pyörä on vakio 450exc.
mitenkäs kannattas lähtä virittään kotaria?
tarttis saada voimaa koko alueelle lisää.
ajattelin kannen avartamista mitenkähän vaikuttaa?
missä/kuka niitä tekee?
ktm viritys
20
13515
Vastaukset
- vesuri
Juuh tota , no ensiksi kannattaa aloittaa perusjutuilla suutin sarja suodatin putkisto.
sen jälkeen kannattaa siirtyä kannen avartamiseen ja jos ei ole kuutiot este niin muistaakseni kotariin saa jonkun tyypisen virisylinteri sarjan ,oisko ollu 490cc.taikka sitten ostaa 525cc kotarin yläkerran ,varmaan joutuu kiertokangen vaihtamaan jotta käy.- kotaristi
juu tuo kansihomma kiinnostas missäkähän päin suomea siihen ois päteviä tekijöitä?
tarkoitu olisi saada kaasuunreakointi nopeaksi ja huippukierroksille tehoa
pyörä on muuten 450exc - Onnistu
kotaristi kirjoitti:
juu tuo kansihomma kiinnostas missäkähän päin suomea siihen ois päteviä tekijöitä?
tarkoitu olisi saada kaasuunreakointi nopeaksi ja huippukierroksille tehoa
pyörä on muuten 450excJos haluat lisää tehoa yläalueelle, pitää sun vaihtaa 41mm kaasutin, eri nokka sekä putki. Ja koneesta ei kannata ainakaan pidempi iskuista tehdä... Sehän vaan lisää vääntöä alas, ja hidastaa männännopeutta, eli vähentää kierroksia. ELi lyhytiskuisempi 450 olisi parempi (kuten SX:ssä jossa on lyhyempi isku ja 95mm mäntä).
Kannen kanavointi en suosittele sillä jotta saisit enemmän tehoa, tarvisit kannen jossa on PIENEMMÄT kanavat = suurempi virtausnopeus, suurempi täyttö = enemmän tehoa.
t.Kokemusta on. - edelliseen
Onnistu kirjoitti:
Jos haluat lisää tehoa yläalueelle, pitää sun vaihtaa 41mm kaasutin, eri nokka sekä putki. Ja koneesta ei kannata ainakaan pidempi iskuista tehdä... Sehän vaan lisää vääntöä alas, ja hidastaa männännopeutta, eli vähentää kierroksia. ELi lyhytiskuisempi 450 olisi parempi (kuten SX:ssä jossa on lyhyempi isku ja 95mm mäntä).
Kannen kanavointi en suosittele sillä jotta saisit enemmän tehoa, tarvisit kannen jossa on PIENEMMÄT kanavat = suurempi virtausnopeus, suurempi täyttö = enemmän tehoa.
t.Kokemusta on.450EXC:ssa on sama kansi kuin 525EXC:ssa joten kanavien koko on varmasti riittävän suuri, ja niillä pienillä viilauksilla ja pyöristyksillä ei ole merkittävää hyötyä. Yksi keino on tehdä viiste venttiililautasen seetipinnan yläpuolella (n.30 astetta), koneistamossa tietävät mitä tehdä. Mutta marginaalinen hyöty ja tod.näk. et edes huomaa eroa.
Jos haluat herkyyttä alas, niin kokeile 13 piikkinen eturatas, paras ja halvin viritys 450EXC:n laiskuuteen. Ja avara putki tekee terää yläkierroksilla. - Kanki käy
450EXC:ssa ja 525EXC:ssa on sama kanki. Sylinterin ja männän vaihto riittää, ei tarvitse kangen vaihtoa eikä muutakaan. Hinta n. 600€.
- kotaristi
edelliseen kirjoitti:
450EXC:ssa on sama kansi kuin 525EXC:ssa joten kanavien koko on varmasti riittävän suuri, ja niillä pienillä viilauksilla ja pyöristyksillä ei ole merkittävää hyötyä. Yksi keino on tehdä viiste venttiililautasen seetipinnan yläpuolella (n.30 astetta), koneistamossa tietävät mitä tehdä. Mutta marginaalinen hyöty ja tod.näk. et edes huomaa eroa.
Jos haluat herkyyttä alas, niin kokeile 13 piikkinen eturatas, paras ja halvin viritys 450EXC:n laiskuuteen. Ja avara putki tekee terää yläkierroksilla.okei unohettaan kansi homma.kumman viri nokka sitten ois parempi 450 vai 525?jos kaasarin suurentaa, putken vaihtaa ja nokan. minkäs lainen tehon lisäystä ois tiedossa.verrattuna esim hondan 450 rossimalliin tai 525sx:ään.vaikuttasko nuo sytkäpoksin vaihdot miten moottorin käyttäytymiseen?
- EXC400
Ihan mielenkiinnosta kysyn, missä pyörälläsi ajelet? Millaisella alustalla? Ajatko kilpaa? Kun virittää tarvii? Ei kannata ainakaan endurokäytössä alkaa virittämään tollasta niin siksi kiinnostaa...
- kotaristi
supermotoa on tullu reenattua vakio 450 exc.pitäis saada tehoa lisää tarkoitus on aloittaa kilpailutoiminta.huipputehoa tarvin ainoastaan oikeilla moottoriradoilla siellä kun ajetaa 5 ja 6 vaihteilla kaasu pohjassa.
- EXC400
kotaristi kirjoitti:
supermotoa on tullu reenattua vakio 450 exc.pitäis saada tehoa lisää tarkoitus on aloittaa kilpailutoiminta.huipputehoa tarvin ainoastaan oikeilla moottoriradoilla siellä kun ajetaa 5 ja 6 vaihteilla kaasu pohjassa.
Joo, supermotossa ja jäällä tarvii lisää puhtia. Mettässä ja crossissa tarvii olla aika spede jos ei vakitehot riitä!
- kotaristi
EXC400 kirjoitti:
Joo, supermotossa ja jäällä tarvii lisää puhtia. Mettässä ja crossissa tarvii olla aika spede jos ei vakitehot riitä!
joo mettään normi harrastajalle kyllä voima riittää.mutta kun metsästä tuut pois voimaa tarvis heti lisää.
- hemmo
kotaristi kirjoitti:
joo mettään normi harrastajalle kyllä voima riittää.mutta kun metsästä tuut pois voimaa tarvis heti lisää.
kato puh luettelon keltasilta sivuilta alan firmoja ja kysy niiltä ammattimiehiltä kikkoja tai anna pyöräs heille käsiteltäväksi
- kotaristi
hemmo kirjoitti:
kato puh luettelon keltasilta sivuilta alan firmoja ja kysy niiltä ammattimiehiltä kikkoja tai anna pyöräs heille käsiteltäväksi
joo ihan samat jututhan tässäki pätee ku muittenki pyörien virityksessä.kun ei viittis maksaa turhasta valohoidosta.
- endurokuski
kotaristi kirjoitti:
joo ihan samat jututhan tässäki pätee ku muittenki pyörien virityksessä.kun ei viittis maksaa turhasta valohoidosta.
offroadproossa sanottiin juha salmisen kisapyörästä(en muista vuotta, enkä numeroo), että sytkäboksista oli joku johto jatkastu, siellä oli nimittäin rajotin 9000rmp ja tolla siitä sai vähän terävemmän.
muuten kannattaa varmaan ostaa siihen just toi isompi kitti, uus putkisto, kaasaria vaihtaa ja tietenkin uus sytkäboksi. - kotaristi
endurokuski kirjoitti:
offroadproossa sanottiin juha salmisen kisapyörästä(en muista vuotta, enkä numeroo), että sytkäboksista oli joku johto jatkastu, siellä oli nimittäin rajotin 9000rmp ja tolla siitä sai vähän terävemmän.
muuten kannattaa varmaan ostaa siihen just toi isompi kitti, uus putkisto, kaasaria vaihtaa ja tietenkin uus sytkäboksi.juu oon kuullu rajottimen poistosta.mistäkähän sais tietoa noiden sytkäpoksien käyristä ja hinnoista?
onkohan kukaan 510 sylinteriä porauttanu isommaksi,missä,mihin hintaan ja kummalla putkella?
mitä eroja 510 ja 560 voimassa? - Pinnoite
kotaristi kirjoitti:
juu oon kuullu rajottimen poistosta.mistäkähän sais tietoa noiden sytkäpoksien käyristä ja hinnoista?
onkohan kukaan 510 sylinteriä porauttanu isommaksi,missä,mihin hintaan ja kummalla putkella?
mitä eroja 510 ja 560 voimassa?Sylinteriä ei voi porauttaa. Ne on alumiinia jotka on pinnoitettu.
- kotaristi
Pinnoite kirjoitti:
Sylinteriä ei voi porauttaa. Ne on alumiinia jotka on pinnoitettu.
pystyy kun lähettää hollantiin sinne tehtaalle mikä tekee noita pinnotuksia.porattiinhan kallionki 525 jäärata pyörä.
- kotaristi
tulipahan tehtyä pyörästä viissatanen. voimaa mukavasti 1-4 vaihteille mutta kun pistät 5 vaihteen tuntuu että peli hyyty ja voima loppus yhtäkkiä kesken.
mikä avuksi että viimesille vaihteille voimaa löytys?- paukkuu ja pätkii
en tiiä mut itellä ainakin pätkii ja paukkuu koko 525 oli sit mikä tahansa vaihe kyseessä
- esdinde
Nelarit on homoille haistakaa vittu saatanan vatipäät hankkikaa 2t ja haistattakaa paskat kukkahattutädeille vittu et kuumottaa juokaa es
- Voi Es Simo
Tehopumppu ja tehoturpiini KTM:n omilta sivuita 100e yhteenä. Tehot nousee enemmän koska jaksa pyörittää paremmin ja bensaa tulee turbiinin ansiosta nopeempa nii kierrosherkkyyttä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024447Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821168- 1861042
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091022Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83893Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64881
- 64846
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10837Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816