Täällä on ollut juttua mollaamisesta palstalla, mutta mitä mieltä olette jos mollaa vaikkapa puolisoaan naapurien edessä tai ystäväänsä juhlissa tai milloin missäkin? Jotkut ihmiset tekevät sitä koko ajan ja miltä se tuntuu olla joko kohteena tai kuunnella sivusta?
toisen mollaaminen
13
1309
Vastaukset
- Yanet
Itse en suostuisi olemaan kohteena. Eikö tämä kerro enemmän siitä mollaajasta ihmisenä kuin mollauksen kohteesta? Yleensä kierrän tällaiset tapaukset kaukaa tai poistun hiljaa takavasemmalle. Äärettömän epäkohtelias ja loukkaava tapa.
- Tok-Fia
ollut kohteena mutta kuullut olen kyllä ja ei se mitään kivaa ole.Tuo toisten mollaaminen on säälittävää puuhaa.Olen sitä mieltä että se joka mollaa hänellä itsellään ei ole kaikki asiat kohdallaan.
- tuffe
Kyllä se lannistaa kun joutuu tuollaisen kohteeksi. Saattaa fiilis mennä koko tilaisuudesta :/ Tuntuu vähän ettei kukaan muukaan voi kunnioittaa ellei se puolisokaan sitä tee. Sitä paitsi ihmiset menee juhliin pitäämään hauskaa eikä lohduttamaan kenkiin poljettua vaimoa, joten aika yksin jää.
Ei se kyllä anna hyvää kuvaa myöskään siitä mollajaasta. Mutta kummasti se saa aina myötätuntoa, ikään kuin "ei se nyt haittaa että teit tuollaisen virheen". - MysNa
käytöstä on tuollainen, etten varmasti jätä puuttumatta asiaan. Jos tuttavani toimiin esim. juhlissa noin, otan korvasta kiinni ja vien puhutteluun. Mikäli kyseessä on vieras henkilö, heitän jonkun vastakysymyksen tms. jotta tuo moukka joutuu itse yhtä noloon tilanteeseen.
- -nainen-
Narsistisen ihmisen tapoihin kuuluu tuo julkinen toisen ihmisen mollaus/alistaminen/vähättely. Koska hän yrittää sillä todistaa omaa erinomaisuuttaan muihin verrattuna.
Ja itse asiassa "mollaaja" ei itse ymmärrä edes tekevänsä väärin, koska omasta mielestä hänessä ei koskaan ole mitään vikaa, vaan vika on aina muissa.
Hän myös mestarillisesti manipuloi kuulijansa uskomaan nuo kyseiset asiat, vaikka todellisuudessa asia olisi täysin päinvastainen.
Kyllä arvosta sellaista ihmistä yhtään.Onneksi ei lähipiirissä ei sellaista tapahdu,ainakaan
huomiotavassa määrin.Ihmisellä joka mollaa toista
on huono itsetunto,ja mollaaminen on yksi tapa pönkittää sitä,varmasti puuttuisin asiaan jos huomaisin.- tomppa2006
miehet sortuvat tähän naisia useammin. Itseasiassa en tiedä yhtään naista, joka mollaisi puolisoaan. Naiset kohdistaa mieluummin mollauksen yleensä "miehiin", ei puolisoon.
Pahalta tuntuu, kun hyvä miesystävä mollaa omaa vaimoaan juhlissa, todella pahalta. Suurin osa ihmisistä kyllä ymmärtää, että näillä mollaajilla itsellään ei ole kaikki kohdallaan.
Viatonta leikin laskua ja huulen heittoa ei pidä sotkea mollaamiseen.- nainen.
saman huomion.
- a-e
Hmm... Veikkaanpa, ettet vaan ole sattunut kuulemaan tai ehkä KUUNTELEMAAN oikealla tavalla. Naisten moitteet voivat olla niin monisanaisiin lauseisiin verhoiltuina, etteivät he itsekään välttämättä "kuule" moittivansa miestään tämän tekemättä jättämisistä tai tekemisistä. Vaikeaksi asian kuulemisen voi tehdä sekin, että sivulauseessa saattaa olla kehujakin!
Miespuolisia työkavereita ja esimiehiä ehkä moititaan suoremmin omissa porukoissa ja kaikkein eniten ehkä firman pikkujouluissa!
Henk.koht. ystäväpiiriini kuuluu kylläkin kuvailemasi kaltainen pariskunta, jossa miehen huonontunut itsetunto ilmeisestikin pistää hänet hirmuisesti kehuskelemaan omilla aikaansaannoksillaan ja moittimaan vaimoaan ulkonäöllisistä seikoista. Vaimo kuitenkin on minun ystäväni ja haluaisin useinkin saada kaveerata kyläilyreissuilla vain hänen kanssaan mutta mies tuppaa seuraan. Juuri tänään kysyin tältä ystävältäni, josko voisimme ihan tosissaan yrittää järjestää tapaamisen ihan keskenämme vaikkapa valkoisin valhein, jos hänestä ei ole sanomaan miehelleen suoraan ettei tämä olisi tervetullut. Minun hän ei halua sanovan mitään. Mies taas ei osaa lukea ilmeitäni joissa pyrin näyttämään hyvin kärsivältä kun moitteita satelee ystäväni niskaan! Tilanne on vaikea.
Se, sorruinko itse mollaajaksi aikoinani, on tietoisuuteni ja muistini ulkopuolella ja siihen voinevat kommentoida vain ex. lapset ja tutut. Haluaisin ainakin uskoa että en ole mollaajatyyppi!
Julkista mollaamista ei exäkään minuun kohdistanut. Riidat ja muut mielipidejutut hoidettiin kaksin.
- blackwomans
tulisi pestä kotona jos siihen on aihetta:))
mutta on todella ikävää katsella jos jompikumpi pariskunnasta esim alkaa jossain juhlissa mollaamaan toista.niitäkin sattuu.mutta ei usein.
olen kuitenkin sitä mieltä että likapyykki tulisi pestä kotona kahden kesken ei yleisillä paikoilla.
mitä sitä toista nolaamaan julkisesti.
onneksi itsellä ei ole kokemusta nolatuksi tulemisesta taikka toisen ihmisen nolaamisesta:))) - äitiäiti
Meillä on narsistinen äitimuori. Hän korottaa ääntä ja komentaa kimittää ja juo kaljaa kotonaan sekä syyllistää ja tenttaa ihmisiä, kun siellä ollaan kyläilemässä viikonloppuisin. Ei ole mukavaa, vaikka ilman tätä piirrettä olisi paljon paremmin ja parempi olla. Poikani tyttöystävä koki hiljattain millaista se on ja silmät pyöreinä sanoi suoraan kahden kesken että hän on todella ahdistunut ja hämmentynyt tästä huutamisesta ja kiukkuamisesta, siis äidistäni. Osanottoni hänelle ilmaisin, mutta tuskinpa hän tietää - ja onneksi ei joudu koskaan tietämään - millaista taakkaa kannan sisälläni lopun ikääni kun olen tuollaisen mustavalkoisen, ihmisiä mollaavan hirmuäidin kanssa lapsuuteni ja nuoruuteni viettänyt. Joka osaa myös esittää hyvin viehättävää ihmistä aina kun haluaa. Paitsi humalassa. Ja sitähän hän on joka viikonloppu.
- niisku-myy46
Ensin Tervehdys kaikille tasapuolisesti :D Ai äm päk.
Mollaaminen ei tunnu hyvälle kuunnella, mutta tottahan siihen tulee sorruttua aika ajoin. Huoksis. Elämä opettaa tässäkin suhteessa. Kokemuksesta olen oppinut tuntemaan, miten pahalle tuntuu kuunnella, kun toinen vanhemmista mustamaalaa toista. Yritän pitää "suuni supussa" lasten aikaan, vaikka ex:n touhut joskus ottavat pattiin aika pahasti. Jos itse joutuu nielemään oman vanhempansa jatkuva motkotusta toisen vanhemman tyhmyydestä yms. niin siihen väsyy.
Herää kysymys; Miksi on vaikea puhua suoraan hänelle, jonka tekemiset ottaa otsaluusta? Mitä kolmas henkilö voi tilanteelle? Ei mitään.
Sitten tämä ns. arvostelu, jota tulee tehtyä itsekin. Se on kai inhimillinen piirre. Kukapa itse tykkää olla arvostelun kohde, mutta tuskinpa siltä välttyäkään voi. Tämä on elämää. - niisku-myy46
Tästä vielä piti sanomani. Itse vetäsin aikoinaan herneen nenään lapseni opettajan käytöksen takia. Koenumeroiden lukeminen ääneen taikka minkäänlainen kommentointi "Sinä olet huono tässä aineessa" ei mielestäni kuulu hyvään opetustyyliin. Hän kyllä väitti, että lapsen tulee oppia olemaan arvosteltavana, mutta en vielä tänäkään päivänä allekirjoita hänen mielipidettään.
Tässä tuli mollattua, mutta sainpahan aikanaa sanottua asian henkilölle myös päin naamaa. Vaikka Ujo olenkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1024823Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493242Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852979- 811737
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411510450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1071332- 161049
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1081020Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah421012Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40981