Mulla on maksuhäiriö, josta aiheutuva velka on jo maksettu mutta kohta pitäisi ottaa opintolainaa korkeakoulun takia ja ymmärsin googlettamalla, että kela pyytää selvitystä maksuhäiriöstä tai antaa kielteisen päätöksen takauksesta mikäli selvitystä ei anneta.
Onkos muilla kokemusta tällaisesta, mutta kannattaako unohtaa koko selvitys ja hakea tyytyväsenä soskusta ilmaista rahaa opintolainan sijaan?
Millaista soskussa käynti ylipäätään on?
Monet ovat puhuneet että se on totaalista nöyryyttämistä.
Asun pienessä kaupungissa jossa jonot tuskin ovat ainakaan kovinkaan suuria.
Moralisointi kannattaa unohtaa sillä olen pienen ikäni (22) puolesta tehnyt suhteettoman paljon töitä (kaikki ynnäämällä tulee varmaan yli kolme vuotta vuoden intti)
En siis aio ammattisoskupummiksi vaan käyttää tätä tilaisuutta hyväkseni jossa voin sen kolmen vuoden aikana kun häiriö vielä pysyy, säästää vajaan kymppitonnin.
Opintolaina & Maksuhäiriö
3
941
Vastaukset
- Takaushäiriö
Lainatakaushakemukseen tulee hylky, jos selvitystä ei anneta. Ja 90% hylätään vaikka mitä selittäisi.
Sossuun vaan hylkypäätös mukana. Rahaa tulee.
Kyykytystä tosin tiedossa, mutta sossussa asiointi
on sellaista tarkoituksella. Se on yksi tapa kannustaa rahatonta etsimään toimeentulonsa jostain muualta.
Tämän takia toimeentulotukea ei siirretä Kelan hoidettavaksi. Kelaan ei ole noloa mennä mutta sossuun on. Siitä tulee huomattavat säästöt yhteiskunnalle, kun moni ei kehtaa sossun ovea avata.
Vähän sama ilmiö, kun moni häpeää mennä sisään
seksikaupan ovesta.,- kille
Täytyy se lainantakaus ensin yrittää hakea ja kirjoittaa selvitys. Tuskin sossu hyväksyy kelan päätöstä jossa lukee että lainantakausta ei myönnetä, koska henkilö ei ole toimittanut lisäselvityksiä.
- kokenut
Minulla on myös merkintä luottotiedoissani, siitä huolimatta hain lainaa, koska yrittänyttä ei laiteta. Lähettivät lisäselvityspyynnön ja sen täytin. Mutta koska EN ole maksanut maksua, minkä takia merkintä on tullut, en saanut lainaa. Päätöksessä luki, mikäli saan maksun maksettua ja minulla on siitä tosite, niin voin hakea uudestaan lainaa ja valtiontakausta. Joten, jos olet kerran maksun maksanut ja sinulla on tosite siitä, niin kannattaa kokeilla.
Sosiaalitoimisto ei myönnä toimeentulotukea jos et ole edes hakenut opintolainan valtiontakausta, koska se on opiskelijan ensisijainen tulo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358