Philips DiamondVision 5000k H7 polttimoita
mistä saa suomesta ostaa/tilata?
Philips
26
32876
Vastaukset
- Itsekin tilasin
Itse tilasin H3 ja H7 polttimot tuolta:
http://www.autolamps-online.com/index.htm
Suosittelen, upea valonsävy!- Ovey
Niin, onko tuo valotehon kasvu olennainen? Harmittavaa kun periaatteessahan tuo polttimo on laiton, kun siinä ei ole e-hyväksyntää.
Miten pitkään toimituksessa kesti? - Itsekin tilasin
Ovey kirjoitti:
Niin, onko tuo valotehon kasvu olennainen? Harmittavaa kun periaatteessahan tuo polttimo on laiton, kun siinä ei ole e-hyväksyntää.
Miten pitkään toimituksessa kesti?Tuolta saat hieman osviittaa:
http://www.volvere.fi/xenon3.htm
Itse olen ajanut xenon-valollisella autolla ja täytyy sanoa että nämä Diamond Visionit eivät tietenkään samaa valotehoa tarjoa, mutta valon sävy on sellainen että valokeila valaisee ns. tavallista halogenia paljon tehokkaammin.
Noissa Diamond Visioneissahan valoteho on sama 55W kuin sallituissakin, joten tuskin katsastusmies niissä mitään outoa huomaa vaikkeivat E-hyväksytyt olekaan.
Toimitusaika oli n. 10 päivää, tosin Volvolandiassa joku sälli sai omansa muutamassa päivässä. - Ovey
Itsekin tilasin kirjoitti:
Tuolta saat hieman osviittaa:
http://www.volvere.fi/xenon3.htm
Itse olen ajanut xenon-valollisella autolla ja täytyy sanoa että nämä Diamond Visionit eivät tietenkään samaa valotehoa tarjoa, mutta valon sävy on sellainen että valokeila valaisee ns. tavallista halogenia paljon tehokkaammin.
Noissa Diamond Visioneissahan valoteho on sama 55W kuin sallituissakin, joten tuskin katsastusmies niissä mitään outoa huomaa vaikkeivat E-hyväksytyt olekaan.
Toimitusaika oli n. 10 päivää, tosin Volvolandiassa joku sälli sai omansa muutamassa päivässä.Kiitos vastauksesta. Pitää melkein tilata itsellekin. Tässä muistelin, että oliko noita H7 polttimoita kahta eri lajia.. Pitää se vielä tarkistaa, jotta valokuvio pysyy samana.
Vielä sellainen tarkentava kysymys, että aiheuttaako tuo polttimo vastaantulevien sokaistumista enemmän? - Itsekin tilasin
Ovey kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Pitää melkein tilata itsellekin. Tässä muistelin, että oliko noita H7 polttimoita kahta eri lajia.. Pitää se vielä tarkistaa, jotta valokuvio pysyy samana.
Vielä sellainen tarkentava kysymys, että aiheuttaako tuo polttimo vastaantulevien sokaistumista enemmän?Vastaus molempiin on: ei.
- virkpe
Vastaus molempiin on: ei.
itse olen tilannut jenkeistä. toimitus on nopeaa , itseleni tuli tavara noin viikossa . toinen mikä on hyvä niin euron kurssi parempi kuin dollarin. tässä pari linkkiä.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/5800K-XD5-H7-Xenon-Krypton-Quartz-Whitest-Bulbs-55W_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33710QQihZ005QQitemZ150033445923QQtcZphoto
nämä tilasin:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110032283340&sspagename=ADME:L:RTQ:UK:1 - Valot
virkpe kirjoitti:
itse olen tilannut jenkeistä. toimitus on nopeaa , itseleni tuli tavara noin viikossa . toinen mikä on hyvä niin euron kurssi parempi kuin dollarin. tässä pari linkkiä.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/5800K-XD5-H7-Xenon-Krypton-Quartz-Whitest-Bulbs-55W_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33710QQihZ005QQitemZ150033445923QQtcZphoto
nämä tilasin:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110032283340&sspagename=ADME:L:RTQ:UK:1Tuossa en vielä tarkemmin ehtinyt tutustumaan noihin tavarantoimittajiin, mutta onko kyseessä luotettava firma? Mietin, vaan että uskaltaa tuon louottokortin numeron antaa.
Oliko postimaksu muuten miten suuri? Entäs oletko muuten ollut tyytyväinen valoihin - valoteho, laatu yms.? Lisäksi se vielä, että onko noissa tilaamissasi polttimoissa suuri vastaantulevien häikäisy? - virkpe
Valot kirjoitti:
Tuossa en vielä tarkemmin ehtinyt tutustumaan noihin tavarantoimittajiin, mutta onko kyseessä luotettava firma? Mietin, vaan että uskaltaa tuon louottokortin numeron antaa.
Oliko postimaksu muuten miten suuri? Entäs oletko muuten ollut tyytyväinen valoihin - valoteho, laatu yms.? Lisäksi se vielä, että onko noissa tilaamissasi polttimoissa suuri vastaantulevien häikäisy?luottokortin numeroa et anna firmalle josta ostat tuoteita, vaan paypaliin https://www.paypal.com/ johon sinun tulee rekisteröityä. tämä paypal välittää maksun firmalle josta olet ostamassa tavaran.
tämä Ebay toimii kuin Suomessa Huutonetti, erona Ebayssa voit lisäksi ostaa heti ilman huutoja.
firman luotettavuus tulee esille palautteissa joita asiakkaat ovat antavat/antaneet.
silloin kun itse tiedustelin lampuista vastaukset tulivat nopeasti mikä antoi osaltaan kuvan luotettavuudesta.
lamput maksoivat (4kpl) 14,50 euroa postikuluineen.
valo on valkoista ero kyllä näki kun vertasin Philipsin lamppuihin (ehkä Philips Blue visiot, en ole ostanut näitä lamppuja sen takia tämä epätarkkuus mutta varmasti ei ole niin sanotut vakio Philipsit)
no ehkä odotin valotehoa enemmän, mutta en ole tehnyt sen tarkempia testejä entisiin verraten.ja saattaa olla että tällaiset 50% valotehon omaavat lamput valaisevat paremmin, mutta onhan noita vaihtoehtoja paljon tuolla jenkeissä, minulla on vain nämä yhdet versiot.
en usko että valot häikäisisivät vastaantulevia.
mainittakoon luottokortin numerosta, sitä ei pidä mennä antamaan jos tulee epäilyttävältä tuntuvia kyselyjä "myyjältä", varminta on antaa tämän paypalin hoitaa rahan välittämisen. varovaisuutta ja tarkuutta. - virkpe
virkpe kirjoitti:
luottokortin numeroa et anna firmalle josta ostat tuoteita, vaan paypaliin https://www.paypal.com/ johon sinun tulee rekisteröityä. tämä paypal välittää maksun firmalle josta olet ostamassa tavaran.
tämä Ebay toimii kuin Suomessa Huutonetti, erona Ebayssa voit lisäksi ostaa heti ilman huutoja.
firman luotettavuus tulee esille palautteissa joita asiakkaat ovat antavat/antaneet.
silloin kun itse tiedustelin lampuista vastaukset tulivat nopeasti mikä antoi osaltaan kuvan luotettavuudesta.
valo on valkoista ero kyllä näki kun vertasin Philipsin lamppuihin (ehkä Philips Blue visiot, en ole ostanut näitä lamppuja sen takia tämä epätarkkuus mutta varmasti ei ole niin sanotut vakio Philipsit)
no ehkä odotin valotehoa enemmän, mutta en ole tehnyt sen tarkempia testejä entisiin verraten.ja saattaa olla että tällaiset 50% valotehon omaavat lamput valaisevat paremmin, mutta onhan noita vaihtoehtoja paljon tuolla jenkeissä, minulla on vain nämä yhdet versiot.
mainittakoon luottokortin numerosta, sitä ei pidä mennä antamaan jos tulee epäilyttävältä tuntuvia kyselyjä "myyjältä", varminta on antaa tämän paypalin hoitaa rahan välittämisen. varovaisuutta ja tarkuutta.tavara toimitettiin postilaatikkoon.
kestävyydestä ei tietoa, vajaa viikkon ajan ollut käytössä. - Valot
virkpe kirjoitti:
luottokortin numeroa et anna firmalle josta ostat tuoteita, vaan paypaliin https://www.paypal.com/ johon sinun tulee rekisteröityä. tämä paypal välittää maksun firmalle josta olet ostamassa tavaran.
mainittakoon luottokortin numerosta, sitä ei pidä mennä antamaan jos tulee epäilyttävältä tuntuvia kyselyjä "myyjältä", varminta on antaa tämän paypalin hoitaa rahan välittämisen. varovaisuutta ja tarkuutta.Kiitos taas vastauksesta. Tässä oikeastaan nyt mietin, että kummastakohan paikasta sitä tilaisi nämä valot - toinen halvempi toinen kalliimpi.
Jotenkin aluksi vähän hämäsi nuo hinnat, todella halpoja, varsinkin tuossa halvemmassa paikassa josta itse tilasit. Tässä vähän mietityttää niiden laatu, ettei käy huonoa tuuria ja tuo polttimo paukahda tuonne umpion sisälle. Nooh, en tiedä miten todennäköistä se voi olla. Laatu taitaa kuitenkin olla ihan OK - noin silmämääräisesti?
Kiinnostaa tuo valotehon lisääminen, vaikka nykyisissäkään ei ole sen suurempaa valittamista. Tosiaan taitaa olla paras laittaa nuo 5000K:n polttimot sekä lähi- että kaukovaloihin. Pitäsi vaan löytää vielä HB3-polttimoita.
Tuolta ebaysta en ole koskaan mitään tavaraa ostanut, ja tässä piti rekisteröityä kyseiselle sivustolle. Taitaa olla melko ruuhkaista, kun en saa vahvistusmailia ollenkaan. Pitää vielä rekisteröityä tuonne paypaliin - kiitos muuten tästä vinkistä.
Jostakin luin noista philipsin 5000K:n polttiomoista, ja ainakin näiden valotehoa on kehuttu. Hinta 44e, vaan tuntuu jotenkin olevan yläkanttiin. - Itsekin tilasin
Valot kirjoitti:
Kiitos taas vastauksesta. Tässä oikeastaan nyt mietin, että kummastakohan paikasta sitä tilaisi nämä valot - toinen halvempi toinen kalliimpi.
Jotenkin aluksi vähän hämäsi nuo hinnat, todella halpoja, varsinkin tuossa halvemmassa paikassa josta itse tilasit. Tässä vähän mietityttää niiden laatu, ettei käy huonoa tuuria ja tuo polttimo paukahda tuonne umpion sisälle. Nooh, en tiedä miten todennäköistä se voi olla. Laatu taitaa kuitenkin olla ihan OK - noin silmämääräisesti?
Kiinnostaa tuo valotehon lisääminen, vaikka nykyisissäkään ei ole sen suurempaa valittamista. Tosiaan taitaa olla paras laittaa nuo 5000K:n polttimot sekä lähi- että kaukovaloihin. Pitäsi vaan löytää vielä HB3-polttimoita.
Tuolta ebaysta en ole koskaan mitään tavaraa ostanut, ja tässä piti rekisteröityä kyseiselle sivustolle. Taitaa olla melko ruuhkaista, kun en saa vahvistusmailia ollenkaan. Pitää vielä rekisteröityä tuonne paypaliin - kiitos muuten tästä vinkistä.
Jostakin luin noista philipsin 5000K:n polttiomoista, ja ainakin näiden valotehoa on kehuttu. Hinta 44e, vaan tuntuu jotenkin olevan yläkanttiin.Philips valokuvioltaan, kuvion pituudelta, kestoltaan ja tasalaatuisuudeltaan varmasti "hieman" toistaluokkaa kuin tuollaiset mitkälie polttimot.
Suosittelen investoimaan laatuun, 40e useamman kymmenentuhannen kilometrin autoiluun ei ole kovin iso lisäinvestointi... saman verran menee rahaa kun ostat 25 litraa bensaa. :) - Valot
Philips valokuvioltaan, kuvion pituudelta, kestoltaan ja tasalaatuisuudeltaan varmasti "hieman" toistaluokkaa kuin tuollaiset mitkälie polttimot.
Suosittelen investoimaan laatuun, 40e useamman kymmenentuhannen kilometrin autoiluun ei ole kovin iso lisäinvestointi... saman verran menee rahaa kun ostat 25 litraa bensaa. :)Niin, eihän tuo 44e toisaaltaan ole mikään kovin ihmeellinen sijoitus. Toisaaltaan, aivan täyttä varmuutta ei ole siitä, ovatko todellisuudessa nuo Philipsin polttimot paremmat. Muistan lukeneeni jonkun taannoisen tuulilasin polttimovertailun, jossa oli H7 polttimoita testissä. Yllätys oli melkoinen, kun bilteman ja king:n polttimot pärjäsivät ns. laatumerkkejä paremmin. Erot taisivat olla kuitenkin hyvin pieniä.
Tietysti tässä nyt toisaaltaan hieman silti jokainen joutuu miettimään, että tilaako helposti ja varmasti tuolta autolamps-onlinestä vai ottaako pienoisen riskin ja tilaa tuolta rapakon takaa halvemmalla. Itse ehkä yleensä lukeudun noihin riskinottajiin. :) Laadustahan emme toisaaltaan voi sanoa mitään täysin varmaa, puoleen, jos toiseen. Ei sitä esim. itse ainakaan bilteman polttimoita uskonut testivoittajiksi.
Ehdin siinä mielessä innostua tuosta ebayn liikkeestä, koska sieltä pystyi tilaamaan myös HB3-polttimoita. Ehkä hieman harmittaa tuo tietty vaikeus tuossa tilaamisessa, verrattuna autolamps-onlineen.
Tänne voisi vielä hieman kerätä kokemuksia siitä, onko esim. katsastuksessa noista polttimoista mitään sanoneet tai muuten poliisit noteeraaneet lamppuja.
Harmittaa kun ei aikoinaan tullut ostettua autoa xenoneilla, tosin seuraavassa autossa en aio siinä asiassa säästää. Toisaaltaan tällainen edullisesti, säätämällä ja näpertelemällä paremmaksi on silti ihan hauskaa. :) - Itsekin tilasi
Valot kirjoitti:
Niin, eihän tuo 44e toisaaltaan ole mikään kovin ihmeellinen sijoitus. Toisaaltaan, aivan täyttä varmuutta ei ole siitä, ovatko todellisuudessa nuo Philipsin polttimot paremmat. Muistan lukeneeni jonkun taannoisen tuulilasin polttimovertailun, jossa oli H7 polttimoita testissä. Yllätys oli melkoinen, kun bilteman ja king:n polttimot pärjäsivät ns. laatumerkkejä paremmin. Erot taisivat olla kuitenkin hyvin pieniä.
Tietysti tässä nyt toisaaltaan hieman silti jokainen joutuu miettimään, että tilaako helposti ja varmasti tuolta autolamps-onlinestä vai ottaako pienoisen riskin ja tilaa tuolta rapakon takaa halvemmalla. Itse ehkä yleensä lukeudun noihin riskinottajiin. :) Laadustahan emme toisaaltaan voi sanoa mitään täysin varmaa, puoleen, jos toiseen. Ei sitä esim. itse ainakaan bilteman polttimoita uskonut testivoittajiksi.
Ehdin siinä mielessä innostua tuosta ebayn liikkeestä, koska sieltä pystyi tilaamaan myös HB3-polttimoita. Ehkä hieman harmittaa tuo tietty vaikeus tuossa tilaamisessa, verrattuna autolamps-onlineen.
Tänne voisi vielä hieman kerätä kokemuksia siitä, onko esim. katsastuksessa noista polttimoista mitään sanoneet tai muuten poliisit noteeraaneet lamppuja.
Harmittaa kun ei aikoinaan tullut ostettua autoa xenoneilla, tosin seuraavassa autossa en aio siinä asiassa säästää. Toisaaltaan tällainen edullisesti, säätämällä ja näpertelemällä paremmaksi on silti ihan hauskaa. :)Näissä testeissä ei painoteta käytetyn polttimon ominaisuuksia eikä polttimon käyttöikää. King ja Biltema ovat polttimoita joiden käyttöikä saattaa vaihdella parista päivästä eteenpäin. Eli osa kihahtaa jo ensikilometreillä. Philipsit kestävät tasalaatuisina muutaman kymmenen tuhatta kilometriä ja sen jälkeen polttimopari tyypillisesti simahtaa lähes samaan aikaan -> tasalaatuisuus.
Tässä muuten TM:n vastaavan testin tulokset samalta ajalta:
1. Philips VisionPlus 9.9
2. Osram 9,4
3. Osram Cool Blue 9,4
4. Philips 9,1
5. Philips Premium 9,1
6. Jahn Superblue 8,9
7. Philips BlueVision 8,9
8. Würth 8,9
9. GE SuperBlue 8,6
10. Bosch Xenon Blue 8,5
11. Philips AllWeather 8,5
12. GE 8,2
13. Super White Xenon 7,3
14. Biltema / Worldlight 7,0
15. Diamond Blue 6,6
16. Mega Blue / Worldlight 6,1
17. Auto Lamps Cobalt 4,3
En tiedä sitten painotettiinko tuossa TM:n testissä pidempiä käyttöominaisuuksia.
Itse suosittelen panostamaan laatuun, sitä löytyy esim. Philipsiltä, Osramilta, GE:ltä, PIAA:lta, Raybrig:ltä ym. laatumerkeiltä. Halvalla ei saa hyvää- periaate korostuu mielestäni tässä asiassa aikalailla. - 744
Itsekin tilasi kirjoitti:
Näissä testeissä ei painoteta käytetyn polttimon ominaisuuksia eikä polttimon käyttöikää. King ja Biltema ovat polttimoita joiden käyttöikä saattaa vaihdella parista päivästä eteenpäin. Eli osa kihahtaa jo ensikilometreillä. Philipsit kestävät tasalaatuisina muutaman kymmenen tuhatta kilometriä ja sen jälkeen polttimopari tyypillisesti simahtaa lähes samaan aikaan -> tasalaatuisuus.
Tässä muuten TM:n vastaavan testin tulokset samalta ajalta:
1. Philips VisionPlus 9.9
2. Osram 9,4
3. Osram Cool Blue 9,4
4. Philips 9,1
5. Philips Premium 9,1
6. Jahn Superblue 8,9
7. Philips BlueVision 8,9
8. Würth 8,9
9. GE SuperBlue 8,6
10. Bosch Xenon Blue 8,5
11. Philips AllWeather 8,5
12. GE 8,2
13. Super White Xenon 7,3
14. Biltema / Worldlight 7,0
15. Diamond Blue 6,6
16. Mega Blue / Worldlight 6,1
17. Auto Lamps Cobalt 4,3
En tiedä sitten painotettiinko tuossa TM:n testissä pidempiä käyttöominaisuuksia.
Itse suosittelen panostamaan laatuun, sitä löytyy esim. Philipsiltä, Osramilta, GE:ltä, PIAA:lta, Raybrig:ltä ym. laatumerkeiltä. Halvalla ei saa hyvää- periaate korostuu mielestäni tässä asiassa aikalailla.Jos haluaa tuollaiset Philipsin Diamond Visionit, niin kannattaa käydä Motonetissa, niin pääsee halvemmalla. Itse ostin sieltä H7 ja HB3 BLUE- polttimot. Maksoivat 4,90 (H7) ja 8,50 (HB3) / kpl. Polttimo on todella sininen, paljon sinisempi kuin Philipsin Blue Vision. Valo on OIKEASTI väriltään kuin xenon-valo! Eli sellainen kylmän sinisen valkoinen... Ja mikä parasta, E-hyväksyntä löytyy. Merkki oli Aulite, jonka polttimoita Motonetissa on runsaasti, noita sinisiä löytyi myös ainakin H3, H4, H7, HB3 ja HB4.
Motonetista löytyy paljon myös kaikenlaisia Extra White Xenon Blue - lupauksilla olevia polttimoita, mutta niihin lupauksiin ei kannata luottaa. - Itsekin tilasin
744 kirjoitti:
Jos haluaa tuollaiset Philipsin Diamond Visionit, niin kannattaa käydä Motonetissa, niin pääsee halvemmalla. Itse ostin sieltä H7 ja HB3 BLUE- polttimot. Maksoivat 4,90 (H7) ja 8,50 (HB3) / kpl. Polttimo on todella sininen, paljon sinisempi kuin Philipsin Blue Vision. Valo on OIKEASTI väriltään kuin xenon-valo! Eli sellainen kylmän sinisen valkoinen... Ja mikä parasta, E-hyväksyntä löytyy. Merkki oli Aulite, jonka polttimoita Motonetissa on runsaasti, noita sinisiä löytyi myös ainakin H3, H4, H7, HB3 ja HB4.
Motonetista löytyy paljon myös kaikenlaisia Extra White Xenon Blue - lupauksilla olevia polttimoita, mutta niihin lupauksiin ei kannata luottaa.Epäilen noiden polttimoiden kestoikää, käytettyjen ominaisuuksia ja valaisutehoa. Kuten sanottua halvalla ei saa hyvää. Luuletko muuten että katsastusmies ryhtyy nuuhkimaan polttimoidesi E-hyväksyntää jos valokuvio ja teho ovat laillisissa rajoissa? Epäilenpä.
- 744
Epäilen noiden polttimoiden kestoikää, käytettyjen ominaisuuksia ja valaisutehoa. Kuten sanottua halvalla ei saa hyvää. Luuletko muuten että katsastusmies ryhtyy nuuhkimaan polttimoidesi E-hyväksyntää jos valokuvio ja teho ovat laillisissa rajoissa? Epäilenpä.
Noiden Motonetin myymien Auliten Blue polttimoiden kestosta ei ole kokemusta, ovat nyt olleet paikoillaan pari kuukautta. Halvalla voi saada hyvääkin, tarvitsee vain tietää mitä ostaa. Kaikki halpa ei todellakaan ole ostamisen arvoista. Itse en maksaisi 45 euroa parista laittomia polttimoita, kun samanlaiset lailliset saa 9,80 euroa pari, Suomesta.
Tuo sininen väri polttimon pinnassa kyllä syö valotehoa, se on ihan selvä (koskee varmasti myös Philipsiä). Valaisuteho kuitenkin vastaa ihan normaaleja long-life polttimoita (Osram) jotka ennen oli paikallaan. Paremman valotehon saisi esim. Philipsin Vision Plus-polttimoilla, mutta silloinkin lyhyemmän käyttöiän kustannuksella (lyhyemmästä käyttöiästä kerrotaan muuten Philipsin paketissa).
Jos autossa on kirkaslasiset ajovalot joista näkyy kirkkaansininen polttimo, voin olla varma että katsastusmiestä alkaa polttimot kiinnostaa. Itsekin ihmettelen, miten noin siniset polttimot ovat yleensäkään hyväksynnän saaneet.
Mutta ajelen kuitenkin TÄYSIN laillisilla polttimoilla!
Motonetissa on muuten H4 ja H7 polttimon tilalle tulevaa oikeaa Xenon-polttimo-sarjaa muuntajineen 200e/pari... Laittomia kuin mitkä, mutta niillä varmaan näkisi, ja tulisi nähdyksi. - Itsekin tilasin
744 kirjoitti:
Noiden Motonetin myymien Auliten Blue polttimoiden kestosta ei ole kokemusta, ovat nyt olleet paikoillaan pari kuukautta. Halvalla voi saada hyvääkin, tarvitsee vain tietää mitä ostaa. Kaikki halpa ei todellakaan ole ostamisen arvoista. Itse en maksaisi 45 euroa parista laittomia polttimoita, kun samanlaiset lailliset saa 9,80 euroa pari, Suomesta.
Tuo sininen väri polttimon pinnassa kyllä syö valotehoa, se on ihan selvä (koskee varmasti myös Philipsiä). Valaisuteho kuitenkin vastaa ihan normaaleja long-life polttimoita (Osram) jotka ennen oli paikallaan. Paremman valotehon saisi esim. Philipsin Vision Plus-polttimoilla, mutta silloinkin lyhyemmän käyttöiän kustannuksella (lyhyemmästä käyttöiästä kerrotaan muuten Philipsin paketissa).
Jos autossa on kirkaslasiset ajovalot joista näkyy kirkkaansininen polttimo, voin olla varma että katsastusmiestä alkaa polttimot kiinnostaa. Itsekin ihmettelen, miten noin siniset polttimot ovat yleensäkään hyväksynnän saaneet.
Motonetissa on muuten H4 ja H7 polttimon tilalle tulevaa oikeaa Xenon-polttimo-sarjaa muuntajineen 200e/pari... Laittomia kuin mitkä, mutta niillä varmaan näkisi, ja tulisi nähdyksi.Raflaavaa kirjoittaa: "Itse en maksaisi 45 euroa parista laittomia polttimoita, kun samanlaiset lailliset saa 9,80 euroa pari".
Siksi raflaavaa, että polttimothan eivät ole samanlaisia. Toki itsekukin saa ostaa mitä tahtoo, mutta itse maksan mielelläni laatutavarasta.
En myöskään säästele vaikkapa moottoriöljyn laadusta, vaan autoni saa aina mahdollisimman hyvää öljyä vaikka halpoja mineraalikorvikkeitakin olisi tarjolla. Sama pätee vaikkapa autovahoihin, miksi vahata halvalla Bilteman tms. pilipalivahalla kun voi ostaa esim. Meguiarsia, joka on kestävämpää ja antaa paremman kiillon? Siksikö että se on halvempaa? No, sehän on jokaisen oma valinta :) - 744
Raflaavaa kirjoittaa: "Itse en maksaisi 45 euroa parista laittomia polttimoita, kun samanlaiset lailliset saa 9,80 euroa pari".
Siksi raflaavaa, että polttimothan eivät ole samanlaisia. Toki itsekukin saa ostaa mitä tahtoo, mutta itse maksan mielelläni laatutavarasta.
En myöskään säästele vaikkapa moottoriöljyn laadusta, vaan autoni saa aina mahdollisimman hyvää öljyä vaikka halpoja mineraalikorvikkeitakin olisi tarjolla. Sama pätee vaikkapa autovahoihin, miksi vahata halvalla Bilteman tms. pilipalivahalla kun voi ostaa esim. Meguiarsia, joka on kestävämpää ja antaa paremman kiillon? Siksikö että se on halvempaa? No, sehän on jokaisen oma valinta :)Jokainen tosiaan saa laittaa rahansa ihan mihin lystää, mutta jos vastaava polttimo maksaa viisinkertaisesti, niin tuo hintaero ei tule enää pelkästä laatuerosta. Ja tuo Aulite on puolueettomasti testattu ja hyväksytty, siitä tuo e-hyväksyntä. Philipsistä tuo puuttuu.
Onkohan noissa Jenkeistä tilatuissa polttimoissa E-hyväksyntää, vai pelkka jenkkien DOT?
Moottoriöljystä olen kanssasi täysin samaa mieltä, mutta on hieman eri asia verrata polttimoa ja öljyä, halvempi polttimo kun ei tee tuhoa, kuten halpa öljy voi tehdä.
Meguiarsista en ole ikinä kuullutkaan... - Itsekin tilasin
744 kirjoitti:
Jokainen tosiaan saa laittaa rahansa ihan mihin lystää, mutta jos vastaava polttimo maksaa viisinkertaisesti, niin tuo hintaero ei tule enää pelkästä laatuerosta. Ja tuo Aulite on puolueettomasti testattu ja hyväksytty, siitä tuo e-hyväksyntä. Philipsistä tuo puuttuu.
Onkohan noissa Jenkeistä tilatuissa polttimoissa E-hyväksyntää, vai pelkka jenkkien DOT?
Moottoriöljystä olen kanssasi täysin samaa mieltä, mutta on hieman eri asia verrata polttimoa ja öljyä, halvempi polttimo kun ei tee tuhoa, kuten halpa öljy voi tehdä.
Meguiarsista en ole ikinä kuullutkaan...Meguiars on huippukamaa, tekee ammattilaistuotteiden lisäksi kuluttajatuotteita, esim:
http://www.meguiars.com/?liquid-car-waxes/Gold-Class-Liquid-Wax
http://www.meguiars.com/?liquid-car-waxes/NXT-Generation-Tech-Wax - virkpe
Valot kirjoitti:
Kiitos taas vastauksesta. Tässä oikeastaan nyt mietin, että kummastakohan paikasta sitä tilaisi nämä valot - toinen halvempi toinen kalliimpi.
Jostakin luin noista philipsin 5000K:n polttiomoista, ja ainakin näiden valotehoa on kehuttu. Hinta 44e, vaan tuntuu jotenkin olevan yläkanttiin.itse en pelkää sitä että lamppu hajoaisi.
tähän ebayhin kirjoitaa hakusanaksi: xenon bulbs, niin alkaa vaihtoehtoja tulla.
tämän toisen kaupan lampuille on annettu käyttöaikoja:
H4(=9003): 1500 days/30 minutes per day (low beam). 1000 days/20 minutes per day (high beam)
H7: 1900 days/30 minutes per day
9004(=HB1): 1200 days/20 minutes per day (low beam). 900 days/20 minutes per day (high beam)
9005(=HB3): 3000 days/20 minutes per day.
kaveri on tilannut tästä liikkeestä lamput, mutta ei ole vielä saanut niitä, matkalla on.
Philipsit saattaavat olla tehokkaammat, en tiedä.
valotehoa voi parantaa laittamalla jokaiselle lampulle omat releet ja paksummat johdot jottei tulisi jännite häviöitä. jos tykkää näperrellä.
mikäköhän E1 merkinnästä tekee paremman, kuinka moni jenkki ajaa niin sanotuilla "laittomilla valoilla". valojen lain säädäntä on muutenkin ontuvaa, kopioin erään kommentin toiselta keskustelu foorumilta:
"Xenonit on käsittääkseni aina kielletty, jos ei oo autom.kork. säätöä.
mikä on kyllä pitkissä ihan älytöntä, ku kert Xenon lisäpitkät saa kyllä asentaa, ilman edes manuaalista kork.säätöä".
hyvä pointti! - ei tavallinen
744 kirjoitti:
Jos haluaa tuollaiset Philipsin Diamond Visionit, niin kannattaa käydä Motonetissa, niin pääsee halvemmalla. Itse ostin sieltä H7 ja HB3 BLUE- polttimot. Maksoivat 4,90 (H7) ja 8,50 (HB3) / kpl. Polttimo on todella sininen, paljon sinisempi kuin Philipsin Blue Vision. Valo on OIKEASTI väriltään kuin xenon-valo! Eli sellainen kylmän sinisen valkoinen... Ja mikä parasta, E-hyväksyntä löytyy. Merkki oli Aulite, jonka polttimoita Motonetissa on runsaasti, noita sinisiä löytyi myös ainakin H3, H4, H7, HB3 ja HB4.
Motonetista löytyy paljon myös kaikenlaisia Extra White Xenon Blue - lupauksilla olevia polttimoita, mutta niihin lupauksiin ei kannata luottaa.löytyykö noita visioneita linssi lampulle vai onko niissä mitään eroa tavallisiin
- vision
744 kirjoitti:
Jokainen tosiaan saa laittaa rahansa ihan mihin lystää, mutta jos vastaava polttimo maksaa viisinkertaisesti, niin tuo hintaero ei tule enää pelkästä laatuerosta. Ja tuo Aulite on puolueettomasti testattu ja hyväksytty, siitä tuo e-hyväksyntä. Philipsistä tuo puuttuu.
Meguiarsista en ole ikinä kuullutkaan...Ei tuo 44e paljoa oikeastaan ollut diamont visioneissa, kun on muutaman viikon niillä ajellut. Värisävy on aivan valkoinen ja sumussa näyttää ilmasto arktiselta ja tienpientareet näyttäisivät olevan huurteessa.
Kirkkaat ovat mutta eipä sen enempää ihmiset ole väläytelleet pitkiä kuin ennenkään joten eivät häikäise vastaantulevia. Edellä ajavia saattavat tosin häiritä kun menevät takalasin tummennuksista paljon tehokkaammin läpi kuin normaalit.
sumussa paljon paremmat ajaa, eivät heijasta valoa takaisin niin paljoa kuin normaali polttimot. Pitää vielä pitkille tilata h1 niin ei värisävy muutu aina kun pitkät laittaa päälle.
Suosittelen noita philipsin polttimoita, jos kirkkaammat tuikut haluaa ostaa autoon. 3 viinapullon hinta joten ei sinänä paljoa.
Nuo ovat myös huomattavasti kirkkaammat kuin xsenonit jotka antavat sinistä valoa. E-hyväksyntähän puuttuu kai sen takia kun ovat liian kirkkaat. Väritoleranssi on sallituissa rajoissa mutta.
Ja halvalla saa myös polttimoita vitutti biltemasta ostettu ja vaihdella viikon-kuukauden välein kun eivät kestä. Eivät ne paljoa maksa mutta tiheä vaihtoväli nostaa hinnan parempien polttimoiden yli. - Ei niin tuttu paikka
http://www.autolamps-online.com/index.htm Pystyykö tuolta nyt tilaamaan sitten mitenkään jos ei omista kuin visa electronin ja kuuluko tuon paikan hintoihin myös postikulut?
- MooMoo
Ei niin tuttu paikka kirjoitti:
http://www.autolamps-online.com/index.htm Pystyykö tuolta nyt tilaamaan sitten mitenkään jos ei omista kuin visa electronin ja kuuluko tuon paikan hintoihin myös postikulut?
Itse en ainakaan usko että tuolta voi tilata jollei omaa kelpaavaa pankkikorttia. Itse tilasin sieltä juuri, ja sivuilla ainakin lukee että ilmainen kuljetus, sää nähdä tuleeko todella veloituksetta kotiiin asti.
- ^^jerppu
744 kirjoitti:
Motonetissa on muuten H4 ja H7 polttimon tilalle tulevaa oikeaa Xenon-polttimo-sarjaa muuntajineen 200e/pari... Laittomia kuin mitkä, mutta niillä varmaan näkisi, ja tulisi nähdyksi.itsellä oli Philipsin Blue Visionit... hyvin niillä näki sen 2,5kk minkä paloi (noin 2500km) nyt ollut nuo em. motonetin Aulite halppispolttimot mitkä maksaa ½ Blue visioneitten hinnasta niin autossa jo 5kk ja noin 7000km ja palaa vieläkin ja hyvin näkee... sumareilla mulla on X-treme Powerit(80% kirkkaammat kuin normi halogeenit... kyllä näkee) ja ne on kestänyt ammari käytöllä noin 10tkm ja tulee varmaan kestämään vielä pitempäänkin...
- Vanha Mestari
744 kirjoitti:
Motonetista löytyy paljon myös kaikenlaisia Extra White Xenon Blue - lupauksilla olevia polttimoita, mutta niihin lupauksiin ei kannata luottaa.Vieläköhän noita saa motonetistä? En ainakaan löydä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232