A3??

-04

Hei kaikki audistit, olen harkitsemassa A3:sen ostoa ja kyseessä on -04 ja 1.6 bensamoottorilla ja alle 100 tkm. Haluaisin hieman kokemuksia samanmoisesta autosta, mihin kannattaa kiinnittää huomiota ja onko tyyppivikoja? Riittääkö moottori kuljettamaan noinkin painavaa autoa hyvin, koeajossa tuntui ihan ok.

14

1502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moto

muuten hieno auto mutta rengasmelua enemmän kuin esim. corollassa.

• ..paitsi

Itselläni oli A3 vm.-03 1.6 moottorilla. Kaikin puolin loistava auto eikä korjaamollakaan tullut käytyä kuin kerran norm. huoltojen lisäksi. Tuo kerta johtui ovien (3ovinen malli) painumisesta ja sen takia oven takaosasta lähti maalit. Tuo meni toki takuuseen eli senkään suhteen ei pahaa sanottavaa.
      Sisätilat ovat jopa yllättävän suuret. Moottorin tehot nyt ovat mitä ovat mutta kohtuullisesti silläkin tulee toimeen kunhan jaksaa vaihtaa vaihteita ahkerasti. Pientä miinusta antaisin ainakin -03 mallivuoden alustasta. Se kun on mielettömän jäykkä jo perusversionakin ja sitä kautta ajo töyssyisillä teillä ei aina ollut kaikkein mukavinta. Uudemmissa malleissa tuokin ongelma on jo korjattu.
      Kaiken kaikkiaan siis hyvä auto niin kaupungissa kuin maantielläkin. Kulutuskin on erittäin kohtuullinen.

• kollega

Mitäs ne teki niille oville.Vaihtoivat saranat tapit,vai pelkkä säätö?Meinaan kun omassakin -03 120tkm ajetussa roikkuu kuskin ovi,ja maaali on lähtenyt B-pilarin yläosasta.

• Kokeiltua

Varaudu siihen että halutessaan 1.6 Corolla pätkii sut, etkä mitään voi.

• Jeppe007

... Corolla ei olekaan auto..vaan...

• se ero...

Jos Audi ostetaan 1,6 litran koneella, se ostetaan edulliseksi käyttöautoksi.

1,6 litraisen Corollan omistajat sen sijaan luulevat ostaneensa urheiluauton ja ajotyyli on sen mukainen - paitsi kun valoissa rinnalle saapuukin isompi moottorisempi Audi, niin silloin Corolla-kuskin menohalut yllättäen hiipuvat.

• Kokeiltua
        se ero... kirjoitti:

Jos Audi ostetaan 1,6 litran koneella, se ostetaan edulliseksi käyttöautoksi.

1,6 litraisen Corollan omistajat sen sijaan luulevat ostaneensa urheiluauton ja ajotyyli on sen mukainen - paitsi kun valoissa rinnalle saapuukin isompi moottorisempi Audi, niin silloin Corolla-kuskin menohalut yllättäen hiipuvat.

Audin pelkkä suunnittelufilosofia on sellainen että 60tkm välein saa tehdä 1000€ huollon, hyvässä lykyssä ja jumalan armosta saattaa saada jossain nyrkkipajalla teetettyä saman operaation onnistuneesti 500 €:lla. Vastaako tämä kenenkään käsitystä edullisesta käyttöautosta.

Siis Corollasta voi sanoa että se on edullinen käyttöauto ...ja kun se vielä pieksee muutamat mopoautot liikennevaloissa on peli selvä(eikä tarvi haikailla A3 rattiin) ja Corollakuski pääsee ekana valitsemaan haluamansa ajokaistan ennen seuraavaa risteystä.

• ulledulledoff

se on kuule Audien Micra..ei kantsi miniautoa ostaa.... samalla hinnalla saat enemmän uso sie!!!

• Audi A3 1.6 -04

Loistavaa autoa olet suunnittelemassa itsellesi. Itselläni musta A3 -04 1.6, jolla ajettu nyt 40 000 km.

Mitään ongelmia ei ole ollut niin kesällä eikä talvellakaan.

Moottori on mielestäni hyvä ja vaivaton. Vääntää sopivasti, jotta kaupungissa voi ajella 3-4 vaihteillakin. Kulutus pysyy kaupungissa 6.8 litrassa kun ajelee ripeästi ja tasaisesti. Maanteilla kulutuksen saa 6 litran pintaan kun ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja moottoriteillä (120-150km/h) kun huristelee niin ollaan taas tuossa 6.5 litran vaiheilla. Polttoainetankki vetää 55 litraa ja sillä ajelee 700-800km.

Auton ulkonäkö on erinomainen. Laatu näkyy kaikessa. Sisätilat ovat loistavat ja materiaalit hyvät (best interior -06). Design loistavaa, selkeää, simppeliä ja laadukasta. Japseista tuttuja vilkkuvia markkinointivaloja/nappuloita ei löydy vaan kaikki toimii saksalaisen selkeästi ilman turhia liikkeitä.

Mielestäni ainakaan tässä ei ole liian kova alusta tai sitten olen vain tottunut siihen. Ei ole häirinnyt ollenkaan. Rengasmelukaan ei mielestäni häiritse. Mutta joidenkin mielestä nämä kaksi seikkaa voivat olla miinuksia. Ei minulle kuitenkaan, kun ne eivät häiritse.

Audi Concert -cd/radio on laadukas ja tyylikäs.

Ilmastointi on loistava. Pelaa niin talvella kuin kesälläkin.

Auton kuljetustilat ovat hyvät. Takapenkit kääntyvät hyvin ja muodostavat tasaisen pinnan. Kuin pieni pakettiauto. Tämä siis A3 CC (Compact Coupe). Sportback-versiossa on vielä enemmän tilaa, jos joku sellaista tarvitsee, minä en. Sportback on melkein farmarin tasoa tiloiltaan.

Annan autolleni 5 tähteä. Ja miksen antaisi? En kai turhaan ole valinnut itselleni hintavaa autoa, joka ei sopisi juuri minulle.

• Audikuski
        Audi A3 1.6 -04 kirjoitti:

Loistavaa autoa olet suunnittelemassa itsellesi. Itselläni musta A3 -04 1.6, jolla ajettu nyt 40 000 km.

Moottori on mielestäni hyvä ja vaivaton. Vääntää sopivasti, jotta kaupungissa voi ajella 3-4 vaihteillakin. Kulutus pysyy kaupungissa 6.8 litrassa kun ajelee ripeästi ja tasaisesti. Maanteilla kulutuksen saa 6 litran pintaan kun ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja moottoriteillä (120-150km/h) kun huristelee niin ollaan taas tuossa 6.5 litran vaiheilla. Polttoainetankki vetää 55 litraa ja sillä ajelee 700-800km.

Auton ulkonäkö on erinomainen. Laatu näkyy kaikessa. Sisätilat ovat loistavat ja materiaalit hyvät (best interior -06). Design loistavaa, selkeää, simppeliä ja laadukasta. Japseista tuttuja vilkkuvia markkinointivaloja/nappuloita ei löydy vaan kaikki toimii saksalaisen selkeästi ilman turhia liikkeitä.

Mielestäni ainakaan tässä ei ole liian kova alusta tai sitten olen vain tottunut siihen. Ei ole häirinnyt ollenkaan. Rengasmelukaan ei mielestäni häiritse. Mutta joidenkin mielestä nämä kaksi seikkaa voivat olla miinuksia. Ei minulle kuitenkaan, kun ne eivät häiritse.

Auton kuljetustilat ovat hyvät. Takapenkit kääntyvät hyvin ja muodostavat tasaisen pinnan. Kuin pieni pakettiauto. Tämä siis A3 CC (Compact Coupe). Sportback-versiossa on vielä enemmän tilaa, jos joku sellaista tarvitsee, minä en. Sportback on melkein farmarin tasoa tiloiltaan.

Annan autolleni 5 tähteä. Ja miksen antaisi? En kai turhaan ole valinnut itselleni hintavaa autoa, joka ei sopisi juuri minulle.

Tuo kiusallisen kova alusta on vain vuoden 2003 A3:ssa. Vuodesta 2004 lähtien alusta on pehmeämpi ja sitä kautta mukavampi ajaa.

• Ohhoh!!!
        Audi A3 1.6 -04 kirjoitti:

Onpa pieni kaupunkikulutus sun kärryssäsi..kun maahantuoja ilmoittaa kaupunkikulutukseksi A3:selle 9,7/100km....

• Audi A3 1.6 -04
        Ohhoh!!! kirjoitti:

Onpa pieni kaupunkikulutus sun kärryssäsi..kun maahantuoja ilmoittaa kaupunkikulutukseksi A3:selle 9,7/100km....

Niin se ajotietokone väittää... sanotaanko, että kaupunkiajo on taajama-ajo, kun välillä on pidempää pätkää. Parhaimmillaan se on tuolla 6.8 litran tuntumassa ja "pahimmillaan" 7.8-8.5 litraa.

En kyllä ennakoivalla ajotyylilläni mitenkään saa 9.7 litraa kulumaan.

• Ehkäpä sitten myös A3

No teitkö kaupat??? ja miltäs tuntuu??

• -04

Joo Tuli tehtyä kaupat, oikein olen ollut tyytyväinen, ajanut vasta 400 km mutta ei mitään suurempaa valittamista löydy. Alusta tuntuu aika kovalta, mutta olen nyt jo tottunut siihen. Renkaat hieman "vetelee" urissa johtuen leveydestä (225) ja renkasmelu kuuluu jonkin verran sisälle mutta ei sen enempää kuin muissakaan tuon kokoluokan autoissa. Luulen tehteeni oikein hyvän ostoksen!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      183
      6622
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      151
      1841
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1608
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1330
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      48
      1059
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      41
      991
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      952
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      889
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      248
      881
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      849
    Aihe