Toyotan kestävyys

Toyotisti

Täällä palstalla tuntuu olevan ainainen "vääntö" ja epäily toyotan kestävyydestä,joten päätin heittää pientä kommenttia kyseiseen asiaan.

Kyselkää ihan mielenkiinnosta epäilijät esim.vaikka tälläisen auton omistajilta toyota carina 1.6 -88-96 ,joilla ajettu 300tkm-400tkm et mitä niihin on jouduttu tekemään muuta määräaikaishuoltojen lisäksi?

ps.veikkaisin ,että eipä ole tarvinnut normaalien kulutusosien lisäksi "ihmeitä" tehdä,muutakuin kovaa ajoa!

ps2.En väitä toyotien olevan täysin viattomia vaan ns.vähävikaisia ;)

43

3908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Carina

      Itselläni on ollut yli 7 vuoden ajan Toyota CarinaII vm-90. Nyt mittarissa on 293tkm. Normaalien huoltojen ja kulutusosien (jarrut ja iskarit kertaalleen uusittu) lisäksi autoon on uusittu yksi takapyöränlaakeri ja yksi vetoakselin stefa. Myös sumuvalonkytkin on uusittu. Varsinaisia korjaamopäiviä seitsemän vuoden ajalta on 0 kpl, tiellejäämisiä tai käynnistymättäjäämisiä ei myöskään ole ainuttakaan. Auto on lämmin talvella, mukava ajella, kulkee pirteästi ja on äärettömän toimintavarma. Ruostettakaan ei ole pelteihin ilmaantunut. Kulutus 6,1-8,9 l/100km ajosta ja säästä riippuen. Auto ei vielä näillä kilometreillä ole alkanut nitisemään tai natisemaan, kuten monet muut merkit alkavat. Automyyjän antaman hyvityshintaarvion perusteella autoni vuotuinen arvonalennus on mielestäni kohtuulliset 600 euroa/vuosi, viimeisen 7 vuoden ajalta.
      Fordista (vm-89) Toyotaan siirtymistä ei ole tarvinnut katua. Enkä yhtään ihmettele Toyota-kuskien merkkiuskollisuutta. Seuraava autoni on mitä luultavimmin Avensis...mutta sitä ennen aion jatkaa Carinani sisäänajoa vielä muutaman vuoden ajan.

      • Knööli

        On vaihdettu jarruja ja iskareita ja pyöränlaakereita mutta "korjaamopäiviä on 0 kpl".
        Mitä vittua,onko ne kaikki vaihdettu siis korjaamon pihassa alle päivässä vai mistä on kyse?


      • VK

        vastaavaa on meikäläisen kokemukset, tosin Corollan puikoissa. 10 vuotta ja noin 300 tkm on tullut ko. merkkisellä autolla ajettua ja täytyy sanoa että on kyllä toiminut erittäin hyvin. Tää nykyinen on kohta 185 tkm ajettu 94 vuoden 1.6 versio ja kun siihen nyt olen parin vuoden aikana ajanut noin 50 tkm mitariin niin öljyt ja suodattimen olen 5 kertaa vaihtanut, ilmansuodattimen ja tulpat kerran ja pari kertaa ajovalopolttimot, eipä se muuta ole tarvinnut ja on jämäkässä kunnossa. Maksoin ko autosta 2 vuotta sitten hiukan alle 70 000 mk ja jos nyt sen vaihtasi uudempaan Corollaan tai Avensikseen nin siitä sais kuulemma noin 9500-10 000 euroo (57-60 tuh.markkaa)arvonalennus 1000 euron luokkaa tai alle per vuosi eli hyvin pitää arvonsa etenkin, jos viitsii vähän ulkokuortakin puunata siloin tällöin...
        En nyt lähde mitenkään hehkuttamaan, ettei tämä(kin) keskustelu menisi taisteluksi, mutta tiedän kyllä aika monta tyyppiä, jotka hassaa suuria summia ns.paremman autonsa ajokunnossa pitämiseen. Se on vaan aikalailla rassaavaa kun tartte autoo päivittäin ja melkein aina mietit et toimiikohan se tänään vai ei...


      • carina
        Knööli kirjoitti:

        On vaihdettu jarruja ja iskareita ja pyöränlaakereita mutta "korjaamopäiviä on 0 kpl".
        Mitä vittua,onko ne kaikki vaihdettu siis korjaamon pihassa alle päivässä vai mistä on kyse?

        Anteeksi epätarkkuuteni. Varsinaisia korjaamopäiviä on kuitenkin vain 0 kpl, koska esim. pyöränlaakeri ja iskarit on vaihdettu normaalihuollon (öljyt suodin) yhteydessä. Korjaamolle ei siis ole Carinaa tarvinnut varta vasten kiikuttaa ts. esim, napsuttava laakeri ei haitannut normaaliajoa. Jos vain töiltäni ennätän, niin pyrin autoni huoltamaan itse...on meinaan tuo merkkihuolto aika kallista.
        Seuraava ei normaali kuluvaosa on jo tiedossa...ensi kesänä aion vaihtaa kuopissa kolahtelun aloittaneet takakallistuksenvakaajan kumit. Eivät ole kuulemma onneksi kuin parinkympin hintaiset.


      • sr
        Knööli kirjoitti:

        On vaihdettu jarruja ja iskareita ja pyöränlaakereita mutta "korjaamopäiviä on 0 kpl".
        Mitä vittua,onko ne kaikki vaihdettu siis korjaamon pihassa alle päivässä vai mistä on kyse?

        eikö mene jakeluun täh


    • jth

      Meillä oli corolla 10 vuotta ja ajettiin yhteensä 245000 km.Jo noin 100000km,n paikkeilla auto söi öljyä noin 1litra/1000km.Rengastettiin ja hoonattiin muuta kansihommaa.Eipä paljon auttanut joten jatkoimme ajelua 1000km 1 litra öljyä.Autossa ei muuta kuin takakierrejouset ja iskarit vaihdettiin,normaalien kulutusosien lisäksi.Kuulin vasta jälkeenpäin,että toyotan omat männänrenkaat ovat liian löysät eivätkä näin ollen estä öljyn syöntiä.

      • Toiota

        Omistan 1.6 16v corollan vm-90 ja vaihdan öljyt 15tkm välein ja öljynvaihtovälissä ei tarvitse lisätä öljyä ainuttakaan kertaa ja koneella on ajettu 280tkm et ,jos litra menee/tkm ni kyllä jossain pitää olla vikaa tai no tietysti ei voida sulkea pois sitä tällä sivulla niin tutuksi tullutta PROVOA....ei muutakuin ajelemisiin toyotamiehet ja miksei myös naiset ;)


      • Sama kärry
        Toiota kirjoitti:

        Omistan 1.6 16v corollan vm-90 ja vaihdan öljyt 15tkm välein ja öljynvaihtovälissä ei tarvitse lisätä öljyä ainuttakaan kertaa ja koneella on ajettu 280tkm et ,jos litra menee/tkm ni kyllä jossain pitää olla vikaa tai no tietysti ei voida sulkea pois sitä tällä sivulla niin tutuksi tullutta PROVOA....ei muutakuin ajelemisiin toyotamiehet ja miksei myös naiset ;)

        Samanlainen Tojo minullakin, ajettu vasta 260 000 km. Moottori ei kuluta öljyä, mutta iskunvaimentimet ovat sitä selvästi alkaneet kuluttaa, koska ovat vähän märkänä. Jo on aikakin, ne ovat nimittäin vielä alkuperäiset.

        Laturin ankkurin jouduin uusimaan (300 mk) kaksi vuotta sitten, kun en huolehtinut hiilien tarkastuksesta. Liukurengas meni huonoon kuntoon.

        Molemmat äänenvaimentimet olen joutunut uusimaan, mutta etuputki on vielä alkuperäinen.

        Siinä suurimmat "ongelmat".


      • VVTi

        Oliko autonne uutena ostettu? Onko/oliko tiedossa autoon mahdollisesti tehtyä kytkin remonttia?
        On ollut monia tapauksia jossa on kytkinkopan pultit kiristetty liian tiukalle ja nelos sylinteri on mennyt "soikeaksi".Kytkin kopan pulttien löysäys on autanut moniin öljyä kuluttaviin Toyotiin


      • jth
        VVTi kirjoitti:

        Oliko autonne uutena ostettu? Onko/oliko tiedossa autoon mahdollisesti tehtyä kytkin remonttia?
        On ollut monia tapauksia jossa on kytkinkopan pultit kiristetty liian tiukalle ja nelos sylinteri on mennyt "soikeaksi".Kytkin kopan pulttien löysäys on autanut moniin öljyä kuluttaviin Toyotiin

        oli ajettu vähän alle 40000km "leipomon käytössä".Vaihdettu pakettiautoon.Ei tietoa kytkinrempasta,EIKÄ TAKUULLA OLE PROVOA.Auto toimi muuten tosi luotettavasti,mitä ei voi sanoa nykyisestä eskortista 1,8td.Olis muuten ostettu corollan diisseli,mut oli noin 30000mk kalliimpi kun toi esukka.


      • vauhti-pyörä
        VVTi kirjoitti:

        Oliko autonne uutena ostettu? Onko/oliko tiedossa autoon mahdollisesti tehtyä kytkin remonttia?
        On ollut monia tapauksia jossa on kytkinkopan pultit kiristetty liian tiukalle ja nelos sylinteri on mennyt "soikeaksi".Kytkin kopan pulttien löysäys on autanut moniin öljyä kuluttaviin Toyotiin

        Nyt kyllä sekoitat Nissaniin 1.8 kone siinä on soikea 4 sylinteri Engelmannin tekemä.v


    • vai 300 000

      ei 300-400000 tuhanteen kilometriin ole tarttenu tehdä mitään ? Jos vähnkin pistät pään ulos sieltä maitokaupasta, niin huomaat että on autoja joilla ajetaan 300-400 000 normaaleilla huolloilla ilman että tarvii vaihtaa mitään k u l u v i a osia, että se siitä

      • Toiota

        Ja asiasi oli?Joo ei tarvi vaihtaa kuluvia osia eli jarruja iskareita ym,vastaavaa....ei se aprillipäivä vielä oo ;)


      • MB C-97

        Nähtävästi tarkoitit AUTOILLA esim. Mersua ja Lexusta (joissa myös jarrut kuluvat muiden autojen tapaan)! Esimerkiksi "kansanautojen" Opel ja VW tekniikka löysää kyllä viimeistään 150tkm jälkeen (eli juuri silloin kuin lastentaudit alkaa olla korjattuna)...eipä kuuleman mukaan BMW ja Audikaan paljoa pitemmälle ongelmitta vie. Vaihdellaan alapalloja Audeihin ja nokka-akseleita Bemuihin.
        Eli eiköhän vaan nosteta suosiolla Toyotan tuotteille hattua... laadussa ne kilpailee astetta kalliimpien tuotteiden kanssa vaikka muuten ovatkin ns. massa-autoja...näin se vaan on!
        PS. Oma auto MB C -97 aj. 178 tkm ja emännän auto Corolla -93 aj. 237tkm. Mersusta korjattu keskuslukko. Corollaan uusittu mittarivaijeri sekä iskarit ja vakaajan kumit taakse.


      • Toiota
        MB C-97 kirjoitti:

        Nähtävästi tarkoitit AUTOILLA esim. Mersua ja Lexusta (joissa myös jarrut kuluvat muiden autojen tapaan)! Esimerkiksi "kansanautojen" Opel ja VW tekniikka löysää kyllä viimeistään 150tkm jälkeen (eli juuri silloin kuin lastentaudit alkaa olla korjattuna)...eipä kuuleman mukaan BMW ja Audikaan paljoa pitemmälle ongelmitta vie. Vaihdellaan alapalloja Audeihin ja nokka-akseleita Bemuihin.
        Eli eiköhän vaan nosteta suosiolla Toyotan tuotteille hattua... laadussa ne kilpailee astetta kalliimpien tuotteiden kanssa vaikka muuten ovatkin ns. massa-autoja...näin se vaan on!
        PS. Oma auto MB C -97 aj. 178 tkm ja emännän auto Corolla -93 aj. 237tkm. Mersusta korjattu keskuslukko. Corollaan uusittu mittarivaijeri sekä iskarit ja vakaajan kumit taakse.

        Mersumiehelle :)...sanoit asian juuri niin kuin se on.Sehän on selvä tosiasia et mersu on laadukas/hyvä ajaa/äänetön ym. vastaavaa ja myös luotettava,mutta niin kuin jokainen hyvin tietää niin myös hinnakas.Tietysti,jos taskun pohjalla olisi "ylimääräistä" niin kyllä se minunkin tallista taitaisi MB löytyä ;).

        ps.olen aina pitänyt MB-omistajia herrasmiehinä ja täytyy sanoa,että vakuutuin jälleen siitä.


      • Titaani
        MB C-97 kirjoitti:

        Nähtävästi tarkoitit AUTOILLA esim. Mersua ja Lexusta (joissa myös jarrut kuluvat muiden autojen tapaan)! Esimerkiksi "kansanautojen" Opel ja VW tekniikka löysää kyllä viimeistään 150tkm jälkeen (eli juuri silloin kuin lastentaudit alkaa olla korjattuna)...eipä kuuleman mukaan BMW ja Audikaan paljoa pitemmälle ongelmitta vie. Vaihdellaan alapalloja Audeihin ja nokka-akseleita Bemuihin.
        Eli eiköhän vaan nosteta suosiolla Toyotan tuotteille hattua... laadussa ne kilpailee astetta kalliimpien tuotteiden kanssa vaikka muuten ovatkin ns. massa-autoja...näin se vaan on!
        PS. Oma auto MB C -97 aj. 178 tkm ja emännän auto Corolla -93 aj. 237tkm. Mersusta korjattu keskuslukko. Corollaan uusittu mittarivaijeri sekä iskarit ja vakaajan kumit taakse.

        Mitään ei särkynyt tojosta. Ei koskaan.

        Mitään en ole ottanut.


    • Nummiston Ile

      Mitään vikoja ei ole havaittu. Ja mitään en ole ottanut.

      Perkele, tojota on titaani.

    • Toyota kuski jo 19 v

      Kyllähän toyota on Mersun jälkeen varmasti kestävin ja luotettavin auto,mitä on olemassa.Toyota hakkaa kestävyydessä esim audin,bmw:n vw:n.

    • wfjigjsoieg

      19 vuotias tojokuskihan se tietää mitkä on hyviä autoja.

    • audi on paska

      Tohon alkuperäseen että kyllä ihan oikeassa olet, ei tarvi tojoo korjata muuta kun öljyt vaihdat ja kovaa menoo.

    • carina - 88

      Mulla kans carina -88 eikä mitään vikaa. Auto on kun uus, pesee monet uuemmatkin komeudellaan. Enkä varmaan vaihda noin uutta vielä moneen vuoteen. Ei ole paljon vielä ajettu mutta kokemuksesta tiedän että huolettomia kilometrejä on edessä ainakin kymmenen vuoden ajan.

    • toyota nro.1

      Toyota on varma peli.

    • ent tojokuski

      Ostin 2000 luvun alkupuolella corollan, jollla oli ikää 10v ja mittarissa kilometrejä 230tkm. Ajoin sillä 3 vuotta ja kun mittariin pyörähti 270tkm, auto oli LOPPU.

      Siis oikeasti loppu. Kone söi öljyä 0,5litraa/ 1000km, ja leiman saamiseksi olisi pitänyt uusia vetarit molemmille puolille, iskarit ympäriinsä, jarrut ympäriinsä, pakoputkisto ja haljennut pakosarja (tyyppivika). Näiden lisäksi pohjaan, helmoihin ja kaariin olisi pitänyt hitsata pari neliötä peltiä, sillä päivä paistoi läpi sieltä sun täältä. Sinne meni 13 vuotta VANHA auto purkaamolle, sain siitä ihan hyvät rahat vielä, olisko ollut 800€...

      Kyseinen auto ei ollut mikään kiertopalkinto, olin toinen omistaja, ja huolsin auton säännöllisesti niin kuin oli tehnyt ensimmäinen omistajakin. Seuraava tieto saattaa järkyttää herkimpiä tojo-uskiksia: kaikki autot merkistä riippumatta ovat KULUTUSTAVARAA, joihin ei hirveästi kannata kiintyä, sillä tekninen laite tulee AINA tiensä päähän, ennemmin tai myöhemmin.

      • Kiala Viulu

        Kyseistä Toyotaa ei ollut entiset omistajat huoltaneet kunnolla tai ei ollenkaan. Ei siis riitä, että sinä huolsit autosi. Oliko edes kunnollisia öljyjä vaihdettu Toyotaan? Tais olla vielä alkuperäinen öljynsuodatinkin kiertopalkinnossai ja vasta sinä vaihdoit sen?


      • ent tojokuski
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Kyseistä Toyotaa ei ollut entiset omistajat huoltaneet kunnolla tai ei ollenkaan. Ei siis riitä, että sinä huolsit autosi. Oliko edes kunnollisia öljyjä vaihdettu Toyotaan? Tais olla vielä alkuperäinen öljynsuodatinkin kiertopalkinnossai ja vasta sinä vaihdoit sen?

        Oli muuten tojota-asentajan entinen auto, joten se siitä!


    • vakjuu

      "Ostin 2000 luvun alkupuolella corollan, jollla oli ikää 10v ja mittarissa kilometrejä 230tkm. Ajoin sillä 3 vuotta ja kun mittariin pyörähti 270tkm, auto oli LOPPU."

      Onneksi olkoon ranskalaisilla ja italiaisilla rakkineilla olisi ollut jo 100tkm kohdalla loppu ja saksalaisilla 150tkm kohdalla poisluettuna tiiselimeset .

      • ent tojokuski

        Tuskinpa, olen nimittäin -94 xantialla rullannut reppurina ollessani 420tkm ilman ylimääräisiä korjaamopäiviä. Auto 2.0 bensa ja automaatti.

        Veljelläni on kakkosautona 330tkm ajettu -98vm 1.6 bensa astra ja tyttärellään 380tkm ajettu -96vm mondeo, 1.8 bensamoottorilla.

        Kaikki autot on merkistä riippumatta teknisiä laitteita, jotka kestää aikansa, joku kauemmin ja joku lyhyemmin. Turha siitä on kiukutella kenenkään ja alkaa "omaa" merkkiänsä muita paremmaksi väittämään, varsinkaan kun oikeita perusteita sellaiselle ei ole!


    • Varma Toyota

      Jos ja kun on 35:n vuoden aikana omistanut kaikki tunnetuimmat merkit
      niin aika tarkkaan jo tietää minkä seuraavaksi ostaa. Jos haluaa varmistaa
      että auto palvelee luotettavasti,on kohtuu mukava ja lämmin niin Toyota
      on kokemuksesta varma valinta jossa kaikki toimii eikä isot korjaukset
      raasta hermoja ja kukkaroa. Arvon säilyminen kertoo laadusta.
      Aivan sama tehdäänkö auto Turkissa vai turkkilaiset Saksassa ja
      Espnjassa. Japanista se työn korkea moraali ja laatu alun perin
      kuitenkin on kotoisin jota Euroopassakin yritetään sisäistää
      vaihtelevalla menestyksellä. Mercedes on ainoa luotettava euro-
      merkki ainakin vanhempana joka ikävä kyllä näkyy myös hinnassa.
      Opelit ja kaikki Vag-valmisteet ovat onnistuneet hävittämään
      luotettavan merkin maineen. Niihin en koskisi tikullakaan.
      Yksikään Toyota ei vielä ole pettymystä tuottanut.

    • opli64

      Toyota kestää ,se ei ole kaikista taloudellisin ,ei ehkä ajoltaan ,yms . mutta luoettavuus on NUMERO 1 !!! On kokemusta corollasta, carinasta,hiacesta,land cruicereista yli 1500000 km,ne vaan kestää normihuolloilla! Pelleistä kun pitää huolta ,ajamalla ei loppua tule! Ajossa meillä myös muita merkkejä Volvosta ,Volkkariin , niissä milloin mitäkin ongelmaa.

    • havainto1

      Niin, nyt kun vaan vielä löytyisi jostakin tuollainen muinaisjäänne. Ne taitaa suunnilleen kaikki olla jo paalattu. Jos ne olisivat olleet ehjiä, niin nehän olisivat edelleen ajossa.

      • Liikenteessä_ovat

        Syötäpäs tuonne Autotalli.comiin haku. Näkyvät olevan kaikki vielä liikenteessä.

        Toyotat ovat tilastojen mukaan varsin kestäviä autoja. Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml


      • seonsiinäse

        Toyotat vaan tehDään niin parempilaatuisista osista verrattuna muihin autoihin. Ne laatukriteerit ovat monta kertaa kovemmat kuIn kilpailijoilla , mersukaa ei vaadi alihankkijoilta niin kovaa laatua kuin Tojo.


      • Aikoinaan_etsinyt
        Liikenteessä_ovat kirjoitti:

        Syötäpäs tuonne Autotalli.comiin haku. Näkyvät olevan kaikki vielä liikenteessä.

        Toyotat ovat tilastojen mukaan varsin kestäviä autoja. Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml

        Ja ne Toyotat mitkä eivät ole enää liikenteessä, ovat Afrikassa. Purkaamoilta on vaikea löytää Toyotan osia muista kuin kolariautoista.


    • Toyotaruostuu

      Joopajoo ja mulla on yksisarvinen autotallissa.

      No tottahan se on että Toyotan laatu oli ennen parempaa ja Carinalla pystyi ajamaan useammankin satasen jos ajo oli maantieajoa ja ruostesuojaus kunnossa. Mutta jos ei tuonikäisessä autossa ole korjaamopäiviä niin isäntä omistaa hitsausvehkeet. Nykytojot on merkittävästi huonolaatuisempia ja vaikeampia korjata. Kukaan ei kehtaa kehua uusien Avensisten kestävyyttä.

      • Voi_sitä_kehua

    • nbgfxsz

      mun kaverin bensa ave 08 loppui 126.tuhannessa. vaihtokone sisään no onneksi maksoi vaan 2,600. kyllähän kaikkiin autoihin vikoja tulee ja kaikissa merkeissä on ne hyvät ja huonot kappaleet.

      • Autoteknikko

        Satusetä.


    • Ruostesyönyt

      Taitaa olla 1 tai 2 jotka täällä hehkuttaa miljoonakilometrejä. Ei ainakaan Helsingissä Tojoa näe liikenteessä niin paljon kuin myyntimäärien perusteella päättelisi. Vanhoja kuplafolkkareita näkee useamuseammin kuin samanikäisiä corilloita.

      • Itämetsä

        Ne on ne huimilla metreillä olevat Tojot täällä Itä-Suomessa. Meilläkin joka kolmannen torpan pihassa on paljon ajettu Tojo. Muita paljon ajettuja ei ole mitä nyt jokunen Mersu ja Volvo.


    • Anonyymi

      Piti öljyt vaihtaa avensikseen VM. 2002 1.6 vvt-i ajettu noin 401th. Vaihtoväli noin 15th jona aikana lisäys noin litra.moottori toimii moitteetta.

      • Anonyymi

        Sehän syö öljyä.


    • Anonyymi

      -90 luvulla tuli vielä autoja joilla ajetaan nykyäänkin, Toyotalta siis. Entä uudemmat 20-30 vuoden ikäisinä?

    • Anonyymi

      Corollani on syönyt jarrunestettä vajaa desin 90000 km matkalla. Merkkihuolto ei löytänyt vikaa Espoossa. Tyytyväinen olen ollut. Penkki ei ole hyvä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5093
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      111
      2616
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2064
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      580
      1920
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      118
      1670
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      69
      1279
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1269
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1038
    9. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1027
    10. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      1019
    Aihe