Löysin nyt ensimmäistä kertaa jotain sellaista sopivaa mitä olen hakenut. Kuopion Puutuote sivuilla esiteltiin jalasmökkiä eräkämppä versiona.
Eikös sen laittaminen ole jo helppoa. Ja siihen viereen savusauna. Eiköhän olisi jo mökki tunnelmaa. Ei ollut paha hinta.
Pitääkö aina olla niin hienoa.
Ja kun ei itse pysty rakentamaan.
Mieluimmin laittaa rahat kunnon tonttiin ja rakentaa myöhemmin lisää.
Nyt löytyi jotain sopivaa.
7
5637
Vastaukset
- muuten
hyvä, mutta tuo lisää rakentaminen voi olla ongelmallista tai vanhat on purettava pois. Monille rantatonteille maksimi rakennusmäärä on kolme rakennusta, joihin lasketaan myös ns. huoltorakennus, jossa on esimerkiksi varasto,liiteri ja puucee
- ???
Olen käsittänyt, että tälläisiä jalasmökkejä, jotka pystytään siirtämään kokonaisina pois, ei lasketa rakennusalaan. En tiedä tosin onko käsitykseni oikea.
Varmaan ap:kin ajatteli jalasmökkiä väliaikaisena ja sen voi myydä pois, jos rakentaa lisää. - jalaksista
??? kirjoitti:
Olen käsittänyt, että tälläisiä jalasmökkejä, jotka pystytään siirtämään kokonaisina pois, ei lasketa rakennusalaan. En tiedä tosin onko käsitykseni oikea.
Varmaan ap:kin ajatteli jalasmökkiä väliaikaisena ja sen voi myydä pois, jos rakentaa lisää.huolimatta ja vie oikeuksia, mutta ei sitten kun ne siiretään pois.
- tatus
oli noitten jalasmökkien hinnat?
- Juliaana
esim. Tiira 16 hirsimökki.3600e.
Kun ei itse naisihminen osaa rakentaa niin kait tuo olisi helpoin konsti.
ERäkämppä malli olisi mieluinen.
Miksi jalasmökit on huonossa maineessa, siellä sivulla mainitaan? www.nic.fi/~kpoy/ - kun ne
Juliaana kirjoitti:
Miksi jalasmökit on huonossa maineessa, siellä sivulla mainitaan? www.nic.fi/~kpoy/mielletään tilapäisiksi rakennuksiksi eli huono jälleenmyyntiarvo.
- tumpelo
Juliaana kirjoitti:
Miksi jalasmökit on huonossa maineessa, siellä sivulla mainitaan? www.nic.fi/~kpoy/Eikös tuo liene vain puuosatoimituksen hinta?
Kasattuna 6400eur
Siihen kamina ja hormi 1000 eur
Rahti 600 eur (kun tulee kokonaisena tontille)
Luvat ja vastaava mestari 1000 eur
Pohjatyöt päälle riippuen toteutuksesta...
Niin aletaan olla lähellä kymppiä, johon on varauduttava.
Mitenkähän rakennusvalvonta suhtautuu jalasmökin perustuksiin. Kuten toimittaja sanoo...
"-Yleensä selviät ilman kalliita perustusrakennelmia. Luonnonkivet jalasten alla riittävät useimmiten"
Kaikkialla ei varmasti hyväksytä tätä vaan täytyy olla laatta tai pilariperustus eristeineen (antura 500mm syvällä).
Muuten mökki lienee ok. Kävin kerran Tiiran21:stä katsomassa ja asialliselle se näytti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692713
- 632654
- 681792
- 241617
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 381233
- 401203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197