Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tappio BMW:lle

rauli padasmagi

Kyllä nauratti kun katselin äsken urheilukanavaa TV:stä. Oli joku hidastehoisempi kilpaluokka jossa ajoi useita Porscheja, mutta ne hävisivät ylivoimaisesti perusperheautojen valmistajan BMW:n vanhoille malleille :D

Heti tämän jälkeen hehkutettiin että nyt tulee kuvaa FIA:n F1:sten jälkeen arvoistetuimmasta kilpaluokasta, FIA GT-1-luokan autoista.Maserati mm.kehitti sinne juuri tätä luokkaa varten maailman superauton(Ferrari Enzosta paranneltu kisa-auto). Yhtään minimoottoreita ei radalla näkynyt,kaikki olivat vähintään v8:seja. Arvatkaas kuka otti kaksoisvoiton kyseisessä luokassa ;) Corvette.

Kyllä siinä taas hymyili kun pojat hehkuttaa minimoottori Porschejaan, mutta V8 voima vaan puhuu raakaa kieltään tosielämässä. Kuten ammatikseen aikanaan Turbo Porschella ajanut kilpakuski Palttala on todennut, Porschella (ei edes turbon avulla) yksinkertaisesti vaan pärjää vapaastihengittävien amerikkalaisten autojen mukana(Viper ja Corvette). Tähän on jokaisen autourheilua seuraavan ja autojen tekniikasta tietoisen helppo yhtyä!

14

1993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AUDI_RS_BEATS

      RS jälleen nöyryytti niin sanottuja aitoja urheiluautoja.
      Kyl maar se on niin että akkoset alkaa A:sta.

      Mut kun sul on se B-mallin ascona mielessä,eikä se pärjää tämän päivän 1.4:lle skoodille.

    • että äskeinen postaus oli

      Tapastikoksen 15. eri nimimerkillä tehty tyhjäpäinen postaus. Lisäksi tämä oli 75. postaus jossa mies käyttää kovasti arvostamansa Markus Palttalan lausuntoja. Kun ei nyt muutakaan osaa.

      Jos siinä Fiat-GT-luokassa ei ollut yhtään minimoottoria mukana (kuten Markus Palttalan jenkkimummo kauppakassinsa takaa sanoi) niin eihän toi ole ihme ettei Porsche pärjännyt - jos ei osallistunut minimoottoreilla mukaan?

      Kumma kyllä, ne minimoottoriautot on vaan maailmanhistorian menestyneimpiä kilpa-autoja (911, jolla on kurvailtu idyllisiä mutkateitä siihen aikaan kun nykyisen Corvetten kori oli vielä lasipullona kiertämässä panttikoneesta eteenpäin ja moottorikin ainoastaan rautamalmikaivoshankkeena jonkun kaivosyhtiön pöydällä), tämän hetken nopeimpia tuotantoautoja ja maailman arvostetuimpia urheiluautoja.

      Muistas Tapastikos se että Porsche on maailman ainoa urheiluautomerkki joka on valittu Vuoden Autoksi. Se tosin tapahtui 10 vuotta ennen sinun syntymääsi, about.

    • Possu

      Luokassa on mukana:
      Aston Martin DBR9
      Corvette C6
      Ferrari 430 GT2
      Gillet Vertigo
      Lamborghini Murcielago
      Maserati MC 12
      Nissan 350Z
      Panoz Esperante
      Porsche 996 GT3 RSR
      Saleen S7R

      Ja valitettavasti luokassa jyräävät Ferrarit ja Maseratit ei Corveten läski moottorit!

      • Tapastikos

        ,jopa pro erehtyy joskus,luokassa oli todella minimoottoriPorschekin mukana,tosin jumbosijoilla tietysti Corvetten ottaessa kaksoisvoiton Maseratien nokan edestä,Mika Salo muistaakseni viides Ferrarilla tuossa kisassa.

        Ja mitä joku yritti vedota historiaan,niin Corvette oli olemassa jo pitkään ennenkuin Porsche sai valmiiksi ensimmäisen 356:sensa, johon siihenkin se käytti VW Kuplan tekniikkaa hieman erilaisessa korissa vain. Porschen teknillisestä heikkoudesta osoituksena mm. 50 luvulla Porsche sai taiottua tehokkaimmasta mallistaan hädintuskin 70 hv Corvetten irrottaessa pikkulohko kasistaan yli 300 hv! Vuonna 1969 Porsche sai rikottua juuri jajuuri 200 hv:n "maagisen" rajan, Corvetten tehokkaimman mallin antaessa ulos 560 hv,avomallinakin 435 hv Tri-Power 427 cid v8:sina :D

        Kyllähän Porsche citisporttien luokassa on hyvin pärjännyt(vastuksena lähinnä Toyota MR-2 ja Nissan 200-tyyppisen "sportit" sekä MB:n v6-mallit kuten TM:nkin on todennut),mutta oikeiden urheiluautojen joukkoon sitä tuskin kukaan tosissaan on laskemassa(siellä rajana ovat voima ja suorituskyky), ja näennäisillä litratehoilla(ja pienillä moottoreilla) ja mainoksilla joissa luvataan alennusvaihde ilmaiseksi autoon,sekä vesijäähdytys, ei enää pärjätä kovin pitkälle kun vastassa on voimakkaat isot voima moottorit ja raaka suorituskyky.

        No turbo shit,just raw Power!


      • paskattikos
        Tapastikos kirjoitti:

        ,jopa pro erehtyy joskus,luokassa oli todella minimoottoriPorschekin mukana,tosin jumbosijoilla tietysti Corvetten ottaessa kaksoisvoiton Maseratien nokan edestä,Mika Salo muistaakseni viides Ferrarilla tuossa kisassa.

        Ja mitä joku yritti vedota historiaan,niin Corvette oli olemassa jo pitkään ennenkuin Porsche sai valmiiksi ensimmäisen 356:sensa, johon siihenkin se käytti VW Kuplan tekniikkaa hieman erilaisessa korissa vain. Porschen teknillisestä heikkoudesta osoituksena mm. 50 luvulla Porsche sai taiottua tehokkaimmasta mallistaan hädintuskin 70 hv Corvetten irrottaessa pikkulohko kasistaan yli 300 hv! Vuonna 1969 Porsche sai rikottua juuri jajuuri 200 hv:n "maagisen" rajan, Corvetten tehokkaimman mallin antaessa ulos 560 hv,avomallinakin 435 hv Tri-Power 427 cid v8:sina :D

        Kyllähän Porsche citisporttien luokassa on hyvin pärjännyt(vastuksena lähinnä Toyota MR-2 ja Nissan 200-tyyppisen "sportit" sekä MB:n v6-mallit kuten TM:nkin on todennut),mutta oikeiden urheiluautojen joukkoon sitä tuskin kukaan tosissaan on laskemassa(siellä rajana ovat voima ja suorituskyky), ja näennäisillä litratehoilla(ja pienillä moottoreilla) ja mainoksilla joissa luvataan alennusvaihde ilmaiseksi autoon,sekä vesijäähdytys, ei enää pärjätä kovin pitkälle kun vastassa on voimakkaat isot voima moottorit ja raaka suorituskyky.

        No turbo shit,just raw Power!

        ja tuliko housuun? Corvette on esitelty 1953, Porsche 356 vuonna 1948. Siinä on Ojalan matikalla 5 vuotta eroa niin että Porsche on vanhempi. Paljonkos sun matikallasi?


      • Tapastikos
        paskattikos kirjoitti:

        ja tuliko housuun? Corvette on esitelty 1953, Porsche 356 vuonna 1948. Siinä on Ojalan matikalla 5 vuotta eroa niin että Porsche on vanhempi. Paljonkos sun matikallasi?

        Corvettehan tosiaan esiteltiin vasta 1953, tosin Chevrolet valmisti autoja jo silloin ku F Porsche vasta opetteli olemaan kakkaamatta hiekkalaatikkoon. Muuten, tiedätkö mikä on maailman vanhin edelleen tuotannossa oleva urheiluautomalli?

        Aivan,Corvette. Urheiluautojen todellinen legenda,ei mikään minimoottorivessa. 911:nenkin on lapsen kengissä verrattuna Corvetteen ja sen kultaiseen historiaan. Corvette otti enemmän koneestaan 1960-luvulla vaapastihengittävänä tehoa irti kuin 911:siin on saatu edes utrbon voimalla tähän päivään asti :D Se kertoo maallikoillekin jotain teknisestä ylivertaisuudesta jota Corvette edustaa.


      • voltti, sillä
        Tapastikos kirjoitti:

        Corvettehan tosiaan esiteltiin vasta 1953, tosin Chevrolet valmisti autoja jo silloin ku F Porsche vasta opetteli olemaan kakkaamatta hiekkalaatikkoon. Muuten, tiedätkö mikä on maailman vanhin edelleen tuotannossa oleva urheiluautomalli?

        Aivan,Corvette. Urheiluautojen todellinen legenda,ei mikään minimoottorivessa. 911:nenkin on lapsen kengissä verrattuna Corvetteen ja sen kultaiseen historiaan. Corvette otti enemmän koneestaan 1960-luvulla vaapastihengittävänä tehoa irti kuin 911:siin on saatu edes utrbon voimalla tähän päivään asti :D Se kertoo maallikoillekin jotain teknisestä ylivertaisuudesta jota Corvette edustaa.

        Porsche suunnitteli ja rakensi ensimmäiset autonsa 11 vuotta ennenkuin Chevroletin autotehdas perustettiin. Porsche nimittäin rakensi nelivetoisen hybridiauton vuonna 1900.

        Tässäpä pätkä luettavaksesi:

        "After five years with Bela Egger, Porsche joined the local carriage factory Jakob Lohner & Co. He felt attracted to the nascent automotive industry and Jakob Lohner began construction of automobiles in 1896 under Ludwig Lohner in the trans-Danubian suburb of Floridsdorf, today eponym of Vienna's 21st district.

        Their first design, unveiled in 1898, was the "System Lohner-Porsche", a carriage powered by an internal combustion engine with a series-hybrid drive train composed of four wheel-mounted electric motors. They presented the car on the 1900 World Exhibition in Paris. The up to 56 km/h (35 mph) fast carriage broke several Austrian speed records, and also won the Exelberg Rally in 1901 with Porsche himself driving. It was later upgraded with more powerful engines from Daimler and Panhard, which proved to be enough to post more speed records. Over 300 of the Lohner-Porsche carriages were sold to the public. In 1905, Porsche was recognized with the Poetting prize as Austria's most outstanding automotive engineer."

        Lähde: http://en.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_Porsche

        Sen sijaan sama tietokirja Chevroletista:



        Chevrolet was co-founded by Louis Chevrolet and William C. Durant. Louis Chevrolet was a racecar driver, born on December 25, 1878, in La Chaux de Fonds, Switzerland. William Durant, founder of General Motors, had been forced out of GM in 1910 and wanted to use Louis Chevrolet's designs to rebuild his own reputation as a force in the automobile industry.

        On November 3, 1911, Chevrolet entered the automobile market to compete with the Ford Model T.


        Lähde:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet

        Eli Porsche on rakentanut todellakin nelivetoisia hybridiautoja noin sata vuotta ennenkuin niitä alettiin myymään suuressa ja mahtavassa USA:ssa (ja kohta siellä ei muuta saakaan, sikäli kun ovat omaan pesäänsä paskoneet).

        LISÄKSI TÄMÄ TAPAHTUI 11 VUOTTA ENNENKUIN LOUIS CHEVROLET PERUSTI OMAN AUTOTEHTAANSA.

        Kuule Paskattikos, onko sulla oikeasti ongelmia aivojen välittäjäaineissa kun luettu tavara ei tunnu menevän sinne päähän?


      • Tapastikos
        voltti, sillä kirjoitti:

        Porsche suunnitteli ja rakensi ensimmäiset autonsa 11 vuotta ennenkuin Chevroletin autotehdas perustettiin. Porsche nimittäin rakensi nelivetoisen hybridiauton vuonna 1900.

        Tässäpä pätkä luettavaksesi:

        "After five years with Bela Egger, Porsche joined the local carriage factory Jakob Lohner & Co. He felt attracted to the nascent automotive industry and Jakob Lohner began construction of automobiles in 1896 under Ludwig Lohner in the trans-Danubian suburb of Floridsdorf, today eponym of Vienna's 21st district.

        Their first design, unveiled in 1898, was the "System Lohner-Porsche", a carriage powered by an internal combustion engine with a series-hybrid drive train composed of four wheel-mounted electric motors. They presented the car on the 1900 World Exhibition in Paris. The up to 56 km/h (35 mph) fast carriage broke several Austrian speed records, and also won the Exelberg Rally in 1901 with Porsche himself driving. It was later upgraded with more powerful engines from Daimler and Panhard, which proved to be enough to post more speed records. Over 300 of the Lohner-Porsche carriages were sold to the public. In 1905, Porsche was recognized with the Poetting prize as Austria's most outstanding automotive engineer."

        Lähde: http://en.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_Porsche

        Sen sijaan sama tietokirja Chevroletista:



        Chevrolet was co-founded by Louis Chevrolet and William C. Durant. Louis Chevrolet was a racecar driver, born on December 25, 1878, in La Chaux de Fonds, Switzerland. William Durant, founder of General Motors, had been forced out of GM in 1910 and wanted to use Louis Chevrolet's designs to rebuild his own reputation as a force in the automobile industry.

        On November 3, 1911, Chevrolet entered the automobile market to compete with the Ford Model T.


        Lähde:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet

        Eli Porsche on rakentanut todellakin nelivetoisia hybridiautoja noin sata vuotta ennenkuin niitä alettiin myymään suuressa ja mahtavassa USA:ssa (ja kohta siellä ei muuta saakaan, sikäli kun ovat omaan pesäänsä paskoneet).

        LISÄKSI TÄMÄ TAPAHTUI 11 VUOTTA ENNENKUIN LOUIS CHEVROLET PERUSTI OMAN AUTOTEHTAANSA.

        Kuule Paskattikos, onko sulla oikeasti ongelmia aivojen välittäjäaineissa kun luettu tavara ei tunnu menevän sinne päähän?

        http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche
        "Porsche AG, is a German sports car manufacturer, founded in 1931 by Ferdinand Porsche,"

        Chevrolet,kuten sanoit,valmisti ensimmäisen ottomoottoriauton vuonna 1911.

        Neuronit paukkuen voit laskea tuosta pienen vähennyslaskun..Autan sinua suosiolla ettei tarvitse laskukonetta kaivaa naftaliinista ja kerron että Porsche perustettiin 20 vuotta myöhemmin kuin Chevrolet.

        Sillä milloin joku herra X on asentanut sähkölampun ensimmäisen kerran hevosvankkureihin on yhtä vaikuttavaa kun huijauksesi Porschen autotuotannon legendaarisuudesta. Tuossa kuitenkin hieman tosi faktoja asian tiimoilta kun on kyse ottomoottoriautoista,ei esimerkiksi taittolapaportkurin kehittämisestä sukellusveneeseen tai muusta yhtä keskeisestä asiasta jolla yriti nyt maalata valkoisen mustaksi;)

        Ja vielä viakuttavampaa on se taitoero auton valmistuksessa ja suunnittelussa joka jo Porschen eläessä vallitsi. Hän sai Porschesta irroitettua peräti 70 hv kovasti virittäen, Corveten insinöörien irroittaessa jo vakiomallisesta (jota tehtiin vieläpä "hieman" enemmän kuin Porschen nuhapumppuja)pikkulohkokoneesta Corvettessa 300 hv :D


      • on ennenkin jaettu tuomioita
        Tapastikos kirjoitti:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche
        "Porsche AG, is a German sports car manufacturer, founded in 1931 by Ferdinand Porsche,"

        Chevrolet,kuten sanoit,valmisti ensimmäisen ottomoottoriauton vuonna 1911.

        Neuronit paukkuen voit laskea tuosta pienen vähennyslaskun..Autan sinua suosiolla ettei tarvitse laskukonetta kaivaa naftaliinista ja kerron että Porsche perustettiin 20 vuotta myöhemmin kuin Chevrolet.

        Sillä milloin joku herra X on asentanut sähkölampun ensimmäisen kerran hevosvankkureihin on yhtä vaikuttavaa kun huijauksesi Porschen autotuotannon legendaarisuudesta. Tuossa kuitenkin hieman tosi faktoja asian tiimoilta kun on kyse ottomoottoriautoista,ei esimerkiksi taittolapaportkurin kehittämisestä sukellusveneeseen tai muusta yhtä keskeisestä asiasta jolla yriti nyt maalata valkoisen mustaksi;)

        Ja vielä viakuttavampaa on se taitoero auton valmistuksessa ja suunnittelussa joka jo Porschen eläessä vallitsi. Hän sai Porschesta irroitettua peräti 70 hv kovasti virittäen, Corveten insinöörien irroittaessa jo vakiomallisesta (jota tehtiin vieläpä "hieman" enemmän kuin Porschen nuhapumppuja)pikkulohkokoneesta Corvettessa 300 hv :D

        joko sorakuopalla tai sitten leivättömän pöydän ääressä.

        Itse väitit Chevroletin rakentaneen autoja jo siinä vaiheessa kun Ferdinand Porsche oli vielä vaipoissa, mikä ei pidä paikkaansa sillä Ferdinand Porsche on 3 vuotta vanhempi kuin Louis Chevrolet.

        Porsche rakensi siis hybridiautoja 11 vuotta ennenkuin Chevrolet perustettiin, tämä on täysin kiistaton fakta jota edes sinä et voi kiistää.

        Paitsi jos teet kuten yleensä, eli käännät asiat päälaelleen valehtelemalla, tai vaihtoehtoisesti katoat taas kuukaudeksi keskustelusta.


      • Sakari Vallen
        Tapastikos kirjoitti:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche
        "Porsche AG, is a German sports car manufacturer, founded in 1931 by Ferdinand Porsche,"

        Chevrolet,kuten sanoit,valmisti ensimmäisen ottomoottoriauton vuonna 1911.

        Neuronit paukkuen voit laskea tuosta pienen vähennyslaskun..Autan sinua suosiolla ettei tarvitse laskukonetta kaivaa naftaliinista ja kerron että Porsche perustettiin 20 vuotta myöhemmin kuin Chevrolet.

        Sillä milloin joku herra X on asentanut sähkölampun ensimmäisen kerran hevosvankkureihin on yhtä vaikuttavaa kun huijauksesi Porschen autotuotannon legendaarisuudesta. Tuossa kuitenkin hieman tosi faktoja asian tiimoilta kun on kyse ottomoottoriautoista,ei esimerkiksi taittolapaportkurin kehittämisestä sukellusveneeseen tai muusta yhtä keskeisestä asiasta jolla yriti nyt maalata valkoisen mustaksi;)

        Ja vielä viakuttavampaa on se taitoero auton valmistuksessa ja suunnittelussa joka jo Porschen eläessä vallitsi. Hän sai Porschesta irroitettua peräti 70 hv kovasti virittäen, Corveten insinöörien irroittaessa jo vakiomallisesta (jota tehtiin vieläpä "hieman" enemmän kuin Porschen nuhapumppuja)pikkulohkokoneesta Corvettessa 300 hv :D

        Oliko tosiaan noin valtava ero Porschen tehokkaimman mallin ja Corvetten tehokkaimman mallin välillä? Siis yli 4 kertaa enemmän tehoa Corvettessa? Ei ihme, että ovat niin nopeita autoja.. Tehoahan se vaatii.


      • T Turakainen
        Tapastikos kirjoitti:

        Corvettehan tosiaan esiteltiin vasta 1953, tosin Chevrolet valmisti autoja jo silloin ku F Porsche vasta opetteli olemaan kakkaamatta hiekkalaatikkoon. Muuten, tiedätkö mikä on maailman vanhin edelleen tuotannossa oleva urheiluautomalli?

        Aivan,Corvette. Urheiluautojen todellinen legenda,ei mikään minimoottorivessa. 911:nenkin on lapsen kengissä verrattuna Corvetteen ja sen kultaiseen historiaan. Corvette otti enemmän koneestaan 1960-luvulla vaapastihengittävänä tehoa irti kuin 911:siin on saatu edes utrbon voimalla tähän päivään asti :D Se kertoo maallikoillekin jotain teknisestä ylivertaisuudesta jota Corvette edustaa.

        Kaikkihan sen tietää, että se on

        Morgan 4/4

        Valmistettu vuodesta 1936 ja valmistetaan edelleen.


      • Paskattikos
        T Turakainen kirjoitti:

        Kaikkihan sen tietää, että se on

        Morgan 4/4

        Valmistettu vuodesta 1936 ja valmistetaan edelleen.

        vastailee täällä jo välillä oikeinkin sivunimimerkeillään. Hyvä merkki!


      • Feertinantti
        Tapastikos kirjoitti:

        ,jopa pro erehtyy joskus,luokassa oli todella minimoottoriPorschekin mukana,tosin jumbosijoilla tietysti Corvetten ottaessa kaksoisvoiton Maseratien nokan edestä,Mika Salo muistaakseni viides Ferrarilla tuossa kisassa.

        Ja mitä joku yritti vedota historiaan,niin Corvette oli olemassa jo pitkään ennenkuin Porsche sai valmiiksi ensimmäisen 356:sensa, johon siihenkin se käytti VW Kuplan tekniikkaa hieman erilaisessa korissa vain. Porschen teknillisestä heikkoudesta osoituksena mm. 50 luvulla Porsche sai taiottua tehokkaimmasta mallistaan hädintuskin 70 hv Corvetten irrottaessa pikkulohko kasistaan yli 300 hv! Vuonna 1969 Porsche sai rikottua juuri jajuuri 200 hv:n "maagisen" rajan, Corvetten tehokkaimman mallin antaessa ulos 560 hv,avomallinakin 435 hv Tri-Power 427 cid v8:sina :D

        Kyllähän Porsche citisporttien luokassa on hyvin pärjännyt(vastuksena lähinnä Toyota MR-2 ja Nissan 200-tyyppisen "sportit" sekä MB:n v6-mallit kuten TM:nkin on todennut),mutta oikeiden urheiluautojen joukkoon sitä tuskin kukaan tosissaan on laskemassa(siellä rajana ovat voima ja suorituskyky), ja näennäisillä litratehoilla(ja pienillä moottoreilla) ja mainoksilla joissa luvataan alennusvaihde ilmaiseksi autoon,sekä vesijäähdytys, ei enää pärjätä kovin pitkälle kun vastassa on voimakkaat isot voima moottorit ja raaka suorituskyky.

        No turbo shit,just raw Power!

        ..luokkaan sitä tuskin on kukaan laskemassa???

        Katseleppas poju mikä automerkki on ollut menestyk-
        sekkäin Le Mansissa, eikös se ole urheiluautokil-
        pailu??? Saatat yllättyä, merkki ei ala C-kirjai-
        mella vaan P-llä, siinä jäivät toiseksi Ferrari ja
        kaiken maailman rupujenkit!!!


      • idiootti täällä oikein trol...
        Tapastikos kirjoitti:

        Corvettehan tosiaan esiteltiin vasta 1953, tosin Chevrolet valmisti autoja jo silloin ku F Porsche vasta opetteli olemaan kakkaamatta hiekkalaatikkoon. Muuten, tiedätkö mikä on maailman vanhin edelleen tuotannossa oleva urheiluautomalli?

        Aivan,Corvette. Urheiluautojen todellinen legenda,ei mikään minimoottorivessa. 911:nenkin on lapsen kengissä verrattuna Corvetteen ja sen kultaiseen historiaan. Corvette otti enemmän koneestaan 1960-luvulla vaapastihengittävänä tehoa irti kuin 911:siin on saatu edes utrbon voimalla tähän päivään asti :D Se kertoo maallikoillekin jotain teknisestä ylivertaisuudesta jota Corvette edustaa.

        Ensin väittää että Corvette on paljon vanhempi kikotin kuin Porsche, ja kun tämä osoitetaan paskapuheeksi niin muuttaakin että kyseessä oli Chevrolet. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe