ktm viritys

kotaristi

pyörä on vakio 450exc.
mitenkäs kannattas lähtä virittään kotaria?
tarttis saada voimaa koko alueelle lisää.
ajattelin kannen avartamista mitenkähän vaikuttaa?
missä/kuka niitä tekee?

20

13632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vesuri

      Juuh tota , no ensiksi kannattaa aloittaa perusjutuilla suutin sarja suodatin putkisto.
      sen jälkeen kannattaa siirtyä kannen avartamiseen ja jos ei ole kuutiot este niin muistaakseni kotariin saa jonkun tyypisen virisylinteri sarjan ,oisko ollu 490cc.taikka sitten ostaa 525cc kotarin yläkerran ,varmaan joutuu kiertokangen vaihtamaan jotta käy.

      • kotaristi

        juu tuo kansihomma kiinnostas missäkähän päin suomea siihen ois päteviä tekijöitä?
        tarkoitu olisi saada kaasuunreakointi nopeaksi ja huippukierroksille tehoa
        pyörä on muuten 450exc


      • Onnistu
        kotaristi kirjoitti:

        juu tuo kansihomma kiinnostas missäkähän päin suomea siihen ois päteviä tekijöitä?
        tarkoitu olisi saada kaasuunreakointi nopeaksi ja huippukierroksille tehoa
        pyörä on muuten 450exc

        Jos haluat lisää tehoa yläalueelle, pitää sun vaihtaa 41mm kaasutin, eri nokka sekä putki. Ja koneesta ei kannata ainakaan pidempi iskuista tehdä... Sehän vaan lisää vääntöä alas, ja hidastaa männännopeutta, eli vähentää kierroksia. ELi lyhytiskuisempi 450 olisi parempi (kuten SX:ssä jossa on lyhyempi isku ja 95mm mäntä).
        Kannen kanavointi en suosittele sillä jotta saisit enemmän tehoa, tarvisit kannen jossa on PIENEMMÄT kanavat = suurempi virtausnopeus, suurempi täyttö = enemmän tehoa.
        t.Kokemusta on.


      • edelliseen
        Onnistu kirjoitti:

        Jos haluat lisää tehoa yläalueelle, pitää sun vaihtaa 41mm kaasutin, eri nokka sekä putki. Ja koneesta ei kannata ainakaan pidempi iskuista tehdä... Sehän vaan lisää vääntöä alas, ja hidastaa männännopeutta, eli vähentää kierroksia. ELi lyhytiskuisempi 450 olisi parempi (kuten SX:ssä jossa on lyhyempi isku ja 95mm mäntä).
        Kannen kanavointi en suosittele sillä jotta saisit enemmän tehoa, tarvisit kannen jossa on PIENEMMÄT kanavat = suurempi virtausnopeus, suurempi täyttö = enemmän tehoa.
        t.Kokemusta on.

        450EXC:ssa on sama kansi kuin 525EXC:ssa joten kanavien koko on varmasti riittävän suuri, ja niillä pienillä viilauksilla ja pyöristyksillä ei ole merkittävää hyötyä. Yksi keino on tehdä viiste venttiililautasen seetipinnan yläpuolella (n.30 astetta), koneistamossa tietävät mitä tehdä. Mutta marginaalinen hyöty ja tod.näk. et edes huomaa eroa.

        Jos haluat herkyyttä alas, niin kokeile 13 piikkinen eturatas, paras ja halvin viritys 450EXC:n laiskuuteen. Ja avara putki tekee terää yläkierroksilla.


      • Kanki käy

        450EXC:ssa ja 525EXC:ssa on sama kanki. Sylinterin ja männän vaihto riittää, ei tarvitse kangen vaihtoa eikä muutakaan. Hinta n. 600€.


      • kotaristi
        edelliseen kirjoitti:

        450EXC:ssa on sama kansi kuin 525EXC:ssa joten kanavien koko on varmasti riittävän suuri, ja niillä pienillä viilauksilla ja pyöristyksillä ei ole merkittävää hyötyä. Yksi keino on tehdä viiste venttiililautasen seetipinnan yläpuolella (n.30 astetta), koneistamossa tietävät mitä tehdä. Mutta marginaalinen hyöty ja tod.näk. et edes huomaa eroa.

        Jos haluat herkyyttä alas, niin kokeile 13 piikkinen eturatas, paras ja halvin viritys 450EXC:n laiskuuteen. Ja avara putki tekee terää yläkierroksilla.

        okei unohettaan kansi homma.kumman viri nokka sitten ois parempi 450 vai 525?jos kaasarin suurentaa, putken vaihtaa ja nokan. minkäs lainen tehon lisäystä ois tiedossa.verrattuna esim hondan 450 rossimalliin tai 525sx:ään.vaikuttasko nuo sytkäpoksin vaihdot miten moottorin käyttäytymiseen?


    • EXC400

      Ihan mielenkiinnosta kysyn, missä pyörälläsi ajelet? Millaisella alustalla? Ajatko kilpaa? Kun virittää tarvii? Ei kannata ainakaan endurokäytössä alkaa virittämään tollasta niin siksi kiinnostaa...

      • kotaristi

        supermotoa on tullu reenattua vakio 450 exc.pitäis saada tehoa lisää tarkoitus on aloittaa kilpailutoiminta.huipputehoa tarvin ainoastaan oikeilla moottoriradoilla siellä kun ajetaa 5 ja 6 vaihteilla kaasu pohjassa.


      • EXC400
        kotaristi kirjoitti:

        supermotoa on tullu reenattua vakio 450 exc.pitäis saada tehoa lisää tarkoitus on aloittaa kilpailutoiminta.huipputehoa tarvin ainoastaan oikeilla moottoriradoilla siellä kun ajetaa 5 ja 6 vaihteilla kaasu pohjassa.

        Joo, supermotossa ja jäällä tarvii lisää puhtia. Mettässä ja crossissa tarvii olla aika spede jos ei vakitehot riitä!


      • kotaristi
        EXC400 kirjoitti:

        Joo, supermotossa ja jäällä tarvii lisää puhtia. Mettässä ja crossissa tarvii olla aika spede jos ei vakitehot riitä!

        joo mettään normi harrastajalle kyllä voima riittää.mutta kun metsästä tuut pois voimaa tarvis heti lisää.


      • hemmo
        kotaristi kirjoitti:

        joo mettään normi harrastajalle kyllä voima riittää.mutta kun metsästä tuut pois voimaa tarvis heti lisää.

        kato puh luettelon keltasilta sivuilta alan firmoja ja kysy niiltä ammattimiehiltä kikkoja tai anna pyöräs heille käsiteltäväksi


      • kotaristi
        hemmo kirjoitti:

        kato puh luettelon keltasilta sivuilta alan firmoja ja kysy niiltä ammattimiehiltä kikkoja tai anna pyöräs heille käsiteltäväksi

        joo ihan samat jututhan tässäki pätee ku muittenki pyörien virityksessä.kun ei viittis maksaa turhasta valohoidosta.


      • endurokuski
        kotaristi kirjoitti:

        joo ihan samat jututhan tässäki pätee ku muittenki pyörien virityksessä.kun ei viittis maksaa turhasta valohoidosta.

        offroadproossa sanottiin juha salmisen kisapyörästä(en muista vuotta, enkä numeroo), että sytkäboksista oli joku johto jatkastu, siellä oli nimittäin rajotin 9000rmp ja tolla siitä sai vähän terävemmän.
        muuten kannattaa varmaan ostaa siihen just toi isompi kitti, uus putkisto, kaasaria vaihtaa ja tietenkin uus sytkäboksi.


      • kotaristi
        endurokuski kirjoitti:

        offroadproossa sanottiin juha salmisen kisapyörästä(en muista vuotta, enkä numeroo), että sytkäboksista oli joku johto jatkastu, siellä oli nimittäin rajotin 9000rmp ja tolla siitä sai vähän terävemmän.
        muuten kannattaa varmaan ostaa siihen just toi isompi kitti, uus putkisto, kaasaria vaihtaa ja tietenkin uus sytkäboksi.

        juu oon kuullu rajottimen poistosta.mistäkähän sais tietoa noiden sytkäpoksien käyristä ja hinnoista?
        onkohan kukaan 510 sylinteriä porauttanu isommaksi,missä,mihin hintaan ja kummalla putkella?
        mitä eroja 510 ja 560 voimassa?


      • Pinnoite
        kotaristi kirjoitti:

        juu oon kuullu rajottimen poistosta.mistäkähän sais tietoa noiden sytkäpoksien käyristä ja hinnoista?
        onkohan kukaan 510 sylinteriä porauttanu isommaksi,missä,mihin hintaan ja kummalla putkella?
        mitä eroja 510 ja 560 voimassa?

        Sylinteriä ei voi porauttaa. Ne on alumiinia jotka on pinnoitettu.


      • kotaristi
        Pinnoite kirjoitti:

        Sylinteriä ei voi porauttaa. Ne on alumiinia jotka on pinnoitettu.

        pystyy kun lähettää hollantiin sinne tehtaalle mikä tekee noita pinnotuksia.porattiinhan kallionki 525 jäärata pyörä.


    • kotaristi

      tulipahan tehtyä pyörästä viissatanen. voimaa mukavasti 1-4 vaihteille mutta kun pistät 5 vaihteen tuntuu että peli hyyty ja voima loppus yhtäkkiä kesken.
      mikä avuksi että viimesille vaihteille voimaa löytys?

      • paukkuu ja pätkii

        en tiiä mut itellä ainakin pätkii ja paukkuu koko 525 oli sit mikä tahansa vaihe kyseessä


    • esdinde

      Nelarit on homoille haistakaa vittu saatanan vatipäät hankkikaa 2t ja haistattakaa paskat kukkahattutädeille vittu et kuumottaa juokaa es

    • Voi Es Simo

      Tehopumppu ja tehoturpiini KTM:n omilta sivuita 100e yhteenä. Tehot nousee enemmän koska jaksa pyörittää paremmin ja bensaa tulee turbiinin ansiosta nopeempa nii kierrosherkkyyttä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      766
    7. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      673
    Aihe