Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Somac + särkylääke

Miriam

Siis kun somac estää kai muiden lääkkeiden imeytymistä, niin kumpi kannattaa ottaa ensin Burana vai Somac, että molempien vaikutus olisi maksimaalinen?

5

20112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123

      käyttää Somacia vatsansuojalääkkeenä, niin ehdottomasti ensin. Burana kuitenkin ärsyttää mahalaukkua. Jos maha ei ärsyynny Buranasta, niin ota se sit ensin ja tovin päästä Somac. Tyhjässä mahassa Burana varmasti ärsyttää ja taas toisaalta Somac ei toimi tehokkaasti täydessä mahassa. Tee omat johtopäätelmäsi ja ota lääkkeet lääkärin määräämällä tavalla tai sitten ihan omallasi.

      • Ei-Buranisti

        Itse sain vatsani huonoon kuntoon nimenomaan ibuprofeenilla ,jota söin järkyttäviin kuukautiskipuihin. Nykyisin syön Zoltia ja särkylääkkeeni on lääkärin määräämä, vatsaa mahdollisimman vähän ärsyttävä. Suosittelen samaa.


      • Miriam
        Ei-Buranisti kirjoitti:

        Itse sain vatsani huonoon kuntoon nimenomaan ibuprofeenilla ,jota söin järkyttäviin kuukautiskipuihin. Nykyisin syön Zoltia ja särkylääkkeeni on lääkärin määräämä, vatsaa mahdollisimman vähän ärsyttävä. Suosittelen samaa.

        Voisitko tarkentaa tuon särkylääkkeesi? En vaan ole buranaa tehokkaampaa ja nopeampaa löytänyt. Muka vatsaa säästävä Celebra ei käynyt. Samaan ja moneen muuhun särkyyn kuin sinäkin, tarvitsen tuota kipulääkettä. Kuinka vahvana sulla on Zolt? Minusta Somac ei ole yhtä hyvä kuin Nexium, mutta halvempi. Onko sulla kokemusta millainen Zolt on noihin muihin verrattuna?


      • Ei-Buranisti
        Miriam kirjoitti:

        Voisitko tarkentaa tuon särkylääkkeesi? En vaan ole buranaa tehokkaampaa ja nopeampaa löytänyt. Muka vatsaa säästävä Celebra ei käynyt. Samaan ja moneen muuhun särkyyn kuin sinäkin, tarvitsen tuota kipulääkettä. Kuinka vahvana sulla on Zolt? Minusta Somac ei ole yhtä hyvä kuin Nexium, mutta halvempi. Onko sulla kokemusta millainen Zolt on noihin muihin verrattuna?

        Olen syönyt 30 mg:ista Zoltia, ja tällä hetkellä syön halvempaa rinnakkaisvalmistetta, Lansoprazol Alternova (myös 30 mg), ja hyvin tepsii. En ole muita vatsalääkkeitä koskaan syönyt, kun tuo sopi kerralla. Lääkäri sanoi, että Somac ja Nexium aiheuttavat enemmän sivuvaikutuksia, mutta en tosiaan tiedä, kun tuo Zolt on ainoa, jota olen syönyt. Yleensä saan itsekin aina kaikki mahdolliset sivuvaikutukset, mutta tuosta ei tullut mitään eli hyvin on sopinut.

        Kipulääkkeeni on Arcoxia, jota otan heti kuukautisten alettua yhden 120 mg:isen. Ja hyvin pärjään. Tuo lääke on tosi tuhti, mm. kihtikipuihin tarkoitettu, mutta vatsaoireita ei enää ollut. Annostuksena on 1 tabletti vuorokaudessa enkä sitten enää toista tarvitse, kun kipu alkaa helpottaa vuorokauden kuluessa. Uskallan suositella sulle omien kokemusteni kautta. Toivottavasti löydät vaivaasi avun.


    • Anonyymi

      Hei samaa pohdin. Onko muita kolemuksia?
      Entäpä panadol kun eihän sen pitäisi ärsyttää vatsaa mutta ehkä ei kuitenkaan samaan aikaan somacin tms kanssa kannata ottaa vaan tunnin päästä? Ja mulle määrättiin nyt vaan ketoprofeeni, burana vaihdettiin siihen. Mikä on auttanut teillä laamaannuttaviin kuukautiskipuihin? Ja Gynekologiltako saitte reseptin vai yleislääkäriltä?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1210
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe