Mä en Tapastikoksena viitsisi

gfhtre

...luettuani tämänpäiväisen Auto Bildin enää jankuttaa.

18

1426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sammy 1

      Se niin on, että corvette ei ole missään asiassa lähelläkään kirkkainta kärkeä.

    • Tapastikos

      ...uskotaan kaikki mitä kirjoitetaan. No, kokemus kertoo totuuden, ei lehdet! Corvette on EDELLEEN aika pomo

      • Tapastikos

        arvon provoilijat(myös nimissäni esiintyvät), en kommentoi asioita ennenkuin keskustelu rauhoittuu sillä nyt homma on taas aika lastentarha-tasolla..

        Ja fiilistelen viimeiset kelit ennen talviunia Corvettella,hyvää Syksyä :)


      • Tapastikos

        ...muistutukseksi: totuus on se että Corvette Z06 on AIKA PÄÄLLIKKÖ jos nyt ei mene vertaamaan uuteen turbo Porkeen, mutta Corvette on PAAALJON halvempi eli virittämällä hinnan erotuksella saa siitä nopeamman. Että semmoista. Vaikka Corvette on takavetoinen, on se joka tapauksessa upea pidoltaan lähdöissä. Toki neliveto on yliveto. Vieläkö saisivat perheauto sisustuksen muutettua urheiluautolle soveliaammaksi on jälleen kuningas: Corvette!


      • 007
        Tapastikos kirjoitti:

        arvon provoilijat(myös nimissäni esiintyvät), en kommentoi asioita ennenkuin keskustelu rauhoittuu sillä nyt homma on taas aika lastentarha-tasolla..

        Ja fiilistelen viimeiset kelit ennen talviunia Corvettella,hyvää Syksyä :)

        näin kirjoittelee poju joka on juuri itsekkin karannut lasten tarhasta. LOL


      • rivien välistä
        Tapastikos kirjoitti:

        ...muistutukseksi: totuus on se että Corvette Z06 on AIKA PÄÄLLIKKÖ jos nyt ei mene vertaamaan uuteen turbo Porkeen, mutta Corvette on PAAALJON halvempi eli virittämällä hinnan erotuksella saa siitä nopeamman. Että semmoista. Vaikka Corvette on takavetoinen, on se joka tapauksessa upea pidoltaan lähdöissä. Toki neliveto on yliveto. Vieläkö saisivat perheauto sisustuksen muutettua urheiluautolle soveliaammaksi on jälleen kuningas: Corvette!

        Corvette on kompromissi: vajaa veto, hinta jos kalliimmalla saa paremman jne...

        mitä totean, että hyvä kompromissi.


      • Tkosioksotiosktoskosto
        Tapastikos kirjoitti:

        arvon provoilijat(myös nimissäni esiintyvät), en kommentoi asioita ennenkuin keskustelu rauhoittuu sillä nyt homma on taas aika lastentarha-tasolla..

        Ja fiilistelen viimeiset kelit ennen talviunia Corvettella,hyvää Syksyä :)

        "arvon provoilijat(myös nimissäni esiintyvät), en kommentoi asioita ennenkuin keskustelu rauhoittuu sillä nyt homma on taas aika lastentarha-tasolla.. "


        Eli lastentarhatasolla ollaan mielestäsi heti kun kaivetaan esiin säälimättömiä faktoja siitä että Corvetteen verrattuna Porsche on tosiasiassa murskaavan ylivoimainen mitä tulee kilpailumenestykseen kautta historian? Tai että uusi 911 Turbo on tosiasiassa selkeästi nopeampi kuin uusi Corvette Z06? Tai että Porschen laatu on selkeästi korkeammalla tasolla kuin Corvetten?

        Mutta lastentarhatasolla ei olla kun sinä jaksat ilman vedenpitäviä todisteita jankuttaa jostain nitrodragstereista varttimailista (miten se liittyy edes tähän)?


      • Mitäs jos kysyittääisiin
        Tapastikos kirjoitti:

        ...muistutukseksi: totuus on se että Corvette Z06 on AIKA PÄÄLLIKKÖ jos nyt ei mene vertaamaan uuteen turbo Porkeen, mutta Corvette on PAAALJON halvempi eli virittämällä hinnan erotuksella saa siitä nopeamman. Että semmoista. Vaikka Corvette on takavetoinen, on se joka tapauksessa upea pidoltaan lähdöissä. Toki neliveto on yliveto. Vieläkö saisivat perheauto sisustuksen muutettua urheiluautolle soveliaammaksi on jälleen kuningas: Corvette!

        oikealta ammattilaistason tapalta: hänhän on todennut että eivät formulaykkösetkään ole takavetoja sattumalta..Siis että neliveto kuuluu traktoreihin ja peltotöihin koska tuhoaa autosta tuntuman ja tuo lisäpainoa. Ja tapa ei koskaan väittäisi että minimoottorilla voitettaisiin oikea v8. Corvettehan teki jo 60-luvulla tehokkaamman auton kuin mihin porsse on pystynyt turbon kanssa koskaan 911:ssään! ja varttimaililla ero on vielä ylivoimaisempi. kyllä corvette on ihan eri luokassa kun kaupunkisportti-minimoottori porsset


      • tapatapatapatapatapatapatapa
        Mitäs jos kysyittääisiin kirjoitti:

        oikealta ammattilaistason tapalta: hänhän on todennut että eivät formulaykkösetkään ole takavetoja sattumalta..Siis että neliveto kuuluu traktoreihin ja peltotöihin koska tuhoaa autosta tuntuman ja tuo lisäpainoa. Ja tapa ei koskaan väittäisi että minimoottorilla voitettaisiin oikea v8. Corvettehan teki jo 60-luvulla tehokkaamman auton kuin mihin porsse on pystynyt turbon kanssa koskaan 911:ssään! ja varttimaililla ero on vielä ylivoimaisempi. kyllä corvette on ihan eri luokassa kun kaupunkisportti-minimoottori porsset

        Kato kato, kukas se siinä, ellei itse tapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapatapa!

        Autoilujumala!


      • Pecos Bill
        Mitäs jos kysyittääisiin kirjoitti:

        oikealta ammattilaistason tapalta: hänhän on todennut että eivät formulaykkösetkään ole takavetoja sattumalta..Siis että neliveto kuuluu traktoreihin ja peltotöihin koska tuhoaa autosta tuntuman ja tuo lisäpainoa. Ja tapa ei koskaan väittäisi että minimoottorilla voitettaisiin oikea v8. Corvettehan teki jo 60-luvulla tehokkaamman auton kuin mihin porsse on pystynyt turbon kanssa koskaan 911:ssään! ja varttimaililla ero on vielä ylivoimaisempi. kyllä corvette on ihan eri luokassa kun kaupunkisportti-minimoottori porsset

        Mitä jos ei nyt kysyttäsi siltä "oikealta ammattilaistason tapalta" enää yhtään mitään, kun on raukka nuijittu jo aivan maan rakoon varttimaileineen ja kuutiotuumineen, kera GT1:sen ja BelCarin, lisättynä ammattikuski Palttalan kommenteilla ja matkaseurana joukkio perusmummoja kauppakasseineen.


      • tänään sellaisen
        Pecos Bill kirjoitti:

        Mitä jos ei nyt kysyttäsi siltä "oikealta ammattilaistason tapalta" enää yhtään mitään, kun on raukka nuijittu jo aivan maan rakoon varttimaileineen ja kuutiotuumineen, kera GT1:sen ja BelCarin, lisättynä ammattikuski Palttalan kommenteilla ja matkaseurana joukkio perusmummoja kauppakasseineen.

        perusmummon, jolla oli kauppakassi. Lehtijousia ei tosin näkynyt.


      • Pecos Bill
        tänään sellaisen kirjoitti:

        perusmummon, jolla oli kauppakassi. Lehtijousia ei tosin näkynyt.

        Oliko kuitenkin työntötangot?


      • Tapastikos
        Pecos Bill kirjoitti:

        Oliko kuitenkin työntötangot?

        ..työntötangoissa on? Et ilmeisesti tiennyt että Useat muutkin käyttävät (Rolls aikoinaan mm.) työntötankoja V moottorissaan. Kannattais selvitellä asioita ennenkuin yrittää olla asiantuntija.


      • on työntötangoissa?
        Tapastikos kirjoitti:

        ..työntötangoissa on? Et ilmeisesti tiennyt että Useat muutkin käyttävät (Rolls aikoinaan mm.) työntötankoja V moottorissaan. Kannattais selvitellä asioita ennenkuin yrittää olla asiantuntija.

        Tämä viesti ei ollut selvästikään aidon Tapastikoksen kirjoittama, sen näki ulkoasusta ja sanavalinnoista.

        Taikasana olikin "aikanaan", kuten itsekin sanoit. Työntötangot lisäävät liikkuvien, rikkoutuvien osien määrää, koneen sisäistä kitkaa ja mahdollisia venttiilien virheliikkeitä jumiutuessaan. Koneesta ei saada tarpeeksi tehoa eikä riittävää kierrosherkkyyttä.


      • .............
        on työntötangoissa? kirjoitti:

        Tämä viesti ei ollut selvästikään aidon Tapastikoksen kirjoittama, sen näki ulkoasusta ja sanavalinnoista.

        Taikasana olikin "aikanaan", kuten itsekin sanoit. Työntötangot lisäävät liikkuvien, rikkoutuvien osien määrää, koneen sisäistä kitkaa ja mahdollisia venttiilien virheliikkeitä jumiutuessaan. Koneesta ei saada tarpeeksi tehoa eikä riittävää kierrosherkkyyttä.

        Ei saada tarpeeksi tehoa? Että työntötangoistako se nyt onkin sitten kiinni :) Kiihdytysautot nyt ei kuulu asiaan mitenkään, mutta ne 5000hv koneet on työntötankokoneita.

        Ja saa sinulla olla aika tarkka perä, jos perstuntumalla osaat sanoa onko revittelemässäsi autossa tönärit vai ei...


      • lämpimästi
        ............. kirjoitti:

        Ei saada tarpeeksi tehoa? Että työntötangoistako se nyt onkin sitten kiinni :) Kiihdytysautot nyt ei kuulu asiaan mitenkään, mutta ne 5000hv koneet on työntötankokoneita.

        Ja saa sinulla olla aika tarkka perä, jos perstuntumalla osaat sanoa onko revittelemässäsi autossa tönärit vai ei...

        käväisemään finnshark.comista löytyvillä Vette-sivustoilla.Myös Overdrive.netistä löytyy kyllä keskustelua työntötankomoottoreista joista irrotellaan ottomoottorimaailmassa eniten "tehoa".Mihin tarvitset kierrosherkkyyttä ja korkeita kierroksia kun se teho tulee 6000 kierroksen sisällä kaikki ja aivan alareservistä lähtien vieläpä? Korkeaa matemaattiikkaa ei ole se onko koneessa 32 venttiiliä vai 16, vai DOHC vai OHC vai ei kumpikaan, vai ruisku vai kaasarit, vaan korkeaa matemaattiikka on se miten paljon kone painaa,paljonko siinä on tehoa ja toisaalta vääntöä,mille kierrosalueelle tuo käyttökelpoinen teho ja vääntö asettuvat sekä kestääkö kone.Nuo asiat kertovat kilpa-autoilijalle enemmän kuin tuhat työntötankoa tai 8 venttiiliä per sylinteri...


      • jj693
        lämpimästi kirjoitti:

        käväisemään finnshark.comista löytyvillä Vette-sivustoilla.Myös Overdrive.netistä löytyy kyllä keskustelua työntötankomoottoreista joista irrotellaan ottomoottorimaailmassa eniten "tehoa".Mihin tarvitset kierrosherkkyyttä ja korkeita kierroksia kun se teho tulee 6000 kierroksen sisällä kaikki ja aivan alareservistä lähtien vieläpä? Korkeaa matemaattiikkaa ei ole se onko koneessa 32 venttiiliä vai 16, vai DOHC vai OHC vai ei kumpikaan, vai ruisku vai kaasarit, vaan korkeaa matemaattiikka on se miten paljon kone painaa,paljonko siinä on tehoa ja toisaalta vääntöä,mille kierrosalueelle tuo käyttökelpoinen teho ja vääntö asettuvat sekä kestääkö kone.Nuo asiat kertovat kilpa-autoilijalle enemmän kuin tuhat työntötankoa tai 8 venttiiliä per sylinteri...

        "Mihin tarvitset kierrosherkkyyttä ja korkeita kierroksia kun se teho tulee 6000 kierroksen sisällä kaikki ja aivan alareservistä lähtien vieläpä?"

        no ei noihin jenkkilulliin tarvitsekaan lyödään vaan 10 litran kuorma-auton moottori kiinni.


      • ..............
        jj693 kirjoitti:

        "Mihin tarvitset kierrosherkkyyttä ja korkeita kierroksia kun se teho tulee 6000 kierroksen sisällä kaikki ja aivan alareservistä lähtien vieläpä?"

        no ei noihin jenkkilulliin tarvitsekaan lyödään vaan 10 litran kuorma-auton moottori kiinni.

        Jee, tuo vastaus oli varmaan suurten ponnistelujen takana. Mitä suurta viisautta. Olet nyt varmaan itsestäsi ylpeä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jäätävä epävarmuus

      Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      85
      1887
    2. Ainakin hän on elossa

      ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1479
    3. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

      Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      52
      1062
    4. Mitä hellittelynimiä

      Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      75
      1054
    5. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

      Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      72
      1003
    6. Mitä meille oikein

      Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      59
      981
    7. Pitsaa selliiä

      Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      20
      950
    8. Tiedätkö et olet

      Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      910
    9. Olet vain kiltimpi

      Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37
      819
    10. Teki mieli

      Huutaa meidän nimet tänne, niin ei jäisi epäselvyyttä. Ikävä sinua urpo.
      Ikävä
      38
      759
    Aihe