitus tässä maailmankaikkeudessa on kaikkea muuta kuin rotan luonnollisia tarpeita tyydyttävä. Sama pätee miehin ihmisiin, sillä emmehän maailmankaikkeuden mittakaavassa ole rottaa kummoisempia.
- Olly
Mitä noi hullut sitten tällä palstalla tekee meuhkaamassa?
- ON:
meidän aivotoiminan (ajatusten) tuottama tulos. Aivot toimivat melko mekaanisesti ja vertaa kakkiin hasteisiin (ärsykkeisiin) vertaamalla aikaisempiin kokemuksiin (muistiin) ja reagoi sitten sen mukaisesti. Tämähän on osin välttämätöntä, sitähän kutsutaan oppimiseksi. Emmehän muutoin pärjäisi monesta ihan käytännön suorituksista.
Mutta tätä oppimista ja samantapaista suhtautumista me sitten sovellamme asioihin joihin sitä ei voi eikä pidä soveltaa. Miten minä voin ymmärtää muita jos minulla koko ajan on ennakkokäsitys siitä minkälainen tuo toinen on. Sehän värittää ja vääristää havaintojani. Sama koskee itseäni jos minulla on koko ajan käsitys minkälainen olen en ymmärrä omia reaktioita.
Ajatus jakaa koska se on sen tapa toimia ja jos emme tätä käsitä niin ristiriita on väistämätön. Tämä ei ole kovin helppo havaita koska emme ole tottuneet tutkimaan asiaa. Itsetuntemus on kaiken löhtökohta muutoin et ymmärrä muitakaan.
Tätä kuvastamaan voisin esittää kysymyksen. Kun sanon että olen vihainen niin mikä tuo 'minä' on joka on vihainen. Eikö juuri tuo vihaisuus (reaktio jota kutsutaan vihaisuudeksi) ole minää? 'Minä' ei ole mikään muuttumaton suure vaan hyvinkin nopeasti liikkuva ja se on havaittavissa joka hetki sen hetken tilanteen mukaan.
Minä on olemassa vain suhteessa johonkin (taloni, tietoni, -ajatukseni jne.) Näistä suhteista riippumatonta minää ei ole olemassa.
Kun sitten uskis jumala- ja syntikästyksineen täällä kohtaa ateistin joka noihin ajatusrakennelmin ei usko niin tämä enimmäkseen jonnen joutava (joskin joskus viihteelinen) sanaharkka on valmis. Kumpikin osapuoli katsoo toista ennakkokäsitysiensa värittmänä (hulluna tai oman elämänsä hukkaan hettäjänä)
Eli tietyssä mielessä itsestään selvyydet ovat paikallaan. Kun palkkani menee pankkiin niin voi perustellusti olettaa että rahat ovat käytössäni kun käyn ne nostamassa tai haluan maksaa laskuja.
Mutta jos haluan käydä kanssasi keskustelua ja todella ymmärtää mitä tarkoitat niin mikään ei saisi olla itsestään selvää paitsi se että olen todella kiinnostunut siitä mitä sanot (tarkoitat). - R.R.
Joh.17:14. "Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä,
koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
15. En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta,
vaan että sinä varjelisit heidät pahasta. 16. He eivät ole maailmasta,
niinkuin en minäkään maailmasta ole. 17. Pyhitä heidät totuudessa;
sinun sanasi on totuus. 18. Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan,
niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan; 19. ja minä pyhitän itseni
heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
20. Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä,
vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21. että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa
ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi,
että sinä olet minut lähettänyt.- Agneisti
Raamatunkohdilla ei ole painoarvoa koska ne ovat ihmisten keksimää satua. Miksi siis lateletniitä?
Puttepossun nimiipäivää kerran vietettiin....tralalalal!!! - R.R.
Agneisti kirjoitti:
Raamatunkohdilla ei ole painoarvoa koska ne ovat ihmisten keksimää satua. Miksi siis lateletniitä?
Puttepossun nimiipäivää kerran vietettiin....tralalalal!!!"Raamatunkohdilla ei ole painoarvoa koska ne ovat
ihmisten keksimää satua. Miksi siis lateletniitä?"
---- ei ole painoarvoa koska ne ovat ihmisten
keksimää ----. Miksi siis latelet niitä?
-Niin eivätkö yhtälailla kaikki mitä sinä ja kaikki muutkin täällä
"latelevat", ole sinun tai joidenkin "viisaitten" ihmisten "keksimiä"?
Kysymys onkin siitä, että miten se "keksiminen" tapahtuu;
mitkä ovat vain ihmisten omia älynväläyksiä, olkootpa
vaikka kuinka fiksu filosofi tai muu ajattelija. Ja mitkä ovat
sellaisten ihmisten "keksimiä", joille onkin puhunut
Jumala itse viisaudessaan, Pyhän Henkensä kautta. - Agneisti
R.R. kirjoitti:
"Raamatunkohdilla ei ole painoarvoa koska ne ovat
ihmisten keksimää satua. Miksi siis lateletniitä?"
---- ei ole painoarvoa koska ne ovat ihmisten
keksimää ----. Miksi siis latelet niitä?
"latelevat", ole sinun tai joidenkin "viisaitten" ihmisten "keksimiä"?
Kysymys onkin siitä, että miten se "keksiminen" tapahtuu;
mitkä ovat vain ihmisten omia älynväläyksiä, olkootpa
vaikka kuinka fiksu filosofi tai muu ajattelija. Ja mitkä ovat
sellaisten ihmisten "keksimiä", joille onkin puhunut
Jumala itse viisaudessaan, Pyhän Henkensä kautta."sellaisten ihmisten "keksimiä", joille onkin puhunut
Jumala itse viisaudessaan, Pyhän Henkensä kautta."
Ja mikähän vittu todistaa ettei nämä "viisaat" ajatukset ole skitsofreniakohtauksessa keksittyjä harhoja, ja näihin "viisauksiin" uskova, pelkkää mielihyvää hakeva itsekäs kusipää? On ihmisiä jotka uskovat niihin asioihin joihin haluavat uskoa, kuten uskovaiset, jotka luovat miellyttävän maailmankuvan omassa mielikuvituksessaan, ollen muita kohtaan itsekkäitä kusipäitä. On myös olemassa ihmisiä, joita kiinnostaa löytää totuuksia, ei vain keksiä mielihyvää tuottavia hätävaravastauksia. Mielihyvää tuottaviin hätävaravastauksiin (kuten raamatun sadut ym.) luottavat ovat ylimielisiä ja kusipäisiä kun eivät suostu elämään yhteisessä todellisuudessa vaan luovat maailmankuvan jossa vain itsellään on kivaa. Kerro minulle, oi kerro, miten tämä kaikki voi olla sinulle niin vaikeata käsittää? Ai niin! Sori unohtui! Puhun uskovaisen kanssa. Uskovainen=maailmankuvaltaan ylimielinen ja itsekäs kusipää, joka ei kykene olemaan rehellinen itseään, tai maailmaa kohtaan, vaan mielummin elää omissa mielihyvää tuottavissa harhoissan. Sairasta, niiiiiiin sairasta. - R.R.
Agneisti kirjoitti:
Puttepossun nimiipäivää kerran vietettiin....tralalalal!!!-Niin eivätkö yhtälailla kaikki mitä sinä ja kaikki muutkin täällä
"latelevat", ole sinun tai joidenkin "viisaitten" ihmisten "keksimiä"? - Agneisti
R.R. kirjoitti:
"latelevat", ole sinun tai joidenkin "viisaitten" ihmisten "keksimiä"?Miksi vastaat samaan viestiin uudestaan? Jatkappa siitä mihin minä jäin, eli tästä:
"sellaisten ihmisten "keksimiä", joille onkin puhunut
Ja mikähän vittu todistaa ettei nämä "viisaat" ajatukset ole skitsofreniakohtauksessa keksittyjä harhoja, ja näihin "viisauksiin" uskova, pelkkää mielihyvää hakeva itsekäs kusipää? On ihmisiä jotka uskovat niihin asioihin joihin haluavat uskoa, kuten uskovaiset, jotka luovat miellyttävän maailmankuvan omassa mielikuvituksessaan, ollen muita kohtaan itsekkäitä kusipäitä. On myös olemassa ihmisiä, joita kiinnostaa löytää totuuksia, ei vain keksiä mielihyvää tuottavia hätävaravastauksia. Mielihyvää tuottaviin hätävaravastauksiin (kuten raamatun sadut ym.) luottavat ovat ylimielisiä ja kusipäisiä kun eivät suostu elämään yhteisessä todellisuudessa vaan luovat maailmankuvan jossa vain itsellään on kivaa. Kerro minulle, oi kerro, miten tämä kaikki voi olla sinulle niin vaikeata käsittää? Ai niin! Sori unohtui! Puhun uskovaisen kanssa. Uskovainen=maailmankuvaltaan ylimielinen ja itsekäs kusipää, joka ei kykene olemaan rehellinen itseään, tai maailmaa kohtaan, vaan mielummin elää omissa mielihyvää tuottavissa harhoissan. Sairasta, niiiiiiin sairasta. - R.R.
Agneisti kirjoitti:
Miksi vastaat samaan viestiin uudestaan? Jatkappa siitä mihin minä jäin, eli tästä:
"sellaisten ihmisten "keksimiä", joille onkin puhunut
Ja mikähän vittu todistaa ettei nämä "viisaat" ajatukset ole skitsofreniakohtauksessa keksittyjä harhoja, ja näihin "viisauksiin" uskova, pelkkää mielihyvää hakeva itsekäs kusipää? On ihmisiä jotka uskovat niihin asioihin joihin haluavat uskoa, kuten uskovaiset, jotka luovat miellyttävän maailmankuvan omassa mielikuvituksessaan, ollen muita kohtaan itsekkäitä kusipäitä. On myös olemassa ihmisiä, joita kiinnostaa löytää totuuksia, ei vain keksiä mielihyvää tuottavia hätävaravastauksia. Mielihyvää tuottaviin hätävaravastauksiin (kuten raamatun sadut ym.) luottavat ovat ylimielisiä ja kusipäisiä kun eivät suostu elämään yhteisessä todellisuudessa vaan luovat maailmankuvan jossa vain itsellään on kivaa. Kerro minulle, oi kerro, miten tämä kaikki voi olla sinulle niin vaikeata käsittää? Ai niin! Sori unohtui! Puhun uskovaisen kanssa. Uskovainen=maailmankuvaltaan ylimielinen ja itsekäs kusipää, joka ei kykene olemaan rehellinen itseään, tai maailmaa kohtaan, vaan mielummin elää omissa mielihyvää tuottavissa harhoissan. Sairasta, niiiiiiin sairasta.Et siis osannut tai halunnut kommentoida mitenkään esittämääni
kysyvään kommenttiin; no ei se mitään, sehän olikin sitten vain toteamus,
jota en ajatellutkaan sinun yrittävän kiistää.
Kommentoinpa sitten näitä:
"On ihmisiä jotka uskovat niihin asioihin joihin haluavat uskoa,
kuten uskovaiset, jotka luovat miellyttävän maailmankuvan
omassa mielikuvituksessaan, ollen muita kohtaan itsekkäitä kusipäitä."
-Väärin. Eivät uskovaiset luo mitään "miellyttää maailmankuvaa"
itselleen, vaan elävät aivan yhtälailla tässä elämässä,
kuten muutkin normaalit ihmiset, maailman menon ja -ilmiöt tuntien,
töitä tehden, lapsia kasvattaen, veroja maksaen, jne.
-Ovat kyllä monasti maanantaisin töihin tullessaan paremmin
latautuneita ja virkeämpiä, kuin jotkut muut viikonloppuisin
rankemmin "rentoutuneet". -Ei siis sovi uskoviin tuo sinun,
kovin katkeralta(?) vaikuttava vuodatuksesi.
Jos olet törmännyt uskoviin, jotka mielestäsi käyttäytyvät
identiteetilleen sopimattomasti, niin mene juttelemaan ja kerro se heille.
"On myös olemassa ihmisiä, joita kiinnostaa löytää totuuksia,
ei vain keksiä mielihyvää tuottavia hätävaravastauksia.
Mielihyvää tuottaviin hätävaravastauksiin"
-Enpä usko, että uskovienkaan antamat vastaukset, läheskään
aina tuottavat hetikään vain mielihyvää, varsinkin
kun tiedetään, ettei totuus aina ole se kaikkein miellyttävin vastaus,
-edes uskoville, näistä uskon asioista. Riippuu tietysti paljon kysymyksestäkin. - Agneisti
R.R. kirjoitti:
Et siis osannut tai halunnut kommentoida mitenkään esittämääni
kysyvään kommenttiin; no ei se mitään, sehän olikin sitten vain toteamus,
jota en ajatellutkaan sinun yrittävän kiistää.
Kommentoinpa sitten näitä:
"On ihmisiä jotka uskovat niihin asioihin joihin haluavat uskoa,
kuten uskovaiset, jotka luovat miellyttävän maailmankuvan
omassa mielikuvituksessaan, ollen muita kohtaan itsekkäitä kusipäitä."
-Väärin. Eivät uskovaiset luo mitään "miellyttää maailmankuvaa"
itselleen, vaan elävät aivan yhtälailla tässä elämässä,
kuten muutkin normaalit ihmiset, maailman menon ja -ilmiöt tuntien,
töitä tehden, lapsia kasvattaen, veroja maksaen, jne.
-Ovat kyllä monasti maanantaisin töihin tullessaan paremmin
latautuneita ja virkeämpiä, kuin jotkut muut viikonloppuisin
rankemmin "rentoutuneet". -Ei siis sovi uskoviin tuo sinun,
kovin katkeralta(?) vaikuttava vuodatuksesi.
Jos olet törmännyt uskoviin, jotka mielestäsi käyttäytyvät
identiteetilleen sopimattomasti, niin mene juttelemaan ja kerro se heille.
"On myös olemassa ihmisiä, joita kiinnostaa löytää totuuksia,
ei vain keksiä mielihyvää tuottavia hätävaravastauksia.
Mielihyvää tuottaviin hätävaravastauksiin"
-Enpä usko, että uskovienkaan antamat vastaukset, läheskään
aina tuottavat hetikään vain mielihyvää, varsinkin
kun tiedetään, ettei totuus aina ole se kaikkein miellyttävin vastaus,
-edes uskoville, näistä uskon asioista. Riippuu tietysti paljon kysymyksestäkin.Tämä keskustelu on turhaa koska toiselta osapuolelta tuntuu puuttuvan aivot. Siis se osapuoli on sinä. Sinä olet siis aivoton.
- R.R.
Agneisti kirjoitti:
Tämä keskustelu on turhaa koska toiselta osapuolelta tuntuu puuttuvan aivot. Siis se osapuoli on sinä. Sinä olet siis aivoton.
Aivot on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672116
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu142022- 991439
- 1201413
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4571254- 701002
- 49891
- 50876
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä223780Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa354769