Sinisorsa vai harmaasorsa

menninkäinen

Kaikki tuntevat sinisorsan, mutta miten erotatte harmaasorsan sinisorsasta hämärässä tai lentämässä, voitte testata erottelukykyänne mustavalkoisesta kauempaa otetusta valokuvasta. Tiesittekö että harmaasorsa on rauhoitettu laji?

10

1293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka niin että

kuule älä sinä iitä kanna huolta. jos et itse näe eroa niin ole ampumatta mutta älä turhaa puutu muiden asioihin. mutta entäs miten sinä näet kun pimeällä kävelet ettet astu rauhotettujen kasvien päälle.

• Erämies2:)

Turha tämmösistä on ees puhua, että erottaako vaiko eikö. Metsästäjät on sen verta vastuullista porukkaa, että jos on epävarma lajista niin jättää kokonaan ampumatta. Ammutaan vain harkittuja laukauksia.

• pääsi pantiksi
        Erämies2:) kirjoitti:

Turha tämmösistä on ees puhua, että erottaako vaiko eikö. Metsästäjät on sen verta vastuullista porukkaa, että jos on epävarma lajista niin jättää kokonaan ampumatta. Ammutaan vain harkittuja laukauksia.

tämän mielipiteesi vakuudeksi? Itse en henkilökohtaisesti ottaisi täyttä vastuuta muiden harrastajien teoista. Se, että on yhteinen harrastus, ei kuitenkaan takaa vastuullisuutta.

Vastakkaisestakin toiminnasta on todisteita (haavoitetut ihmiset ja uhikset)...

Turha yleistää suuntaan tai toiseen.

• Erämies2:)
        pääsi pantiksi kirjoitti:

tämän mielipiteesi vakuudeksi? Itse en henkilökohtaisesti ottaisi täyttä vastuuta muiden harrastajien teoista. Se, että on yhteinen harrastus, ei kuitenkaan takaa vastuullisuutta.

En pistä, mutta ainakin tuntemani eränkävijät ovat erittäin vastuullisia. En osaa sitten sanoa ns.citymetsästäjistä, mutta oikeestaan ihan sama.

• entäs?
        pääsi pantiksi kirjoitti:

Olen joskus lukenut ihmisiä pahoinpidellyn pesäpallomailalla. Pitäisikö pesäpallo siksi kieltää?

• menninkäinen
        entäs? kirjoitti:

Olen joskus lukenut ihmisiä pahoinpidellyn pesäpallomailalla. Pitäisikö pesäpallo siksi kieltää?

Kysehän oli tunnistuksesta, ei kiellosta ollut puhetta. Eli ihmettelen miten pystyy suojelemaan lajia, jonka suhteen erottamiskyky toiseen tavalliseen lajiin on lähes mahdotonta? Tai ampumaan muka tuntemiaan lintuja. Kysyin tuntomerkkejä, joihin kukaan ei osannut vastata. Siis metsästäjät , te ette tunne ko. lajia edes

• yleistit
        menninkäinen kirjoitti:

Kysehän oli tunnistuksesta, ei kiellosta ollut puhetta. Eli ihmettelen miten pystyy suojelemaan lajia, jonka suhteen erottamiskyky toiseen tavalliseen lajiin on lähes mahdotonta? Tai ampumaan muka tuntemiaan lintuja. Kysyin tuntomerkkejä, joihin kukaan ei osannut vastata. Siis metsästäjät , te ette tunne ko. lajia edes

miten voit yleistää vaikka tätä keskustelua ei lue kovin moni ja metsästäjiä on paljo. ja ei sen luulis olevan sinun ongelma.

• toimisivat noin
        Erämies2:) kirjoitti:

metsästyksessä on paha se että muutramat torvelot tarkoitantässä sellaisia jotka ampuvat kaikkealiikuvaa saattavat koko harrastuksen huonoon valoon.

sitten eläin aktivistit sanovat että metsästys pitäisi kieltää vaikka suurin osa metsästäjistä on varsin asiallista poruukkaa

• seon

Harmaasorsalla on pienemmät munat.
      siitä ne on helppo erottaa.
      Sitäpaitsi harmaasorsan liha on huononpaa kuin sinisorsan.
      tottakai harmaasorsa on rauhoitettu minäkin olen rauhoittanut niitä satoja elämäni aikana.
      niiden rauhoittamiseen hyviä konsteja on mm;eley,vihtavuori,sellierbellot,boar,tunet, rc3,hubertus,federall.muutamia rauhoittavia mainitakseni,tuollainen 36gr on hyvä kerta-annos nimenomaan harmaasorsalle.Repesorsalle riittää savikiekkopanos.

• tuukka

harmaasorsalla on mahassa valkea laikku joka näkyy ainakin lennossa hyvin, sillä ei ole tummaa siipipeiliä ja se on sirompi,enemmän jouhisorsan kun sinikon näköinen. siinä muutamia tunnusmerkkejä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe