Muuttamassa ollaan, ja ensi kesänä ei enää tässä asuta. Tahtoisin ottaa sipulikukat penkistä mukaan, kun niihin olen panostanut ja ovat niin kauniita. Istutin sipulit aikoinaan syksyllä. Nyt ne pitäisi kaivaa maasta syksyllä. Kertokaapa joku, että miten tällainen projekti onnistuu? Mitä sipuleille pitäisi tehdä sen jälkeen, kun on ne maasta kaivanut? Missä niitä pitäisi säilyttää talven yli? Onko ne ihan sama laittaa keväällä maahan taas uudessa paikassa? En ole mikään viherpeukalo, saanut kyllä liljapenkin kukkimaan kauniisti. :)
Sipulit säilöön?
3
446
Vastaukset
- Älä ota!
Jos kerran olet saanut ne sipulit kukkimaan, niin saat tulevaisuudessakin. Jätä nämä kukat seuraavan asujan iloksi. Ajattele sitä miten voit ilahduttaa muita.
Osta pikkuhiljaa uusia sipuleita uuteen kotiin (jos hinta on ongelma) ja jatka mukavaa harrastustasi.- sadonkorjuu
Tuolla aikaisemmin "yx mustakynsi" kirjoitti:
"Mulla motiivi oli kun ostettiin talo pihoineen ja halusin tehdä "puutarhasta" oman näköisen. Eli kun vuosi oli kateltu mitä mistäkin nousee, eikä näky ollut miun maun mukainen, niin tänä keväänä olen repinyt niitä nousukkaita juurineen ja sipuloineen pois - istuttaakseni sellaisia kasveja joita haluan pihallani nähdä."
En minä halua, että joku MUU kaivaa rakkaat liljani penkistä pois, kun eivät ehkä miellytäkään.
Joten, jos joku osaa neuvoa, miten noita maasta kaivettuja sipuleita pitäisi hoitaa, jotta ne voi ensi vuonna istuttaa taas maahan, niin otan neuvot vastaan kiitollisena!!!
- vähän tietoo
Eli kaiva nyt ne sipulit ylös ja laita sisälle sanomalehtien päällee kuivaan paikkaan, esim takkahuoneeseen jos välillä lämmitetään. Anna kuivahtaa kunnolla vaikka pari päivää ja kääri sitten kunnolla vaikka sanomalehtiin palloksi. Vie kylmään, esim kuivaan kellariin ja anna olla. Alkukeväästä laita uusiin multiin ja kastele sisällä, kun aika sopiva, vie ulos ja istuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude26015259Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy12510176Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089391Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump237119Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1826567Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1766248Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri335622Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole474816Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys281962IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti1511717