13-viikkoiset

rv13

Millainen olo teillä on tällä hetkellä? Onko olo muuttunut pirteämmäksi niinkuin joka oppaassa luvataan? Onko pahoinvointi helpottanut? Onko raskaus alkanut tuntumaan ihanalta? Oletko sinut muuttuvan kroppasi kanssa?

Mulla ei mitään noista. Pahoinvointi ei ole enää niin voimakasta mutta se on muuttunut semmoiseksi kokovartalopahoinvoinniksi, eli päästä varpaisiin on tosi kummallinen ja heikko olo, ihan kuin olis tulossa kipeeksi. Päätä on särkeny monta päivää ja mahaa kiristää ja nipistelee ja vihloo (kasvaakohan kohtu nyt hurjaa vauhtia?). Tekis-mieli-nukkua-väsymys on muuttunut ei-pysty-olemaan-hereillä-eikä-pystyasennossa-väsymykseksi eli pahenee vaan. Pulssi on korkea ja huoneesta toiseen kävely hengästyttää. Onkohan veriarvoissa tai verenpaineessa jotain vikaa kun tälläinen olo on? Ihan ku olis kuolema tulossa, rehellisesti sanottuna. Todella kurja olo.. Tuntuuko kenestäkään muusta samalta näin rv13 tienoilla?

5

486

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naal4

Hei! Hyvä ketju! Musta tuntuu samalta. Jotenkin olen liittänyt osan heikkoudesta huonoon juomiseen. Su-vastaisena yönä heräsin kun pyörrytti ja oli hirveän heikko olo. Edellisenä päivänä olin tankannut valtavasti vettä lähtemättömään janoon ja ilmeisesti suhteessa liian vähän suolaa. Kävin vessassa koko yön ja päätä särki. Sunnuntaina en juonut niin paljon ja sitten taas kuivuin. En löydä tasapainoa millään. Perjantaina sairaalassa käskivät tankata, koska olin rutikuiva.
      Mulla pahoinvointi vähän helpottanut, joten olen alkanut syödä taas vähän normaalimmin. Pahoinvoinnin aikana en pystynyt syömään juuri mitään.

Muuten raskaus on ollut hirveää pelkoa vuotojen kanssa ja nyt olen alkanut saada ennenaikaisia supistuksia! Olen niin peloissani ja hermoraunio. Sain alustavasti saikkua kaksi viikkoa.

• rv13

Mulla ollut viime aikoina menkkamaista jomotusta selkäpuolella ja sellaista kummallista kiristystä ja vihlontaa vatsan puolella. Luulen että on ihan normaaleja kohdun kasvutuntemuksia mutta voisko olla jotain supistuksia? Mistä sinä tunnistit supistuksiksi?

• naal4
        rv13 kirjoitti:

Mulla ollut viime aikoina menkkamaista jomotusta selkäpuolella ja sellaista kummallista kiristystä ja vihlontaa vatsan puolella. Luulen että on ihan normaaleja kohdun kasvutuntemuksia mutta voisko olla jotain supistuksia? Mistä sinä tunnistit supistuksiksi?

tuli ensimmäisestä raskaudesta, jolloin ennenaikaiset supparit alkoivat viikolla 32. Silloin jouduin sairaalalepoon, ettei vaavi olisi tullut heti maailmaan. Siksi nyt pelotttaa, kun vasta alussa ollaan. Lepääminen auttoi kyllä ekassa raskaudessa, mutta nyt kun on 1,5-vuotias hoidettavana, lepäämisestä ei juuri voi puhua :)
        Uskon, että sulla kysymys kasvukivuista ja jotenkin toivon, että ainakin osa munkin tuntemuksista ois niitä. Supistuksia oli kuitenkin yhtenä yönä raskaan päivän jälkeen. Heräsin siihen, kun selkään koski/poltteli ja vatsa kiristyi säännöllisen rytmikkäästi. Just se rytmisyys kait se lääkärinkin vakuutti. On nimittäin tosi harvinaista, että kohtu supistelee tällä tavalla näin alkuraskaudesta... Oiskohan jollain kokemuksia?

• katjuli

Itsellä pahoinvointi muuttui joku viikko sitten pelkäksi aamupahoinvoinniksi, mikä olikin suuri helpotus. Mutta nyt muutaman päivän ajan on tullut taas oksennettua ihan liikaa. Koiraa ulkoillettaessa saa aikalailla säännöllisesti käydä yökkimässä puskassa ja viime yönäkin heräsin huonoon oloon. Ei oikein ilkeä minnekään lähteäkään kun ei tiedä millon se pytty kutsuu. Alkaa kyllä olla mitta enemmän kuin täynnä tätä pahoinvointia, argh!! Kävin tuossa aamusesta hammaslääkärissä ja mainitsivat sielläkin, että näkyy tämä yökkäily jo suussakin :(

Ja samoin, superväsyneitä sitä yhä ollaan. Eilen ei tahtonut kyetä juuri muuta tekemään kuin sohvalla makaamaan (ok, mukana hieman laiskuutta). ´

Lauantaina oli pakko käydä ostamassa ensimmäiset äitiyshousut!! Painoa ei ole tullut lisää (tai korkeintaan kilo), housunvyöt on heitetty romukoppaan jo aikoja sitten, mutta viimepäivinä ei yksinkertaisesti yhdetkään housut mennyt enää kiinni asti. Nyt tosin sinnittelen ennen löysissä "normihousuissa" ylänappi auki.

Itsellä myös tuo kunto on aika olematon, tai oikeastaan ollut jo varmaan kuukauden. Varmaan kuolisin jos pitäisi hieman juosta. Ja imurointi tuntuu ihan maratoonilta :D Viime viikolla neuvolassa ainakin verenpaineet oli ihan kohdillaan, joten eiköhän sen aiheuta ihan vaan tämä raskaus itsessään.

Mutta todella, ilolla odoton josko tämä koskaan muuttuisi siksi energiseksi keskiraskaudeksi. Olo on kyllä siinä määrin kurja, että liekkö sitä enää koskaan tulee uutta raskautta harkittua. Jos ei muuta niin musta on tullut raskauden myötä ainakin järkyttävä valittaja (tosin suurimmaksi osaksi kyllä aiheesta), sääliksi käy tuo siippa :D

• rv 13+3

Olo on kuin jyrän alle jääneellä. Väsyttää, eikä mitkään unet tunnu riittävän VIELÄKÄÄN (huokaus). Ja kun ei saa tarpeeksi nukuttua tai kun on liian nälkä, niin alkaa etoa ja huimata. Tänään töissä olin jo pyörtyä. Kunto vaan laskee, kun on koko ajan niin väsynyt, ettei jaksa edes lenkkeilyä ajatella. Niin että toivon todella niiden oppaiden pitävän paikkansa edes pienellä viiveellä, muuten EI JAKSA!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      44
      2992
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2631
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2584
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      102
      2258
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      48
      2094
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      342
      1893
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1546
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1408
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1188
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      28
      1175
    Aihe