Marseil

Kertokaa jos tiedätte!

Olen menossa lyhyelle työmatkalle ranskan marseileen.

Pari vapaapäivää on myös varattu (la 16.12 - su 17.12.2006 ) jolloin olen meinannut mennä jollain kyydillä monacoon.

Mitä sanotte?

Mitä löytyy Marseilesta?
Miten kannattaa mennä monacoon?
Muita vinkkekä?

Asiallisille vastauksille: Kiitos!

2

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka

      Mene junalla tai vuokra-autolla Monacoon. Maisemat sillä välillä ovat upeat.Moottoritiellä näkee vähemmän, mutta on nopeampi. Rantatie on silmiä hivelevän upea ja tietysti hitaampi.

      Kannattaa jäädä Ranskan puolelle yöksi, se on paljon halvempaa kuin Monacossa.Monacohan on ihan pieni ja Ranska on siinä ympärillä.

      Kyllähän Marseillessakin on nähtävää ja se on erinomainen shoppailukaupunki.Riippuu kuinka paljon sinulle jää aikaa, jos olet työmatkalla.Kirkko korkeimmalla kukkulalla, sieltä näkee yli koko Marseillen. Kivoja ravintoloita venesataman rannassa.

      Jos sinulla on vuokra-auto, niin Cassis muutaman kilometrin päässä on pieni ja sympaattinen kaupunki meren rannassa ja vuorten ympäröimänä. Ranta täynnä kala- ja äyriäisravintoloita.

    • Côte d'Azur

      Vuodenajan / matkasi ajankohdan puolesta autolla matkan tekeminen rannikolla on rentoa, sillä mammutti-ruuhkia kesäsesongin tapaan ei ole.

      Kuten tuossa edellinen mainitsi, niin Cassis on mukava ja sympaattinen pieni paikka. Mikäli autolla matkaat, niin saattaa olla kannattavaa aikaa hieman säästääkseen ottaa moottoritie Cassis rantakylän jälkeen ja palata rantatielle Tulonin jälkeen Hyèresin kohdalla tai ehkä vasta St Raphaëlin kohdalla, josta eteenpäin Esterelistä alkaen todella kaunista rannikkoa Monacoon asti. Kannatta ajaa myös Monacoa hieman pidemmälle Mentoniin asti.

      Ainoa varjopuoli, rannikkotien seudut ovat "liian" mukavia ja aikaa menee helposti paljon, päivä on lopulta varsin lyhyt, niin paljon olisi katseltavaa.

      Toisaalta, mikäli ajelet kaikessa rauhassa vaikkapa menosuuntaan, yövyt vaikka jossain menomatkan varrella, jatkat Monacoon ja Mentoniin asti ja seuraavana päivänä palaat yhtä kyytiä moottoritietä pitkin, Nice-Marseille noin pari tuntia.

      Ps. Mikäli autourheiluun liittyvät asiat kiinnostavat, niin Marseillesta Monacon suuntaan heti Bandolin kohdaalla N8 varrella on Circuit du Castellet Paul Ricardin rata, jossa Euroopan kauden aikana voi tuurilla nähdä jonkun F1'n testaamassa.

      Mukavaa matkaa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      180
      1543
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1052
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      822
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      781
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      112
      723
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      717
    7. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      686
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      644
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe