Kärsin jatkuvasti kasvojen punoituksesta ja punastumisesta. Se on juuri sosiaalisista syistä johtuvaa. Jos vaikka sisällä on kuuma ja siellä on paljon ihmisiä, kasvoni voivat punottaa koko ajan. Tai jos vaikka tulee minun vuoroni luokassa vastata johonkin kysymykseen, niin punastun melkein aina. Tietääkö joku mistä saisi apua tällaseen? Onko siihen joku lääke?
punastuminen ja kasvojen punoitus
14
10599
Vastaukset
- Maria@
Sellainen lääke kuin Cipralex on olemassa punastumiseen. :) Sinua siis häiritsee kovasti punastuminen..? Pelkäätkö sitä, että punastut ja muut huomaavat sen? Tai yritätkö välttää sellaisia tilanteita joissa saatat punastua...? Itselläni on sellainen juttu, että en punastu niinkään naamasta vaan rintakehästä ja se tulee aina ihan läikikkääks.. Inhoan sitä ja se on vaikuttanut mulla jopa sosiaalisiin tilanteisiin.. Yritän vaan elää asian kanssa, ei muuta, vaikka välillä on pirun vaikeeta.. :/ Oletko muuten mies?
Miehet ovat mun mielestä ihania kun punastuvat! :) Jos ei muuta, niin mene lääkäriin kysymään..- tomek89
oon mies ja tosiaan just tollai häirittee toi. onko toi cipralex joku reseptilääke, kerro siitä vähän. Ootko ittekkin kenties käyttäny?
- ei lääkitystä mulla vaikka ...
tomek89 kirjoitti:
oon mies ja tosiaan just tollai häirittee toi. onko toi cipralex joku reseptilääke, kerro siitä vähän. Ootko ittekkin kenties käyttäny?
En ole itse käyttänyt, vaan luin jostain siitä, en muista nyt mistä.. On resepti lääke joo. Lääke kuuluu niin sanottuihin SSRI lääkkeisiin, joita kaikkia käytetään esim. juuri punastumiseen. :)
Olisi muuten kiva jos sais suoraan apoteekista sellaista mikä auttaisi punastumiseen, ostaisin heti! :) - ääh
ei lääkitystä mulla vaikka ... kirjoitti:
En ole itse käyttänyt, vaan luin jostain siitä, en muista nyt mistä.. On resepti lääke joo. Lääke kuuluu niin sanottuihin SSRI lääkkeisiin, joita kaikkia käytetään esim. juuri punastumiseen. :)
Olisi muuten kiva jos sais suoraan apoteekista sellaista mikä auttaisi punastumiseen, ostaisin heti! :)Eikun ootas, tällasella sivulla on tosta lääkkeestä!
http://www.hypnologia.com/keskustelu/read.php?2,5175,5175 - tomek89
ei lääkitystä mulla vaikka ... kirjoitti:
Olisi muuten kiva jos sais suoraan apoteekista sellaista mikä auttaisi punastumiseen, ostaisin heti! :)Joo jotkut on puhunu kanssa jostian beetasalpaaja- nimisestä lääkkeestä. Ilmeisesti sekin reseptillä hommattavissa. Joo olishan se ihan kiva kun sais ton ongelman pois päiväjärjestyksestä :)
Mua se ei kyllä haittais jos lämpötila olis alhasempi. Esim. sisällä kun on kuuma, punastuminen tulee 100kertaa helpommin. Ulkona sitä ei mulla edes tapahdu. - tomek89
ääh kirjoitti:
Eikun ootas, tällasella sivulla on tosta lääkkeestä!
http://www.hypnologia.com/keskustelu/read.php?2,5175,5175Joo tää näyttää tosi hyvältä. Toi mies puhuu just niinku mää itte ton olisin kirjottanu tonne. Täysin samat ongelmat. Täytyy kyllä tota kokeilla.
ISO KIITOS!!! - Maria@
tomek89 kirjoitti:
Joo jotkut on puhunu kanssa jostian beetasalpaaja- nimisestä lääkkeestä. Ilmeisesti sekin reseptillä hommattavissa. Joo olishan se ihan kiva kun sais ton ongelman pois päiväjärjestyksestä :)
Mua se ei kyllä haittais jos lämpötila olis alhasempi. Esim. sisällä kun on kuuma, punastuminen tulee 100kertaa helpommin. Ulkona sitä ei mulla edes tapahdu.Eipä mullakaan ulkona.. Kaupan kassajonossa tapahtuu toisinaan, mutta jos mulla on takki päällä niin sitten ei... Koulussa on muuten ihan kauheeta jos punastuu eikä ole ketään kaveria lähellä. Punastutko muuten tutussa seurassa vai vaan tuntemattomien?
- tomek89
Maria@ kirjoitti:
Eipä mullakaan ulkona.. Kaupan kassajonossa tapahtuu toisinaan, mutta jos mulla on takki päällä niin sitten ei... Koulussa on muuten ihan kauheeta jos punastuu eikä ole ketään kaveria lähellä. Punastutko muuten tutussa seurassa vai vaan tuntemattomien?
Se vaihtelee, kyllä ihan molemmissa periaatteessa välillä. Mulla menee toi vähän oudosti että joskus en punastele yhtään mut sit taas joku päivä voi olla melkein koko ajan punasena. Toi kaupan kassajono ei kyllä mulla oo ollu ongelmana mitenkään erityisesti, minkä takia just siinä tulee punaseks, kerro kokemuksias? Tietty jos kaupassa on vaikka tosi kuuma ja kassaneiti kyselee jotain ja muu jono kattelee sua niin kyllähän sillon voi tulla. ootko sää sitten itte kokeillu jotain tollasta lääkettä? Esim. just tota SSRI:tä? Onko auttanu jos oot?
- Maria@
tomek89 kirjoitti:
Se vaihtelee, kyllä ihan molemmissa periaatteessa välillä. Mulla menee toi vähän oudosti että joskus en punastele yhtään mut sit taas joku päivä voi olla melkein koko ajan punasena. Toi kaupan kassajono ei kyllä mulla oo ollu ongelmana mitenkään erityisesti, minkä takia just siinä tulee punaseks, kerro kokemuksias? Tietty jos kaupassa on vaikka tosi kuuma ja kassaneiti kyselee jotain ja muu jono kattelee sua niin kyllähän sillon voi tulla. ootko sää sitten itte kokeillu jotain tollasta lääkettä? Esim. just tota SSRI:tä? Onko auttanu jos oot?
Kaupan kassajonossa tulee toisinaan, varsinkin jos on avokauluksinen paita jne.. Mua miehet kattelee aika paljon ja se aiheuttaa juuri sitä, että olen huomion keskipisteenä, ja sitten saatan punastua.. :( Mutta nykyään harvemmin punastun, pari vuotta sitten se oli paljon suurempi ongelma. =)
Lääkkeitä en ole koskaan käyttänyt (pelkään lääkäreitä! :D), vaiva on jotenkin vaan poistunut itestään.. Mutta joskus pulpahtaa esille. Silloin yritän vaan olla välittämättä ja ajattelen, että punastuuhan ne muutkin. =) - tomek89
Maria@ kirjoitti:
Kaupan kassajonossa tulee toisinaan, varsinkin jos on avokauluksinen paita jne.. Mua miehet kattelee aika paljon ja se aiheuttaa juuri sitä, että olen huomion keskipisteenä, ja sitten saatan punastua.. :( Mutta nykyään harvemmin punastun, pari vuotta sitten se oli paljon suurempi ongelma. =)
Lääkkeitä en ole koskaan käyttänyt (pelkään lääkäreitä! :D), vaiva on jotenkin vaan poistunut itestään.. Mutta joskus pulpahtaa esille. Silloin yritän vaan olla välittämättä ja ajattelen, että punastuuhan ne muutkin. =)Toi on kyllä tosi hyvä asenne ja totta. Minkä ikänen sää nyt oot jos saa kysyä? Meneekö se sitten iänkin mukana ohi...varmaan. Kyllä määkin tota asennetta oon kokeillu mutta kyllä se mulla on sen verran pahempaa että vois koittaa tota lääkettä ny kuiteskin.
- Maria@
tomek89 kirjoitti:
Toi on kyllä tosi hyvä asenne ja totta. Minkä ikänen sää nyt oot jos saa kysyä? Meneekö se sitten iänkin mukana ohi...varmaan. Kyllä määkin tota asennetta oon kokeillu mutta kyllä se mulla on sen verran pahempaa että vois koittaa tota lääkettä ny kuiteskin.
21v olen. :) sinä syntynyt 1989? Suosittelen lääkitystä jos todella vaivaa. :) Ei välttämättä mene iän myötä ohi vaan voi muodostua pahemmaksi ongelmaksi. :( Olen ite vaan jonkin moinen taistelija ton suhteen, että en niin enää punastele jne.. 16-18 vuotiaana oli toi punastuminen mulle kaikista ongelmallisinta. Mutta koulunkäynti mua edelleen jännittää ja pirusti joskus.. :/ Mutta tulta päin sitä on kai mentävä! :)
- tomek89
Maria@ kirjoitti:
21v olen. :) sinä syntynyt 1989? Suosittelen lääkitystä jos todella vaivaa. :) Ei välttämättä mene iän myötä ohi vaan voi muodostua pahemmaksi ongelmaksi. :( Olen ite vaan jonkin moinen taistelija ton suhteen, että en niin enää punastele jne.. 16-18 vuotiaana oli toi punastuminen mulle kaikista ongelmallisinta. Mutta koulunkäynti mua edelleen jännittää ja pirusti joskus.. :/ Mutta tulta päin sitä on kai mentävä! :)
Jooo täytyy varmaan testaa tota kuuria nyt sitten tässä jossain välissä. Mutta palaillaan kun asian tiimoilta tapahtuu jotain edistystä tai jotain....:)
- Maria@
tomek89 kirjoitti:
Jooo täytyy varmaan testaa tota kuuria nyt sitten tässä jossain välissä. Mutta palaillaan kun asian tiimoilta tapahtuu jotain edistystä tai jotain....:)
Oli muuten kiva vaihtaa ajatuksia.. :) ja huomata ettei ole vaivoinensa yksin! :) :) Kiitos
- tuliko
tomek89 kirjoitti:
tuliko treffit ? ootteko naimisissa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612805Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152645Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2691582Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841184Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56889
- 79875