Eber Saksasta, asennus Suomessa?

eeperi

Säästääkö nykyisillä hinnoilla, jos tilaisi Eberin (Hydronic D5W kauko-ohjaus) Saksasta ja asennuttaisi sen Suomessa? Kertokaapa jos tiedätte laitteen hintoja Suomessa ja Saksassa (Suomen hintoja vaikea löytää verkosta). Takuuasioiden luulisi olevan ok, jos teettää työn valtuutetulla asentajalla Suomessa. Mikähän olisi Uudellamaalla edullinen paikkaa asentaa?

16

20547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laitteen

      osalta antaa myyjä, asennuksen virheistä vastaa asentaja.

      • Asdfjo

        Ainakin Eberillä on tehdastakuu, eli sen voi huollattaa Suomessa vaikka se olisikin ostettu muualta. Asentajalta saa takuun asennukselle.

        Kaukosäädöllä varustettujen 5kW lämppäreiden hyvä hinta Saksassa on 750-800e. Suomessa vastaavan paketin hinta lienee 1300-1500e. Asennuksen hinta riippuu autosta ja asentajasta, käytännössä 200 eurosta ylöspäin. Keskihinta lienee jotain 400-450e(?). Eli soittele Kahan ja Wihurin sivuilta löytyville asentajille ja kysele. Kaikki eivät suostu asentamaan "omia" laitteita.


      • lämmitys
        Asdfjo kirjoitti:

        Ainakin Eberillä on tehdastakuu, eli sen voi huollattaa Suomessa vaikka se olisikin ostettu muualta. Asentajalta saa takuun asennukselle.

        Kaukosäädöllä varustettujen 5kW lämppäreiden hyvä hinta Saksassa on 750-800e. Suomessa vastaavan paketin hinta lienee 1300-1500e. Asennuksen hinta riippuu autosta ja asentajasta, käytännössä 200 eurosta ylöspäin. Keskihinta lienee jotain 400-450e(?). Eli soittele Kahan ja Wihurin sivuilta löytyville asentajille ja kysele. Kaikki eivät suostu asentamaan "omia" laitteita.

        Suomesta saa ostaa uuden eberin 4,2 Kw
        muistaakseni 840eurolla joka sisältää 2 vuoden takuun..


      • Asdfjo
        lämmitys kirjoitti:

        Suomesta saa ostaa uuden eberin 4,2 Kw
        muistaakseni 840eurolla joka sisältää 2 vuoden takuun..

        ...niin. 5kW lämppärit lähtevät 950 eurosta. Kahteen suuntaan pelaavat kaukkarit maksavat Suomessa 300-400e. Sama 2 vuoden takuu tulee Saksastakin ostettaessa.


    • Vsku

      Hinta-eroista ei ole oikein käsitystä maiden välillä.

      Mutta asennuksen olettaisin olevan kalliimpi muualta ostettuihin "härveleihin".
      Asennushan näyttelee laitteessa kuitenkin melko suurta osaa.

      Takuuasioiden luulisi olevan kunnossa kun laitteen asennuttaa valtuutetulla asentajalla.

      Mutta jos mietitään pahinta, liike antaa tietenkin takuun asenustöistä ja jos ongelmia laitteen toiminnassa tulisi alkaako laitteen asentaja sekä valmistaja kinaamaan laitteen vian syistä, pyörittäen sitä toistensa päälle.
      Sinun joutuessa olemaan se yhdyshenkilö laitteen myyneen liikkeen kautta valmistajaan.
      ( Olettaisin että tuokin olisi mahdollista. En tosin ole aivan varma.)

      No tältä tietenkin vältyt jos ostat laitteen asennettuna.
      Tietenkin se hinta-ero voi kallistaa kupin toiseenkin suuntaan.

      Edullisita paikoista senverran että olettaisi pääkaupunkiseudulla olevan kilpailu hinnoissa kovinta.
      Kallein asennuspaikka ei tosin ole Karjaalla ja Tammisaaressa toimiva Auto-din. http://www.auto-din.fi/autodinauto.html

      Laitteen asenettuna suomesta hankkien olettaisin hinnan asettuvan halvimmillaan 1800e paikkeille.

      • eeperi

        Kodinelektroniikan osalta hintaero Suomen ja Saksan välillä on yleensä 10-30%. Epäilisinkin, että kaukosäädöllä varustetun laitteen hintaerot eivät ihan ole luokkaa Saksa 750 e vs Suomi 1300 e. Näyttää olevan hintatietojen löytäminen Saksastakin vaikeaa. Pistäkääpä linkkejä saksalaisille sivuille, jos löydätte.

        Olen kuullut myös, että kaikissa paikoissa tuontilaitteita ei suostuta asentamaan. Osaisikohan joku nimetä suoraan paikan, jossa tuonti-Eberkin asentuisi ongelmitta? Tämä säästäisi aika paljon soittelu- ja kyselyvaivaa. Mitä ihmeen väliä muuten asennuksen kannalta on, onko laite ostettu Suomesta vai Saksasta? Eiköhän asennuksestakin tule ihan kiva siivu liikkeelle.


      • Asdfjo
        eeperi kirjoitti:

        Kodinelektroniikan osalta hintaero Suomen ja Saksan välillä on yleensä 10-30%. Epäilisinkin, että kaukosäädöllä varustetun laitteen hintaerot eivät ihan ole luokkaa Saksa 750 e vs Suomi 1300 e. Näyttää olevan hintatietojen löytäminen Saksastakin vaikeaa. Pistäkääpä linkkejä saksalaisille sivuille, jos löydätte.

        Olen kuullut myös, että kaikissa paikoissa tuontilaitteita ei suostuta asentamaan. Osaisikohan joku nimetä suoraan paikan, jossa tuonti-Eberkin asentuisi ongelmitta? Tämä säästäisi aika paljon soittelu- ja kyselyvaivaa. Mitä ihmeen väliä muuten asennuksen kannalta on, onko laite ostettu Suomesta vai Saksasta? Eiköhän asennuksestakin tule ihan kiva siivu liikkeelle.

        Ensin kyselet täällä mikä on hintaero Suomen ja Saksan välillä, mutta et ole tyytyväinen vastaukseen. Jos et usko mitä sinulle kerrotaan, niin kannattaa soitella ne paikalliset jälleenmyyjät läpi ja tulla vasta sitten esittämään niitä epäilyjä tänne. Laiskan on viisainta ostaa Suomesta ja vielä lähimmältä jälleenmyyjältä.

        Jos haluaa säästää, niin pitää surffailla ja soitella niin kauan kunnes on selkeä kuva siitä mikä on edullisinta suhteessa riskiin. Ei vie kauaa aikaa soittaa puoleen tusinaan paikkaan ja selvittää hintataso suhtautuminen itse tuotuihin laitteisiin. Itse ostin viime vuonna oman Eberini Saksan Ebaystä. Siellä niitä (kuten Webastojakin) myydään jatkuvasti.


      • linkkivinkit
        Asdfjo kirjoitti:

        Ensin kyselet täällä mikä on hintaero Suomen ja Saksan välillä, mutta et ole tyytyväinen vastaukseen. Jos et usko mitä sinulle kerrotaan, niin kannattaa soitella ne paikalliset jälleenmyyjät läpi ja tulla vasta sitten esittämään niitä epäilyjä tänne. Laiskan on viisainta ostaa Suomesta ja vielä lähimmältä jälleenmyyjältä.

        Jos haluaa säästää, niin pitää surffailla ja soitella niin kauan kunnes on selkeä kuva siitä mikä on edullisinta suhteessa riskiin. Ei vie kauaa aikaa soittaa puoleen tusinaan paikkaan ja selvittää hintataso suhtautuminen itse tuotuihin laitteisiin. Itse ostin viime vuonna oman Eberini Saksan Ebaystä. Siellä niitä (kuten Webastojakin) myydään jatkuvasti.

        Antakaapa vinkkejä nettikaupoista, jotka myyvät eberiä. Mielellään luottokortilla myyviä.


      • -DJ

      • ducati851

      • hintatasoa
        ducati851 kirjoitti:

        eikö noihin hintoihin pidä lisätä alvi sekä johtosarjan hinta rahti,niin ei ole kaukana zakotton hinnasta d5w minikello 1025euroa.

        Nurmon Autopiste ainakin on Myynyt Ebereitä sellaisella hinnalla ettei kovin kesken kannata lähteä ulkoa itse yhtä lämmitintä tilaamaan...itse maksoin 4,3Kw lämmittimestä 900e kaukosäätösarjalla kun asensin itse.


      • vähän myöhässä

        neuvoinesi! Viestiketju on aloitettu jo vuonna 2006, joten eiköhän aloittaja ole jo ratkaissut asian.

        Toisaalta, yleistietona nykyisin ongelman kanssa painiville. Hintataso on voinut muuttua...


      • Webasto
        vähän myöhässä kirjoitti:

        neuvoinesi! Viestiketju on aloitettu jo vuonna 2006, joten eiköhän aloittaja ole jo ratkaissut asian.

        Toisaalta, yleistietona nykyisin ongelman kanssa painiville. Hintataso on voinut muuttua...

        Ei sitä aina tiedä, jotkut suunnittelevat asiansa kunnolla, ja varmistavat että ostos on todella kannattava, siinä hyvinkin menee jokunen vuosi .


      • vähän myöhässä
        Webasto kirjoitti:

        Ei sitä aina tiedä, jotkut suunnittelevat asiansa kunnolla, ja varmistavat että ostos on todella kannattava, siinä hyvinkin menee jokunen vuosi .

        Virkeesi kaksi ensimmäistä lausetta olivat vakuuttavia, mutta kolmas ei enää. Tuskin aloittaja enää tuskailee asian kanssa! Tosiaan palvelee enemmän nykyostajia...


      • keimo2
        vähän myöhässä kirjoitti:

        Virkeesi kaksi ensimmäistä lausetta olivat vakuuttavia, mutta kolmas ei enää. Tuskin aloittaja enää tuskailee asian kanssa! Tosiaan palvelee enemmän nykyostajia...

        olet kyllä vähän myöhässä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1516
    Aihe