VAIN RUISLEIPÄ HIKATTAA mikä on??

kohtalontovereita ketään?? ...

ei ihan aina. ei siis vaaleet leivät eikä näkkäri. kun syön syön aika nopeesti mutta kun vain tää ruis...
ja hikkoja tulee monta 2-7 kertaa

noks TEILLÄ SAMANLAISTA KELLÄÄN?

12

13123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samanlaista

koska keliaakikkona ruisleipää en voi syödä. Eipä sinulla ainakaan keliakiaa ole, mutta jos nopeasti syöt, niin ei ihme, että tulee vähän hikka. Kannattaa syödä rauhallisemmin.

• ...

En ole siis yksin :) Minulla myös ruisleipä usein hikotuttaa, varsinkin jos nopeasti syö. Sama juttu isälläni, kummallista... Toinen mistä tulee usein hikka on jauhelihakastike sekä hampurilaiset (olisikohan paistamisella jotain tekimistä asian kanssa) Tai sitten vaan syön tosiaan ne liian nopeasti :)
      Muut ruuat eivät hikkaa aiheuta. Eipä vaiva kovin paha ole, mutta aika outo.

• tämä kaikki

liittyy keliakiaan?

• ruisleipä on viljaa ja siih...
        tämä kaikki kirjoitti:

liittyy keliakiaan?

ihaa

• verbi,

`hikattaa`sanaa ei suomen kielessä ole ollenkaan.

Sitten ruisleivästä: minuakin on alkanut joskus nikottamaan, jos leipä on ollut tuoretta enkä ole pureksinut kunnolla ja etenkin jos olen nauttinut voileipää vielä maidon kanssa.
      Siirry pikkuisen vanhempaan leipään ja pureksi hyvin niin eiköhän ongelma selviä.

• Väärä palstako

... vai tarkoitus tehdä kiusaa ja härnätä keliakiaa sairastavia vai mikä idis tällä aloituksella on?

• äidinkielen ope ja l

heltinen vilja. jauhakaa nyt aiuiset siitä oko palsta oikee. ja tuo "NIKOtuttaa" haha suomen kieli tuntee sanan hikka yhtä hyvin kuin v...u. nikotuttaa vois olla yhtä hyvin niilotuttaa

• Suru6

Mullaki tulee hikka ruis leivästä

• Hikkamestari

Vartin verran tässä nikotellut noin kymmenen sekunnin välein syötyäni yhden pienen palan ruisleipää margariini- ja kinkkupäällysteellä.

• hermostunut2016

Sama minulla, joka kerta ruisleivästä. Mistä johtuu ??

• minun_mielipide

Toden näköiseti kärsit ei-keliaakkisesta gluteeni herkkyydest. Tilanne tulee pahenemään ajan kanssa.

• Anonyymi

Minulla sama. Joka kerta esim. ruispalat. Hikka alkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe