SEPRAM

Piitu 2

Kokemuksia sepramista? Ja kiinnostaisi tietää millaisilla annoksilla ko lääkettä syötte??? Ja mihin "vaivaan" ?

11

5303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pööpöö

Se lihottaa!!! ite lihoin 10kg ku söin sitä masennukseen...

• masiks

40mg/pv. Masennukseen. On muitakin oireita, mutta myös muita lääkkeitä. Mulle tuo on ollut ihan ok lääke. En ole lihonut.

• auttanut

tuo 40 mg annos? Minulla nyt myös 40. Mitä muita lääkityksiä sinulla on?
        minulla sepram on ahdistus ja paniikki oireisiin. myös pientä masennusta.

• pilleristikin000000
        auttanut kirjoitti:

sepram on sama kuin Sipramil ja itse syön sitä mielialan kohottajana 10mg /vrk ja ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa.
        Olen laihtunut vuoden aikana 20kg.

• masiks
        auttanut kirjoitti:

On auttanut jonkin verran. Mulla myös ahdistusta. Toinen lääke on Seroquel 100mg joka on antipsykoosilääke. Se auttaa minulla lähinnä unensaantiin.

• IsäMasennus

Sepramia määrättiin minulle masennukseen. Pilottijakso oli 10 mg/vrk, jonka jälkeen 20 mg/vrk. Noin parin viikon käytön ja lääkärin konsultaation jälkeen annos nyt nostettu 30 mg/vrk ja voin, jos tuntuu tarpeelliselta, nostaa annoksen 40 mg/vrk. Annoksen kasvattaminen tapahtuu hitaasti, jotta mahdolliset haittavaikutukset minimoituisivat. Yleiset annostukset kuulemma vaihtelevat 20-60 mg/vrk. Tyypillisimmät lienevät 30-40 mg/vrk.

Tänään kuulin toiselta lääkäriltä, että Sepram on aktivoiva lääke ja se tulisi siksi ottaa aamulla. Harmi, sillä olin hiljattain siirtänyt oton iltaan tältä foorumilta saamani ohjeen mukaan. Iltaan siirto sekoitti yöuneni.

Lääke on vienyt kaikista tunteista - niin pahoista kuin hyvistäkin suurimman huipun pois. Kokonaisuutena vaikutus on ollut selvän positiivinen siitäkin huolimatta, ettei aktiivisuuteni ole lisääntynyt. Pahin ahdistus on poissa. Ja toivottavasti aktiivisuuteni lisääntyy, kun siirrän annostuksen nyt takaisin aamuun.

Uneni ovat parantuneet huomattavsti. Nukahdan väkisin illalla. Ilta-annostuksella herääminen aamulla on ollut vaikeaa.

Aamulla kohta heräämisen jälkeen silmissä joskus värisee vähän aikaa - ehkä 2 sekuntia. Ruokahalu on minulla lisääntynyt. Harmi, sillä olen pyrkinyt tiputtamaan painoani.

Sepram on vaikuttanut seksiin siten, että erektio on kyllä kova ja kestäväkin, mutta kiihoittumisestakin on huippu leikkaantunut. Pystyn kuitenkin nauttimaan seksistä paljon. Asian pitäisi korjaantua elimistön sopeuduttua aineeseen (kop kop).

Sepramin yksi mainitsemisen arvoinen etu on sen edullisuus. Saman luvanhaltijan Cipralex ja Cipramil lääkkeet ovat hyvin lähellä ellei peräti käytännössä samoja ja maksavat jopa kymmenkertaisesti. Kallimmat versiot ovat "puhtaampia". Käytännössä se tarkoittaa esimerkiksi alhaisempaa glyserolin ja laktoosin määrää.

• KESTI ETTÄ

Lääke alkoi antaa positiivista vaikutusta? Olen käyttänyt 8vkoa 20mg eikä selvää parannusta olooon, mutta lääkäri käski jatkaa,voiko parannusta enää tulla?

• IsäMasennus
        KESTI ETTÄ kirjoitti:

Lääke alkoi antaa positiivista vaikutusta? Olen käyttänyt 8vkoa 20mg eikä selvää parannusta olooon, mutta lääkäri käski jatkaa,voiko parannusta enää tulla?

Tuoteselosteessa sanotaan, että vaikutus pitäisi tuntua 2-4 viikon kuluttua. 8 vkoa on jo aika pitkä aika. Toisaalta 20 mg/vrk on hyvin alhainen annostus ellet sitten ole hyvin kevyt. Konsultoi lääkärisi kanssa mahdollisesta annostuksen kasvattamisesta.

Itse huomasin vaikutuksen nukkumiseen jo ehkä viikon kuluttua ja parin viikon kuluessa viimeistään seksissä. En osaa tarkasti sanoa, missä vaiheessa ahdistus on alkanut hävitä - pikku hiljaa. Kun siirsin annostuksen iltaan (ehkä 3 vkon kohdalla), tunsin että mentiin takapakkia. Toisaalta lisäsin annostusta juuri samaan aikaan. Viikon päästä olen viisaampi, kun olen nyt siirtänyt annostelun takaisin aamuun.

Käsittääkseni masennuslääkkeiden vaikutus on hyvin yksilöllistä. Minulle vakuutettiin, että jos Sepram ei toimi, niin toimiva lääke kyllä löytyy, mutta siihen voi kulua aikaa.

Juttelin aiheesta myös kaverini kanssa, joka on erään lääketehtaan Suomen kehitysjohtaja ja hän sanoi, että Sitalopraamille on tyypillistä lievä passivoiminen. Hyöty tulee nimenomaan vähentyneen ahdistuksen ja masennuksen kautta, minkä seurauksena aktiivisuuden pitäisi kasvaa epäsuorasti ja luononmukaisesti. Sitalopraamia vastaava lääkeaine, jolla on suoraan aktivoiva vaikutus on mm. duloksetiini

• IsäMasennus

• vanhajunnu

Minulla on ollut kyseinen lääke käytössä jo kuusi vuotta. Alkuun sain noita kalliimpia. Vaikutus alkaa noin kahdeksassa viikossa. Sivu oireena alussa lievää päänsärkyä, ja näössä pientä hämärtymistä, ei mitään vakavaa. Lääke on hyvä, 20mg/vrk. Annostusta ei ole nostettu. Jos pienennän puoleen tai lopetan, alkaa unihäiriöt, ja palautuminen takaisin vie taas aikansa. Lääke kannattaa ottaa aina aamuisin. Näillä näkymin joudun käyttämään lääkettä aina. Nyt sain uuden lääkkeen Deprakine,ja jos jollain on tästä kokemuksia niin olisi kiva kuulla.

• ve.ra

20 mg yks tabu päiväs ja paniikkihäiriöön/lievään masennukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-rautu korvaamaan kirjolohi

Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n
      Maailman menoa
      32
      2411
    2. Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin

Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj
      Maailman menoa
      100
      2302
    3. Järkyttävä hetki - Ellen Jokikunnas pöyristyy italialaisen lääkärin työstä

Unelmia Italiassa -sarjassa ollaan Ellen Jokikunnaksen perheen kanssa Italiassa. Jokikunnas ja Rask ovat rempanneet kakk
      Tv-sarjat
      18
      1349
    4. Oot tosi epätavallinen

ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.
      Ikävä
      49
      1217
    5. Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta

Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o
      Maailman menoa
      33
      1152
    6. Etkö sä muru mussakaiseni ymmärrä

Että me päästään lähenemään vain kaveruuden kautta? Vain siten mä voin lähettää sulle kuvia ja viestejä 😌 Tänäänkin o
      Ikävä
      27
      930
    7. Etkö voi antaa edes vihjettä mulle?

Minkä vain me tiedettäisiin? Naiselta miehelle.
      Ikävä
      51
      840
    8. Muistatko? Maisa Torppa jakso räjäytti Veitolan somen: "epäaitoa ja teeskentelyä"...

Maisa Torppa täyttää tänään 35 vuotta, onnea! Maria Veitola vieraili Yökylässä-ohjelmassa aikansa kohujulkkis Maisa To
      Suomalaiset julkkikset
      11
      811
    9. Kaksi viikkoa enää Rakas...

Tietäisinpä miten toimia...
      Ikävä
      53
      745
    10. Sammuuko meillä

Kipinä kun ei enää nähdä
      Ikävä
      56