Älkää hiiltykö vaikka tänne kyselyni laitoinkin. Peräkärryt-osiossa oli vaan autojen peräkärryistä juttua. Täällähän ne traktorinkärryistä jotain tietävät ovat, luulisin..
Niin, olisi mielessä ostaa sellainen pienehkö yksiakselinen kärry traktoriini. Tehoja on n.60 hp ja takapotku. Minulla on kaksi vaihtoehtoa, Tuhti W-60 tai Junkkari J-5. Uutta ostattelen ja samoja hintoja pyytävät kummastakin, ero kympeissä.
Kysynkin teiltä että onko mitään kokemuksia kummastakaan merkistä, kumpi olisi parempi ostos teidän kokemustenne ja tietojenne pohjalta?
Kiitän asiallisista vastauksista..
Tuhti vai Junkkari?
33
20385
Vastaukset
- jjm
Tuhti kannattaa ostaa.Jos mahdollista käy katsomassa kyseisiä kärryjä,huomaat laadullisen eron.Esim.tuhti runko maalataan upottamalla maali altaaseen joten joka paikka on maalattu koteloiden sisä puoletkin toisi kun Junkkarissa palkit ja kotelot ovat maalattu vain osittain.Samoin laidat ovat polttomaalatut ja kestävät kulutusta eikä maali lohkeile kuten junkkarissa.Kokemusta on Tuhti w90.tä ja sukulaisella on junkkari 85 tosin jo 10vuotta vanha. Muuten vaunuissa ei muita ratkaisevia eroja taida olla paitsi tuhti kantaa 6t ja junkkari 5 tonnia.
- sana m
Mitä vitun väliäsillä on tuo koko luokan kärryillä hanki maitokärryt.
- jjm
sana m kirjoitti:
Mitä vitun väliäsillä on tuo koko luokan kärryillä hanki maitokärryt.
vittua sä mulle paasaat, en mä ole ostamas mitään,mutta voin myydä sulle maitokärryt leikkeihisi.
- kunttaukko
puulaitainen kipa jos löytyy tuota kokoluokkaa.Ei laidat rämise ja ovat sileät sisäpuolelta. Katon alla kun säilyttää väliajat niin ovat tosi pitkäikäiset.
- Tuhti Velsaan
Verrattuna paljon kestävämpi.
- kooooooooooooooooooooooo
harmaat tuhurit on huonoja kun ne on pömppö kärryjä!!!!!!!!!!
- niin tai näin
Ei mitään väliä, osta se kummasta saat paremman kaupan. Tuhti ei todellakaan ole laadullisesti Junkkaria parempi mutta kyllä Tuhtillakin pärjää. Itsellä ollut ja on molempia kärryjä ja voin sanoa että siinä missä Junkkari vielä joustaa siinä Tuhti taittuu, tämä ihan kokemuksesta.
- Voin sanoa
Sama sora/kivikuormamäärän jälkeen tuhtin lavan pohja melkein sileä, kun taas Velsan kuin kynnöspelto. Vanhaa ostaessa kunto ratkaisee, kummallakin pärjää.
- jjm
tarkemmin käyttöäsi...miten tuhti taittuu ja mistä?? Jokainen vaunu hajoaa jos käyttää sitä väärin esim.tuplakuorma kantavuuteen nähden jne jne.
- Velsassa
jjm kirjoitti:
tarkemmin käyttöäsi...miten tuhti taittuu ja mistä?? Jokainen vaunu hajoaa jos käyttää sitä väärin esim.tuplakuorma kantavuuteen nähden jne jne.
Heikompi.
- mettä miäs
tuos tuhuriis ei oo ollut ikinä mitään vikaa jos niis on niin ne on valamistus vikoja ja sitäpaitsi ottasin ennemmin tuhurit ku junkkarit mut ei velsooskaan oo mitään vikaa mut kyllä mä uskon että wepeellä kin päriää ihan hyvin mut kyllä itte teheryt vilja kärryt kyllä niillä AINA päriää mut mä luotan enempi tuhurin maa kärryyhin kun junkkarin itte asias mä luatan itte tehtyyhin maa kärryyhin enempi kun junkkariihin ja sitä paitsi MULTIVA sevasta kästävä onkin ja junkkari on liian heikkoa rautaa että tuhurit ottaasit tai venälääset kippikärryt kuule pelaa hyvin et menkää vaikka kattomaan kuvahausta pistäkää multiva siihen vaan kyllä löytyy mut ne on vähä kalliit mut oikee KESTÄVÄT ja soveltuu mainiosti urakoontiin! et sillee
- 82
mulle on käyny niin että junkkari j13 kans että kun puin niihin ja lähärin viämään kuarmaa kuivaajaha niin runko ei kestänyt no mä ostin sitten uuret ja niistä toinen taka rengas meni kiarohon ne mulla tuala pusikos sitten vaa seisoo että kokemusta junkkariista löytyy! on pitäny puira nyt tuhurin kk11 pömppö täyttövaunuuhi että semmosta!
- MO
Voin sanoa kirjoitti:
Sama sora/kivikuormamäärän jälkeen tuhtin lavan pohja melkein sileä, kun taas Velsan kuin kynnöspelto. Vanhaa ostaessa kunto ratkaisee, kummallakin pärjää.
tuhtiis ei oo mitään vikaa!! junkkariis on HÄRMÄLÄÄSTÄ RÄKÄ RAUTAA HAHAHAHAHAHAA TOTTA
- Anonyymi
MO kirjoitti:
tuhtiis ei oo mitään vikaa!! junkkariis on HÄRMÄLÄÄSTÄ RÄKÄ RAUTAA HAHAHAHAHAHAA TOTTA
Joku viljelijä oli kehunu et härmäs menee rauta pilalle. Tällä perheellä ei ole protoja missään, muilla valmistajilla tapaa olla.
- Omat kokemukset
Tietysti,jos onnistuisit jostain löytämään harmaan 9t teli tuhtin,niin kulkisi kevyemmin perässä ja kippiin riittää jopa valmetinkin öljy.Ainakin ennen on ollut Junkkari/Velsan ongelmana kipinsaranan jälkeinen pitkä peränylitys.Sen huomaat sitten siinä,kun kippaat jossain pehmeällä tai muutenkin,niin lavan peräosa ottaa lähes maahan kiinni - vedä siinä sitten kärryä isommallakin koneella,kun ei toisekseen kippi nouse niin pystyyn,että lava tyhjentyisi.Tuhti on tehty erilailla.Itsellä on 2 tuhtia (9t ja 130).Onkohan Velsa päässyt jo sen vuotavien kippisylintereiden ongelman yli,mikä ainakin meillä ja muillakin ennen oli?Tässä ainakin jotain kokemuksia molemmista.Omat tarpeesihan kärrynhankinnan määrää.Toivottavasti teet onnistuneen ostoksen.Ota selvää myös Kipasta - niistä en ole paljoa negatiivista palautetta kuullut.
- noo tuuta
No verrattunajunkkariin/velsaan vanhassa tuhtissahan on erittäin heikko teli, kaikissa on telivarret väärässä. samaten tuhtin lavan etupää makaa rungolla kovin hippoisen tuen päällä ja nämä kannattaa tutkia tarkoin uudemmissakin tuhtin kärryissä. Maalaus on huono kaikissa kärryissä ja vanhoissa tuhteissa erittäin huono. Uudemmat on jo paremmin maalattu mutta ainakin W sarjaan asti maali on heikko.
- jjm
noo tuuta kirjoitti:
No verrattunajunkkariin/velsaan vanhassa tuhtissahan on erittäin heikko teli, kaikissa on telivarret väärässä. samaten tuhtin lavan etupää makaa rungolla kovin hippoisen tuen päällä ja nämä kannattaa tutkia tarkoin uudemmissakin tuhtin kärryissä. Maalaus on huono kaikissa kärryissä ja vanhoissa tuhteissa erittäin huono. Uudemmat on jo paremmin maalattu mutta ainakin W sarjaan asti maali on heikko.
ole maali heikko.Itse taidat omistaa junkkarin ja olet huomannut että sitä ei joka paikasta ole edes maalattu...nyt vituttaa niin että täyty kääntää asia toisinpäin.Mikäs sarja nyt sitten on käytössä jos W on muka vanha...viimeinen lauseesi kertoo kaiken tietämyksestäsi
- maalannut
jjm kirjoitti:
ole maali heikko.Itse taidat omistaa junkkarin ja olet huomannut että sitä ei joka paikasta ole edes maalattu...nyt vituttaa niin että täyty kääntää asia toisinpäin.Mikäs sarja nyt sitten on käytössä jos W on muka vanha...viimeinen lauseesi kertoo kaiken tietämyksestäsi
jjm kirjoitti, ettei tuhtin maali ole heikko, todellakin, kastomaalaus on hyvä siinä, että se menee jokaiseen koloon, mutta ei sekään mikään kaiken ratkaiseva keino ole.
Sillä maali tuntuu peseytyvän pois terävistä reunoista ja "hitsausknöölien" päältä. Niitä knöölejä kyllä Tuhtissa riittää, on hitsattu urakalla ja roiskeita on pitkin lavaa ja runkoa.
Eli kyllä tuhti on varsin nopeasti ympäriruosteessa, mutta Weckmanin käyttämä maali sopii hyvin ylimaalattavaksi, eli hionta kulmahiomakoneen lamellilaikalla, knöölit pois ja uusi paksu maalaus alkuperäisellä Tikkurilan Teollisuus-Ankkurilla pensselillä sutimalla, niin hyvä tulee. Tämä kannattaisi tehdä mahdollisimman nopeasti uudelle vaunulle, niin kestävyys on vieläkin parempi.
Niin, meillä on kahdet Tuhtit, siniset ja puna-mustat, sama vika kummankin runkomaalauksessa.
-SS- - niin,..
maalannut kirjoitti:
jjm kirjoitti, ettei tuhtin maali ole heikko, todellakin, kastomaalaus on hyvä siinä, että se menee jokaiseen koloon, mutta ei sekään mikään kaiken ratkaiseva keino ole.
Sillä maali tuntuu peseytyvän pois terävistä reunoista ja "hitsausknöölien" päältä. Niitä knöölejä kyllä Tuhtissa riittää, on hitsattu urakalla ja roiskeita on pitkin lavaa ja runkoa.
Eli kyllä tuhti on varsin nopeasti ympäriruosteessa, mutta Weckmanin käyttämä maali sopii hyvin ylimaalattavaksi, eli hionta kulmahiomakoneen lamellilaikalla, knöölit pois ja uusi paksu maalaus alkuperäisellä Tikkurilan Teollisuus-Ankkurilla pensselillä sutimalla, niin hyvä tulee. Tämä kannattaisi tehdä mahdollisimman nopeasti uudelle vaunulle, niin kestävyys on vieläkin parempi.
Niin, meillä on kahdet Tuhtit, siniset ja puna-mustat, sama vika kummankin runkomaalauksessa.
-SS-edelliset viestit lukeneena huomauttaisin, että on aivan mahdollista että 15 vuotiaat pojan naperot kehuskelevat täällä sitä merkkiä minkä on isänsä kuullut kehuvan. osan viestin tasosta päätellen.
Omien kokemuksieni mukaan Tuhti on hyvä kärry, kestää kyllä. Junkkareista ei ole mitään kokemusta, mutta kumpiakin näkee käytössä ja eivätköhän ne ole aivan siihen tarkoitukseen hyvin tehtyjä. Tuskin petyt kumpaan sitten päädytkään. - jjm
maalannut kirjoitti:
jjm kirjoitti, ettei tuhtin maali ole heikko, todellakin, kastomaalaus on hyvä siinä, että se menee jokaiseen koloon, mutta ei sekään mikään kaiken ratkaiseva keino ole.
Sillä maali tuntuu peseytyvän pois terävistä reunoista ja "hitsausknöölien" päältä. Niitä knöölejä kyllä Tuhtissa riittää, on hitsattu urakalla ja roiskeita on pitkin lavaa ja runkoa.
Eli kyllä tuhti on varsin nopeasti ympäriruosteessa, mutta Weckmanin käyttämä maali sopii hyvin ylimaalattavaksi, eli hionta kulmahiomakoneen lamellilaikalla, knöölit pois ja uusi paksu maalaus alkuperäisellä Tikkurilan Teollisuus-Ankkurilla pensselillä sutimalla, niin hyvä tulee. Tämä kannattaisi tehdä mahdollisimman nopeasti uudelle vaunulle, niin kestävyys on vieläkin parempi.
Niin, meillä on kahdet Tuhtit, siniset ja puna-mustat, sama vika kummankin runkomaalauksessa.
-SS-että sulla on sit ns.maanantai versio jos on paljon hitsi knöölejä,omassani ei ainakaan ole mainittavasti eikä ole ympäriruosteessakaan.Miksi ostaa uusi vaunu jos se täytyy heti maalata itse uudestaan,tulee varmaan hieno jos tarkotat vain pelkkien saumojen maalaamista...sävyero.Totuus on silti se että vaunu kuin vaunu ruostuu ja maalit kuluu pois käytössä kaikissa merkeissä ja käyttöä varten nämä yleensä ostetaan.
- kuormassa
jjm kirjoitti:
että sulla on sit ns.maanantai versio jos on paljon hitsi knöölejä,omassani ei ainakaan ole mainittavasti eikä ole ympäriruosteessakaan.Miksi ostaa uusi vaunu jos se täytyy heti maalata itse uudestaan,tulee varmaan hieno jos tarkotat vain pelkkien saumojen maalaamista...sävyero.Totuus on silti se että vaunu kuin vaunu ruostuu ja maalit kuluu pois käytössä kaikissa merkeissä ja käyttöä varten nämä yleensä ostetaan.
...ehkä maalaus vielä liian pehmeenä, eli todellakin, alettiin rehua tekemään heti kun kärry tuli taloon, ja niitä telikärryjä tuli samalla kuormalla ainakin kymmenen sinne K-Maatalouteen, ja maali haisi pitkälle ja se oli sormenkynnellä kuorittavissa ja niitä pehmeitä tippoja oli jähmettynyt teliin ja muihin paikkoihin.
Se maali ei pitänyt niin pehmeänä vaan kärry oli jo ensimmäisenä syksynä pesuista huolimatta ruostumassa. (Ei käytetty AIV II vaan Farmi-liuosta) Seuraavan kesänä maalattiinkin aljuperäismaalilla puhdistuksen ja hionnan jälkeen uudelleen. Ja edelleen on maali hyvä, eli ei siinä maalissa mitään vikaa, pohjan esikäsittely, liian paksu ja huonosti kuivunut poispeseytymään päässyt maalikerros ja ne hitsausroiskeet olivat perussyy ongelmaan.
Se hitsausroiskeiden määrä oli silmiinpistävä. Kyllä se niistä lähti ekaksi ruostumaan.
Tikkurilan maalitehtaalla totesivat, että kyseinen maali peseytyy helposti koteloista pois, etenkin kastomaalauksessa. Eli liuotin haihtuessaan valuttaa maalia pois esim. terävistä kulmista ja knööleistä. Heidän maalausneuvonnassaan todettiin, että ylimaalaus pensselillä antaa paksuimman maalikalvon, mutta ehdottomasti roiskeiden ja hitsisaumojen silotus olisi tarpeen, Ja sitä ei ollut tehty. Valitettavasti.
Maalasin rungon ja lavan kokonaan, en paikkamaalannut. Jotakin kuusi litraa meni maalia, lavan päälipinta vedettiin kuitenkin sinisellä vasaralakalla. On oikeaa sävyä. Lienee Tikkurilan värikoodikin vielä tallella siitä vaalean sinisestä Tuhti-sävystä.
Tumma runkomaali uudempaan sain sitä Weckmanilta suoraan. Se kärry ei ollut meillä uudesta vaan se oli ollut muutaman vuoden aikaisemmalla käyttäjällä. Pari kertaa talvella suolatulla tiellä, niiin johan se oli tehnyt selvää siitä maalauksesta.
Tässä oman merkin kehumisessa pitää ottaa järki käteen ja ymmärtää myös, että kaikella on kääntöpuolensa. Itse ottaisin traktorinkärryt kuumasinkittynä. Tämä siis henkilökohtainen mielipiteeni.
Mekaanisesti ei ole ongelmia ollut Tuhteissa, eikä myöskään Kipassa eikä Velsassa, joka toisaalta on lannanajosta todella ruostunut ja talon vanhin kärry, mutta vielä toimiii vaikka kippi vuotaakin ja pohjan U-elementit ovat alkaneet mennä "näkkileiväksi". Jokainen voi nähdä, "Velsamiehetkin" , että se Velsan aikanaan käyttämä U-peltien heftailu toisiaan vasten lavanpohjaan ei ollut hyvä idea, jäi kosteus ja moska muhimaan sinne väliin. Ja 3 mm pelti on ohutta silloin kun ruoste lantakärryssä vie kolme kymppiä paksuudesta vuodessa
Jos kärryn tekniikasta pitäisi jotakin hyviä asioita sanoa, niin kyllä Tuhtin "hiipivä" teli on todella hyvä; Kipan takaviljalaidan avaus ja rungon ylettyminen kunnolla suppilon päälle, Velsan aisan päällisen karhennus, tikkaat ja seisontajalka, Velsallakin on samantapainen teli-idea kuin Tuhtissa, mutta jos tarvii sattumoisin pakittaa, se kärry auraa saveen sisälle.
-SS- - molemmat ....
kuormassa kirjoitti:
...ehkä maalaus vielä liian pehmeenä, eli todellakin, alettiin rehua tekemään heti kun kärry tuli taloon, ja niitä telikärryjä tuli samalla kuormalla ainakin kymmenen sinne K-Maatalouteen, ja maali haisi pitkälle ja se oli sormenkynnellä kuorittavissa ja niitä pehmeitä tippoja oli jähmettynyt teliin ja muihin paikkoihin.
Se maali ei pitänyt niin pehmeänä vaan kärry oli jo ensimmäisenä syksynä pesuista huolimatta ruostumassa. (Ei käytetty AIV II vaan Farmi-liuosta) Seuraavan kesänä maalattiinkin aljuperäismaalilla puhdistuksen ja hionnan jälkeen uudelleen. Ja edelleen on maali hyvä, eli ei siinä maalissa mitään vikaa, pohjan esikäsittely, liian paksu ja huonosti kuivunut poispeseytymään päässyt maalikerros ja ne hitsausroiskeet olivat perussyy ongelmaan.
Se hitsausroiskeiden määrä oli silmiinpistävä. Kyllä se niistä lähti ekaksi ruostumaan.
Tikkurilan maalitehtaalla totesivat, että kyseinen maali peseytyy helposti koteloista pois, etenkin kastomaalauksessa. Eli liuotin haihtuessaan valuttaa maalia pois esim. terävistä kulmista ja knööleistä. Heidän maalausneuvonnassaan todettiin, että ylimaalaus pensselillä antaa paksuimman maalikalvon, mutta ehdottomasti roiskeiden ja hitsisaumojen silotus olisi tarpeen, Ja sitä ei ollut tehty. Valitettavasti.
Maalasin rungon ja lavan kokonaan, en paikkamaalannut. Jotakin kuusi litraa meni maalia, lavan päälipinta vedettiin kuitenkin sinisellä vasaralakalla. On oikeaa sävyä. Lienee Tikkurilan värikoodikin vielä tallella siitä vaalean sinisestä Tuhti-sävystä.
Tumma runkomaali uudempaan sain sitä Weckmanilta suoraan. Se kärry ei ollut meillä uudesta vaan se oli ollut muutaman vuoden aikaisemmalla käyttäjällä. Pari kertaa talvella suolatulla tiellä, niiin johan se oli tehnyt selvää siitä maalauksesta.
Tässä oman merkin kehumisessa pitää ottaa järki käteen ja ymmärtää myös, että kaikella on kääntöpuolensa. Itse ottaisin traktorinkärryt kuumasinkittynä. Tämä siis henkilökohtainen mielipiteeni.
Mekaanisesti ei ole ongelmia ollut Tuhteissa, eikä myöskään Kipassa eikä Velsassa, joka toisaalta on lannanajosta todella ruostunut ja talon vanhin kärry, mutta vielä toimiii vaikka kippi vuotaakin ja pohjan U-elementit ovat alkaneet mennä "näkkileiväksi". Jokainen voi nähdä, "Velsamiehetkin" , että se Velsan aikanaan käyttämä U-peltien heftailu toisiaan vasten lavanpohjaan ei ollut hyvä idea, jäi kosteus ja moska muhimaan sinne väliin. Ja 3 mm pelti on ohutta silloin kun ruoste lantakärryssä vie kolme kymppiä paksuudesta vuodessa
Jos kärryn tekniikasta pitäisi jotakin hyviä asioita sanoa, niin kyllä Tuhtin "hiipivä" teli on todella hyvä; Kipan takaviljalaidan avaus ja rungon ylettyminen kunnolla suppilon päälle, Velsan aisan päällisen karhennus, tikkaat ja seisontajalka, Velsallakin on samantapainen teli-idea kuin Tuhtissa, mutta jos tarvii sattumoisin pakittaa, se kärry auraa saveen sisälle.
-SS-käytössä.
Tuhdeissa valmistusvikoja, teliakseliston hitsukset railon sivussa eikä railon päällä niinku pitäis no vääntyy se tietenkin kieroon ja akselisto vaihtoon, pompottaa tyhjänä ja kuormalla samaoin kun jotkut yksakseliset pikkuvelsalaiset, renkaat mitä sattuu sekundaa soikeita (varmaan yksi syy pomppimiseen), on ne muuten kasassa pysyneet kun on pelkästään viljaa kuskattu.
Junkkarista ei vielä pahaa sanottavaa, laadukkaammat kun Tuhdit. - on vuasi kahareksan viis
molemmat .... kirjoitti:
käytössä.
Tuhdeissa valmistusvikoja, teliakseliston hitsukset railon sivussa eikä railon päällä niinku pitäis no vääntyy se tietenkin kieroon ja akselisto vaihtoon, pompottaa tyhjänä ja kuormalla samaoin kun jotkut yksakseliset pikkuvelsalaiset, renkaat mitä sattuu sekundaa soikeita (varmaan yksi syy pomppimiseen), on ne muuten kasassa pysyneet kun on pelkästään viljaa kuskattu.
Junkkarista ei vielä pahaa sanottavaa, laadukkaammat kun Tuhdit.tuhurit on torella kestävät ja velsat ihan ok mut mä ottasin velsat 85 kun saa halavemmalla!
- ()
molemmat .... kirjoitti:
käytössä.
Tuhdeissa valmistusvikoja, teliakseliston hitsukset railon sivussa eikä railon päällä niinku pitäis no vääntyy se tietenkin kieroon ja akselisto vaihtoon, pompottaa tyhjänä ja kuormalla samaoin kun jotkut yksakseliset pikkuvelsalaiset, renkaat mitä sattuu sekundaa soikeita (varmaan yksi syy pomppimiseen), on ne muuten kasassa pysyneet kun on pelkästään viljaa kuskattu.
Junkkarista ei vielä pahaa sanottavaa, laadukkaammat kun Tuhdit.ei oo
- w90
kantsii tuhurit sen takia kun ne on tuhurit mut se riippuu myös tilan koosta ottasin kumminkin ite tilalleni velsa 85 saa halavalla
- Konsta Kuttaperka
Ostakaa poijjat Karko, siinon kärryä pitkähän matkahan. On toki hintaaki.
- KUMMATKIN KÄRRYT.
Meillä molemman merkkiset kärryt!
JUNKKARI on toiminnu tosi hyvin!! hintaaki oli mut on kestäny tätä meirän käyttöö (viljan vientii, polttopuita ja vähän kaikkea muutaki), mutta tosin on aika uus, pari vuotta sitte hankin uutena . Ja näyttää vielä ihan ku suoraan tehtaalta vaikka ollu välillä aikamoises käytös!! korkeet laidat ja teli pyörät (meidän tuhdis ei taija ollakaa..). kyllä härmässäki osataa tehä laadukkaita kärryjä. Ei mitään pahaa sanottavaa!!
tuhti on ollu meillä hyvä moni toimi kärry. son kestäny rapa pellot ojat ja mettät.kestäny kaiken. mutta kyllä siinä on niitä vikojaki on mut onki vanhempi ku junkkari.
kyllä varmaan junkkari vie voiton nyt ! - Konsta Kuttaperka
KUMMATKIN KÄRRYT. kirjoitti:
Meillä molemman merkkiset kärryt!
JUNKKARI on toiminnu tosi hyvin!! hintaaki oli mut on kestäny tätä meirän käyttöö (viljan vientii, polttopuita ja vähän kaikkea muutaki), mutta tosin on aika uus, pari vuotta sitte hankin uutena . Ja näyttää vielä ihan ku suoraan tehtaalta vaikka ollu välillä aikamoises käytös!! korkeet laidat ja teli pyörät (meidän tuhdis ei taija ollakaa..). kyllä härmässäki osataa tehä laadukkaita kärryjä. Ei mitään pahaa sanottavaa!!
tuhti on ollu meillä hyvä moni toimi kärry. son kestäny rapa pellot ojat ja mettät.kestäny kaiken. mutta kyllä siinä on niitä vikojaki on mut onki vanhempi ku junkkari.
kyllä varmaan junkkari vie voiton nyt !Mahtuvat paremmin tuhtihin ku velsoohin, siis kaksi lavaa rinnan. Velsoos pitää jättää sivulairat pois. Meinaan jotta jos apulannat on lavoolla eikä suursäkiis !
- kärryjä.
Konsta Kuttaperka kirjoitti:
Mahtuvat paremmin tuhtihin ku velsoohin, siis kaksi lavaa rinnan. Velsoos pitää jättää sivulairat pois. Meinaan jotta jos apulannat on lavoolla eikä suursäkiis !
Vaikka molempia talosta löytyy niin rehellisyyden nimissä sanottava, että yhtä paskoja molemmat. Noista kattopelti kärryistä ei ole mihinkään muuhun, kun viljan ja rehun ajoon. Jos pieneen yleiskäyttöön haluaa kärrin ,niin ostaa nettikoneesta alustan ,ja siihen puukeskuksesta ponttilautaa laitoihin. Katon, tai resssun alla säilyttäen puulaitakärri kestää 30 vuotta, ja kestää ajaa vaikka kiviä. Lisäksi polttopuita mukavampi tehdä pilkekoneella, kun ei semmonen hemmetin rumputuli pauke kuulu.
- .000000.
- 07 tuhdin ws 140 koska tarvitsen kärryä josta saa kaikki
laidat pos . Onhan ne heppoiset ja hintavat noissa ws140
maksaa renkaat jo aikapaljon mutta on hyvät vetää pellolla
ja tiellä , tie ajoa tulee aikapaljon . Mutta se että lavassa
ei maali pysy lähtee katuharjalla lavaa lakaistessa ja tosi
helposti painepesurilla . Oli myös junkkarin 120 ei muuta
hyvää kuin että maali pysyy mutta tosi " vetelä " runko ja
lava ja renkaat pitäis olla isomat ehkä ei sitten niin hyppisi
vedetäessä jo n 30 km/h vauhdista alkaen . kuormattuna
ei uskalla ylittä ollenkaan n 20km/h on niin epäväkaa
johtuuko renkaista ,ainakin ositain .- värkit
Itellä ollu Velsoja ja Tuhteja, molemmilla pärjänny, vanhoissa Velsoissa lavanpohja ei paras mahdollinen. Tuhti eniten myyty jo vuosikausia. Uudet tuhdit WS 65, WS 100, WS 120... jne
- kokemusta on
tuhti on kärryjen mersu, junkkari täysi susi.
- Kustaa Lärvätsalo
No kun aika kultaa muistot, niin olihan se harmaa tuhti aikanaan parempi kuin kilpailijansa. Nykyään nämä kummatkin merkit on köyhällistön kalustoa. Tänäpäivänä löytyy niitä mersuja mistä valita: Camion, Multiva tai Karko
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 437958
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14730- 684453
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363223Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483116Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella472788Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262735- 372493
- 412056
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731807