kiinanruusu kuollu?

pontura

Mikähän kiinanruusua vaivaa kun se yhtenä päivänä pudotti kaikki lehtensä jotka oli vielä täysin hyväkuntosia? Juuri tätä ennen siihen oli tullut pari kukkaakin ja kaikki näytti olevan ok. nyt on jo puolitoista viikkoa menny eikä se näytä toipuvan vaikka olen välillä kastellu, en kuitenka liikaa. Sain sen äitiltäni vuosi sitten ja ihan hyvin se on tähän asti menestyny. En ole sille sen kummempaa tehnyt ku kastellut ja välillä kasteluveteen laittanu semmosta vaaleanpunasta lannotetta. Valoakin se on saanu tarpeeks mutta ei liikaa. En todellakaa oo mikää kukkien asiantuntija joten jos joku osais neuvoa mitä sille vois tehä vai onko tehtävissä mitään. Harmittaa vaan jos nii komean ja ison kasvin joutuu menettää.

6

4179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pontura

      Googlesta en löytäny ongelmaan vastausta.

    • multaa kynsissä

      Vaihda multa kiinanruusuus,pese ensin juuret,sekä ruukku. Vanha multa saattaa sisältää kastematoja (kokemusta on). Kun kasvi on saanut uuden kasvualusta leikkaa se aika matalaksi, lehtiä ei tarvi jäädä ja sitten kastelet normaalisti(älä hukuta). Onnea matkaan.

      • kevätär

        Kiinanruususi ei välttämättä ole kuollut tai kuolemassa, se voi myös moittia valon vähenemistä. Siirrä se valoisampaan paikkaan, tai laita sille lisävälaistusta, esim. kasveille tarkoitettu putkivalo. Kun vaihtaa mullan tähän aikaan on syytä myös sitten huolehtia siitä valoisuudesta, sillä uusi lannoitettu multa virkistää kasvia kasvamaan kuin keväällä.


      • Anonyymi

        Eikös kastemadot ole hyväksi mullalla? Kuohkeuttaa sitä, sanotaan, että on hyvä multa, missä kastemadot viihtyy!


    • Myrkytä

      Onko lehtihangassa ikäänkuin tahmea nestepisara?

      Kasvissa on elukoita - vihannespunkkeja. Myrkytä. Suihkutus auttaa ennaltaehkäisyssä.

    • Anonyymi

      Mikä neuvoksi kiinanruusun lehden tyvessä kirkas pisara

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe