Mulla on maksuhäiriö, josta aiheutuva velka on jo maksettu mutta kohta pitäisi ottaa opintolainaa korkeakoulun takia ja ymmärsin googlettamalla, että kela pyytää selvitystä maksuhäiriöstä tai antaa kielteisen päätöksen takauksesta mikäli selvitystä ei anneta.
Onkos muilla kokemusta tällaisesta, mutta kannattaako unohtaa koko selvitys ja hakea tyytyväsenä soskusta ilmaista rahaa opintolainan sijaan?
Millaista soskussa käynti ylipäätään on?
Monet ovat puhuneet että se on totaalista nöyryyttämistä.
Asun pienessä kaupungissa jossa jonot tuskin ovat ainakaan kovinkaan suuria.
Moralisointi kannattaa unohtaa sillä olen pienen ikäni (22) puolesta tehnyt suhteettoman paljon töitä (kaikki ynnäämällä tulee varmaan yli kolme vuotta vuoden intti)
En siis aio ammattisoskupummiksi vaan käyttää tätä tilaisuutta hyväkseni jossa voin sen kolmen vuoden aikana kun häiriö vielä pysyy, säästää vajaan kymppitonnin.
Opintolaina & Maksuhäiriö
3
928
Vastaukset
- Takaushäiriö
Lainatakaushakemukseen tulee hylky, jos selvitystä ei anneta. Ja 90% hylätään vaikka mitä selittäisi.
Sossuun vaan hylkypäätös mukana. Rahaa tulee.
Kyykytystä tosin tiedossa, mutta sossussa asiointi
on sellaista tarkoituksella. Se on yksi tapa kannustaa rahatonta etsimään toimeentulonsa jostain muualta.
Tämän takia toimeentulotukea ei siirretä Kelan hoidettavaksi. Kelaan ei ole noloa mennä mutta sossuun on. Siitä tulee huomattavat säästöt yhteiskunnalle, kun moni ei kehtaa sossun ovea avata.
Vähän sama ilmiö, kun moni häpeää mennä sisään
seksikaupan ovesta.,- kille
Täytyy se lainantakaus ensin yrittää hakea ja kirjoittaa selvitys. Tuskin sossu hyväksyy kelan päätöstä jossa lukee että lainantakausta ei myönnetä, koska henkilö ei ole toimittanut lisäselvityksiä.
- kokenut
Minulla on myös merkintä luottotiedoissani, siitä huolimatta hain lainaa, koska yrittänyttä ei laiteta. Lähettivät lisäselvityspyynnön ja sen täytin. Mutta koska EN ole maksanut maksua, minkä takia merkintä on tullut, en saanut lainaa. Päätöksessä luki, mikäli saan maksun maksettua ja minulla on siitä tosite, niin voin hakea uudestaan lainaa ja valtiontakausta. Joten, jos olet kerran maksun maksanut ja sinulla on tosite siitä, niin kannattaa kokeilla.
Sosiaalitoimisto ei myönnä toimeentulotukea jos et ole edes hakenut opintolainan valtiontakausta, koska se on opiskelijan ensisijainen tulo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653502Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan283011- 1212376
- 121464
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822